![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nonii..Helmat on korjailtu ja uudet kumet tilattu. Pari juttua huomasin tuossa tänään ajellessa kotiinpäin. 1. Tasaisella kaasulla, n1500rmp/80kmh vauhdissa ja hyvällä tiellä mutaman kerran perstuntumassa tuntui nykäisy. Siis niin päin että vauhti hiljeni, aivan kun joku pytty olis tipahtanu pelistä pois mutta samantien taas toimi. 40km matkalla sitä tuntui 3-4 kertaa. Olisko sytytyspuolella virtakatkosta, tulpat, johdot ja jakajan kansi taitaa olla kyllä olla vuodelta miekka ja kypärä. Niin ja keli oli kuiva ja kone lämmin. 2. Liikkeelle lähtiessä takavedolla, pitävällä alustalla tuntuu että perä "jurmuttaa" tai täristää, varsinkin jos ylämäkeen on lähdössä ja antaa hiukan enemmän kaasua. Onko kyseessä perän ominaisuus vai pitäskö sen sisuskaluja syynäillä? Niin ja mikähän se on se muovinen pönttö tuolla syylärin alla. Sellanen musta, pyöreätpallomaiset päädyt ja siihen yksi letku menee.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Itselläkin samaa, niin ja en osaa vastata. Mutta ilmeisesti johtuu kitka lukosta??? Yleensä huomaa tuon oireen, kun moottori tieltä nousee rampille täydestä laukasta seis pysähdyksiin, sitten liikkeelle saman tein 90 asteen käännös poikkeavan tien suuntaani, siinä tulee sellainen jurnuttava tunne. Yhteen väliin epäilin, että jos jokin jarru jää laahaamaan kun täys jarrutuksen tekee, mutta kyllä kuiteskin tuonne perän sisukaluihin syyn laittaisin. Ja öljyjäkin olen vaihtanut. Onhan se kun kääntyy, niin kitkan pitäisi jotain reagoida.... En ole päätäni asialla vaivannut, kun oireet eivät ole lisääntyneet, yli vuoden ajolla, pysynyt samanlaisena. ---- Se säiliö keulassa (taitaa olla)/on alipaine säiliö.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
2. Tod.näk. kitkalukko kuten jo todettiinkin, itselläkin teki molemmat XJ:ttuota orkkisperällä. Muovinen pönttö on alipainesäiliö, älä tuhoa jos haluat että mm.puhalluksen venttiilit toimii oikein ![]() No se on sitten miten asian ajattelee, mutta mulla ainakin RE:n 3.5" superflex- kitillä takatassua sai nostaa ~80cm tai etutassua 90cm ennenkuin joku muu rengas alkoi nousta tasaisella alustalla ilmaan. Kyllä minä tuon laskisin silloin vajaan metrin joustovaraksi, kun kerran jousituksen ääriasennosta toiseen (esim. ristiriipunnassa) on joustavaraa renkaasta mitattuna tuon verran... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Pitänee kiinnittää se pönttö paremmin, nyt joku oli asentanu sen nippusiteillä. Puhaltimet ym. toimii kyllä OK. Kokemusta on viallisista alipainejärjestelmistä, Vanissa pumpun kalvo ollut sökänä parisen vuotta. Niin ja näyttää siltä että Cherosta tulee jonkilainen projekti. Tulipa perustettua siihen oma topikki. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62378 - Kun kerran Jeeppi on jo hankittu niin jatkuu keskustelu tuolla puolen. Ja juttua varsinaisesta 1. projektista löytyy tuolta (päivitykset kyllä vähän jääneet...) http://gm62-65diesel.com//index.php?...id=16&Itemid=3
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#5
|
|||
|
|||
vetopainot
vm 2000 Xj 2,5 l bensa manuaali, otteessa jarrullisella 3050 kg
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Power/comfort kytkin power asentoon niin laatikko arpoo paljon vähemmän. Sillo ku hommattii tuo mein XJ niin ehdin jo luulla että loota on rikki ku 60 vauhdissa ja valitsin D asennossa loota hakkas lukkoo päälle ja pois. Mutta ku ajaa alle 80 vauhdeissa valitsin 3 asennossa ja kytkin powerilla niin toimii hyvin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Uudemmissa ei yleensä koko power/ comfort nappia edes ole, ja oletuksena on tällöin ohjausboksissa power- asetus käytössä. Eli kandee tosiaan pitää se loota power-asennossa aina.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Mistä työ ootte noita Jeeppejä sieltä Ruotsista katellu? Ehkä kiinnostaisi taas yksi hommata purkuun, vai löytyisköhän taas Lahden laäheltä?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kannattas koittaa inan löysätä gikdauni vaijeria , vai miten se nyt kirjoitetaan mut kuitenkin,
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4x4 Auton hankinta | rauli.tai | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 05.04.2011 17:18 |
| Eberin hankinta ja asennus | Marcus78 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.02.2009 13:20 |
| rengas hankinta ajankohtainen | TJ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.03.2006 17:05 |
| Veten -87 hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 22 | 09.11.2004 11:50 | |
| Veten hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 11 | 05.09.2003 07:28 | |