![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
eli seuraava äijä,kun puhelimess kysyin,keskiuudenmaan diesel keravassa halusi 800e silloin se irroittaa purkaa pumpun vaihtaa tiivarit ja penkissä käyttää sen ja asentaa takaisin.. eli jo vähän parempi hinta.. ja se oli jos ei mene mekaanisia osia..ja suurinpiirtein arvio
mikäköhän siin on kun kaikkien muka pitää nyt irrottaessa purkaa se pumppu atomeiks ja penkata se?!tai ehkä sillä sitten varmistetaan joku pumpun toiminta että varmasti on kunnossa.. |
#27
|
||||
|
||||
![]()
minä ostin toisen syöttöpumpun ja vaihdoin siihen kaikessa rauhassa tiivisteet ja pistin samalla isomman nestepään sun muut pienet muutokset. sit viikonlopun aikana vaihdettiin jakoremmi sun muut mistä jo aijemmin mainitsinkin. näin ei autoa tarvinnut seisottaa pitkään. lauantaina aloitettiin (10h töitä) ja sunnuntaina(noin 6h) saatiin valmiiksi remontissa oli hieman vastoin käymisiä ja en ollut aijemmin ikinä vaihtanut edes jakohihnaa autoon eli varmasti pätevä kaveri tekee remontin huomattavasti lyhyemmässä ajassa.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63210 tuolla näkys olevan mielestäni kohtuu hintainen syöttöpumppu. |
#28
|
||||
|
||||
![]()
no perkeles,pitäne vissii ostaa toi pumppu ja ehostaa se,olen kyllä reilu10vuotta enemmän tai vähemmän autoja duunaillu,mutta en diesel pumpun parissa.. ja toi on niin ahdas/vittumainen paikka että ei ole yhtään intoa alkaa edes,mutta luultavasti alan purkaamaan viikonloppuna,kun on aikaa/olutta yms "tarvikkeita"
sitten ehostaa nykyisen pumpun ja myy jollekin tarvitsevalle vaikka.. |
#29
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa vilkaista ensin siitä sinun syöttöpumpusta tyyppi kilpi ja sit verrata sitä tuohon mikä tuolla linkissä on myytävänä
|
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On ihan omakohtaisia havaintoja aiheesta,mm. öljynvaihto aiheutti koneen omistajan mielestä sen ettei työvalot toimineet,perimmäinen syy puhki hankautunut johto ihan eri puolella koko hylkyä... |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Se kolo vaan näyttää vittumaisen ahtaalta, kyllä siihen tilaa tulee kun alat irrotella osia. Termostaatin kotelon irrottamalla pääset taaemman pumpun kiinnityspultin avaamaan, suutinputket tulee pois vaikka imusarjaa ei irrotakaan jne. Pari viikkoa aikaa tein tuon saman omaan Hiluxiin eikä siinä ole mitään kummallista. Sormet tosin alkaa haista naftalle ja vähän tummuu
![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jepp kelasin itse kanss sitä että sen takia pitää purkaa ja penkiss ym käyttää niin että ne voivat olla varmoja että se on 100%kunnossa kun kaiken maailman pässit vejvaa sitten valittelemassa.. tollasista |
#33
|
||||
|
||||
![]()
eli niitä on nyt sitten erillaisia ja kyseinen ei sitten sovi tms?
|
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja pesen aina eka koko koneen liukkarilla+painepesurilla/kuumall vedellä niin on mukavampi sitte värkätä.. pitää samall alusta pestä mudasta kunhan eka saa uuden kiinan nosturin kasattua sitt on mukava fiksaa Viimeksi muokannut Heegi : 16.09.2009 22:07 |
#35
|
||||
|
||||
![]()
tietääkseni ei muita eroja ole kuin nestepään koko. runnerista en tiedä, mutta esim uudemmassa LJ:ssä on 10mm nestepääse ja vanhassa 9mm. nestepään koko selviää siitä tyyppi kilvestä siinä on numerosarja joka alkaa VE4/9F tai VE4/10F kuten arvata saattaa. ainakaan pienempää nespäätä en itse autoonia halua.
|
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
eli "uusi"pumppu saapuu varmaan huomenissa.. sitten pitäs alkaa purkaa syylari ym turhaa touhuu pois tieltä..
kysymykset.. miten se ennakonsäädin kyljessä vaikuttaa käymiseen?tai vastoinkäymiseen.. ja miten nyt kun on toinen pumppu sen kanssa?ym huomioitavaa ja sitä ratasta ei vissii saa ku yhdellä tavalla kiinni pumpun akseliin joten merkkaa koneeseen ja raattaaseen vaan että saa jaon oikeaan kohtaan? tarviiko mitään muita tiivisteitä ym muuta huomioitavaa? vihjeitä otetaan vastaan kiitollisena ![]()
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#38
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olisi hyvä jos saisi oikeaoppisesti heittokellolla tarkastettua ajoituksen uutta pumppua asentaessa.Onnistuu kyllä aika hyvin ihan korvakuulolta sellaiselta henkilöltä joka on näiden moottorien kanssa ollut tekemisissä,mutta kannattaa sittenkin käydä jossain säädättämässä kellolla viimeisen päälle.Ja jos oikein pakko niin säätöalueen keskelle se pumppu vain kiinni niin pitäisi sen käynnistyä. Tiivisteitä tarvitset mahdollisesti polttoaineen imu ja paluulinjojen banjoliittimiin jos joudut vaihtamaan putket omasta koneesta,näissä on joskus mallieroja pituuksien ja reittien suhteen.Ja jos joudut nuo imu ja paluuputket irrottamaan niin pidä huoli että paluun banjopultti tulee myös paluupuolelle takaisin,siinä taitaa lukea päällä "OUT" ja siinä on hyvin pieni reikä,luokkaa 1mm. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
noita kupariprikka tiivareita löytyy aika monta erikokoa hyllystä,ku keräsin lajitelmaa.. ja jos yritää merkata/vertailla mihin ennakkoon se vanha pumppu on ja sitt laittaa samaan kohtaa,niin ehkä saa myös suurinpiirtein,pitää kysyä jos yks tuttava osaa säätää heittokellon kanssa kun silloin pitäs vissiin kanss olla kaikki purettu kun tekee sen hienosäädön?
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#40
|
||||
|
||||
![]()
käy hakemassa siihen pumppuun minkä ostit tiiviste sarja ja vaihda noiden laippojen mitkä mankoLJ kuvissaan näytti (myös sinne pumpun toiselle puolelle) alla olevat tiivisteet ja kaasuakselin tiiviste siinä samalla on helppo vaihtaa sit se syöttöpumpun kannen tiiviste. ei ole mitää raketti tiedettä.
|
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vähempi ajais miehen juomaan.. ![]() ja muutenkin voi kehua sitten että pumppu vaihdettu/huollettu ymym myyntipuhetta kun on kaikki kunnossa kun kiesin myy pitänee huomenn soittaa ja kysyä sinne halvemmalle dieselpajaan ja kysyä paljonko kustantaa se ajoitus säätö.. niin sais sen sitten oikeaoppisesti.. jos se nyt tommosessa 400tkm ajetussa koneessa enää mitään väliä.. mutt kyllähän sen pitää saada toimimaan kunnola silti
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 17.09.2009 22:19 |
#42
|
||||
|
||||
![]()
eli pumppu vaihettu,ei mikää paha ollu muutama pultti ym tosi ahtaalla kyllä..oli jäähdytin ym rojut pakko irrottaa ,kone vaikuttti käyvän ihan nätisti kun löi tulille..huomenna vaan kaikki hihnat ym letkut rojut takas kii
pahin oli tämän päivänen krapula asennuskaljoista.. ![]()
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#43
|
||||
|
||||
![]()
kaikki kiinni eilen,auto kävi ihan ok,siin pihass ajoin 50metrii ja käytin että lämpesi,kohta koeajo..oli muuten se laturi sitten vittumaisesti että sai löysättyä..ilmastointi mukavasti tiellä,kesti varmaa2tuntii enemmä vaan niitte hihnojen takia.. no pääasia että ei vuoda naftaa ym,ja toimii vituttaa ku takavalo hajos,ja uutta ei löydy,
eli nyt ostamaan läpinäkyvää muovia aluksi.. ja vois vetää kännit iha ajankuluks
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#45
|
||||
|
||||
![]()
ei ole LJ vaan 4runkkari 4runner löyty uus maksaa 65e+rahti vittu
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#46
|
||||
|
||||
![]() Kannen tiivisteet ym.
Eli hommasin tuon pumpun kannen tiivisteen ja vivuston akselitiivsteen ja kolme muuta o-renksua lj:n pumppuun.
Vuoti kannesta mut vaihtelin samalla muutkin niin hyvä tuli,hintaa oli hämeen dieselissä 5.00e ja kysyin vaan sieltä että yleisimmät tivarit kiitos mitkä vuotaa.. |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Jos kuitenkin ajoitat sen uuden pumpun, niin tuossa opastusta...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70593
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa tänään laitettua oma LJ kuntoon vuotojen osalta(tuli tippa 3 s välein)... Pumpun käytin eilen pajalla, jossa tiivistivät sen ja vaihtoivat kuluneet osat, ja ajoivat säätöihin (oli kaikki perus säädöt melkolailla vi*uillaan...) Kyllä kannatti
![]()
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko este saada leimaa ikkuna lukot paskana | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.01.2008 22:29 | |
Nyt SYÖ miestä! kingin vaihdelaatikko paskana? | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 09:21 |
Lukko paskana!!?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 22:34 |
Kone paskana | mikk0 | Rakas Päiväkirja | 2 | 26.03.2004 14:37 |
Jarrut paskana | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.11.2003 15:22 |