Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Cherokee XJ: hankinta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56511)

mikaelt 22.02.2009 23:59

Cherokee XJ: hankinta
 
Eli otsikon mukaisen Jeepin hankinta olen jo kohta parisen kk suunnitellu, alkaa tympimään pienellä euroautolla talvisin ajelu..No ja välillä kesäisinkin kun Chevy ollut telakalla.

Hakusessa olis Jeep Cherokee XJ v91 alkaen, HO koneella ja Limited varustuksella.
Edit: jottei jäisi epäselväksi niin BENSA koneella!

Suomessa hinnat (pyynti semmoset) näyttää olevan 3500-5000 tuosta 91-94 väliltä mitä itse olen suunnitellut. Suurin osa nettiautossa myytävistäkin vaikuttaa olevan ulkomaan tuontia (eu kilvet). Foorumia olen yrittänyt seurailla, niin tätä kun muitakin mutta muutamia asioita on vielä epäselvänä...tai tarkennettavana.

Lähinnä mielessä se että mitä ostaessa autoa pitäisi selvittää.

- Mistä erottaa highoutput vs "vakio" koneen?
- Onko useita eri vaihde/jakolaatikoita, jos on niin mikä on suositeltavin, entä mitä pitäisi välttää?
- Akselistot, mitkä ovat erot ja miten ne tunnistaa?
- Suositeltavat huoltovälit? Jos sattuis löytymään huoltokirjaa.
- Jos auto korotettu, mihin pitäisi kiinittää huomiota, palikoilla? lisäjousilla? Sarjalla? Entä korotuksen +2-4" vaatimat muut muutokset jousien ja vaimentimien lisäksi?
- Mistä vuosimallista lähtien ABS kaikissa vakiona,entä kuljettajan turvatyyny?
- Entä ulkoimailta (lähinnä ruotsista) tuodun, valmiiksi korotetun auton suomeen tuominen. En edes tiedä mitä ruotsin lainsäädäntö sanoo korotuksesta ja saako siitä tai rengaskoosta merkinnän otteeseen kuten suomessa. Jos saa niin hyväksytäänkö täällä sellaisenaan?
- Vetoautona käyttö, miten kulkee perässä 1000-1200kg kuorma (vaunu)?

Niin ja jos jollkekkin tulee muuta mieleen niin saa kertoa. Kerron vielä sen että ruotsista olen autoa katsellut, sielä ajoittain myynnissä korotettuja ja lievästi offattuja cheroja. Ihan vakion limited -mallin saattaa saada 1500-2500e hinnalla, jotenka verojen ja muiden jälkeen ei mitenkään erityisen edulliseksi suomen hintoihin verrattuna tule mutta onpahan ainakin enemmän vaihtoehtoja kun pelkästään kotimaassa. Ehkäpä vähän hullun hommaa tuoda/hakea ulkomailta, mutta eipä autoihin ja tietokoneisiin sijoittamalla muutenkaan pääse rikastumaan. Minä kyllä asian tiedän koska kaikki rahat niihin on menny :rolleyes:
- Kovin uutta cheroa ei viittis hankkia, tarkoituksena hiljalleen sitä rakennella sellaiseen kuntoon että talvella pääsee pilkille vaikka tiet olis auraamatta ja kesällä hakea puukuorma suoraan metsästä.

Timo_L 23.02.2009 18:17

-HO- kone on kaikki '91 ja uudemmat bensakutoset. Erona vanhempiin on eri moottorinohjausyksikkö ja muutama muu kilke konehuoneessa. Vähän enemmän tehoa ja vääntöä, sekä helpommin löytyvät ja halvemmat varaosat kuion '87-'90 Renox- koneisiin.

-Edessä aina D30, vuosimallista ja jakolaatikosta riippuen joko disconnect- mallia (kandee välttää) tai sitten kiinteällä vetarilla oleva. Takana joko D35, D44 tai Chryco 8.25, näistä käytännössä Suomessa/ Euroopassa D35. Jos autossa on ABS:it, niin tällöin takana aina D35.

- Vaihdeloota (automaatti) on AW4, jos öljyjä on vaihdettu niin kestää pitkään ja vielä pidempään. Hyvä loota tuohon autoon. Manuaaleista sitten löytyy vähän useampi vaihtoehto. Itse sanoisin että tomaatti suositeltava.

- Jakoloota joko NP242 tai NP231, näistä 242 sisältää myös full-time nelivedon jota voi käyttää myös kuivalla/ pitävällä. Suositeltavampi kotomaan oloihin. Jos pelkkään metsäkäyttöön tulisi, niin sitten 231 (kestävämpi, paremmin saatavilla olevat vara- ja päivitysosat).

- 5000km tais olla öljynvaihtoväli vanhemmissa, mutta järkeä käyttäen. Sama pätee muihin öljyihin ja peruskulutusosiin.

- Korotuksista löytyy haulla tietoa enemmän kuin tarpeeksi.

- ABS:it ei vakiona missään vuosimallissa (jenkeissä ainakaan), mutta käytänössä kaikista Limited- varusteisista löytyy. Bagi taisi tulla vasta '96 tjsp.?

-Korotussäännöt suomen mukaan, eli jos auto liian korkea/ liian isot renkaat niin ei mene leimasta läpi.

- Noin kevyt kärry tulee kyllä perässä (valm. ilmoittama vetokyky ~2500kg, tosin suomessa et saa yli ~1600kg kärryä kiskoa), huolehdi vain laatikon riittävästä jäähdytyksestä -> tarvikeliikkeestä alkuperäistä järeämpi alumiininen öljynlauhdutin syylärin eteen. Maksaa muutaman kympin ja asennuksessa menee alle tunti.


Mitähän muuta.. tsekkaa helmakotelot takarenkaiden edestä, yleensä haperot. Samoin kandee kattoa kuskin/ matkustajan jalkatilat maton alta.

mikaelt 23.02.2009 20:07

Jos jakolaatikkona 242 niin valitsimessa on sitten se fulltime4WD -asento? Vai pitääkö kömpiä alle tutkimaan kuoria ja sarjanumeroita?

Korotuksista ajattelin lähinnä sitä että kannattaako maksaa lisähintaa verrattuna korottamattomaan autoon. Lähinnä siis jos alla jokin merkkisarja OME, Dobins yms. Noille palikka korotuksille en paljoa anna arvoa...

Peltihommat eivät ole ongelma... ( http://kuvablogi.com/blog/1243/14/ )

Lisää vielä utelen...
- Saakos Jeepissäkin todellisen valmistuovuoden selville VIN koodista vai onko jopa jossakin leimassa näkyvissä?
- Mitä kannattaa koeajossa huomioida?
- Ruåtsin maalla on ollut edullisa cheroja jossa kerrotaan olevan tyhjäkäynti ongelma, käsittääkseni paketti elektroniikkaa pitää vaihtaa, mutta onkohan hintava korjaus?
- Onko automaattiloota perinteinen mekaaninen vai nykyaikaisempi sähkö/eletroniikka ohjattu (vrt GM TH350/ 4L80E)?

Kiitoksia Timo_L:lle... Alkaa hiljalleen tarkentumaan kriteerit, eli 91-96 ltd:t on seurannassa nyt suomessa, ruotsissa ja virossa.

ZAU 23.02.2009 20:11

katsoppa tämä sivu löytyy tietoa jeepistä aika hyvin
http://www.jamant.fi/

Timo_L 23.02.2009 20:45

Jeps jos on 242 loota niin valitsimessa 2wd - 4hi - 4ft - N - 4lo. 231:ssä muuten sama mutta 4ft puuttuu. Kaippa niistä korotuksista voi jotain maksaa, lähinnä tosin silloin jos siellä on jotain sellaista alla että etupäässä on alatukivarret (ja mahd. myös ylä) vaihdettu järeämpiin ja muutenkin on kunnon sarja eli uudet vieterit edessä & uudet pakat takana.

Valmistusvuosi on vin- koodin 10. numero - oma on L ja '90 vuosimallia, siitä voi laskea eteenpäin tai taaksepäin :D

Tyhjäkäyntiongelma on tuossa koneessa aika yleinen vanhemmiten, enkä pitäisi sitä välttämättä oikeasti ongelmana. Nuo koneet on jokseenkin pomminkestäviä ja aika vähän on edes ohjausbokseissa ongelmia. Tyhjäkäyntiä säätää IAC kaasuläppäkotelossa, jos se on likainen/ viallinen niin tyhjäkäynti pomppii välillä vähän oudosti, tai sitten on liian matala tai korkea jatkuvasti.. aika tavallista että käy välillä vain 200-500rpm välillä, mutta ei se varsinaisesti mitään haittaa.

Automaatti on sähköohjattu, mutta vaihteet kytkeytyy tarvittaessa manuaalisesti kakkosta lukuunottamatta. Käytännössä siis siten, että laatikosta toimii ilman älyboksia kaikki muut vaihteet paitsi kakkonen kun kepistä valitsee, lisäksi momentinmuunnin ei tällöin lukitse.

Mitäs tuosta sanoisi koeajossa.. ihan normaalit asiat tarkista ja kokeile mitä muissakin perusjenkeissä, ja tietysti testaa nelivedon eri asennot - jos on nelikkoa käytetty harvoin tai valintavivuston säädöt pielessä niin voi vaikuttaa että neliveto on viallinen. Nopean nelivedon valinta on "on-the-fly", eli pidä vaihde päällä ja päästä kaasu kun vaihdat niin kytkeytyy helpoiten. Takavedolle laittaessa jos ei meinaa etuperä kytkeä irti, niin pikku polkaisu jarrua tai kaasua yleensä auttaa. Hidasta nelivetoa kytkettäessä/ irrottaessa max. 5km/h ja päävaihteisto vapaalla.

Jakoloota pitää aina pientä ääntä nelivedolla, mutta jos on kovempaa rallatusta havaittavissa niin katsoisin toista autoa. Voi olla ketju venynyt ja syönyt jakolaatikon koteloa -> ei hyvä juttu. Jarrut noissa on jo syntyessään aika paskat, joten älä ihmettele jos tuntuu vähän hinteliltä. VARMISTU että abs- autossa on pellin alla normaalin näköiset tehostin & jarrupääsylinteri!!! Jos ei, niin kyseessä on Bendixin ABS- systeemi jota kannattaa välttää viimeiseen asti. Tosin jos löydät absittoman limitedin niin ottaisin mieluummin sen, abs:eissa on ongelmia enemmän ja vähemmän eikä välttämättä ole helppoja tai halpoja korjata.

mikaelt 08.08.2009 16:41

Tuli toissailtana ajettu Chero kotiin. Ihan suomesta löytyi ja hinta...no, neuvottelujen jälkeen kohtalainen. Vuosimallia 1992, Limited. Tekemistä olis vähä, eli:

- Nopeusmittarin anturin vaihti
- Ö-paine anturin vaihto
- Reikä helmassa
- Cruise toimii satunnaisesti, riippuen ratin asenosta, johtovika ilmeisesti
- Letkujen ja liitäntöjen vaihtamista konetilassa

Öljyjen vaihdot, pajalla teetän kyllä sen.

Takajouset aika kuoleentuneet, lähes negatiivisessa asennossa, jotenka ehkäpä korotus takajousilla hankinnassa...Niin ja renkaat maasto/ maantie /alku ja lopputalven karkea kuvioiset.

Kuvia tulee kun kerkee vähä näpsimään.

Edittiä: Kuva (oliha mulla yks)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2161363.jpg

niko69 08.08.2009 18:15

onneksi olkoon! älä osta lisäjousia vaan kokonaiset pakat! kun kerran migin kaivat esiin ni kato katalysaattorin kohalta lattia yleinen paikka timon mainitsemien lisäksi.suosittelen kans noita tukivarrellisia korotus sarjoja. itellä 3.5 tuumanen ja joustoa noin metri. profiilin (vanhoissa) kuvissa sarja just asennettu.alkaa vetristyä muutaman metsäressun jälkeen.

mikaelt 11.08.2009 11:09

Juu ei lisäjouset ole olleet edes harkinnassa. Toisaalta tuntuu ettei 3,5" malatalampaa sarjaa saa kun lisäjousilla. Itellä riittäs pienempikin korotus koska kuitenki maantiekäytössä auto olis talvet. Lisäksi mietityttää noi jakolaatikko/ kardaani jutut + muuta hilppeet mitä korkeempi sarja vaatis.

Tollasen Ironmanin sarjan kyllä löysin eikä olis kalliskaan..tosin ei oo korkee

"Suspension liftkit +40mm Jeep Cherokee XJ -2001 Ironman Suspension including Gas pressure shock absorber , Leaf springs , coil springs , Blattfederbuchsen and Bügel"

No renkaat kyllä ensin hakusessa, joko BFG AT tai G Grabber A/T2WLR. Tiedustelu ja jo tehty k.o kiekkojen suhteen.

Auton kävin eillen pesemässä ja pohjaa tutkin. Sormella kaivellen palkeissa oli sisällä maalit paikallaan eikä pohjassa muutoinkaan löytyny kun pari kohtaa missä massan alla mahdollisesti olis puhallettavaa ja maalattavaa.

Paikallinen rustesuojaamo tarjos pesu+kuivaus+alustan suojaus ja kotelosuojaus pakettia hiukan yli 300e. Eillen kun auton papereita kattelin huomasin että se onkin vasta 11/2007 Suomeen saapunut, eli ei ole kauan suolatuilla teilla ajettu (toivottavasti).

JAMANT 11.08.2009 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 582155)
Toisaalta tuntuu ettei 3,5" malatalampaa sarjaa saa kun lisäjousilla.

Miten niin ei saa, tossa on 1.5" korottavat Up-Country jousipakat (ei mitään lisälehtiä): http://www.jamant.fi/jousipakka-cro4886186ab-p-996.html

mikaelt 11.08.2009 15:07

Menee vähän saivarteluksi mutta itse kirjottelin koko sarjasta, en yksittäisistä jousista.
- Kauheesti ei kiinnosta alkaa rakentelemaan korotusta itse eri osista varsinkin kun tuo Chevyn rakentelu on kesken ja kestää, tämä tällainen sivuprojekti.

Jjurva 11.08.2009 21:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 536559)
- Noin kevyt kärry tulee kyllä perässä (valm. ilmoittama vetokyky ~2500kg, tosin suomessa et saa yli ~1600kg kärryä kiskoa), huolehdi vain laatikon riittävästä jäähdytyksestä -> tarvikeliikkeestä alkuperäistä järeämpi alumiininen öljynlauhdutin syylärin eteen. Maksaa muutaman kympin ja asennuksessa menee alle tunti.

Mihin tuo perustuu ettei painavampaa kärryä saisi vetää?

mikaelt 11.08.2009 21:13

Mulla rekisteriotteessa:
O.1 Perävaununmassa jarruin 3250
F.3 Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik 5290

Niin ja sellanen juttu vielä että putkessa on katti mutta ei rekisteriotteessa. Tai olla joku siirtymäaika maasto hlö autoilla toi -92 vielä.

Timo_L 12.08.2009 12:22

No, tämä kuuluu siis samaan kuin tuossa alla kertomani? :D ..kävis mullekin jos löytäisi uudemman diesel- XJ:n jossa vetopaino olisi riittävän korkea. Olisi jonnin verran halvempi ostaa kuin diesel- WJ. Tosin epäilyttää noi VM- motorin dieselit, ei niistä kauhean paljon ole hyvää kuullut. Jos vaan rahaa ois niin kävis ostamassa ~2003-2004 diesel WJ:n...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 582283)
Mihin tuo perustuu ettei painavampaa kärryä saisi vetää?

Taitaa olla arpakuutio käytössä kun AKE:lla arpovat XJ:hin vetopainoja. Useimmissa olen nähnyt vetopainot 1600kg:n huitteilla, mutta onhan noita reilusti yli 2000kg:n vetopainoillakin. Vai onkohan mulle sitten osunut aina silmiin autot joihin on merkattu helvetin pienet vetopainot syystä tai toisesta?

peeppi 12.08.2009 19:28

Lainaus:

Taitaa olla arpakuutio käytössä kun AKE:lla arpovat XJ:hin vetopainoja. Useimmissa olen nähnyt vetopainot 1600kg:n huitteilla, mutta onhan noita reilusti yli 2000kg:n vetopainoillakin. Vai onkohan mulle sitten osunut aina silmiin autot joihin on merkattu helvetin pienet vetopainot syystä tai toisesta?
Mulla on tuossa printtilämmin rekisteriote pöydällä ja siinä lukee -92 4.0L6 cherokeelle 750/2210kg kärripainot. Eli sama jarrullinen paino kun, auton F.2 kokonaismassa. Entisessä 99-dieselissä oli 750/2230kg ja F.2 sarakkeessa 2230kg. Tämäkin tarkastettu otteesta, niitä näytti tossa työpöydän roskiksessa vielä olevan..

Jjurva 12.08.2009 19:44

Mulla juurikin -99 xj ja 2.5td koneella. Vetopaino 2500kg, tosin katsastuksessa kone automaattisesti sen yrittää puottaa tuohon 2230kg mutta kun asiasta muistaa mainita niin palauttavat tuon 2500kg otteeseen.

Aika surutta muuten jaksaa tuo diisselikin vetää yli 2000kg kuormia. Jonkin verran painavia trailereita tulee työn takia vedeltyä. Tais täällä josaki topikisa olla kuvakin.

mikaelt 20.08.2009 17:47

Nonii..Helmat on korjailtu ja uudet kumet tilattu.

Pari juttua huomasin tuossa tänään ajellessa kotiinpäin.

1. Tasaisella kaasulla, n1500rmp/80kmh vauhdissa ja hyvällä tiellä mutaman kerran perstuntumassa tuntui nykäisy. Siis niin päin että vauhti hiljeni, aivan kun joku pytty olis tipahtanu pelistä pois mutta samantien taas toimi. 40km matkalla sitä tuntui 3-4 kertaa. Olisko sytytyspuolella virtakatkosta, tulpat, johdot ja jakajan kansi taitaa olla kyllä olla vuodelta miekka ja kypärä. Niin ja keli oli kuiva ja kone lämmin.

2. Liikkeelle lähtiessä takavedolla, pitävällä alustalla tuntuu että perä "jurmuttaa" tai täristää, varsinkin jos ylämäkeen on lähdössä ja antaa hiukan enemmän kaasua. Onko kyseessä perän ominaisuus vai pitäskö sen sisuskaluja syynäillä?

Niin ja mikähän se on se muovinen pönttö tuolla syylärin alla. Sellanen musta, pyöreätpallomaiset päädyt ja siihen yksi letku menee.

Jeep-Ukko 20.08.2009 19:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 584807)
2. Liikkeelle lähtiessä takavedolla, pitävällä alustalla tuntuu että perä "jurmuttaa" tai täristää, varsinkin jos ylämäkeen on lähdössä ja antaa hiukan enemmän kaasua. Onko kyseessä perän ominaisuus vai pitäskö sen sisuskaluja syynäillä?

Niin ja mikähän se on se muovinen pönttö tuolla syylärin alla. Sellanen musta, pyöreätpallomaiset päädyt ja siihen yksi letku menee.

Tuohon kohtaan 2.
Itselläkin samaa, niin ja en osaa vastata.

Mutta ilmeisesti johtuu kitka lukosta???
Yleensä huomaa tuon oireen, kun moottori tieltä nousee rampille täydestä laukasta seis pysähdyksiin, sitten liikkeelle saman tein 90 asteen käännös poikkeavan tien suuntaani, siinä tulee sellainen jurnuttava tunne.
Yhteen väliin epäilin, että jos jokin jarru jää laahaamaan kun täys jarrutuksen tekee, mutta kyllä kuiteskin tuonne perän sisukaluihin syyn laittaisin. Ja öljyjäkin olen vaihtanut. Onhan se kun kääntyy, niin kitkan pitäisi jotain reagoida....

En ole päätäni asialla vaivannut, kun oireet eivät ole lisääntyneet, yli vuoden ajolla, pysynyt samanlaisena.

----

Se säiliö keulassa (taitaa olla)/on alipaine säiliö.

Rekisteröimätön 20.08.2009 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 581541)
onneksi olkoon! älä osta lisäjousia vaan kokonaiset pakat! kun kerran migin kaivat esiin ni kato katalysaattorin kohalta lattia yleinen paikka timon mainitsemien lisäksi.suosittelen kans noita tukivarrellisia korotus sarjoja. itellä 3.5 tuumanen ja joustoa noin metri. profiilin (vanhoissa) kuvissa sarja just asennettu.alkaa vetristyä muutaman metsäressun jälkeen.

Just joo. Jos sä saat metrin joustoja tolla korotussarjalla niin mä oon ismo laitela.

Timo_L 20.08.2009 21:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt (Viesti 584807)
Nonii..Helmat on korjailtu ja uudet kumet tilattu.

Pari juttua huomasin tuossa tänään ajellessa kotiinpäin.

1. Tasaisella kaasulla, n1500rmp/80kmh vauhdissa ja hyvällä tiellä mutaman kerran perstuntumassa tuntui nykäisy. Siis niin päin että vauhti hiljeni, aivan kun joku pytty olis tipahtanu pelistä pois mutta samantien taas toimi. 40km matkalla sitä tuntui 3-4 kertaa. Olisko sytytyspuolella virtakatkosta, tulpat, johdot ja jakajan kansi taitaa olla kyllä olla vuodelta miekka ja kypärä. Niin ja keli oli kuiva ja kone lämmin.

2. Liikkeelle lähtiessä takavedolla, pitävällä alustalla tuntuu että perä "jurmuttaa" tai täristää, varsinkin jos ylämäkeen on lähdössä ja antaa hiukan enemmän kaasua. Onko kyseessä perän ominaisuus vai pitäskö sen sisuskaluja syynäillä?

Niin ja mikähän se on se muovinen pönttö tuolla syylärin alla. Sellanen musta, pyöreätpallomaiset päädyt ja siihen yksi letku menee.

1. Luultavasti loota arpoo momentinmuuntimen lukon kanssa on-off. Tekee juuri tuota vakio-XJ:llä tuossa 80-90 välillä. Ongelmasta pääsee eroon sillä että 75-90km/h nopeuksilla pitää lootasta 3. valittun niin lukitsee silloin sillä pykälällä muuntimen.

2. Tod.näk. kitkalukko kuten jo todettiinkin, itselläkin teki molemmat XJ:ttuota orkkisperällä.

Muovinen pönttö on alipainesäiliö, älä tuhoa jos haluat että mm.puhalluksen venttiilit toimii oikein :D



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 584900)
Just joo. Jos sä saat metrin joustoja tolla korotussarjalla niin mä oon ismo laitela.

No se on sitten miten asian ajattelee, mutta mulla ainakin RE:n 3.5" superflex- kitillä takatassua sai nostaa ~80cm tai etutassua 90cm ennenkuin joku muu rengas alkoi nousta tasaisella alustalla ilmaan. Kyllä minä tuon laskisin silloin vajaan metrin joustovaraksi, kun kerran jousituksen ääriasennosta toiseen (esim. ristiriipunnassa) on joustavaraa renkaasta mitattuna tuon verran...

mikaelt 20.08.2009 23:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 584936)
1. Luultavasti loota arpoo momentinmuuntimen lukon kanssa on-off. Tekee juuri tuota vakio-XJ:llä tuossa 80-90 välillä. Ongelmasta pääsee eroon sillä että 75-90km/h nopeuksilla pitää lootasta 3. valittun niin lukitsee silloin sillä pykälällä muuntimen.

- Vähän kävi itelä sama mielessä, Vanissa (laatikko 4L80E) teki samaa kun akun maadotukset oli heikot ja vaihtoi pitkille valoille, mutta siinä oli huomattavasti pehmeämpi 2-3s kestävä nykäsy ja samalla kierrokset nousi. Nyt tuntui sellanen "varttisekunnin" nykäsy kuin kierrokset olis laskenu.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 584936)
2. Tod.näk. kitkalukko kuten jo todettiinkin, itselläkin teki molemmat XJ:ttuota orkkisperällä.

Muovinen pönttö on alipainesäiliö, älä tuhoa jos haluat että mm.puhalluksen venttiilit toimii oikein :D

- Eli voisi sanoa että lukko toimii normaalisti. Ens viikolla varmaan aukeaa perämurikka ja öljyt uudistuu.

Pitänee kiinnittää se pönttö paremmin, nyt joku oli asentanu sen nippusiteillä. Puhaltimet ym. toimii kyllä OK. Kokemusta on viallisista alipainejärjestelmistä, Vanissa pumpun kalvo ollut sökänä parisen vuotta.

Niin ja näyttää siltä että Cherosta tulee jonkilainen projekti. Tulipa perustettua siihen oma topikki.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62378
- Kun kerran Jeeppi on jo hankittu niin jatkuu keskustelu tuolla puolen.

Ja juttua varsinaisesta 1. projektista löytyy tuolta (päivitykset kyllä vähän jääneet...)
http://gm62-65diesel.com//index.php?...id=16&Itemid=3

460Xj 22.08.2009 07:09

vetopainot
 
vm 2000 Xj 2,5 l bensa manuaali, otteessa jarrullisella 3050 kg

HeikkiH 22.08.2009 08:51

Power/comfort kytkin power asentoon niin laatikko arpoo paljon vähemmän. Sillo ku hommattii tuo mein XJ niin ehdin jo luulla että loota on rikki ku 60 vauhdissa ja valitsin D asennossa loota hakkas lukkoo päälle ja pois. Mutta ku ajaa alle 80 vauhdeissa valitsin 3 asennossa ja kytkin powerilla niin toimii hyvin.

Timo_L 22.08.2009 20:33

Uudemmissa ei yleensä koko power/ comfort nappia edes ole, ja oletuksena on tällöin ohjausboksissa power- asetus käytössä. Eli kandee tosiaan pitää se loota power-asennossa aina.

454SS 15.01.2010 14:20

Mistä työ ootte noita Jeeppejä sieltä Ruotsista katellu? Ehkä kiinnostaisi taas yksi hommata purkuun, vai löytyisköhän taas Lahden laäheltä?

Pertsi 15.01.2010 15:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 585253)
Power/comfort kytkin power asentoon niin laatikko arpoo paljon vähemmän. Sillo ku hommattii tuo mein XJ niin ehdin jo luulla että loota on rikki ku 60 vauhdissa ja valitsin D asennossa loota hakkas lukkoo päälle ja pois. Mutta ku ajaa alle 80 vauhdeissa valitsin 3 asennossa ja kytkin powerilla niin toimii hyvin.

Kyllä mulla ainakin toimii noissa vauhdeissa ihan hienosti Dllä ja comforttiasennolla 31 pyörillä. Ainoo arpominen tulee 85 vauhdissa loivassa pitkässä ylämäessä kun ei ihan meinaa potku riittää suurimmalla pykälällä.


Sivu luotu: 02:32 (GMT +2).