![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 2l-t löpövuoto?!pumppu?mikä?eli sain sopivasti 4runnerin kaverilt ostettuu missä jokin hasseli kannen kanss tms naftavuoto jostain kannesta pumpusta imusarjan alta tai sinnepäi?! vuotaa/tihkuu naftaa pihalle..aluksi ei tullu paljoa kun kaveri osti auton mutta sitemmi alkanu enemmän vuotaaa ja se että nostettii syöttöjä ei ainakaa auttanu asiaa :S ihme khyll.. onko kellää kokemuksia samantapasesta touhusta? ainakin jos auto seisoo pidempää niin starttaa huonosti ku ottanu ilmaa tms...viikon ku seiso nii lähti huonosti ainaki kuukauden ku seiso niin joutu ilmaamaan ai nii ja 400tkm ajettu on ja letkuja/putkia on pumpun ympärillä niin perkeeleesti ettei näe kunnolla että joutuukohan kannen uusimaan pumpun vai koko mylly vai mikä?
Viimeksi muokannut Heegi : 11.09.2009 22:44 Perustelu: muutos |
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/160
Toyotan koneita enempää tuntematta käykö tuo? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pitäisi käydä tuo kansi mutta en usko kannessa olevan vikaa.Oliskohan pumpun kannen tiiviste syypää...Kun ei tuo kone voi oikein vuotaa polttoainetta sylinterikannesta.
Jos on tuo syöttöpumpun kannen tiiviste syyllinen niin pari kymppiä maksaa uusi,vaihto onnistuu itselläkin kunhan tekee huolella ja tarkasti. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
pistä kuvia tähän ja piirtele siihen kuvaan mistä se näyttäs vuotavan. mulle ei ainakaan oikein avautunu mistä päin moottoria tuo nyt edes vuotaa. yleisiä vuoto syitä on syöttöpumpun tiivisteet. tiiviste sarja maksaa muistaakseni 20-30€ ja sit ainakin boschin sarjoissa tulee väärän mallinen syöttöpumpun kannen tiiviste mukana eli kannattaa pyytää käypänen tiiviste lisäks. jos se kastuu sieltä moottorin kannesta suutinputkien luota niin joko suutin putki tai paluuputki on murtunut tai tiivisterikka kusee jostain syystä(esim kasattu vanhoilla tiivisteillä suutin remontin yhteydessä)
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
pesen illalla koneen ja otan samall kuvaa,sitt näkee seuraavina päivinä paremmin ett mistä vuotaa ku kaikki puhdas
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vuotaako jatkuvasti yhtä paljon vai väheneekö välillä tai katoaako kokonaan. Mulla oli mennyt syöttöpumpun käyttöakselin stefa vähän heikkoon kuntoon ja välillä tuli aivan norona ja välillä ei ollenkaan, riippui ilmeisesti siitä missä asennossa ko. stefa oli milloinkin akselilla. Mielestäni kylmänä vuoto oli kovempaa?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
en tiedä mutta kaverilla ihan alussa se vuoti vaan ihan vähän sittemmin alkanu vuotaa enemmän vaan,äsken ku käytin pari minsaa tyhmäkäynnillä toss pihass ku oli seissyt yön yli auto niin näki ku tippui koko ajan hieman öljypohjasta ku on valunu alas asti..tuli pieni lätäkkö aika nopee kylläkin..lähen koht kujaa pitää katsoo lämpimänä miten paljon tulee.. pesin koneen äsken ja aion yrittää nyt katsoa/seurata mistä tulee vittu ku siel runneriss on kaiken maailman putkia letkuja tiellä..
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
kävin kujaa parituntii kone pesun jälkee..hieman näytti ku olis imusarjan alta vuotanu kanss jotenki ja sitt en tiedä..mutta ku kaikki oli puhdasta niin auton alta tippui naftaa samantien ku löi tulille eikä vuotoa näkyny missään ylhäällä ainakaan,voisikohan olla pumpussa sittenkin ja siel piilossa ei näe?
ja aika laiska toi on mielestäni aina ollut,pajero kulki tosi paljon paremmin.. huomenna menen paikalliseen diesel pajalle pyydän että katsois ett mikä vois olla |
#9
|
||||
|
||||
![]()
eli pumpussa olisikohan tiiviste mikä oli pumpun/lohkon välissä tai joku siel alla,sanoi porvoon dieselissä vanha äijä
ku peilillä tsiikasi.. ratkaisu pumppu irti ja puretaan täysin kasataan uusilla tiivareilla sitten pumppu penkkiin säätö ym =700e paikkeilla ku oli iso prosessi.. se hinta oli jos itse irrottaa ja asentaa itse pumpun en sitte viitsiny kysyä enää mitä maksaa jos ne siellä tekee hela homman,se sano ett 5-6tuntii pelkkä irrotus/asennus menee.. oli yks lj koneesta pumppu siin pöydäll osissa minkä se näytti ja sanoi ett 5soittaa päiväss melkee tulee vastaavaa.. pumpunkansi se sano ettei ole ja että varmaan vaihettu jo kertalleen,useimiten noissa.. vittu ku pitää saada leimattua toi pirssi mun puolestaa saa sitte vuotaa hieman,kulutus iha sama ku saan naftaa faijan säiliöst minkä tarvii.. pitää keksii joku purkki sinne pumpun alle rautalangall tms mihin saa valua ja tekee jonku pohjapanssarin vaikk viell ettei inssi näkis koko hommaa ja pari kannua löpöö konttii sanoo ett ne siel haisee + tankkaa viel ett koko kylki ihan naftassa |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko este saada leimaa ikkuna lukot paskana | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.01.2008 22:29 | |
Nyt SYÖ miestä! kingin vaihdelaatikko paskana? | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 09:21 |
Lukko paskana!!?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 22:34 |
Kone paskana | mikk0 | Rakas Päiväkirja | 2 | 26.03.2004 14:37 |
Jarrut paskana | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.11.2003 15:22 |