![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, jos kaasuläpät on viritetty auki, varmasti käy kierroksilla siinä vaiheessa kun kone lämpiää ja PCM menee closed looppiin ja ottaa siis tietoa happitunnistimelta, joka kertoo koneen käyvän laihalla (= imuvuoto) ja PCM lisää polttoainetta = kierrokset nousee!! Läpän pitää olla ihan kiinni, mutta ei kuitenkaan niin, että läppä koskettaa/nojaa runkoon!!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Päivityksiä....
Kaasuläppää säädetty ja alkaa olemaan kohillaan. Tosin nyt kuumana kierrokset 1000r/min, kun ekalla säädöllä jäi jonnekkin 500-600 tietämiin (joka oli minun korvalle liian vähän) ja tonni tuntuu taas liialta ![]() Ja toinen pähkäilyn aihe: Mistä löytyy pakkivalon kytkin? Onko se jossain vaihdekepin juuressa, vai laatikossa sisällä...kun ei vaan syty, vaikka muu näyttäis olevan ok? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No mulla käy tyhjäkäyntiä semmoiset 600 rpm!!
Olikos toi automaatti, neutral safety switch on laatikon oikealla puolella ja se hoitaa peruutusvalot myös!! Mutta veikkaan että kontaktivika on konehuoneen puolella, koskaan en ole risaa katkaisijaa AW-4:ssä nähnyt ja uusi katkaisija on kallis ( tuo: http://www.jamant.fi/katkaisija-xjmj...12-p-2662.html )!! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jälleen Kiitokset Jamantille!!!
Automaattihan tämä ja pitää vilkaista/mittailla johtoja hieman tarkemmin....lienee liitin jossain rintapellin tienoilla (kuvassa olevan johdon pituudesta päätellen) ja eiköhän se sieltä löydy johtoja seuraamalla, nyt kun tietää mitä on etsimässä ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä ohje: http://jeepin.com/features/nss/index.asp edit: tässä toinen kaupanpäälle ![]() Tyhjäkäynnistä, tehtaan ohje taitaa olla jossain 800 tietämillä, mutta oikeastaan mitä vain 500-900 välillä on ihan ok (900 tosin aika korkea mun mielestä). Välillä on mulla molemmissa käynyt vain jotain 200-400rpm luokkaa, hyvin pysyy käynnissä ja on rouheet soundit ![]() No ei ehkä varsinaisesti risoja, mutta kuluneita ja paskaisia kylläkin. Sanoisin itse että NSS:n likaisuus ja toimimattomuus on melkein tyyppivika AW4:ssä. Aiheuttaa enemmän kuin tarpeeksi pakkivalo- ja käynnistysongelmia. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.11.2009 23:51 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Timo_L: ikinä en ole nähnyt risaa, paskaista tai viallista tommosta katkaisijaa, aina on vika ollut jossain liittimessä matkalla!! Mun tiedot perustuu kokemukseen, ei nettikeskusteluihin!!!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
No mulla on ollut molemmissa XJ:ssä paskaiset, ja ei siksi meinannut startata kunnolla ja pakkivaloissa oli satunnaista häikkää. Että ei nää mun kommentit nyt ihan pelkkään nettikeskusteluun perustu. Eihän noi varsinaisesti olekaan viallisia yleensä, mutta paskaisia kyllä toisinaan. Ja tietysti voi se kontaktihäikkä olla liittimissäkin, helpompi se on siitä ensin aloittaa.
Mutta ihan oikeasti, jos koko Suomessa huolletaan korjaamoilla vuosittain ehkä maksimissaan muutamaa sataa XJ:tä, ja Jenkeissä niitä on satojatuhansia, niin kummastakohan saa pidemmän päälle tarkempia tietoja asiasta? Muistaa vain aina pitää pienen filtterin päällä kun juttuja lukee netistä - on se sitten mistä päin maailmaa tahansa. Se nyt vain on niin, että kun on isot volyymit ja paljon käyttäjiä niin sitä tietotaitoa löytyy väkisinkin enemmän kuin Suomesta. Se ei ole mitenkään tämän maan korjaamoiden ja harrastajien väheksymistä, mutta pitää muistaa realiteetit. Kyllä noi isommat ja tunnetut jenkkifoorumit on vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sitä en voi käsittää miksi porukka täällä tuntuu väheksyvän esim. jenkkifoorumeita niin helvetisti? Ihan kuin se pelkkä oma kokemus olisi ainoa asia mihin voi luottaa..netti on erittäin hyvä tiedonhaun lähde, kunhan vain muistaa sen tietofiltterin päässään. Kaikkea ei kannata suorilta käsin uskoa mitä lukee. Kaikella kunnioituksella, mutta koskee se sama asia kuitenkin korjaamojakin. Ei se korjaamo ole välttämättä aina oikeassa. Netin hienous on, että kun noissa väkirikkaisssa valtioissa on porukkaa kymmeniä kertoja enemmän kuin suomessa, niin sieltä VÄKISINKIN löytyy tietoa ja tapahtumia enemmän kuin täältä pienestä Suomesta. Kun on paljon autoja, niin tietyt viat, vaikka olisi kohtalaisen harvinaisiakin tulee ilmi. Voi olla ettei täällä ole sattunut yhtäkään, joten siitä on vaikea löytää tietoa tai voi vaikuttaa, ettei sellaista "tyyppivikaa" edes ole. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Rauhoitutaampas
![]() Molemmat vaihtoehdot (Jamant ja Timo_L) ovat erittäin todennäköisiä minun tapauksessa, koska tuo NSS johdotus näyttäis olevan just siinä liittimessä josta johtui ne topicin alkupään sulakkeen paukkumiset, mutta asiaa ei helpota se, että edellinen omistaja mumisi jostain satunnaisista käynnistysvaikeuksista (kuulemma kuin akku olisi tyhjä ![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mulla olis myös "pikku ongelma" -90 Cherokeen sähköjen kanssa.
Aloitetaanpa ihan alusta, eli ostin kuukausi takaperin ko. laitteen joka kävi ja kukkui ihan hyvin kunnes aloin katselemaan tarkemmin kojetaulun alla olevaa rytöpesää jossa kaikki releet roikkuivat johtojen varassa ja kaapelia oli kaamea kasa. Hetken käpälöityäni läjää meni security boxi päälle ja valot vilkutteli komeesti. Moisesta värkistä ei tuossa vaiheessa ollut mitään tietoa ja kävinkin ottamassa akunnavan irti. Autossa on näköjään ollut Laserlinen lisä hälytin joka oli osaksi purettu pois mutta suurin osa piuhoista oli jätetty pätkäisyn jälkeen paikoilleen. Oman hälyn laittoi päälle piuhojen käpälöinnissä irronnut piuha josta on +12v hälyttimelle (piuha irtosi liittimestä, oli melkoisen väljä) Törkkäsin piuhan paikoilleen ja laitoin akunnavan kiinni ja security valo vilkutteli akunnapa koodia joka kuittaantui avaimilla lukkoja ropatessa, mutta boxi ei suostunut yhteistyöhön eli virrat päälle securityvalo palaa ja startatessa auto käynnistyy mutta sammuu parin sekan päästä. Mitenkäs tuon boxin saa kuitattua, noi jenkkien neuvot green/orange tai Grand Cherokeen Purple/Yellow piuhan maihin laitoista ei onnistu koska moisia värejä meikäläisen kick paneelin alta ei löydy. Boxi on fyysisesti kiinnitetty lämppärin säätimien vasemmallepuolelle ilmeisesti samaan missä on joissain versioissa abs boxi , mulla ei onneksi sitä ole ![]() Niin juu ja kaukosäädintä ei tässä värkissä ole |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |