Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2009, 08:57
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Tässä ohje, TPS paikoillaan autossa, lainasin omaa tekstiäni AMC-kerhon sivuilta:
Voi mitata, etsin sen litteän liittimen siitä TPS:ltä ja kolmesta johdosta yksi on maa, yksi on virran syöttö TPS:lle (about 5V) ja kolmas (jota sitten mittaat) on paluusignaali läpän asennosta PCM:lle ja siinä pitää läpät kiinni olla jännite 0.8V!!

-90:sessä ei edelleenkään ole mitään itsediagnostiikkaa, eli ei ilmoita sitä mitenkään!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2009, 12:26
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tässä ohje, TPS paikoillaan autossa, lainasin omaa tekstiäni AMC-kerhon sivuilta:
Voi mitata, etsin sen litteän liittimen siitä TPS:ltä ja kolmesta johdosta yksi on maa, yksi on virran syöttö TPS:lle (about 5V) ja kolmas (jota sitten mittaat) on paluusignaali läpän asennosta PCM:lle ja siinä pitää läpät kiinni olla jännite 0.8V!!

-90:sessä ei edelleenkään ole mitään itsediagnostiikkaa, eli ei ilmoita sitä mitenkään!!

KIITOS JAMANT tästä:

oma rottelo tekee sitä että välillä jää käymään 1500-2500rpm ja tps anturin piuhan irroittamalla laskee sit alas.ei auta tyhjäkäynnin säätövenan putsaus/vaihto.nyt saa mitattua mitä tulee ulos ja tietää paljon pitäis olla.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2009, 14:08
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Jep, tosiaan Kiitokset ohjeesta! Mutta vielä pikku kysymys koskien tuota lisäilmaventtiiliä (tyhjäkäyntiventtiili?). Pitäiskö se olla kuumana kiinni vai auki, vai säätääkö kokoajan kiinni-auki pienestäkin kaasun painalluksesta?

Viimeksi muokannut piippu : 19.11.2009 14:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2009, 14:18
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Jep, tosiaan Kiitokset ohjeesta! Mutta vielä pikku kysymys koskien tuota lisäilmaventtiiliä (tyhjäkäyntiventtiili?). Pitäiskö se olla kuumana kiinni vai auki, vai säätääkö kokoajan kiinni-auki pienestäkin kaasun painalluksesta?
Säätää koko ajan!! Ja kun painat kaasun lattiaan, se aukee, = lisää ilmaa koneelle!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.11.2009, 01:30
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Kävin säätelemässä TPS:än 0,8V (oli 0,48V) ja lisäilmaventtiili säätää hienosti, mutta edelleen kierrokset huutaa kuumana 1500r/min.


Onko tuossa vielä joku juttu, joka "herää eloon" vasta kun kone on saavuttanut tietyn käyntilämpötilan ja heittää väärää informaatiota ruiskulle? Kylmänä & puolilämpöisenä kaikki on ok, mutta het kun lämpömittari kiipaisee sinne jonnekkin yli 80C° alkaa "kiekumaan"?

Itse itselleni vastaten-> Yksi voi olla, mikä tuli VASTA NYT mieleen, että se perhanan edellinen kuljettaja on mennyt ropaamaan kaasuvivuston säätöjä ja kaasuläppä ei olekkaan ihan 100% kiinni tyhjäkäynnillä ja hotii senverran ilmaa välistä että nostaa kierrokset, koska eikös tuon tyhjäkäynti-ilman pitäisi mennä kokonaisuudessa sen sähköisen venttiilin kautta!? (tuohan olisi pitänyt tietenkin tarkastaa heti ensimmäisenä, mutta minkäs sille mahtaa kun on niin "kätevä" ) Eli oire tuli heti kun olin saanut puhdistettua todella paskaisen kaasuläpän kaikenmaailman karstasta & HIEKASTA ja ilmeisesti paskan tiivistävästä ominaisuudesta johtuen ei ollut oireillut aiemmin....vai olenko ajatuksineni aivan hakoteillä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.11.2009, 09:13
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Joo, jos kaasuläpät on viritetty auki, varmasti käy kierroksilla siinä vaiheessa kun kone lämpiää ja PCM menee closed looppiin ja ottaa siis tietoa happitunnistimelta, joka kertoo koneen käyvän laihalla (= imuvuoto) ja PCM lisää polttoainetta = kierrokset nousee!! Läpän pitää olla ihan kiinni, mutta ei kuitenkaan niin, että läppä koskettaa/nojaa runkoon!!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2009, 19:45
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Päivityksiä....

Kaasuläppää säädetty ja alkaa olemaan kohillaan. Tosin nyt kuumana kierrokset 1000r/min, kun ekalla säädöllä jäi jonnekkin 500-600 tietämiin (joka oli minun korvalle liian vähän) ja tonni tuntuu taas liialta Että "vielä kerran pojat!" Paljonko se tyhjäkäynti muuten pitäis olla...tehtaan mukaan?


Ja toinen pähkäilyn aihe: Mistä löytyy pakkivalon kytkin? Onko se jossain vaihdekepin juuressa, vai laatikossa sisällä...kun ei vaan syty, vaikka muu näyttäis olevan ok?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).