![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noniin, tulipa lisäaikaa projektille... Ihan valtion myöntämä autoiluvapaa, pituus selviää myöhemmin. ![]() Pohdin hieman tuota etupäätä, mitkä teillä on kokemukset noiden mekaanisten vinssien suhteen? Kannattaako jättää se ja huoltaa kuntoon, pikku nivelvikaa noin äkkiseltään paikallistettu. Vai pitäisikö hommata hydraulinen vinssi samontien keulille ja sorvata puskuri uuteen kuosiin samalla kertaa? Muuten alkaa olemaan ihan ok, ajovalot kun vaihtaa vielä. Nykyiset ovat melko heikossa hapessa, eivätkä kyllä mene katsastuksestakaan läpi. Aattelin ihan perusnormivakio H4 ja lisävaloilla sit näkyvyyttä. Rengashomman suhteen tulin siihen tulokseen, että ajelen talven noilla nastoilla. Pärnäsen korjaamo näkyi maalanneen vanteetkin jo. Takapäähän on upotettu erinäinen määrä alustamassaa ja valkoista peltikattomaalia. Todettiin vaan että taitaa kestää sen mitä autokin. Oli sitten pakko kysyä, että kauan auto sitten kestää. Kuuleman mukaan ainakin 10-15 vuotta! ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HOK Ry |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mitä alempana sen parempi tietenkin, liian edessä se kyllä on. Itellä on toisessa hj:ssä rungon päällä syylärin edessä. Toisessa rungon välissä syylärin alla, tämä huomattavasti parempi koska vinssi pyrkii nostamaan autoa ylöspäin. Tuossa ekassa versiossa vetää keulaa maahanpäin ja vaijeri on todella kovilla. eikä auto tunnu irtoavan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisiko kuvia noista modatuista ratkaisuista? Toki löytyy googlella jne, mutta mielellään näkisi oikeiden kokemusten kera oikeita projekteja. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HOK Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mekaaninen vinssi päätetty säilyttää.
Löytyi pikkuvika, vasemmasta etupakasta pultti poikki, katoin sitä kyllä jo ekana päivänä... Mutta ei valokuvaajan visuaalista silmää kaiketi lasketa. ![]() Tuli hommattua tosiaan lisää remonttiaikaa, elämäni eka sakko ja pyysivät kortinkin pois. Mato Valtosen esiintyminen meni sitten suurimmilta osin ohi turhan kiireen takia. Nyt voittekin ehdotella hulluja ideoita projektin suhteen, rahaa ei juuri ole, kun pitää vielä joskus se sakkokin maksaa. P.S. Lahjoitustavaraa otetaan vastaan, nouto onnistuu kunhan saan kyydin. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Creepyt alle!
Kaunista, oi niin kaunista.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ekat ajot takana
Vähän turhankin helppoa ajaminen näillä renkailla, verrattuna noihin 235/75R15 slikseihin.
![]() Kaveri pisti muuten noihin metalliset venttiilit, jätin siis suojat tekemättä. Pistetään sit jos eivät ilman kestä! Ens viikonloppuna sit kunnolla testaamaan, etupuskuri pitäs väkästellä valmiiksi että saa vinssin keulille, jos vaikka sattuu uppoamaan... ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ekat ajot takana
Ekat kunnon ajot takanapäin, saldo: Kuskinpuoleisesta eturenkaasta venttiili poikki.
![]() Koomisin osa reissua on ko. tapaturman tapahtuminen perus mettätiellä, sattui karahka sopivasti. Ootteko laittaneet metallisia venttiileitä? Kaverini joka fiksasi renkaan ennätysajassa, ehdotti sellaisien laittamista. Mitäs muita konsteja vastaavan välttämiseksi, poislukien paremmin ajaminen, se tulee kun tottuu tuohon hurjaan tehoon ja massaan! ![]() Muuten tuntuu että persaus liimaantui penkkiin ja ehdinkin jo todeta HJ:n olevan paras omistamani auto. Pelkään pahoin et tämä harrastus tulee vielä kalliiksi. ![]() Tulevaa kesää silmälläpitäen rengaspohdinta jatkuu edelleen. Käytännön kokemuksia nelivedon käytöstä? Tuntuu että takatuuppauksella pitää ajaa enemmän kuin varovasti, nastoista riippumatta, nimimerkillä eka takavetoinen autoni. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niitähän on sellasia matalia venttiilejä joihin tarvitaan erikoisnippeleitä että voi täyttää mut se just niissä se ongelma onkin että ne on hankalat ja sen takia veemäisen hitaat käytää.
Itse olen aina turauttanut tämmöset suojat ja ei hajoo venttiilit. Ainoo hankala et melkeen täytyy tehdä venttiili irrallaan tai sit täytyy varovasti hitsuutella ettei se sula. Maalit menee tietty karrelle mut jos on muutenkin kalikalimaalilla maalatut vanteet niin ne voi sit paikkamaalata. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen verran tuli tuossa ennen aattoa cruisailtua, että käytiin katsomassa pääsisikö yhdestä mettätienpätkästä läpi. Ei päässyt, mutta tulipa tarvetta ainakin kokeilla hidas neliveto ja toimi ok. Olihan se kiva halkoa tuoretta 30 cm hankea, todettiin siinä et pikkuhiljaa alkaa auto pääsemään maastoon jossa sen ominaisuuksia tarvitaan edes osittain. ![]() Pitää seuraavaksi perehtyä noihin lukkoihin ja vinssiin, jotta on homma hanskassa ja vermeet kunnossa kun tarvetta tulee. Kannattaako tuohon laittaa naru vaiko vain tarkistaa/huoltaa vaijeri? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
40 vuotta keskioluen vaputumisesta | toyota4x4 | Chit-Chat | 1 | 05.03.2009 22:40 |
hyvää uutta vuotta | boozer | Chit-Chat | 7 | 01.01.2009 13:30 |
Karpiolan sorvi 50 vuotta | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.02.2007 15:47 |
Ihan SIKANA musiikkia | Lars | Music | 0 | 13.03.2002 23:13 |