![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
oisit ottanu takakardaanin poies jos tommosen etukäteen tiesit jotta taka-akselia tarvii säästää.
__________________
Luigi- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Murros???
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ei sieltä välttämättä mitään ole hajonnut, vielä, mutta tuollainen käyttö edesauttaa jonkin paikan porsimista. Kun kerran on ajettu neliveto päällä asfaltilla autolla missä ei ole keskitasauspyörästöä, ja jos etu-, sekä takarenkaiden kehä on eri mittainen (rengaspaineet, kuorma taka-akselilla), niin totta helvetissä voimansiirto kerää itseensä pänninkiä mikä poistuu pamauksena ja etuvedon hylkimisenä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ottamatta kantaa noihin rasitus ym.juttuihin,niin ota hemmetissä se etuperä auki,ennen seuraavaa koettelua jos se jutsahtaa jumiin vauhdissa,niin se on sitten heiman huonompi juttu.
Jos vaikka ei vikaa olisikaan niin hyvä se on tietää sekin... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kyllä täs oma tyhmyys täytyy myöntää,mut kyllä olis luullu että joskus herrasmies maasturina myydyllä autolla voi ajaa nelikko päällä muuallakin kuin parkissa
Ja sitten vielä järkeilin että vetäähän ne kerrostalon kokoisia asuntovaunujakin varmaan neliveto päällä Mutta ei se auta ihmettelemällä,tyhmästä päästä kärsii muu loppu ruumis
__________________
Köyhän on pakko yrittää. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Selostakaa ny kun ei ymmärrä.Kun meikäläisen kärrys ei ole tasauspyörästön lukkoa ni millä ihmeellä se ottaa turpiinsa noin?
__________________
Köyhän on pakko yrittää. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
olisko seka rengastus .erikokosia/merkkisiä renkaita ympäri autoo tai kulutus pinnat takana uudet ja edessa loppuun ajetut
toi että neliveto ei lähe pois päältä kertoo sen että näin on käyny.!! ite olen ajellut myös neliveto päällä kesällä ongelmitta kun pitää rengas koon samana edessä ja takana. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 27.06.2009 09:59 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Toyotan hanskalokeron kannessakin tais lukea ettei nelikkoa saa käyttää pitävällä alustalla. Sitten 80-sarjan cruiserissa on jo tasauspyörästö keskellä, joka voidaan lukita 50/50 suhteeseen. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No ei liity tähän mutta jos mittarissa alkaa olla jo 500 tuhatta,niin kaikenlaiset voimansiirtovauriot alkaa olla jo ovella jos ei huoltoja ole suoritettu ajallaan alkaen öljynvaihdoista,jatkuen välysten säätöön,laakeriremppoihin ym.kalliisiin hommiin mitä ei raaski/hokaa teettää/tehdä ennakkoon. Hj:ssäkin onnee samat perät edessä ja takana joten ne ovat kyllä yhtä vahvoja eikä niitä tarvi sen enempää säästellä,mutta mikään ei pelasta jo huollot on laiminlyöty. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Ja taas sivusta... Kerrassaan uskomatonta logiikkaa... Eihän oikeasti kukaa TÄYSjärkinen vedä kiinteällä nelivedolla (oikea maasturi) varustetulla autolla kuormaa neliveto päällä ASVALTILLA!!! Ajakaa ilman kuormaa pitävällä alustalla ja koittakaa: puukenkä! Johtuu ihan tasan ylempänä mainitusta asiasta; etu/ takaakselin pyörintä matkat erit, aiheuttaa ERITTÄIN SUURIA rasituksia voimansiirrolle... Samasta syystä neliveto ei lähtenyt päältä; etu- takaakseli pyörinyt eri matkan (syyt: mutkat, rengaspaineista ja kuormituksesta johtuvat renkaiden TODELLISET ympärys mitat) eli akseleiden kulkemat matkat erisuuret=> JÄRJETTÖMÄT RASITUKSET JOKA PAIKASSA!!! opas pöllöille: TASAN NÄIN RIKOTTE IKUISESTI KESTÄVÄT (JOPA HJ:T) AUTONNE!!!!
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta jos moottorilta tulee voimaa 100%, keskilukko kiinni tasan puolet menee toiseen suuntaan, ja puolet toiseen suuntaan, eli 50-50. Kuten myös keskilukko auki momentti on sama, ero on vain siinä että mahdollinen pidon vaihtelu voi aiheuttaa nopeuseroa. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Viittu,ei kai ohjeita lue muutaku kädettömät ja vanhat mummot
__________________
Köyhän on pakko yrittää. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Nii tuota onko jo tehty mitään tutkimuksia esim.öljyn suhteen,että oliko sitä,ja mites ne pinjonin laakeri välykset ym.
Jos ja kun esim.takana on edes hieman kuluneemmat renkaat kuin edessä menee pitävällä alustalla kaikki vetovoima silloin etupyörien kautta. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä tuosta pitäis tajuta ettei asvaltilla kannata nelikko päällä tyyräillä. Tai oikeestaan se pitäis olla kyllä ittestään selvä asia mitään ohjeita lukemattakaan. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Mikä tuli patrolliin? | Rausku4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 11.01.2009 21:33 |
| mikä tuli patrolliin? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.08.2007 14:15 | |
| Vittu se KÄY!!!! | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 29.08.2006 06:54 |
| vittu | putikka | Chit-Chat | 11 | 18.07.2005 18:39 |
| VITTU/SAATANA MÖNKIJÄVARKAAT | Numppa | Chit-Chat | 6 | 07.07.2005 22:54 |