Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2009, 11:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

No mulla on ollut molemmissa XJ:ssä paskaiset, ja ei siksi meinannut startata kunnolla ja pakkivaloissa oli satunnaista häikkää. Että ei nää mun kommentit nyt ihan pelkkään nettikeskusteluun perustu. Eihän noi varsinaisesti olekaan viallisia yleensä, mutta paskaisia kyllä toisinaan. Ja tietysti voi se kontaktihäikkä olla liittimissäkin, helpompi se on siitä ensin aloittaa.


Mutta ihan oikeasti, jos koko Suomessa huolletaan korjaamoilla vuosittain ehkä maksimissaan muutamaa sataa XJ:tä, ja Jenkeissä niitä on satojatuhansia, niin kummastakohan saa pidemmän päälle tarkempia tietoja asiasta? Muistaa vain aina pitää pienen filtterin päällä kun juttuja lukee netistä - on se sitten mistä päin maailmaa tahansa.

Se nyt vain on niin, että kun on isot volyymit ja paljon käyttäjiä niin sitä tietotaitoa löytyy väkisinkin enemmän kuin Suomesta. Se ei ole mitenkään tämän maan korjaamoiden ja harrastajien väheksymistä, mutta pitää muistaa realiteetit. Kyllä noi isommat ja tunnetut jenkkifoorumit on vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2009, 12:29
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No mulla on ollut molemmissa XJ:ssä paskaiset, ja ei siksi meinannut startata kunnolla ja pakkivaloissa oli satunnaista häikkää. Että ei nää mun kommentit nyt ihan pelkkään nettikeskusteluun perustu. Eihän noi varsinaisesti olekaan viallisia yleensä, mutta paskaisia kyllä toisinaan. Ja tietysti voi se kontaktihäikkä olla liittimissäkin, helpompi se on siitä ensin aloittaa.


Mutta ihan oikeasti, jos koko Suomessa huolletaan korjaamoilla vuosittain ehkä maksimissaan muutamaa sataa XJ:tä, ja Jenkeissä niitä on satojatuhansia, niin kummastakohan saa pidemmän päälle tarkempia tietoja asiasta? Muistaa vain aina pitää pienen filtterin päällä kun juttuja lukee netistä - on se sitten mistä päin maailmaa tahansa.

Se nyt vain on niin, että kun on isot volyymit ja paljon käyttäjiä niin sitä tietotaitoa löytyy väkisinkin enemmän kuin Suomesta. Se ei ole mitenkään tämän maan korjaamoiden ja harrastajien väheksymistä, mutta pitää muistaa realiteetit. Kyllä noi isommat ja tunnetut jenkkifoorumit on vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa.
Luitko mun edellisen viestin?? Kerroin omista kokemuksista!! Kyllä varmaan on muitakin vaihtoehtoja viaksi, paras mitä on näkynyt, oli se että ilmastoinnin sulake oli irti, koska kompura oli rikki ja peruutusvalot yllättäen samassa sulakkeessa ja se ei käy ilmi mistään kaaviosta!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2009, 14:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Luitko mun edellisen viestin?? Kerroin omista kokemuksista!! Kyllä varmaan on muitakin vaihtoehtoja viaksi, paras mitä on näkynyt, oli se että ilmastoinnin sulake oli irti, koska kompura oli rikki ja peruutusvalot yllättäen samassa sulakkeessa ja se ei käy ilmi mistään kaaviosta!!!
Luin, ja kirjoitinkin siksi että "..ovat vähintään yhtä hyviä tietolähteitä kuin korjaamot ja nettisivut Suomessa."

Sitä en voi käsittää miksi porukka täällä tuntuu väheksyvän esim. jenkkifoorumeita niin helvetisti? Ihan kuin se pelkkä oma kokemus olisi ainoa asia mihin voi luottaa..netti on erittäin hyvä tiedonhaun lähde, kunhan vain muistaa sen tietofiltterin päässään. Kaikkea ei kannata suorilta käsin uskoa mitä lukee.

Kaikella kunnioituksella, mutta koskee se sama asia kuitenkin korjaamojakin. Ei se korjaamo ole välttämättä aina oikeassa. Netin hienous on, että kun noissa väkirikkaisssa valtioissa on porukkaa kymmeniä kertoja enemmän kuin suomessa, niin sieltä VÄKISINKIN löytyy tietoa ja tapahtumia enemmän kuin täältä pienestä Suomesta. Kun on paljon autoja, niin tietyt viat, vaikka olisi kohtalaisen harvinaisiakin tulee ilmi. Voi olla ettei täällä ole sattunut yhtäkään, joten siitä on vaikea löytää tietoa tai voi vaikuttaa, ettei sellaista "tyyppivikaa" edes ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2009, 15:02
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sitä en voi käsittää miksi porukka täällä tuntuu väheksyvän esim. jenkkifoorumeita niin helvetisti?
Koska toisten on vaikeata ymmärtää edes suomeksi kerrottuja/kirjoitettuja asioita, saatikka jos ne on kirjoitettu Lontooksi!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2009, 15:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Koska toisten on vaikeata ymmärtää edes suomeksi kerrottuja/kirjoitettuja asioita, saatikka jos ne on kirjoitettu Lontooksi!!!
Eikös se ole niiden henkilökohtainen voi-voi? Ei ulkomaan kieli vähennä sen tiedon arvokkuutta mihinkään, se vain vaikeuttaa toisille sen hyödyntämistä. Mut ei nyt vedetä herneitä nenään suuntaan tahi toiseen. Mulla vain on tapana olla asioista kriittinen, ja kerron asiat miten ne ajattelen. Eihän tässä kumpikaan ole oikeassa tai väärässä, katotaan vain asioita vähän eri kantilta.. En minä tässä tietotaitoasi epäile, mutta jos ei ittellä ole vikaa tullut vastaan ei se tarkoita sitä ettei niin voi käydä.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.11.2009 16:02
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.11.2009, 15:19
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Rauhoitutaampas

Molemmat vaihtoehdot (Jamant ja Timo_L) ovat erittäin todennäköisiä minun tapauksessa, koska tuo NSS johdotus näyttäis olevan just siinä liittimessä josta johtui ne topicin alkupään sulakkeen paukkumiset, mutta asiaa ei helpota se, että edellinen omistaja mumisi jostain satunnaisista käynnistysvaikeuksista (kuulemma kuin akku olisi tyhjä ), kun autoa olin hakemassa ja sanoi avuksi olevan pari reipasta lyöntiä vaihdekeppiin sen ollessa P-asennossa...en pitänyt tuota oikein minään, mutta taitaa tuossa jokin yhteys ollakkin.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
paras mitä on näkynyt, oli se että ilmastoinnin sulake oli irti, koska kompura oli rikki ja peruutusvalot yllättäen samassa sulakkeessa ja se ei käy ilmi mistään kaaviosta!!!
Ja toinen on tuo Jamantin sulake, koska minulla on todellakin ilmastointi poissa pelistä ja taitaapa olla tuo sulakekkin irti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2009, 16:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Rauhoitutaampas

Molemmat vaihtoehdot (Jamant ja Timo_L) ovat erittäin todennäköisiä minun tapauksessa, koska tuo NSS johdotus näyttäis olevan just siinä liittimessä josta johtui ne topicin alkupään sulakkeen paukkumiset, mutta asiaa ei helpota se, että edellinen omistaja mumisi jostain satunnaisista käynnistysvaikeuksista (kuulemma kuin akku olisi tyhjä ), kun autoa olin hakemassa ja sanoi avuksi olevan pari reipasta lyöntiä vaihdekeppiin sen ollessa P-asennossa...en pitänyt tuota oikein minään, mutta taitaa tuossa jokin yhteys ollakkin.

Ja toinen on tuo Jamantin sulake, koska minulla on todellakin ilmastointi poissa pelistä ja taitaapa olla tuo sulakekkin irti
Ihan rauhallisia täällä ainakin ollaan


NSS:n yksi likaisuus- oirehtiminen on juuri se, että keppiä P- tai N- asennossa runkkaamalla lähtee käyntiin, muuten ei. Mulla molemmat teki juuri tuota. Toinen voi toki olla joku liitin- tai johtovika, tai uupuva sulake. Ei yhtään mahdotonta, varisnkin kun sulla niitä ihme kötöstyksiä ja ongelmia siellä on muutenkin edellisen omistajan jäljiltä.

Ton NSS:n pystyy ohittamaankin kokonaan, mutta sitten kyllä käynnistyy ihan missä vain kepin asennossa, mikäei välttämättä ole hyvä. Sitä nyt en tähän hätään muista, miten ihmeessä se tehtiin.. pari johtoa piti liittää yhteen jostain liittimestä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2009, 17:17
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ja aiankin katsastuksessa sen startin pitää toimia vain P tai N -asennoissa!! Kyllä ne sen kumminkin kokeilee, vaikkei sitä aina itse huomaiskaan!!

Ja ei täällä mitään palkokasveja oo, asiaahan tässä....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2009, 15:40
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Ja taas pikku päivitystä.....

NSS tuli kaiveltua irti (olihan v*ttumainen irrottaa ja taisi siinä muutama Voimasanakin päästä suupielestä, eikä luovuttaminenkaan kaukaa liipannut....mutta en antanut periksi, niinkuin tässäkin todetaan-> http://www.youtube.com/watch?v=WKYD-cDd_Gs )Ja hämmästys oli suuri, kun puhdistamisen & uudelleen rasvauksen jälkeen autossani oli pakkivalot! Eli ne klipareet siinä liikkuvassa varressa oli wanhan vaseliinin ja paskan yhteisymmärryksessä hieman jummittuneet, eikä enää koskettaneet kuluneeseen pakkivalonastaan.


Mutta tämäkään ei ollut viimeinen vika autossa, joten...

TO BE CONTINUED....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2009, 17:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

BINGO! ..kuten taisin jotian aiemmin todetakin Ja varmaan jeesasi myös starttausongelmiin?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.06.2012, 08:58
Dyykkari Dyykkari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.05.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 3
Perusasetus

Mulla olis myös "pikku ongelma" -90 Cherokeen sähköjen kanssa.
Aloitetaanpa ihan alusta, eli ostin kuukausi takaperin ko. laitteen joka kävi ja kukkui ihan hyvin kunnes aloin katselemaan tarkemmin kojetaulun alla olevaa rytöpesää jossa kaikki releet roikkuivat johtojen varassa ja kaapelia oli kaamea kasa. Hetken käpälöityäni läjää meni security boxi päälle ja valot vilkutteli komeesti. Moisesta värkistä ei tuossa vaiheessa ollut mitään tietoa ja kävinkin ottamassa akunnavan irti. Autossa on näköjään ollut Laserlinen lisä hälytin joka oli osaksi purettu pois mutta suurin osa piuhoista oli jätetty pätkäisyn jälkeen paikoilleen. Oman hälyn laittoi päälle piuhojen käpälöinnissä irronnut piuha josta on +12v hälyttimelle (piuha irtosi liittimestä, oli melkoisen väljä) Törkkäsin piuhan paikoilleen ja laitoin akunnavan kiinni ja security valo vilkutteli akunnapa koodia joka kuittaantui avaimilla lukkoja ropatessa, mutta boxi ei suostunut yhteistyöhön eli virrat päälle securityvalo palaa ja startatessa auto käynnistyy mutta sammuu parin sekan päästä.
Mitenkäs tuon boxin saa kuitattua, noi jenkkien neuvot green/orange tai Grand Cherokeen Purple/Yellow piuhan maihin laitoista ei onnistu koska moisia värejä meikäläisen kick paneelin alta ei löydy.
Boxi on fyysisesti kiinnitetty lämppärin säätimien vasemmallepuolelle ilmeisesti samaan missä on joissain versioissa abs boxi , mulla ei onneksi sitä ole
Niin juu ja kaukosäädintä ei tässä värkissä ole
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.06.2012, 11:28
Dyykkari Dyykkari ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.05.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 3
Perusasetus

Lisätään tuohon edelliseen että kattoverhoilua raottelemalla löytyi 4 piuhaa teipattuna keyless entry moduulin paikalta, eli ilmeisesti on joskus ollut kaukosäädin mut on viety liittimineen päivineen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 18:35 (GMT +2).