Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2009, 18:20
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Jos tekee kaaret nykysääntöjen mukaan niin onko odotettavissa että ne kelpaa muutakin kuin ensikauden? Joiltain nimeltä mainitsemattomilta Jeeppikuskeilta kyllä hyväksyttiin ainakin Luumäen kisassa kaaret jotka ei ole sääntökirjan mukaiset??
Ehkä noi Wranglerin orggis kaaret on paremmat kuin toisten oma tekemät jos ei muuta niin on ainakin käynyt kovemman syynin läpi kuin yhdetkään oma tekemät kaaret
Ja kaikissa missä ite oon ajanut niin on aina kelvannut

  #2  
Vanha 13.11.2009, 18:38
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Ehkä noi Wranglerin orggis kaaret on paremmat kuin toisten oma tekemät jos ei muuta niin on ainakin käynyt kovemman syynin läpi kuin yhdetkään oma tekemät kaaret
Ja kaikissa missä ite oon ajanut niin on aina kelvannut
Toi on ihan totta, että jollain voi olla huonosti tehdyt kaaret jotka on paljon heikommat. Jos kerran noi Jeeppien omat kaaret on yleisesti hyväksytty joka kisasssa niin miksi sääntöjä ei muokata niin että ne täyttää myös sääntökirjan pykälät?? Miksi muihin autoihin täytyy tehdä paksummat?
  #3  
Vanha 13.11.2009, 21:54
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Jos kerran noi Jeeppien omat kaaret on yleisesti hyväksytty joka kisasssa niin miksi sääntöjä ei muokata niin että ne täyttää myös sääntökirjan pykälät?? Miksi muihin autoihin täytyy tehdä paksummat?
Tota Jeeppien kaari-asiaa jonkinverran käsiteltiin muutama vuosi sitten. Taitaa se pääkaaren alapäiden kiinnityskohta vaan olla se joka on sääntöjen vastainen. Ne putkien alapäät on hieman litistettyjä tehtaalla. Muutenhan ne taitaa täyttää sääntöpykälät, ei se putken paksuus taida olla ongelma.
Ja onhan ne oikeasti kestävät kaaret, muutamia videoita olen aiheesta katsonut.
Tosin itse jos saisin päättää, niin ehkä en hyväksyisi niitä ihan helposti, mutta "ylemmältä" taholta tulleita määräyksiä jouduin noudattamaan ja hyväksyttiin ne aiempien talvieksytyksienkin katsastuksissa.
  #4  
Vanha 13.11.2009, 23:00
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Question

mites en ole perehtyny miten mitkäki renkaat sopii noihin milli kokoihin mut tuntuu hullulta ku 33 ei mahdu stanuun ei paljosta kiinni,mut eikö niitä kokoja vois nostaa esim5-10mm en tiedäonko asiasta ennen ollu väittelyä kinaa tai muuta nahinaa,vai onko meillä väärän kokkoset vanteet?JA EI OLE TARKOITUS NOSTAA ASIASTA VÄITTELYÄ
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
  #5  
Vanha 13.11.2009, 23:27
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

tuuma ei ihan milli!


Ei tuuma ole vältämättä n 25,4mm. Siinä kaikki poru ja tuhannet jutustelua aiheesta, Eli ainakin viimeksi rengas tulkit (Katsastus sedällä) kerto todellisen renkaan mitan, ei se mitä renkaan kyljessä lukee..... rengas paineet , pokkerit, vanteen leveydet ym.... Huah

TEMÄHIK
  #6  
Vanha 13.11.2009, 23:33
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Ei tuuma ole vältämättä n 25,4mm. Siinä kaikki poru ja tuhannet jutustelua aiheesta, Eli ainakin viimeksi rengas tulkit (Katsastus sedällä) kerto todellisen renkaan mitan, ei se mitä renkaan kyljessä lukee..... rengas paineet , pokkerit, vanteen leveydet ym.... Huah

TEMÄHIK
joo tiedän että odellisten mittojen mukaan mennään ja kai niistä pitää polttaa muutama milli.sillä muutaman millin lisällä meinasin et ei tarttis kuluttaa kumeja turhaan ja tämä ongelmahan on aika monessa rengas/vanne yhdistelmässä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
  #7  
Vanha 14.11.2009, 00:09
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Se ois kyl hyvä jos luokis ois rengas koot ilmoitettu tuuma kokoina, kun niitä heittoja valmistajien välillä kuitenkin on. Sitte viel katsastukses kattottais, et on sinnepäin. Jos joku vaik koittas kikkailla itse polttamillaan merkinnöillä.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Viestiketju on lukittu

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 11:56 (GMT +2).