![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tässä ohje, TPS paikoillaan autossa, lainasin omaa tekstiäni AMC-kerhon sivuilta: Voi mitata, etsin sen litteän liittimen siitä TPS:ltä ja kolmesta johdosta yksi on maa, yksi on virran syöttö TPS:lle (about 5V) ja kolmas (jota sitten mittaat) on paluusignaali läpän asennosta PCM:lle ja siinä pitää läpät kiinni olla jännite 0.8V!! -90:sessä ei edelleenkään ole mitään itsediagnostiikkaa, eli ei ilmoita sitä mitenkään!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
KIITOS JAMANT tästä: oma rottelo tekee sitä että välillä jää käymään 1500-2500rpm ja tps anturin piuhan irroittamalla laskee sit alas.ei auta tyhjäkäynnin säätövenan putsaus/vaihto.nyt saa mitattua mitä tulee ulos ja tietää paljon pitäis olla.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jep, tosiaan Kiitokset ohjeesta! Mutta vielä pikku kysymys koskien tuota lisäilmaventtiiliä (tyhjäkäyntiventtiili?). Pitäiskö se olla kuumana kiinni vai auki, vai säätääkö kokoajan kiinni-auki pienestäkin kaasun painalluksesta?
Viimeksi muokannut piippu : 19.11.2009 14:10 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Säätää koko ajan!! Ja kun painat kaasun lattiaan, se aukee, = lisää ilmaa koneelle!!!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kävin säätelemässä TPS:än 0,8V (oli 0,48V) ja lisäilmaventtiili säätää hienosti, mutta edelleen kierrokset huutaa kuumana 1500r/min.
Onko tuossa vielä joku juttu, joka "herää eloon" vasta kun kone on saavuttanut tietyn käyntilämpötilan ja heittää väärää informaatiota ruiskulle? Kylmänä & puolilämpöisenä kaikki on ok, mutta het kun lämpömittari kiipaisee sinne jonnekkin yli 80C° alkaa "kiekumaan"? Itse itselleni vastaten-> Yksi voi olla, mikä tuli VASTA NYT mieleen, että se perhanan edellinen kuljettaja on mennyt ropaamaan kaasuvivuston säätöjä ja kaasuläppä ei olekkaan ihan 100% kiinni tyhjäkäynnillä ja hotii senverran ilmaa välistä että nostaa kierrokset, koska eikös tuon tyhjäkäynti-ilman pitäisi mennä kokonaisuudessa sen sähköisen venttiilin kautta!? (tuohan olisi pitänyt tietenkin tarkastaa heti ensimmäisenä, mutta minkäs sille mahtaa kun on niin "kätevä" ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, jos kaasuläpät on viritetty auki, varmasti käy kierroksilla siinä vaiheessa kun kone lämpiää ja PCM menee closed looppiin ja ottaa siis tietoa happitunnistimelta, joka kertoo koneen käyvän laihalla (= imuvuoto) ja PCM lisää polttoainetta = kierrokset nousee!! Läpän pitää olla ihan kiinni, mutta ei kuitenkaan niin, että läppä koskettaa/nojaa runkoon!!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Päivityksiä....
Kaasuläppää säädetty ja alkaa olemaan kohillaan. Tosin nyt kuumana kierrokset 1000r/min, kun ekalla säädöllä jäi jonnekkin 500-600 tietämiin (joka oli minun korvalle liian vähän) ja tonni tuntuu taas liialta ![]() Ja toinen pähkäilyn aihe: Mistä löytyy pakkivalon kytkin? Onko se jossain vaihdekepin juuressa, vai laatikossa sisällä...kun ei vaan syty, vaikka muu näyttäis olevan ok? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |