![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeps jos on 242 loota niin valitsimessa 2wd - 4hi - 4ft - N - 4lo. 231:ssä muuten sama mutta 4ft puuttuu. Kaippa niistä korotuksista voi jotain maksaa, lähinnä tosin silloin jos siellä on jotain sellaista alla että etupäässä on alatukivarret (ja mahd. myös ylä) vaihdettu järeämpiin ja muutenkin on kunnon sarja eli uudet vieterit edessä & uudet pakat takana. Valmistusvuosi on vin- koodin 10. numero - oma on L ja '90 vuosimallia, siitä voi laskea eteenpäin tai taaksepäin ![]() Tyhjäkäyntiongelma on tuossa koneessa aika yleinen vanhemmiten, enkä pitäisi sitä välttämättä oikeasti ongelmana. Nuo koneet on jokseenkin pomminkestäviä ja aika vähän on edes ohjausbokseissa ongelmia. Tyhjäkäyntiä säätää IAC kaasuläppäkotelossa, jos se on likainen/ viallinen niin tyhjäkäynti pomppii välillä vähän oudosti, tai sitten on liian matala tai korkea jatkuvasti.. aika tavallista että käy välillä vain 200-500rpm välillä, mutta ei se varsinaisesti mitään haittaa. Automaatti on sähköohjattu, mutta vaihteet kytkeytyy tarvittaessa manuaalisesti kakkosta lukuunottamatta. Käytännössä siis siten, että laatikosta toimii ilman älyboksia kaikki muut vaihteet paitsi kakkonen kun kepistä valitsee, lisäksi momentinmuunnin ei tällöin lukitse. Mitäs tuosta sanoisi koeajossa.. ihan normaalit asiat tarkista ja kokeile mitä muissakin perusjenkeissä, ja tietysti testaa nelivedon eri asennot - jos on nelikkoa käytetty harvoin tai valintavivuston säädöt pielessä niin voi vaikuttaa että neliveto on viallinen. Nopean nelivedon valinta on "on-the-fly", eli pidä vaihde päällä ja päästä kaasu kun vaihdat niin kytkeytyy helpoiten. Takavedolle laittaessa jos ei meinaa etuperä kytkeä irti, niin pikku polkaisu jarrua tai kaasua yleensä auttaa. Hidasta nelivetoa kytkettäessä/ irrottaessa max. 5km/h ja päävaihteisto vapaalla. Jakoloota pitää aina pientä ääntä nelivedolla, mutta jos on kovempaa rallatusta havaittavissa niin katsoisin toista autoa. Voi olla ketju venynyt ja syönyt jakolaatikon koteloa -> ei hyvä juttu. Jarrut noissa on jo syntyessään aika paskat, joten älä ihmettele jos tuntuu vähän hinteliltä. VARMISTU että abs- autossa on pellin alla normaalin näköiset tehostin & jarrupääsylinteri!!! Jos ei, niin kyseessä on Bendixin ABS- systeemi jota kannattaa välttää viimeiseen asti. Tosin jos löydät absittoman limitedin niin ottaisin mieluummin sen, abs:eissa on ongelmia enemmän ja vähemmän eikä välttämättä ole helppoja tai halpoja korjata.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli toissailtana ajettu Chero kotiin. Ihan suomesta löytyi ja hinta...no, neuvottelujen jälkeen kohtalainen. Vuosimallia 1992, Limited. Tekemistä olis vähä, eli:
- Nopeusmittarin anturin vaihti - Ö-paine anturin vaihto - Reikä helmassa - Cruise toimii satunnaisesti, riippuen ratin asenosta, johtovika ilmeisesti - Letkujen ja liitäntöjen vaihtamista konetilassa Öljyjen vaihdot, pajalla teetän kyllä sen. Takajouset aika kuoleentuneet, lähes negatiivisessa asennossa, jotenka ehkäpä korotus takajousilla hankinnassa...Niin ja renkaat maasto/ maantie /alku ja lopputalven karkea kuvioiset. Kuvia tulee kun kerkee vähä näpsimään. Edittiä: Kuva (oliha mulla yks) ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 08.08.2009 19:05 Perustelu: kuva |
#3
|
||||
|
||||
![]()
onneksi olkoon! älä osta lisäjousia vaan kokonaiset pakat! kun kerran migin kaivat esiin ni kato katalysaattorin kohalta lattia yleinen paikka timon mainitsemien lisäksi.suosittelen kans noita tukivarrellisia korotus sarjoja. itellä 3.5 tuumanen ja joustoa noin metri. profiilin (vanhoissa) kuvissa sarja just asennettu.alkaa vetristyä muutaman metsäressun jälkeen.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei lisäjouset ole olleet edes harkinnassa. Toisaalta tuntuu ettei 3,5" malatalampaa sarjaa saa kun lisäjousilla. Itellä riittäs pienempikin korotus koska kuitenki maantiekäytössä auto olis talvet. Lisäksi mietityttää noi jakolaatikko/ kardaani jutut + muuta hilppeet mitä korkeempi sarja vaatis.
Tollasen Ironmanin sarjan kyllä löysin eikä olis kalliskaan..tosin ei oo korkee "Suspension liftkit +40mm Jeep Cherokee XJ -2001 Ironman Suspension including Gas pressure shock absorber , Leaf springs , coil springs , Blattfederbuchsen and Bügel" No renkaat kyllä ensin hakusessa, joko BFG AT tai G Grabber A/T2WLR. Tiedustelu ja jo tehty k.o kiekkojen suhteen. Auton kävin eillen pesemässä ja pohjaa tutkin. Sormella kaivellen palkeissa oli sisällä maalit paikallaan eikä pohjassa muutoinkaan löytyny kun pari kohtaa missä massan alla mahdollisesti olis puhallettavaa ja maalattavaa. Paikallinen rustesuojaamo tarjos pesu+kuivaus+alustan suojaus ja kotelosuojaus pakettia hiukan yli 300e. Eillen kun auton papereita kattelin huomasin että se onkin vasta 11/2007 Suomeen saapunut, eli ei ole kauan suolatuilla teilla ajettu (toivottavasti).
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut JAMANT : 11.08.2009 12:37 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Menee vähän saivarteluksi mutta itse kirjottelin koko sarjasta, en yksittäisistä jousista.
- Kauheesti ei kiinnosta alkaa rakentelemaan korotusta itse eri osista varsinkin kun tuo Chevyn rakentelu on kesken ja kestää, tämä tällainen sivuprojekti.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4x4 Auton hankinta | rauli.tai | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 05.04.2011 17:18 |
Eberin hankinta ja asennus | Marcus78 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.02.2009 13:20 |
rengas hankinta ajankohtainen | TJ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.03.2006 17:05 |
Veten -87 hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 22 | 09.11.2004 11:50 | |
Veten hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 11 | 05.09.2003 07:28 |