![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No mulla on ollut molemmissa XJ:ssä paskaiset, ja ei siksi meinannut startata kunnolla ja pakkivaloissa oli satunnaista häikkää. Että ei nää mun kommentit nyt ihan pelkkään nettikeskusteluun perustu. Eihän noi varsinaisesti olekaan viallisia yleensä, mutta paskaisia kyllä toisinaan. Ja tietysti voi se kontaktihäikkä olla liittimissäkin, helpompi se on siitä ensin aloittaa. Mutta ihan oikeasti, jos koko Suomessa huolletaan korjaamoilla vuosittain ehkä maksimissaan muutamaa sataa XJ:tä, ja Jenkeissä niitä on satojatuhansia, niin kummastakohan saa pidemmän päälle tarkempia tietoja asiasta? Muistaa vain aina pitää pienen filtterin päällä kun juttuja lukee netistä - on se sitten mistä päin maailmaa tahansa. Se nyt vain on niin, että kun on isot volyymit ja paljon käyttäjiä niin sitä tietotaitoa löytyy väkisinkin enemmän kuin Suomesta. Se ei ole mitenkään tämän maan korjaamoiden ja harrastajien väheksymistä, mutta pitää muistaa realiteetit. Kyllä noi isommat ja tunnetut jenkkifoorumit on vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sitä en voi käsittää miksi porukka täällä tuntuu väheksyvän esim. jenkkifoorumeita niin helvetisti? Ihan kuin se pelkkä oma kokemus olisi ainoa asia mihin voi luottaa..netti on erittäin hyvä tiedonhaun lähde, kunhan vain muistaa sen tietofiltterin päässään. Kaikkea ei kannata suorilta käsin uskoa mitä lukee. Kaikella kunnioituksella, mutta koskee se sama asia kuitenkin korjaamojakin. Ei se korjaamo ole välttämättä aina oikeassa. Netin hienous on, että kun noissa väkirikkaisssa valtioissa on porukkaa kymmeniä kertoja enemmän kuin suomessa, niin sieltä VÄKISINKIN löytyy tietoa ja tapahtumia enemmän kuin täältä pienestä Suomesta. Kun on paljon autoja, niin tietyt viat, vaikka olisi kohtalaisen harvinaisiakin tulee ilmi. Voi olla ettei täällä ole sattunut yhtäkään, joten siitä on vaikea löytää tietoa tai voi vaikuttaa, ettei sellaista "tyyppivikaa" edes ole. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Koska toisten on vaikeata ymmärtää edes suomeksi kerrottuja/kirjoitettuja asioita, saatikka jos ne on kirjoitettu Lontooksi!!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 26.11.2009 16:02 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Rauhoitutaampas
![]() Molemmat vaihtoehdot (Jamant ja Timo_L) ovat erittäin todennäköisiä minun tapauksessa, koska tuo NSS johdotus näyttäis olevan just siinä liittimessä josta johtui ne topicin alkupään sulakkeen paukkumiset, mutta asiaa ei helpota se, että edellinen omistaja mumisi jostain satunnaisista käynnistysvaikeuksista (kuulemma kuin akku olisi tyhjä ![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() NSS:n yksi likaisuus- oirehtiminen on juuri se, että keppiä P- tai N- asennossa runkkaamalla lähtee käyntiin, muuten ei. Mulla molemmat teki juuri tuota. Toinen voi toki olla joku liitin- tai johtovika, tai uupuva sulake. Ei yhtään mahdotonta, varisnkin kun sulla niitä ihme kötöstyksiä ja ongelmia siellä on muutenkin edellisen omistajan jäljiltä. Ton NSS:n pystyy ohittamaankin kokonaan, mutta sitten kyllä käynnistyy ihan missä vain kepin asennossa, mikäei välttämättä ole hyvä. Sitä nyt en tähän hätään muista, miten ihmeessä se tehtiin.. pari johtoa piti liittää yhteen jostain liittimestä? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja aiankin katsastuksessa sen startin pitää toimia vain P tai N -asennoissa!! Kyllä ne sen kumminkin kokeilee, vaikkei sitä aina itse huomaiskaan!!
Ja ei täällä mitään palkokasveja oo, asiaahan tässä.... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ja taas pikku päivitystä.....
NSS tuli kaiveltua irti (olihan v*ttumainen irrottaa ja taisi siinä muutama Voimasanakin päästä suupielestä, eikä luovuttaminenkaan kaukaa liipannut....mutta en antanut periksi, niinkuin tässäkin todetaan-> http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs ![]() Mutta tämäkään ei ollut viimeinen vika autossa, joten... TO BE CONTINUED.... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
BINGO! ..kuten taisin jotian aiemmin todetakin
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mulla olis myös "pikku ongelma" -90 Cherokeen sähköjen kanssa.
Aloitetaanpa ihan alusta, eli ostin kuukausi takaperin ko. laitteen joka kävi ja kukkui ihan hyvin kunnes aloin katselemaan tarkemmin kojetaulun alla olevaa rytöpesää jossa kaikki releet roikkuivat johtojen varassa ja kaapelia oli kaamea kasa. Hetken käpälöityäni läjää meni security boxi päälle ja valot vilkutteli komeesti. Moisesta värkistä ei tuossa vaiheessa ollut mitään tietoa ja kävinkin ottamassa akunnavan irti. Autossa on näköjään ollut Laserlinen lisä hälytin joka oli osaksi purettu pois mutta suurin osa piuhoista oli jätetty pätkäisyn jälkeen paikoilleen. Oman hälyn laittoi päälle piuhojen käpälöinnissä irronnut piuha josta on +12v hälyttimelle (piuha irtosi liittimestä, oli melkoisen väljä) Törkkäsin piuhan paikoilleen ja laitoin akunnavan kiinni ja security valo vilkutteli akunnapa koodia joka kuittaantui avaimilla lukkoja ropatessa, mutta boxi ei suostunut yhteistyöhön eli virrat päälle securityvalo palaa ja startatessa auto käynnistyy mutta sammuu parin sekan päästä. Mitenkäs tuon boxin saa kuitattua, noi jenkkien neuvot green/orange tai Grand Cherokeen Purple/Yellow piuhan maihin laitoista ei onnistu koska moisia värejä meikäläisen kick paneelin alta ei löydy. Boxi on fyysisesti kiinnitetty lämppärin säätimien vasemmallepuolelle ilmeisesti samaan missä on joissain versioissa abs boxi , mulla ei onneksi sitä ole ![]() Niin juu ja kaukosäädintä ei tässä värkissä ole |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Lisätään tuohon edelliseen että kattoverhoilua raottelemalla löytyi 4 piuhaa teipattuna keyless entry moduulin paikalta, eli ilmeisesti on joskus ollut kaukosäädin mut on viety liittimineen päivineen
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |