Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.09.2009, 23:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Defalta näytti löytyvän ihan Jeepin 4.0 koneeseen sopiva "orkkis" lämmitin. Malli muistaakseni 412. Asennusohjeiden mukaan vesiletkua katkastaan ja lämppäri omalla holkilla tukitaan jotenki vesipumppuun. Sitten letku siihen holkin päälle ja valmista on. Tosin joutuu siinäkin osia edestä purkamaan. Taidan käydä lähipäivinä kyselemässä löytyykö vekotinta tarvikemyyjiltä.
Toinen mikä mieleeni tuli oli tollanen traktorimallinen letkulämmitin. Keksis vain mistä siihen putket vetää.

Viimeviikolla tuli tehtyä sitten tilausta saksanmaalle. Nyt odotellaan pakettia joka sisältää mm. 3" alustasarjan ja jarrujen osia. Oikeastaan kaikki muut osat tilasin paitsi uudet palat, ne kun on jo paikalla. Satulatkin tuli niin sopuhintaan että en viittiny erillisiä korjaussarjoja tilailla. Tarpeeseen kyllä tulee. Nyt alkoi temppuilemaan noi etujarrut ilman ABSiakin. Aikaisemminhan jurnutti sitä vasenta etupyörää jossa kiero levy. Nyt ilman ABSia, siis sulaketta, oikea etupyörä lukkiutuu ajoittain ihan hitaassa vauhdissa. Sitä tekee varsinkin kun liikkeelle on lähteny ja polkaisee ensimmäisen kerran jarrua. Absin sulakkeen kun pisti paikalle niin ei enää lukkiutunut mutta vasenpyörä jurnuttaa...Ettei kumpikaan oikeen hyvä yhdistelmä.

Niin korotus sarjaksi tuli Ranchon satsi. Täysillä takajousilla ja uusilla tukivarsilla. Iskareina edessä RS5000 ja takana RS9000X säädettävät. Sarjassa oli tarjouksessa rajoitettu erä noita säädettäviä ja etuiskarit oli jo loppu. Sähköpostissa lupailtiin että taakse kyllä tulee säädettävät.

Verkkokauppa.com:ista tuli tilattu tuollanen halppisnavigaattori:
http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=45027
- Siihen voi asennella aika kivasti softaa, mm. OziExplorer CE toimii.

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.09.2009, 12:01
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Mitäs sille ranchon sarjalle kerty kokonaisuudessaan hintaa ja mistä tilasit sen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2009, 16:52
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Mitäs sille ranchon sarjalle kerty kokonaisuudessaan hintaa ja mistä tilasit sen?
https://shop.strato.de/epages/617371...gories/6/79/12
- Tuolta löytyy kun sivuja selaa. Nettitilauksiin tuli vielä automaattinen -4% ale. Toimitus kulut (Finland up to 30kg) oli jotain 47e, siis koko tilaukselle.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2009, 07:35
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Auton osia ei vielä ole saapunut mutta navigaattori tuli. Jos ei hinnassa ollut ilmaan (45e) niin paketissa oli, siihen pakettiin olis mahtunu varmaan kymmenen laitetta.

Mukana toimitettu vakio navigointisofta tuntui vähän heikolta, ainakaan tienopeudet ei pitääneet paikkansa parinkymmenen km matkalla unohti yhden risteyksen sanoa, reitissä näkyi kyllä kääntyminen mutta ei siitä ilmoittanut, vasta seuraavasta.

No kauan en varmaan tolla omalla navisoftalla ajaele. Asentelin jo OziCe:n ja MioPocket softa paketin sekä muuutin navin käynnistymään modattuun työpöytätilaan. Ozissa kokeena pari karttaa ja huomattavasti nopeammin toimi mitä Nokia E70 puhelimessa.
Tuossa pieni ja epäselvä video laitteesta:
http://www.youtube.com/watch?v=jMC6OrtQ3hY
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.10.2009, 20:27
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Saksasta saapui osat maanantaina. Matkahuollosta hain kaks pakettia, yhteensä 70kg. Ähelsin ne autoon ja kotipihalla aloin availemaan laatikoita. Korotussarja tuli, valitettavasti tarjous iskarit, eli Ranchon 9000:set olivat näemmä loppuneet. Tuli niillä vakio 5000 iskareilla paketti. Alatukivarret paketista kyllä löyty ja uretaani puslia ja ja asennushilppeitä oli mukana mutta ei taka-akselin shimmejä. Niin kyllä vähän epäilinkin mutta takajousien asennusohjeissä kehoitettiin asentamaan 4-6 asteinen shimmi.
Paketeista en löytänyt kuin yhden jarrusatulan. Eli muut jarruosat (kiekot, rummut, kengät, asennusosat ja bensansuodatin) puuttui. Lähetyslistan mukaan ne kyllä piti olla mukana. Ihmettelin asiaa ja kattelin vielä matkahuollon lappua jossa oli merkintä kahdesta laatikosta. Ajatuksisa kävi tulikivenkatkuiset mailit saksaan. Samalla siinä hain postin ja hups! Saapumis ilmoitus postista, paino 32kg!

No eikun postiin ja siellä oli vielä yksi paketti! Puuttuvat osat löyty. Ilmeisesti suomalainen kuriirifirma oli jakanut lähetykset. Onneks sentää tulivat samana päivänä.

Tänään sitten tuli asenneltua eteen uudet jarrusatulat ja levyt. Ensimmäisen satulan asennukseen meni vähän ylimääräistä aikaa kun vasta kolmannella kerralla onnistui asenneltua jarruletkun lähtö oikeaan suuntan. Satuloiden mukana tuli jonkilaiset jouset, niitä ei aikaisemminkaan ollut paikalla niin en osannut niitä oikeaan paikkaan sijoittaa. Toisella puolella sitten tajusin että kyseessä taisi olla kulumisen ilmaisimet.

Koeajolla jarrut toimi muutoin OK mutta, ABSi huutaa yhä hiljaisessa vauhdissa ja jarrut ottaa liian äkäseen. Vähemmän tosin kun ennen. Kun vauhti nousee yli 40km/h tai jarrua hipaisee niin jurmutus loppuu. Kuivalla asfaltilla parit jarrutuskokeet tein. Tuollaisessa 80-100km/h vauhdissa jarrut otti tasaisesti ja ohjattavuus säilyi. Harmi vaan että katsastuksessa ei koeajolenkillä taida nopeus nousta yli neljänkympin. No huomenna jatkuu harrastus. Taakse uudet kengät, rummut ja tarvittaessa sylinterit.

Päivällä käväsin kokeilemassa hiukan renkaitten toimintaa. Ajelin metsätiellä, jossa jäätä ja lunta varjopaikoissa. Hyvin oli pitoa Geraaleilla. Pienemmällä tiellä luulen nähneeni boggereiden jälkiä...Katosivat sitten kun lumi loppui.

Palikat
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.10.2009, 21:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.451
Perusasetus

Itse asiassa, ÄLÄ asenna mitään shimmejä taka-akselille, älä ainakaan heti! Se ei ole korjaus mahdollisille kardaanin värinöille, jos käytössä on tavallinen kahdella ristikolla (yksi edessä, yksi takana) oleva kardaani. Jakoaskin ulostulon ja pinionin yoken pitäisi olla samassa kulmassa (saa toki olla eri korkeuksilla) jotta tälläinen kardaani ei väristä - näin siis optimitilanteessa. Shimmeillä, varsinkin jos ovat jotain 6 asteen luokkaa niin värinät voi XJ:ssä vain lisääntyä. Tai sitten ei, tuurista ja yksilöstä riippuen.

Joka tapauksessa, isommissa korotuksissa (taas kerran yksilöstä kiinni) noin 3-4" eteenpäin jonkin sortin SYE- kitti ja tuplaristikkokardaani (samanlainen kuin edessä) on usein tarpeen. Tällöin shimmien käyttö on jokseenkin pakollista, koska pinionin yoken pitää osoittaa suoraan kohti jakiksen ulostuloa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.10.2009, 11:04
Dryse:n Avatar
Dryse Dryse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Jämsä/Halli,Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Koeajolla jarrut toimi muutoin OK mutta, ABSi huutaa yhä hiljaisessa vauhdissa ja jarrut ottaa liian äkäseen.
Jeepeistä en tiedä mitään, mutta jos ABS jarruttaessa jurnuttaa/kurnuttaa niin vika on luultavasti jossain antureista. Mitä suuremmassa nopeudessa se sitä tekee, sitä suurempi ero on antureilta tulevissa signaaleissa.

Tarkista että anturit ovat yhtä kaukana hammaskehästä joka pyörässä ja että hammaskehä on puhdas. Hammaskehänä voi toimia myös pyöränlaakeri, riippuu vähän minkälainen tapaus tuo on.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2009, 15:32
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dryse Näytä viesti
Jeepeistä en tiedä mitään, mutta jos ABS jarruttaessa jurnuttaa/kurnuttaa niin vika on luultavasti jossain antureista. Mitä suuremmassa nopeudessa se sitä tekee, sitä suurempi ero on antureilta tulevissa signaaleissa.

Tarkista että anturit ovat yhtä kaukana hammaskehästä joka pyörässä ja että hammaskehä on puhdas. Hammaskehänä voi toimia myös pyöränlaakeri, riippuu vähän minkälainen tapaus tuo on.
Tuota minäkin aloin epäilemään kun netistä asiaa selvitin. Takana kai on jollakin herkästi taittuvalla lipareella anturi kiinni, jarrurempan yhteydessä saattaa liikahtaa liian kauas kehältä. Toisaalta puhdistuskin voisi ehkä auttaa, ainakin edessä en anturit/kehät on aika herkällä paikalla kaikelle möhnälle.

...Jos ens viikonloppuna ehtis katella....
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.10.2009, 08:32
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Defalta näytti löytyvän ihan Jeepin 4.0 koneeseen sopiva "orkkis" lämmitin. Malli muistaakseni 412. Asennusohjeiden mukaan vesiletkua katkastaan ja lämppäri omalla holkilla tukitaan jotenki vesipumppuun. Sitten letku siihen holkin päälle ja valmista on. Tosin joutuu siinäkin osia edestä purkamaan. Taidan käydä lähipäivinä kyselemässä löytyykö vekotinta tarvikemyyjiltä.
Toinen mikä mieleeni tuli oli tollanen traktorimallinen letkulämmitin. Keksis vain mistä siihen putket vetää.

Mä laittelin tuon Defa 412 lämppärin sekä sisätila lämppärin Jeeppiini pariviikkoa sitten. En purkanut tieltä mitään, mutta olihan se vähän tiukka tila.
Kaverini joka on asennellut noita enemmän, tuumi että tuo traktorityyppinen letkulämppäri lämmittäisi paremmin. Hän ei kuitenkaan tiennyt mistä Jeepin moottorista ottaisi veden ja mihin sen palauttaisi, sanoi että V8 koneissa hän yleensä ottaa veden lohkon alareunasta ja palauttaa sen vastakkaisen puolen kanteen.

Tuo 412 kyllä sai ainakin lohkon etupään lämpimäksi kosketuksen perusteella, kylmäkäynnistyvyys parani sekä lämmöt nousi nopeammin.

Monesta paikasta ei tuota 412:ta ei löytynyt ja ostin sen Vistemasta (Ansatie 2, Vantaa).
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.10.2009, 09:20
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Hyvä tietää että 412 soveltuu. Asian eteen en ole vielä ehtinyt mitään tehdä. Luulisi että tilaamalla saa tota mallia. Traktori mallin lämittimellä mietin että jos veden ottaisi alavesiletkusta, haaroittamalla ja palauttaisi lämppärin letkuun, siihen lähtöön Y-haaralla. Mutta taidan unohtaa sen systeemin.

Chevyn 6.2 diisselissä on tavallinen elementti vasemmassa lohkossa. Ei sekään koko konetta lämmitä mutta kyllä siitäkin apua on.

Edit:
http://www.defa.com/doc/400/412.pdf - tuosta kun kattelin että samaa lämmitintä käytetään mm. Alfa 164:ssa niin Motonetin hakukin löysi sen:
45-9420 DEFA vaihtovastus Alfa-TS/2,0 Hinta79.90
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 21.10.2009 09:37 Perustelu: tarkennusta
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.10.2009, 09:33
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

Vaikein homma tuossa oli sen alkuperäisen jousiteräslankaisen letkuklemmarin poistaminen, kun sinne ei saanut mitään pihtejä sopivasti väliin. Sain sen vihdoin pois käyttämällä pientä ruuvipuristinta ja sitten vaihdoin sen tavalliseen letkuklemmariin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
cherokee ja 31/11.5-15 Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2005 12:02
cherokee 2.8 crd wannabee Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2005 09:51


Sivu luotu: 07:03 (GMT +2).