Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2009, 02:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Välillä hetken kesti että sai nelikon pois päältä mutta päälle ainakin kytkeytyi kaikki alueet ihan ok. Nyt ensimmäistä kertaa pääs ikunnolla kääntelemään autolla.
Niin siis taitanee olla jakoaskina 242? Ihan normaalia vähän enemmän ajetuille selec-trackeille, mutta toisaalta pienellä säädöllä saa yleensä vähän herkemmäksi menemään takasin takavedolle. Yleensä jumettuu 4FT asentoon, pienellä kaasun- ja jarrunnäppäilyllä kytkeytyy pois - muista ajaa suoraan kun kytket pois päältä.


Lainaus:
Huomasin, jota takavedollakin että äärimmäiseen vasemmalle käännettäessä kuuluu vasemmasta etunurkasta rutinaa. Ensin ajattelin että uuden renkaat ottaa jossakin kiinni, mutta mitää jälkiä ei näkynyt ja väliä jäi. Nelikolla rutisee ehkä hiukan herkemmin, oliskohan kyseessä ristikko? Aikaisemmin pienmmillä renkailla ei sitä huomannut, onkohan enemmän vastusta jossakin?
Sanoisin että tod.näk. ristikko. Ittellä on ollut väljää molemmilla puolilla, vas.puoli oli sellainen että selvä klappi, oik. puoli vaati kunnon vääntelyä ja kääntelyä että väljyyden huomasi. Voihan toki sitten palloniveletkin kolista jos tiedät että on väljää..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2009, 18:40
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Tuli otettu auton keulaa ylös viikonloppuna. Irrottelin kuskinpuolen eturenkaan ja löytyi syy siihen epämääräseen rutinaan. Eturengas oli juuri ja juuri ottanut kiinni alatukivarteen kun ihan äärimmilleen käänsi! Aikaisemmin yritin katella näkyykö mitään jälkeä niin en huomannut mutta nyt löyty, ihan alle 1cm pätkä mistä oli maalit ja ravat lähteneet. Ristikossa kyllä tuntui myös klappia.

No jarrujen kuntoa selvittelin. Viime viikolla arvelin että uudet palat olis tasottuneet puolin ja toisin, lykkäsin absin sulakkeen takas..Ja ihan samalla tavalla "jurnutti" ja vasen eturengas tuntui menevän jopa lukkoon asti. Ilman absin sulaketta tuntuu pientä takas potkimista jarruttaessa tollasessa alle 20km/h vaudissa. Nyt kun pyöritteli rengasta ilmassa niin selvästi tuntui kuinka yhdessä kohdassa jumittaa levy. Irrottelin sitten satulan ja levyn. Liukupuslat kyllä liikkui, tosin jäykästi mutta niissä oli vielä rasvat kumen alla ja näytti ihan oikeelta jarrurasvalta. Hetken kun niitä jaksoi liikutella ne alkoivat jo ihan sormilla työntelemällä liikkumaan. Jarrumäntä tais kyllä olevan pahemmin jumissa, sitä oli joskus tosissaan isketty takasin sisälle kun paloja puutui. Ruuvipuristimella muutaman kerran sitä yritin vetristellä mutta aika turhaa.
Hankintalistalle siis jarrulevyt ja tiivisteitä satulaan ja mäntään. Paremmalla ajalla pitää ottaa molemmat puolet auki ja elvyttää.

Onkos muuten kellään kokemusta lohkolämmpärin asennuksesta? Taitaa vaatia ainakin pakosarjan irrotusta edestä. Webasto/Eberi olis tietty toinen vaihtoehto mutta kun ne €€€.... Kolmantena tietty jonkilainen letkulämmitin, ainakaan asennus ei olis kallis.

Nopeusmittarin temppuiluun tilasin uuden anturin. No kuinka ollakkaan -95 mallisen anturi ei näyttänyt ollenkaan samalta kun tässä. Englannista tilailin ja vois hankitahintaan myydä...Kunhan saan muutaman kuvan otettua.
Edit:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63515
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 21.09.2009 20:40
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2009, 11:37
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Juurikin tuon pakosarjan ahtauden takia, itse asensin alavesi letkuun lämppärin.

Eberi oli tarkoitus laitta myös, mutta myin lämmittimen jo pois...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2009, 15:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Juurikin tuon pakosarjan ahtauden takia, itse asensin alavesi letkuun lämppärin.

Eberi oli tarkoitus laitta myös, mutta myin lämmittimen jo pois...
Onko ihan tarvike lämppäri ja miten asenus onnistu? Ei sulla siitä kuvablogissa ollu kuvia?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2009, 19:04
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Onko ihan tarvike lämppäri ja miten asenus onnistu? Ei sulla siitä kuvablogissa ollu kuvia?
Sanotaanko, että oma valmiste

Sopiva putki, halkasialtaan alavesi letkuun käypänen.
Sitten DEFAn lämmitin, joka on tarkoitettu lyödä lohkon kylkeen, proppuun.
Sopiva holkki (esim. sorvari sorvaa), joka on jämpti tuohon DEFAan.
Tuohon ensin mainittuun putkeen kylkeen reikä ja siihen tuo holkki hitsaten kiinni.
DEFA löydään reikään ja alavesi letku katkaistaan sopivalta kohtaa, ja siinnähän se.

Kuvia juu ei taida siitä virityksestä olla.
Ja sen verta hitsatessa tuo holkki meni soikeaksi, että vaikka vastus oli lyönti tiukka, niin ihan vähän tihkui nestettä, jotan laitoin silikooni massaa ympärille.
Hyvin toimii ja lämpiää.
---
En jaksanut/pystynyt nyt lähteä valokuvaa ottamaan, enkä taida viitsiä ottaa, on niin rivon näköinen, kun sitä silikooni massaa on muurattu ympärille
Joten tein ja lisäsin piirroskuvan.
Hyvin epämääräinen piirrustus, mutta periaatteessa kun alavesiletku lähtee heti mutka ylöspäin, niin yritin saada lämppärin tuon mutkan alimman kohdan yläpuolelle lohkon puolelle, että lämmin vesi lähtisi lohkoon päin, ei syyläriin.
http://kuvablogi.com/nayta/2269569/
---

Tuolla kuvablogin kuvissa, kun on keula purettu, silloin olis ollut helppo asentaa lohkon kylkeen ilman että pakosarjaa olisi tarvinnut ottaa pois edestä, mutta kun ei just silloin ollut lämppäri ensimmäisenä mielessä.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 22.09.2009 19:18
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.09.2009, 23:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Defalta näytti löytyvän ihan Jeepin 4.0 koneeseen sopiva "orkkis" lämmitin. Malli muistaakseni 412. Asennusohjeiden mukaan vesiletkua katkastaan ja lämppäri omalla holkilla tukitaan jotenki vesipumppuun. Sitten letku siihen holkin päälle ja valmista on. Tosin joutuu siinäkin osia edestä purkamaan. Taidan käydä lähipäivinä kyselemässä löytyykö vekotinta tarvikemyyjiltä.
Toinen mikä mieleeni tuli oli tollanen traktorimallinen letkulämmitin. Keksis vain mistä siihen putket vetää.

Viimeviikolla tuli tehtyä sitten tilausta saksanmaalle. Nyt odotellaan pakettia joka sisältää mm. 3" alustasarjan ja jarrujen osia. Oikeastaan kaikki muut osat tilasin paitsi uudet palat, ne kun on jo paikalla. Satulatkin tuli niin sopuhintaan että en viittiny erillisiä korjaussarjoja tilailla. Tarpeeseen kyllä tulee. Nyt alkoi temppuilemaan noi etujarrut ilman ABSiakin. Aikaisemminhan jurnutti sitä vasenta etupyörää jossa kiero levy. Nyt ilman ABSia, siis sulaketta, oikea etupyörä lukkiutuu ajoittain ihan hitaassa vauhdissa. Sitä tekee varsinkin kun liikkeelle on lähteny ja polkaisee ensimmäisen kerran jarrua. Absin sulakkeen kun pisti paikalle niin ei enää lukkiutunut mutta vasenpyörä jurnuttaa...Ettei kumpikaan oikeen hyvä yhdistelmä.

Niin korotus sarjaksi tuli Ranchon satsi. Täysillä takajousilla ja uusilla tukivarsilla. Iskareina edessä RS5000 ja takana RS9000X säädettävät. Sarjassa oli tarjouksessa rajoitettu erä noita säädettäviä ja etuiskarit oli jo loppu. Sähköpostissa lupailtiin että taakse kyllä tulee säädettävät.

Verkkokauppa.com:ista tuli tilattu tuollanen halppisnavigaattori:
http://www.verkkokauppa.com/popups/p...o.php?id=45027
- Siihen voi asennella aika kivasti softaa, mm. OziExplorer CE toimii.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2009, 12:01
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Mitäs sille ranchon sarjalle kerty kokonaisuudessaan hintaa ja mistä tilasit sen?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2009, 08:32
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Defalta näytti löytyvän ihan Jeepin 4.0 koneeseen sopiva "orkkis" lämmitin. Malli muistaakseni 412. Asennusohjeiden mukaan vesiletkua katkastaan ja lämppäri omalla holkilla tukitaan jotenki vesipumppuun. Sitten letku siihen holkin päälle ja valmista on. Tosin joutuu siinäkin osia edestä purkamaan. Taidan käydä lähipäivinä kyselemässä löytyykö vekotinta tarvikemyyjiltä.
Toinen mikä mieleeni tuli oli tollanen traktorimallinen letkulämmitin. Keksis vain mistä siihen putket vetää.

Mä laittelin tuon Defa 412 lämppärin sekä sisätila lämppärin Jeeppiini pariviikkoa sitten. En purkanut tieltä mitään, mutta olihan se vähän tiukka tila.
Kaverini joka on asennellut noita enemmän, tuumi että tuo traktorityyppinen letkulämppäri lämmittäisi paremmin. Hän ei kuitenkaan tiennyt mistä Jeepin moottorista ottaisi veden ja mihin sen palauttaisi, sanoi että V8 koneissa hän yleensä ottaa veden lohkon alareunasta ja palauttaa sen vastakkaisen puolen kanteen.

Tuo 412 kyllä sai ainakin lohkon etupään lämpimäksi kosketuksen perusteella, kylmäkäynnistyvyys parani sekä lämmöt nousi nopeammin.

Monesta paikasta ei tuota 412:ta ei löytynyt ja ostin sen Vistemasta (Ansatie 2, Vantaa).
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2009, 11:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Tämä on aika hyvä mesta tilata jeepin osia euroopasta:

www.4x4garage.de
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
cherokee ja 31/11.5-15 Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2005 12:02
cherokee 2.8 crd wannabee Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2005 09:51


Sivu luotu: 20:19 (GMT +2).