Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2009, 16:27
-Juuso-:n Avatar
-Juuso- -Juuso- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.08
Sijainti: 05 area Finland
Viestit: 476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onks olemassa jotain helppoa keinoa tunnistaa, että mikä pajeron akseli on kyseessä?

Sen tiedän, että levyjarrut on ja niiden sisällä käsijarrun hilut, mutta siihen se jääkin. Eli mistä tietäs/tunnistais, että minkä pajeron akseli on kyseessä?

Onks missään pajeroissa ollu originaalina kytkettävää etulukkoa? Takalukkoja on kaiketi jossain malleissa, mutta entäs etummaisia?
Hyvä hyvä.Oikeita osia löytyy Lopelta.
Muistieni kätköstä: -93 tai -94 joissain malleissa kytkettävä etulukko ----> Vapauttaa toisen puolen vetarin.
http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi...php?topic=31.0 Akseli tietoutta.


Mä voin halvalla ostaa sulta taka-akselin ja etuakselin pois jos et tartte.

__________________
www.pahama.com
www.zeppo.fi/

Viimeksi muokannut -Juuso- : 15.10.2009 16:28 Perustelu: muklailua
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2009, 16:34
-Juuso-:n Avatar
-Juuso- -Juuso- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.08
Sijainti: 05 area Finland
Viestit: 476
Perusasetus

Rekisteröimätön
Guest


Kyssä siihen saa lukon. Jos Pajerosta on kyse niin ARB:ltä löytyy täysi lukko Pajeron keulaan. Vanhemissa Pajeroissa vaan oli se pienempi 7,5" etuperä, mutta se on vaihdettavissa bensamallin isompaan 8" etuperään kohtuullisen helposti ja siihen täysi lukko löytyy. Hintavahan se harmillisesti on. Ja eiköhän se lukko mene L200:eenkin. 2-Gen mallista eteenpäin vissiin ollu se isompi perä yleisempi. Ja 2 gen mallissa taakse tuli SS laatikollisiin oikea kytkettävä lukko vakioksi, joka kompensoi erittäin hyvin pieniä jouston puutteita.

2. Kopasta eteenpäin Pajeron ominaisuudet ovat käytännössä oleet vakiona samankokoisen tojotan tasoa, nykyään paremmat mitä tojotassa. Lähinnä johtuen siitä, että niihin aikoihin täysi takalukko tuli sekä toki se että 2. koppasen etutukivarsissa on vähän enempi joustovaraa, ja taakse tuli kierrejouset. Tojotista taas on samaan aikaan otettu ne lukot pois. Eli ainoastaan 1.koppasesta Pajerosta puuttuu täysi takalukko ja on vähempi joustava keula. Sen jälkeen nyt 4 koppaiseen asti on taka ja keskilukot löytyneet sekä jousitus kierrejousin.


http://forums.offipalsta.com/showthr...t=49135&page=3
Toi edellinen teksti tuolta sivulta


RIITTIKÖ TIETO JARE??
__________________
www.pahama.com
www.zeppo.fi/

Viimeksi muokannut -Juuso- : 15.10.2009 16:35 Perustelu: lisäystä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2009, 20:53
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.816
Wink

Ja Multa saa halvalla tolleset -90 isot akselit, varsinkin jos ite irroittaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.10.2009, 23:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

Aivan kaikissa uudemmissakaan lukkoa ei takana ole. Etenkin tuontiautoista se saattaa ehkä puuttua. Mutta Suomessa se on käsittääkseni ollut hyvin yleinen varuste, luultavasti vakiovaruste osassa mallistoa, ellei sitten kaikissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2009, 23:42
nyybi jatkaa
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

Täällä on hieman tietoa Mitsujen akseleista:

http://www.outerlimits4x4.com/viewto...er=asc&start=5

Ja muutakin tietoa jos tarvitsee:
http://www.outerlimits4x4.com/PHP_Mo...ic.php?t=34204

Nämä kaksi linkkiä ilmeisesti australialaisia, joten en mene takuuseen siitä että kaikki tiedot ovat täysin samat mitä täällä. Mutta veikkaan ettei valtavia eroja sinäänsä ole.

Sitten Suomen Mitsuclubin foorumilla oli yksi joka on vaihtanut tuon isomman etuperän, joten sieltä löytyy juttua siitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.10.2009, 09:22
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Pitää tutkailla, ku pääsee taas pajalle ja ottaa vaikka kuvakin. Niin onks noissa perissä jotain valunumeroa tai vastaavaa, mistä vois tutkailla? Muistaisin, että takaperän kopassa olis joku tarra ollu....ehkä?

Mites sit tuon etuakselin tunnistaa päältäpäin, että mikä se on? Ainakaan napalukkoja siinä ei ole, mutta kertooks se vielä yhtään mitään?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.10.2009, 11:01
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Mites sit tuon etuakselin tunnistaa päältäpäin, että mikä se on? Ainakaan napalukkoja siinä ei ole, mutta kertooks se vielä yhtään mitään?
Tarkoitat varmaan, että siinä on automaatti napalukot? Auto free hub. Käsikäyttösiä on ollut tietääkseni vain vanhoissa pajeroissa, vuosi 1983 yms.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Gen 1 Pajeron kansi jossa ehjät nokka-akselin pukit tai pelkät pukit valkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 21.05.2009 21:55
Lukon tunnistaminen Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 07.03.2009 17:38
pajeron taka-akselin välitys Tekniikka & Jutustelu 1 29.05.2007 20:06
70:sen akselin leveys??? Kupla Tekniikka & Jutustelu 21 05.07.2005 04:09
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 15:19 (GMT +2).