Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 08.03.2009, 23:55
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Kiitos Anna ja koko Montenegro, kilpailijan kannalta hienosti järjestetty tapahtuma kaikin puolin, yleisökin varmasti tykkäsi. Kilpailukeskuksessa oli hyvännäköinen kioski ja hyvät oli kioskin eväätkin

Meidän kilpailu hiipui loppua kohti. Käsijarrukahva repesi kilpailun alussa mutta sen kanssa opittiin elämään. Epäonni osui meidän kohdalle pohjoisella alueella puolen yön jälkeen, paljon oltiin vinssailtu sekä loivia siirtymiä että jyrkkiä kallionousuja kun etuvinssi horsepower ei enää vapauttanu jarrua aukipäin ja autosta hävis sähkö kun yritettiin päästä alaspäin. Ei paljoo naurattanu kun auto oli korkealla kalliolla (tais olla "kotkanpesä"), vinssi kireällä ja moottori sammunut.

Vedettiin takavinssin vaijeri akselien alta eteen ja yritettiin löysätä etuvinssiä mutta ei ollu akussa senkään vertaa latinkia. Tunkin avulla sitten nitkutettiin autoa sen verran eteenpäin että saatiin etuvinssi vapaaksi. Takavinssi suostui vielä valuttamaan autoa alaspäin, muutamaan kertaan kiskottiin keulaa tunkin kanssa sivuttain kun ei ollut enää kaukana auton kääntyminen sivuttain mäessä =varma kaato.

Ystävällinen modipoppoo kiskoi meidän auton kuoppaan, kuopasta pois ja käyntiin Tiimin numero ei jäänyt mieleen mutta kiitoksia teille vielä erittäin paljon. Tyhjällä akulla ei viitsitty enää keräillä sieltä rasteja ja lähdettiin kilpailukeskukseen tutkimaan kaluston kuntoa ja miettimään jatkosuunnitelmia. Amadeuksessakin käytiin mutta pilkku oli jo tullut eikä meille myyty virvokkeita. Päätettiin sitten lähteä ns. yleisöalueelle yleisöksi, katseltiin autosta kun muut puuhasteli ja otettiin muutama rasti minne varmasti pääsi ajamalla viereen, olisihan takavinssi vielä toiminut mutta ei oikeen enää maistunu.

Jälkeenpäin ajatellen työmäärän optimointi meni ihan nappiin, 11 pisteen kaulalla saatiin 4. sija ja palkintopallille olis saanu vinssailla tosissaan aamuun asti.

Jätetään kuitenkin muistoksi muutama ajatus rasteista. Leivinuuni oli hauska ja kekseliäisyyttä vaativa mutta ei kovin tasapuolinen jos pitää ruveta jo autoa purkamaan osiksi. Onneksi sillä rastilla ei nyt taidettu kuitenkaan ratkaista voittajia mutta kaukana sekään tilanne ei ollut. Ongelma tulee silloin kun kärki ehtii kerätä kaikki rastit, hieno yleisörasti muuten.

Toinen juttu vaarallisista rasteista. Melkein otettiin vahingossa vaarallisia rasteja kaarettomalla autolla kun rasti ei näyttänyt vaaralliselta ja oli helposti haettavissa. Sensijaan oli monta muuta vaarallisempaa rastia, mm. pohjoisen alueen kalliojyränneroikotukset pelotti oikeasti. Kehitysideoita: tarkempaa harkinta rastien luokituksiin ja korostetummat merkinnät rastilistoihin (eri värejä oziin jne). Tottakai kehitysidea on myös ne kaaret omaan autoon, saati turvavyöt ja järjenkäyttö

Terveisin S11 PäHäMa Suzuki.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Saarekoll 2009 29.01-01.02.2009 Kynnapas Tapahtumat 4 03.02.2009 13:07
Lost in Eksytys, eli hukkunutta ja löytynyttä Kentsu Tapahtumat 32 02.03.2008 17:34
Offivarusteen sivuista vepele Tekniikka & Jutustelu 25 14.01.2008 20:53
Offivarusteen Xenonvalot! kenni Tekniikka & Jutustelu 23 18.06.2007 18:25
America LOST to Iraq in Pentagon wargame MäIte Terrorism 0 01.02.2003 17:18


Sivu luotu: 19:42 (GMT +2).