Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.08.2009, 16:35
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Noh pitääpä harkita mitä on venttiilin kanssa tekee, ilmastointikaan ei toistaiseksi toimi.

Käväsin tänään öljyt vaihdattamassa. Samalla selkes miks huohottaa ja vuotaa mm. öljykorkin kautta. Imusarjaan menevä ohuempi alipaineletku oli tukossa. Tilattu uus öljynpaine anturi olikin väärää mallia. Koneeseen, lootaan ja takaperään tuli uudet öljyt. Peräöljyt olivat aika tummaksi päässeet. Lisäksi poskilaakereissa löyty väljyyttä, täytynee vaihdattaa ne tässä syksymmällä.Samalla pitää tarkistella onko alapalloihi tulut väljyyttä lisää. Etuperässä oli uuden näköiset öljyt. Takajarrujen säätö oli jumissa mutta kilpien kautta sai säädettyä. ABS valon palamista selviteltiin ihan koodinlukijan kanssa mutta syynä oli että sulake puuttui! Niin kyllähän minä sen tyhjän paikan näin...mutta luulin absin sulakkeeksi siinä vieressä olevaa. Valo kyllä sammu mutta aika äkkiä otin sulakkeen pois. Ilmeisesti erot taka-eturenkaiden välilä pistää absin huutamaan, varsinkin kääntäessä. Lisäksi vieläkin vaihtamatta jarrupalat oikealle viläkin vaihtamatta. Uudet pultit ja mutterit on kyllä saapuneet mutta pajalle ei saa aikaa ennen ens viikkoa. Etujarrut luutavasti kaipavat uusia levyjä ja muutakin herkistelyä. Takajarruja en ole avannut mutta saattaa sinnekkin joutua kenkää uusimaan.

Itsekseni sitten korjailin heiluvan takaluukun alumini palikan, sen joka kilven yläpuolella. Oli vain kahdella propulla kiinni, nyt sentää on 2-puoleista teippiäkin. Takakajarin toimimattomuuskin selves samalla. Joku ei ollut liittänyt mankan DIN liittimestä RR kajarin johtoa. Valmina oli jo abikotkin. Sakemanni mallin etukilven tausta tuli heivattua pois, rautalangalla oli kipi kiinni. Samasta alumiiniturkki levystä tein taustan, käänsin alareunan puskurin alle.

Tulipas molemmat projektit samaan kuvaan, näkyy toi Jeepin lakkavikakin tässä.

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 24.08.2009 20:13 Perustelu: kuva
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2009, 17:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Noh pitääpä harkita mitä on venttiilin kanssa tekee, ilmastointikaan ei toistaiseksi toimi.
Sen lämppärin letkujen alipaineventtiilin idea on juuri sulkea vesikierto kun ilmastointi on päällä. Tosin taitaa aina jäädä osittain auki vaikka on ihan toimivakin venttiili.

Lainaus:
ABS valon palamista selviteltiin ihan koodinlukijan kanssa mutta syynä oli että sulake puuttui! Niin kyllähän minä sen tyhjän paikan näin...mutta luulin absin sulakkeeksi siinä vieressä olevaa. Valo kyllä sammu mutta aika äkkiä otin sulakkeen pois. Ilmeisesti erot taka-eturenkaiden välilä pistää absin huutamaan, varsinkin kääntäessä. Lisäksi vieläkin vaihtamatta jarrupalat oikealle viläkin vaihtamatta. Uudet pultit ja mutterit on kyllä saapuneet mutta pajalle ei saa aikaa ennen ens viikkoa. Etujarrut luutavasti kaipavat uusia levyjä ja muutakin herkistelyä. Takajarruja en ole avannut mutta saattaa sinnekkin joutua kenkää uusimaan.
Ei varmasti todellakaan absianturit tykkä erikokoisista renkaista, eikä sitten myöskään kiinteä neliveto. Oiskohan juuri siksi joku kiskonut abs- sulakkeen pois alunalkaenkin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2009, 12:47
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Ainakin Grandin (-93->) ABS on tarkoitettu toimimaan myös alkuperäisellä vararenkaalla(alimittainen) tehtaan manuaalien mukaan... Tuntuu aika hurjalta, mutta eipä tuo järjestelmä niin kovin anti-lock olekaan.

Saattaa tietysti olla eri asia, jos molemmat saman akselin pyörät on väärää kokoa. Ehkä tuossa ohjausjärjestelmässä on jotain älyäkin?!???
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2009, 13:09
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Juu molemmat on etukiekot on eri kokoa. Absin toiminta alkaa sillon sekoilla kun autolla kääntää tiukasti, siis melkein ympyrää. Niin ja vaikuttaa varmasti asiaan kun toisella puolella on uuden palat ja toisella puolella loppuunkuluneet. No se tuntuu sillon kun jarrua polkaiseen. Muutaman polkaisun jälkeen jarrut tasoittuvat.
- Nyt ajellaan ilman sulaketta niin kauan että saa etunavan kuntoon ja uudet renkaat paikalle.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2009, 17:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Ainakin Grandin (-93->) ABS on tarkoitettu toimimaan myös alkuperäisellä vararenkaalla(alimittainen) tehtaan manuaalien mukaan... Tuntuu aika hurjalta, mutta eipä tuo järjestelmä niin kovin anti-lock olekaan.

Saattaa tietysti olla eri asia, jos molemmat saman akselin pyörät on väärää kokoa. Ehkä tuossa ohjausjärjestelmässä on jotain älyäkin?!???
Niin, kai se osaa "eliminoida" tuon varapyörän erilaisen koon yhdeltä pyörältä, onhan monissa nykysissäkin autoissa missä on ihan oikea ABS- systeemi pieni varapyörä? Mutta kahden pyörän väärä koko ei varmaan enää mene systeemille läpi..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.09.2009, 19:21
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

No niin...viimeinkin saatu rikkinäinen mutteri irti ja uus pinnapultti ja mutteri paikalla. Maanantaina tuli renkaatkin, olis tullu jo edellisellä viikolla mutta kun en ollut kotona. Eli siis renkaat-online.com toimitus suomeen kesti 9pv. Samassa kuljetuksella saapui myös huoltopaketti saksasta, eli tulpat, johdot, virranjakajan kansi +pyörijä sekä ilma ja öljyn suodattimet.

Perjantaina sitten töitten jälkeen sain Generalit alle. Nyt vasta huomas kuinka alhaalla perä on! ABS:in sulakkeen pistin paikalle, mutta hitaissa vauhdeissa temppuili ja turhankin kovasti yrittää autoa pysäyttää. Oikealla puolella nyt myös uudet palat mutta taitavat olla vähän eriparia kun vas. pyörän paloilla ajeltu n. 1500km. Absin valo ei kyllä pala. Otin sulakkeen irti, kaupungissa kivempi ajaa, pitää herkistellä jarruja ja kokeilla sitten miten alkaa toimimaan.

Uusilla renkailla tuli kokeiltua nelikkoa hiekkateillä, ihan OK tuntui toimivan, ei kauheesti ääntänyt ylimääräisiä. Nyt on grabbereilla ajettu n. 500km kahdessa päivässä, josta parisensataa motarivauhdissa. Pientä tärinää on mutta tuntuu että pinnan kuluessa hiukan tasottunut. Melua ei juurikaan ole, tai ehkä vähän verrattuna edellisiin, loppuunajettuihin katurenkaisiin. Ajo-ominaisuudet kyllä parani het uusien renkaiden myötä, ihan hallittavissa oli kun motarilla ohitteli rekkoja.

Eillen kokeilin ajella sekä kolmosella, että D:llä power puolella, ajoittain nykäyksiä oli. Aamusella ennen reissuunlähtöä vaihdoin jakajan kannen, pyörijän ja johdot, tulpat jäi vaihtamatta kun ei ollu tarpeeks pitkää 16mm hylsyä. Ei ole sen jälkeen nykinyt, oli aika pahasti hapettuneet metallit pyörijässä ja kannessa.

Nyt pitäs alkaa katteleen sitä korotusta...Onko kellään kokemusta Duratrailin 3" sarjasta?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2009, 00:00
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

laita suoraan rubiconin 4.5 sarja ni ei tarvii montaa kertaa korottaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.09.2009, 22:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kaksi sanaa: Rubicon Express.

Jokseenkin kaikki oleellinen mukana mitä tarttee, ja laatu on hyvä. Suosittelisin 3.5- 4.5"sarjoja, ja niistä sitten superflex- versiot.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
cherokee ja 31/11.5-15 Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2005 12:02
cherokee 2.8 crd wannabee Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2005 09:51


Sivu luotu: 14:46 (GMT +2).