![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=Morjenz;540529]Ainoa miinus oli se, että kilpailunjohtajalta tulleessa tekstiviestissä kerrottiin tulosten julkaisemisen aikaistuneen klo 12.00. Viesti tuli 11.57 perille ja aateltiin, että palkintojenjako tilaisuus on normaaliin paperissa lukeneeseen aikaan (kun siitä ei viestissä sanottu) Ei sillä, ettäkö sieltä ois jotain kotiinviemiseks asti saanu, mutta ois ollu kiva kuunnella ja olla taputtamassa muille, jotka oikeasti osaa ajaa metsässä ![]() Olen pahoillani etten laittanut viestiin palkintojenjaon aikaa. Alkuperäisestihän tulosten piti olla esillä n. 13.00, ja virallisen protestiajan jälkeen, puoli tuntia, olisi ollut palkintojenjako. Päätin kuitenkin aikaistaa tuloksia koska pisteet oli saatu laskettua hyvissä ajoin ja porukka oli odottanut jo todella kauan kotiinpääsyä. Viestiin olisi saattanut mahtua myös noin kellonaika palkintojenjaosta, mutta voin myöntää ettei ollut älyä niin paljoa enää siinä vaiheessa että olisi sen muistanut siihen lisätä.
__________________
Anna Montenegro Off Road Club ry. #11 Viimeksi muokannut Anna : 08.03.2009 21:32 Perustelu: Fiksattu Quoten hakasulku |
#2
|
|||
|
|||
![]() KIVAA
JOS TUO LEIVINUNI OIS OLLU ISOMPI. NIIN OLTAS SE LJ SINNE AHDETTU MUT NYT KÄVI NÄIN. TÄÄ ON TOSI HAUSKAA VAIKKA EI KAIKKIA SAATU. MUT EI TOISETKAA LJ SINNE MENNY. KOLMESTI HAPELLA MUT EI!!!!
|
#3
|
|||
|
|||
![]() MIELIPIDE
OLI SE KILPELÄISEN APPARI HULLU JUOKSEE!!!!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hihii..
Erittäin hauska reissu takana. Filmiä tuli n. 3 tuntia plus sitten saahaan lisämatskua n. tunti. Äijäversio tulee mylpyn serverille. Järjestelyt toimi todella hyvin kun saavuttaessa eka kerran varikkoalueelle Arska osasi ihan heti kertoa missä lähin baari sijaitsee!!! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ptäähän sen hokkasen jollain ylimääräinen energia purkaa pois toi juoksu on sille hyväksi eikä sitä väsytä kerkes baariin vielä istumaan pilkkuun asti .
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Santeri Racing kiittää kovasti kisoista, puolentoista vuoden tauon jälkeen oikein kiva kisata.
Rastit oli tunteella laitettu ja usein aiheitti rastin saaminen mielihyvää ![]() Kisan ajojärjestys sattui varmaan aika kohdalleen, kun ei paljoa ruuhkissa jouduttu seisomaan. Ekana ajettiin pohjoinen alue, sieltä siirtymälle lähdössä ei saanut enää jakolaatikkoa nopeelle puolelle, eli ajettiin koko loppukisa hitaalla. Eipä ollut ylinopeus vaaraa ![]() Seuraavalla ajoalueella alkoi kone naputtaan kivasti, mutta se onneksi korjaantui itsestään jossain vaiheessa. Edestä pullahti vetari ulos yhdellä rastilla ja muutti Pajeron kolmivetoiseksi. Saatiin sekin korjattua Hi-Liftillä lyömällä vetari takaisin perän sisään ja se jopa pysyi siellä loppukisan. Takaperästäkin kuuluu jotain naputusta ja lukko vuoti välillä enemmän välillä vähemmän. Kisa sujui meiltä kyllä mukavasti, siitä kiitos Pecosille. Suunnistus sujui hienosti ja joutu lopussa melkein toppuutteleen pahimpia vinsauksia. Alkaa aina loppua kohti jännittään, että sattuu jotain eikä pääse ajoissa maaliin. Siinä yksi kivirasti pohjoisesta, joka mienattiiin jo hylätä, kun ei ole ajosiltoja. Mutta onneks huomattiin, että katolta ylttyy hyvin. Yks kuva Pecostakin näytille. Kaksin kun ajettiin niin sai kuskikin pomppia autosta pois tarpeekseen. Tämä rasti oli varmaan meidän hakemista jännin. Oli vaijerit kireellä molemmissa päissä ja homma sujui kuin elokuvissa. Ei tietty tässä rastikuvassa näy toi haastavuus. Viimeksi muokannut luppakorva : 09.03.2009 12:28 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos järjestäjille myös Haukun puolesta.
"Kotikisa" meni meidän osalta loistavasti. Autokin paranee pikkuhiljaa kisakisalta. Vuosi sitten ajettiin muovipuskureissa ja suksiboxi katolla. Täältä noustaan vielä... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset järjestäjille, maanomistajille ja kanssakilpailijoille hauskasta kisasta.
Järjestelyt oli loistavat, makkanpaistopaikkoja oli riittävästi vaikka ei ehdittykään pysähtyä ku yhdes paikas iltapalalle(josta oli upeet maisemat). Rastit saatiin haettua aika nopeesti, ainoo mikä harmitti oli pääkaaren hylkäys katsastukses, joten ei saatu ajaa vaarallisia rasteja, aikaa olis ollu kyllä ku tultiin maaliin klo 3.21, mutta täs tilantees modin 4 sija oli kohtalainen. TEAM Pohojanmaa 2 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mjooo kiitokset kisasta omalta osaltani myös. Kivaa oli ja näytettiin tulosten perusteella olleen toinen joukkue, joka nautti kisasta "koko rahan edestä" eli oltiin yhtä kauan radalla, ku Crazy Ghostien Jone Lantikalla
![]() Mutta sattuikin Jappe laittaan sopivan kuvan esille, eli kun tässä kisassa tuntui olevan nuita korkealle sijoitettuja rasteja, niin onks esim tämä rastikuva hyväksytty?? http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1236625385 Eli näenkö ihan oikein, että tuossa olisi auton puoleinen käsikosketus ramppeihin?? Hyväksytäänkö siis autoon kiinnitettyihin apuvälineisiin koskeminen myös? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Rasti
Tuosta oli muitakin kuvia. Kosketus on kiinteään rampin kiinnitysrautaan. Ei ramppiin. Viereisessä rampissa on samanlainen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset myös meidän poppoolta. Oltiin Jogin ja pikku-pepen kanssa ulkoiluttamassa Jogin Jeeppiä. Homman ei mennyt kuitenkaan oikein hyvin, sillä soramontun pohjalta noustessa olka-akselin pallonivelet katkesivat jolloin toinen etupyörä lähti irti. Japelta löytyi uudet varaosat, mutta ylempi pallonivelistä oli todella tiukassa. Toholla riittävästi lämpöä ja lisää vasaraa sai osan vihdoin irti akselista. Siitä sitten huoltohallille etuakselin sisäputsaukseen ja öljyn vaihtoon jonka jälkeen ajot pääsivät jatkumaan. Taisi mennä yhteensä melkein 8 tuntia tuossa hommassa.
Kivaa oli kumminkin ja tuli testattua ensimmäistä kertaa yli 2 hengen tiimillä kisaaminen. Homma on tosiaan huomattavasti kevyempää ja nopeampaakin kun kuskin ei tarvitse kuin ajaa. Täytyy nostaa hattua kahden hengen tiimillä pärjääville. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kuvakulmat on aikalailla erilaiset, pajeron keulakin oli kyllä aikalailla kalliossa kiinni ja luppakorvallakin on pitkät kädet (tai leveet)
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mietin ihan samaa... Vaik meijän bertta oli kiinni kalliossa niin silti sain venyttää kaiken mitä käsistä lähti... Tuo toisen auton keula ei näyttäs olevan edes kiinni kalliossa..
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Eka suunnistus ja hauskaa oli. Yhtään ei ollut etukäteen tietoa miten tiheessä ne rastit on ja oletinkin että niitä olis ripoteltu enemmän hajalleen. Mutta kyllä nykyinen ratkasukin toimi ja oli oikein sosiaalista jonotella omaa vuoroa, auttaa muita, ottaa apua vastaan tai väistää kiireisempien kuskien edestä.
Olis kuitenkin odottanut että näinkin "leikkimielisessä" lajissa kuin offailua osais kaikki odottaa vuoroaan tai käydä hakemassa vähemmän ruuhkautuneita rasteja odottaessa eikä tunkea keulaa väliin ja pyytää etuiluoikeutta. Ilmeisesti sillä kuitenkin saavutettiin hyviä tuloksia. Mitäs oliskaan pitänyt tehdä toisin: Jos tavoitteena olis menestyminen niin ehdottomasti useampi appari. Kaks tai jopa kolme apukuskia olis juoksuttanu vinssivaijeria vauhdikkaammin ja siivoillut liinat ja sakkelit pois kun auto olis jo matkalla seuraavalle rastille - jonka yksi appari olis jo suunnitellut valmiiksi. Ajorampitkaan ei olis haitannut etenemistä tietyissä paikoissa. Mikä maistui p_kalle: Yksi asia tulikin jo esille mutta toinen oli tuo palkintojenjaon aikataulun muuttaminen. Juuri ehti nähdä miten viimeinen palkinto arvottiin ja se oli siinä. Vaikka tultiin "ajoissa" palkintojenjakoon. Joko painetuista kellonajoista pidetään kiinni tai sitten ilmaistaan ajat tyyliin "Palkintojenjako heti tulosten valmistumisen ja sitä seuraavan 30 minuutin protestiajan jälkeen. Tulosten laskennan arvellaan kestävän 1-3 tuntia". Fiilis: Yöllä kuutamossa oli kiva vinssailla ja oliskin harmittanut jos olis jo kello 11 loppunut rastit kesken. Onneksi oltiin hitaita. Kiitokset: Järjestäjille ja kilpakumppaneille. Lähes kaikki oli ottanut kisan tosissaan mutta huomioinut lajin luonteen eli autellaan muita ja odotellaan jos tarvii. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Muutaman räpsimäni kuvan löydät täältä:
http://www.ruijanpallas.com/moottori...Bonehill_2009/ |
#17
|
||||
|
||||
![]() Maailma muuttuu
En valitettiin kun tulokset tuli liian hitaasti, nyt kun tulee liian nopeasti
![]() Jos jollain on kuva kun Rodeo Drive hapettaa hiekkakuopan rinteitä, niin tahtoisin sellaisen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Loistava oivallus järjestäjiltä tuo leivinuuni. Ei siis ihan aina ole autuus ja onni semmoinen 4 metrii korkee pyörillä kulkeva tornitalo...
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
joo, ei päässyt lj.llä sitä leivin uunia hakemaan, vaikka on pitkä takaovi ja vinssattiin toisella autolla toiseltapuolelta. auto oli oli niin vinossa siinä, että oli ovi maksimaalisen pitkä ja takavalot painettiin rikki tunnelin reunoihin, mut ei sekään riittäny, reilu 5 senttiä jäi vajaaksi
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Mitä nyt voin Team Forestin puolesta sanoa (Standard 04), niin tavallaan vähän ilkiee kun noin 50 rastin kuvat ol hävinny kortilta jonnekin matkalla autosta kisakeskukseen. Kait ne ol korruptoituneet, kamera antoi jotain virheilmoitusta 'tiedot viallisia' tjsp. Jonkun verran paljon on tullu kuvattua, mutta tällästä ei oo kyä ennen käyny. Muutenhan kisa oli hieno, eikä nyt noikaan kuvat meitä nyt olis nostaneet tua häntäpäässä kuin pari sijaa, että sillai ihan sama. Ois tietysti ihan kiva ettei kävis jatkossa.
|
#21
|
|||
|
|||
![]() :D
Onnistuko harbor cruiserssitkin tulemaan ilman peräkärriä maaliin?
![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos Anna ja koko Montenegro, kilpailijan kannalta hienosti järjestetty tapahtuma kaikin puolin, yleisökin varmasti tykkäsi. Kilpailukeskuksessa oli hyvännäköinen kioski ja hyvät oli kioskin eväätkin
![]() Meidän kilpailu hiipui loppua kohti. Käsijarrukahva repesi kilpailun alussa mutta sen kanssa opittiin elämään. Epäonni osui meidän kohdalle pohjoisella alueella puolen yön jälkeen, paljon oltiin vinssailtu sekä loivia siirtymiä että jyrkkiä kallionousuja kun etuvinssi horsepower ei enää vapauttanu jarrua aukipäin ja autosta hävis sähkö kun yritettiin päästä alaspäin. Ei paljoo naurattanu kun auto oli korkealla kalliolla (tais olla "kotkanpesä"), vinssi kireällä ja moottori sammunut. Vedettiin takavinssin vaijeri akselien alta eteen ja yritettiin löysätä etuvinssiä mutta ei ollu akussa senkään vertaa latinkia. Tunkin avulla sitten nitkutettiin autoa sen verran eteenpäin että saatiin etuvinssi vapaaksi. Takavinssi suostui vielä valuttamaan autoa alaspäin, muutamaan kertaan kiskottiin keulaa tunkin kanssa sivuttain kun ei ollut enää kaukana auton kääntyminen sivuttain mäessä =varma kaato. Ystävällinen modipoppoo kiskoi meidän auton kuoppaan, kuopasta pois ja käyntiin ![]() Jälkeenpäin ajatellen työmäärän optimointi meni ihan nappiin, 11 pisteen kaulalla saatiin 4. sija ja palkintopallille olis saanu vinssailla tosissaan aamuun asti. ![]() Jätetään kuitenkin muistoksi muutama ajatus rasteista. Leivinuuni oli hauska ja kekseliäisyyttä vaativa mutta ei kovin tasapuolinen jos pitää ruveta jo autoa purkamaan osiksi. Onneksi sillä rastilla ei nyt taidettu kuitenkaan ratkaista voittajia mutta kaukana sekään tilanne ei ollut. Ongelma tulee silloin kun kärki ehtii kerätä kaikki rastit, hieno yleisörasti muuten. Toinen juttu vaarallisista rasteista. Melkein otettiin vahingossa vaarallisia rasteja kaarettomalla autolla kun rasti ei näyttänyt vaaralliselta ja oli helposti haettavissa. Sensijaan oli monta muuta vaarallisempaa rastia, mm. pohjoisen alueen kalliojyränneroikotukset pelotti oikeasti. Kehitysideoita: tarkempaa harkinta rastien luokituksiin ja korostetummat merkinnät rastilistoihin (eri värejä oziin jne). Tottakai kehitysidea on myös ne kaaret omaan autoon, saati turvavyöt ja järjenkäyttö ![]() Terveisin S11 PäHäMa Suzuki. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Muutama kuva perjantailta...kun viittoiltiin autoja ahkerana parkkiin..
![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#25
|
||||
|
||||
![]() Hylätyt kuvat numeron vuoksi
Tuossa oli esim.Harborin miehiltä menny pinnat 9 rastilla,vai menikö myös 6 rastiltakin,kun ei muka lappu ollut oikein päin.
Olisiko se pisteen laitto rastilapun numeron perään iso homma,näissä numeroissa jotka voi sekoittaa???? Aika halpoja hylkypinnoja vaan mun mielestä. Tää oli vinkkinä tarkoitettu kaikille tulevillekin järjestäjille,eikä vittuilu Bonehillin suuntaan. PISTE Viimeksi muokannut Ipe64 : 10.03.2009 07:22 Perustelu: se perkeleen piste |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Saarekoll 2009 29.01-01.02.2009 | Kynnapas | Tapahtumat | 4 | 03.02.2009 13:07 |
Lost in Eksytys, eli hukkunutta ja löytynyttä | Kentsu | Tapahtumat | 32 | 02.03.2008 17:34 |
Offivarusteen sivuista | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 14.01.2008 20:53 |
Offivarusteen Xenonvalot! | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 18.06.2007 18:25 |
America LOST to Iraq in Pentagon wargame | MäIte | Terrorism | 0 | 01.02.2003 17:18 |