Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2009, 00:00
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

laita suoraan rubiconin 4.5 sarja ni ei tarvii montaa kertaa korottaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2009, 22:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Kaksi sanaa: Rubicon Express.

Jokseenkin kaikki oleellinen mukana mitä tarttee, ja laatu on hyvä. Suosittelisin 3.5- 4.5"sarjoja, ja niistä sitten superflex- versiot.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.09.2009, 22:35
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Nonii..Tässä sitten kuvia uudesta rengastuksesta. Samalla tuli nelikon toimintaa testailtua pehmeällä ja vähän kovemmalla soralla. Välillä hetken kesti että sai nelikon pois päältä mutta päälle ainakin kytkeytyi kaikki alueet ihan ok. Nyt ensimmäistä kertaa pääs ikunnolla kääntelemään autolla. Huomasin, jota takavedollakin että äärimmäiseen vasemmalle käännettäessä kuuluu vasemmasta etunurkasta rutinaa. Ensin ajattelin että uuden renkaat ottaa jossakin kiinni, mutta mitää jälkiä ei näkynyt ja väliä jäi. Nelikolla rutisee ehkä hiukan herkemmin, oliskohan kyseessä ristikko? Aikaisemmin pienmmillä renkailla ei sitä huomannut, onkohan enemmän vastusta jossakin?
No Etupäähän suunnitteilla kyllä remppaa, ristikoissa ei ollu rasvanippoja ja alapalloissa väljyyttä. Muuten 4-LO puolella soralla kaikki renkaat tuntuivat reagoivan kaasuun. Vähän piti keulaakin nostaa, ihan kokeeksi vaan...


Tämä se puoli joka rutajaa


Ei näytä kauheen korkeelta, mutta ovi oli korkeella kun sinne takas kömpi!
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2009, 02:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Välillä hetken kesti että sai nelikon pois päältä mutta päälle ainakin kytkeytyi kaikki alueet ihan ok. Nyt ensimmäistä kertaa pääs ikunnolla kääntelemään autolla.
Niin siis taitanee olla jakoaskina 242? Ihan normaalia vähän enemmän ajetuille selec-trackeille, mutta toisaalta pienellä säädöllä saa yleensä vähän herkemmäksi menemään takasin takavedolle. Yleensä jumettuu 4FT asentoon, pienellä kaasun- ja jarrunnäppäilyllä kytkeytyy pois - muista ajaa suoraan kun kytket pois päältä.


Lainaus:
Huomasin, jota takavedollakin että äärimmäiseen vasemmalle käännettäessä kuuluu vasemmasta etunurkasta rutinaa. Ensin ajattelin että uuden renkaat ottaa jossakin kiinni, mutta mitää jälkiä ei näkynyt ja väliä jäi. Nelikolla rutisee ehkä hiukan herkemmin, oliskohan kyseessä ristikko? Aikaisemmin pienmmillä renkailla ei sitä huomannut, onkohan enemmän vastusta jossakin?
Sanoisin että tod.näk. ristikko. Ittellä on ollut väljää molemmilla puolilla, vas.puoli oli sellainen että selvä klappi, oik. puoli vaati kunnon vääntelyä ja kääntelyä että väljyyden huomasi. Voihan toki sitten palloniveletkin kolista jos tiedät että on väljää..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.09.2009, 18:40
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Tuli otettu auton keulaa ylös viikonloppuna. Irrottelin kuskinpuolen eturenkaan ja löytyi syy siihen epämääräseen rutinaan. Eturengas oli juuri ja juuri ottanut kiinni alatukivarteen kun ihan äärimmilleen käänsi! Aikaisemmin yritin katella näkyykö mitään jälkeä niin en huomannut mutta nyt löyty, ihan alle 1cm pätkä mistä oli maalit ja ravat lähteneet. Ristikossa kyllä tuntui myös klappia.

No jarrujen kuntoa selvittelin. Viime viikolla arvelin että uudet palat olis tasottuneet puolin ja toisin, lykkäsin absin sulakkeen takas..Ja ihan samalla tavalla "jurnutti" ja vasen eturengas tuntui menevän jopa lukkoon asti. Ilman absin sulaketta tuntuu pientä takas potkimista jarruttaessa tollasessa alle 20km/h vaudissa. Nyt kun pyöritteli rengasta ilmassa niin selvästi tuntui kuinka yhdessä kohdassa jumittaa levy. Irrottelin sitten satulan ja levyn. Liukupuslat kyllä liikkui, tosin jäykästi mutta niissä oli vielä rasvat kumen alla ja näytti ihan oikeelta jarrurasvalta. Hetken kun niitä jaksoi liikutella ne alkoivat jo ihan sormilla työntelemällä liikkumaan. Jarrumäntä tais kyllä olevan pahemmin jumissa, sitä oli joskus tosissaan isketty takasin sisälle kun paloja puutui. Ruuvipuristimella muutaman kerran sitä yritin vetristellä mutta aika turhaa.
Hankintalistalle siis jarrulevyt ja tiivisteitä satulaan ja mäntään. Paremmalla ajalla pitää ottaa molemmat puolet auki ja elvyttää.

Onkos muuten kellään kokemusta lohkolämmpärin asennuksesta? Taitaa vaatia ainakin pakosarjan irrotusta edestä. Webasto/Eberi olis tietty toinen vaihtoehto mutta kun ne €€€.... Kolmantena tietty jonkilainen letkulämmitin, ainakaan asennus ei olis kallis.

Nopeusmittarin temppuiluun tilasin uuden anturin. No kuinka ollakkaan -95 mallisen anturi ei näyttänyt ollenkaan samalta kun tässä. Englannista tilailin ja vois hankitahintaan myydä...Kunhan saan muutaman kuvan otettua.
Edit:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63515
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 21.09.2009 20:40
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2009, 11:37
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Juurikin tuon pakosarjan ahtauden takia, itse asensin alavesi letkuun lämppärin.

Eberi oli tarkoitus laitta myös, mutta myin lämmittimen jo pois...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2009, 15:08
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Juurikin tuon pakosarjan ahtauden takia, itse asensin alavesi letkuun lämppärin.

Eberi oli tarkoitus laitta myös, mutta myin lämmittimen jo pois...
Onko ihan tarvike lämppäri ja miten asenus onnistu? Ei sulla siitä kuvablogissa ollu kuvia?
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2009, 11:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Tämä on aika hyvä mesta tilata jeepin osia euroopasta:

www.4x4garage.de
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
cherokee ja 31/11.5-15 Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2005 12:02
cherokee 2.8 crd wannabee Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2005 09:51


Sivu luotu: 04:09 (GMT +2).