Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #19  
Vanha 06.10.2009, 11:21
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Suutinputkien pumpun puoleisessa päässä pitäisi olla jonkinlaiset takaiskuventtiilit,
jotka ainakin kulahtaneena päästävät suutinputkessa olevan paineen heilahtelemaan, jolloin ainakin kylmäkäynnistys kärsii.

Omassta -88 turbossa oli vähän samankaltaiset käynnistysongelmat, ainoastaan savu oli harmahtavaa.
Käyntiinlähdön ja 30sek. röpöttämisen jälkeen kävi ihan kunnolla ja vetojakin löytyi ihan riittävästi.

Ajoin leiman loppuun ja pistin koneen osiksi, tarkoituksena kasata siitä kunnostettu turbokone tuohon -82 pätkään.
Kannesta löytyi kahden viimeisen sylinterin kohdalta pitkät halkeamat keskeltä palotilaa
ja lisäksi kahden muun sylinterin pakoventtiilien seetirenkaat olivat poikki.
Tässä koneessa oli selkeästi vikaa sylintereissä, kannessa ja venttiilien seetirenkaissa.

Vaikka edellinen turakkipaja oli tehnyt täydellisen koneremontin, niin silti sieltä puuttui yhdestä männästä ylimmäisestä renkaasta yli 2cm:n pätkä kokonaan,
lisäksi kampiakselin päittäislaakeri oli jäänyt puoliksi litistyksiin ja parista männän jäähdytys -öljyruiskusuuttimesta puuttui ne pienet putkenpätkät kokonaan.
Osia ei löytynyt öljypohjasta, eikä jäteöljynkään seasta...

Kannattaa opetella käyttämään ohivuotomittaria. Ei ole kovin paha rakentaa itsekään.
Osat maksaa muutaman kympin ja uudet tehdastekoset taitaa olla yli parisataa.
Itselle tein tuollaisen jo muutamia vuosia sitten, mutta googlen avulla löytyy ohjeita ihan kuvien kanssa.
Mittaus antaa paremman käsityksen koneen ja venttiilien kunnosta, kuin pelkkä puristuspainemittaus.
Lisäksi voi mittaustilanteessa kuunnella mahd. venttiilivuotoja imu/pakosarjaan, poreilua syylärissä,...

Tuo puristusmittarikin pitäisi olla sellainen venttiilillä varustettu, jotta se viisari jäisi sinne paikalleen, eikä sahaisi edestakaisin kokoaikaa.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 06.10.2009 11:57
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Patrollin osia mm turbon syöttöpumppu. Kuvia! jiggi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 18.09.2007 18:50
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? Tekniikka & Jutustelu 7 29.04.2006 21:21
Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa! VonLeka Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 05:56
Patrolissa outo sähkö(?) vika VonLeka Tekniikka & Jutustelu 11 08.11.2005 23:17
patrolissa pehmeä jarrupoljin patrol88 Tekniikka & Jutustelu 14 15.11.2004 16:09


Sivu luotu: 20:06 (GMT +2).