Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2009, 18:43
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Päivitystä tähänkin ongelmaan. Eli vika löytyi laatikon ropun paukkumiseen.....niinkin yksinkertaisesta paikasta kuin koneen ja rintapellin välistä! Eli laatikolle menevät sähköjohdot oli vedetty laatikoöljyn mittatikun lähettyviltä nippusiteellä niin kireälle että yksi johto oli hinkkaantunut puhki venttiilikoppaa vasten


Mutta tuohon abs juttuun pitääkin paneutua hieman enemmän...eli pikapuoliin näppäilen tilausta muutos palikoille Mutta eihän tuo bendix-systeemi nyt niin aataminaikainen ole, että jarrut katoaisi täysin kokonaan pumpun hyydyttyä....eihän? Vaan tehostus häviää ja sehän paikataan pohkeella

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2009, 20:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mutta tuohon abs juttuun pitääkin paneutua hieman enemmän...eli pikapuoliin näppäilen tilausta muutos palikoille Mutta eihän tuo bendix-systeemi nyt niin aataminaikainen ole, että jarrut katoaisi täysin kokonaan pumpun hyydyttyä....eihän? Vaan tehostus häviää ja sehän paikataan pohkeella
Öööö, mukava tunne kun oot ajanu 8 tunnin kisan ilman minkäänlaista jarruongelmaa, ja sitten siirtymällä kisapaikalta traileriparkkiin huomaat että 80km/h vauhtia, kuorma-auto jarruttaa edessä ja Jeepin on jarrupoljin kivikova eikä mitään tapahdu vaikka painaa kuinka kovin. Miulla oli onneksi tuuria että sain väistettyä ojan kautta ohi ja löytyi yksi jarrutus kun runttasi poljinta kunnolla kahdella jalalla. Sitten poljin meni ihan veteläksi. Yritin korjata systeemiä, kun viaksi paikallistui paineakku, mutta lopulta vaihdoin "normaalit" alipainetehosteiset jarrut tilalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2009, 21:57
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Ok! Eli tätä tässä vähän hainkin, että mitä tuossa oikeasti tapahtuu kun koko "hieno" järjestelmä heittää "vapaalle". Kaveri vaan sanoi että ainakin chevy vani on lähes pitelemätön kun tehostus jarruista katoaa ja minä kun en ole aiemmin jenkeillä ajellut (jos ei nyt grand voyageria lasketa) niin ei osaa edes ajatella mitä tuossa voi tapahtua, kun tähänastiset saksalaiset ja venäläiset autot ei ole tehneet mitään ihmeellistä vaikka tehostin pelistä katoaakin (paitsi että poljinvoima kasvaa vastaavaksi kuin normaaleissa rallivehkeissä)

Mutta jos nämä cherokeen jarrut tosiaan tekee ihan mitä sattuu, niin tilaus alipainetehoistesiin jarruihin lähtee välittömästi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2009, 22:30
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Minua opastettiin aiheesta myös ja vanhasta pajerosta löytyy apu eli tehostin ja sylinteri,jeepin abshit voipi heittää alkuaine varastoon
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2009, 16:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Mulla teki sen, että toisen puolen etujarru meni ihan pimeäksi, takajarrut tais hävitä samalla. Ei ollut kiva yrittää pysähtyä Kehä III:lla valoihin 80km/h vauhdista kun auto pyrki koko ajan kampeamaan keskikaiteeseen. Ja siis kerrasta meni pimeäksi. Jos vaihdat Jeepin orkkisosia tilalle, niin kandee hommata '95 jälkeisestä XJ:stä tehostin ja pääsylinteri, se on kaksoiskalvolla ja tehokkaampi kuin vanhemmissa. Voihan tonne jotain muutakin toki soveltaa..

Mulla on sitten ylimääräinen lähes uusi tehostin ja jarrupääsylinteri, jäi siitä edellisestä minkä kippasin. Oli ehtinyt olla vuoden verran kiinni. Pintaruosteessa joten näyttää vanhalta, en hölmönä maalannut niitä heti uutena
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2009, 02:03
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Ja-haa... taas ongelmia


Minne loisin katseen, kun kaasuläpän irrotuksen/puhdistuksen jälkeen alkoi käydä lämpöisenä reipasta 1500r/min tyhjäkäyntiä? Imuvuoto se ei ole ja alipaineletkutkin ok...eikä tuossa nyt muutenkaan näyttäisi olevan mitään erikoista silmin havaittavaa. Ainut mikä minulla tulee mieleen on, että onnistuin pyöräyttämään TPS:ää (oli kiinnitysruuvit meleko löysällä, jonka huomasin vasta nyt kun toistakertaa hypistelin hässäkkää pöydällä) mutta nyt en löydä mistään vastusarvoja tuolle potikalle mitä pitäisi näyttää läppä kiinni ja auki? Tai ainakin minun sysleri grand voygerille oli annettu hienosti arvot minne pitäisi säätää, mutta tähän jeeppiin en ole onnistunut niitä löytämään.

Tietysti voisi herätä epäilys siihen mikälie lisäilma venttiiliinkin, mutta mites se PITÄISI toimia?


Vai onko vielä joku, joka vaikuttaa tuohon kuuman koneen tyhjäkäyntinopeuteen? Eli kylmänä ja puolilämpöisenä kaikki OK
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2009, 08:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Tässä ohje, TPS paikoillaan autossa, lainasin omaa tekstiäni AMC-kerhon sivuilta:
Voi mitata, etsin sen litteän liittimen siitä TPS:ltä ja kolmesta johdosta yksi on maa, yksi on virran syöttö TPS:lle (about 5V) ja kolmas (jota sitten mittaat) on paluusignaali läpän asennosta PCM:lle ja siinä pitää läpät kiinni olla jännite 0.8V!!

-90:sessä ei edelleenkään ole mitään itsediagnostiikkaa, eli ei ilmoita sitä mitenkään!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 02:52 (GMT +2).