![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ei ole todellakaan hyvä asia tämä luukkuropleemi mutta minkäs voit kun on sääntöjä alettu tulkitsemaan sopivasti kotioppäin. Toi rastikuvat luukut ja ovet kiinni on sitten seuraava skenaario joka ei ole todellakaan minun mieleen. Mielestäni ovia/takaovea/luukkua tulisi sallia käytettävän rastin otossa. Yksi vaihtoeto olisi ollut että vain alkuperäiset ovet/luukut mutta sekään ei ole hyvä koska harvemmissa modi/protokamppeissa on enää alkuperäiset. Tämän kanssa on vaan elettävä ja ensimmäisen kilpailun katsastus näyttää suuntaa.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#2
|
||||
|
||||
|
No kunhan nyt vaan kapinoin muutosten edessä tässä aikani kuluksi
. Ei toi mutterin hitsaaminen pulttiin ole mikään ongelma ja mun hitsaustaidoilla se tod.näk on työkaluilla vielä purettavissa. Hyvä että tulee selkeät säännöt niin ei tarvitse kenenkään sitten jupista jälkikäteen. Niin ja tässähän puhutaan vain kahdesta suunnasta aukeavista luukuista eikä esim. bestopin ovista joiden kiinnitys saranoihin on plugandplay tyyppinen.Eikä käy näin kun tässä kuvassa jossa toinen saranatappi ei ole edes paikallaan vaan jossain kadoksissa. Jouduin muistaakseni tästä hieman apukuskeja oikaisemaan että ei näin pojat. Ei itse tuossa hieman jännittävässä tilanteessa edes huomannut moista. Oikeasti se että luukku aukeaisi kahdesta päästä on todella mitätön hyöty verrattuna esim. yksiosaiseen luukkuun. Lainaus:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ehkä kannattais vielä miettiä mihin noita rasteja laittaa ennen kuin jotain tapahtuu. Noista ovista sen verran että onko ne niin v...n vaikeita pitää KIINNI? Sääntöjen tekijät ja rastien laittajat mittikääs vähän tarkemmin mitä teette. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Taitaa olla vaarallinen rasti joten kaarellinen auto ja ei tuossa ole pakko lähestyä suoraan rastin päältä vaan tiputtaa hieman sivusta niin rastin voi ottaa turvallisemmin... Onhan toi varallisen näköistä Tarkemmin katsottuna rastin ottaja ei ole auton takana vaan sivussa ns.linjalta
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Otan sen verran kantaa asiaa että kisojen järjestäjä on VASTUUSSA kaikesta mitä kisoissa tapahtuu. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Onpa kova juttu jos joku jättää sormet oven väliin suunnistuskisassa tai veistää sormen auki kun avaa maggarapakettia seriffien nuotioilla niin järjestäjät on vastuussa,haloo paavo otappa järki käteen seuraavan kerran kun komentoit ![]() ![]() ![]() Mistä näitä oikein tulee
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Poista tääkin äkkiä että ei muut nää kun et kerran muuta osaa T: sivusta katsoja |
|
#8
|
|||
|
|||
Eipäs nyt liioitella.
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä
Taitaa olla vaarallinen rasti joten kaarellinen auto Tarkemmin katsottuna rastin ottaja ei ole auton takana vaan sivussa ns.linjalta Lainaus:
Mitä tohon järjestäjän vastuuseen tulee niin emme onneksi ole USA:ss vaan Suomessa jossa kilpailijan itselleen tai ulkopuolisille aiheuttamat vahingot korvataan kilpailijan tai (auton) vakuutuksesta. Eri asia on jos onnettomuus johtuu järjestäjän suoranaisesta laiminlyönnistä tms. eikä järjestäjän virheeksi voida lukea sitä että on kilpailun tehnyt! Ja lisätään nyt sekin että kilpailijat osallistuvat aina omalla vastuullaan. Jos kilpailutapahtumaan ei peritä katsojilta pääsymaksua eikä kisaa ole yleisötapahtumana markkinoitu niin voipi olla satunna joutuisko järjestäjä edes korvausvastuuseen katsojille sattuvista vahingoista kun ominpäin alueella "jokamiehen oikeuteen kuuluvalla liikkumisvapaudella" oleilevat vaarattomalla/vaarallisella rastialueella. Rastialueethan valveutunut järjestäjä toki rajaa lippusiimoin (myös paikalle eksyvien katsojien varalta) jolloin asiattomat eivät ainakaan vahingossa erehdy vaaralliselle alueelle. Kisajärjestäjä ei vastaa kilpailijan tekemisistä muutoin kuin varmistamalla, että kilpailukalusto on määräysten mukaisessa kunnossa kun hyväksyy kikottimen kisaan mukaan. Kilpailusäännöillä sitten säädellään kilpailun kulkua mutta kilpailusuoritus ja muu suoritukseen liittyvä toiminta on sitten enemmän tai vähemmän kilpailijan (herran ) ja hänen avustajiensa hallussa. Eli ei se järjestäjä nyt ihan kaikesta sentään ONNEKSI ,ainakaan toistaiseksi, ole vastuussa. Inhorealisti www.tapua.fi 45 vuotta autourheilun puolesta Viimeksi muokannut Byrocrat : 21.01.2009 11:39 Perustelu: korjailtu tekstiä |
|
#9
|
|||
|
|||
Sääntömuutos takautuvasti vuoden alusta!
Kauden kahdessa ensimmäisessä kilpailussa on sattunut kaksi harmittavaa tuloslaskentavirhettä, jotka ovat johtuneet järjestäjien toimista, ilman että kyseisillä kilpailijoilla on ollut niihin osuutta.
Luumäen kisassa yhden auton kaaret oli merkattu väärin, ja Oulaisissa yhdelle tiimille arvosteltiin väärät kuvat. Aiemmilla kausilla on pidetty tiukasti kiinni siitä, että kilpailijoilla on vastuu oman tuloksensa virheiden korjaamisesta protestiajalla, eikä tuloksiin ole protestiajan jälkeen tehty minkäänlaisia muutoksia. On kuitenkin valitettavia tapauksia, joissa kilpailijat eivät ole olleet protestiajalla paikalla ja näin on tuloksiin jäänyt suuriakin virheitä. Jotta oikeus ja kohtuus toteutuisi nykyistä paremmin, muutetaan linjaa siten, että järjestäjien selkeän systemaattisen ja suuren virheen oikaisemiseksi kilpailijat voivat tehdä vetoomuksen. Yksittäinen kuva-arvostelu subjektiivisena toimintana ei ole systemaattinen virhe, vaikka samalla kilpailijalla olisi useita väärin arvosteltuja kuvia. Näistä tehtyjä protesteja ei käsitellä. Vetoomus tulee tehdä viiden vuorokauden sisällä protestiajan päättymisestä. Vetoomus tehdään ko. kilpailun kilpailunjohtajalle ja sähköpostilla osoitteeseen officup@gmail.com. Vetoomus on vapaamuotoinen, mutta sen tulee riittävällä tarkkuudella selventää, millaisesta virheestä on kyse, ja sen oheen tulee liittää vetoomuksen tekijän yhteystiedot mahdollisten lisäselvitysten pyytämiseksi. Vetoomuksen voivat kilpailijat tehdä omasta tuloksestaan tai muiden kilpailijoiden tuloksesta, ja pisteitä voidaan korjauksella lisätä tai vähentää siitä riippuen, millainen virhe on, ja miten se on tuloksiin vaikuttanut. Oikaisua ei tehdä kilpailun tulokseen, vaan ainoastaan cup-pisteisiin. Pisteet korjataan vastaamaan oikeaa tulosta, eli jos kilpailija nousee kaksi pykälää, niin kahden muun kilpailijan pisteet laskevat. CUP-tulokset ja pisteet korjataan takautuvasti kuluvan kauden alusta lukien. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
EN ny v***uile kellekkään, mutta miten tämä on mahdollista kahden hengen tiimeissä? Yleensä ku auto on jotenkin saatu rastille, niin alkaa kuskin akrobaattinen kiipeeminen autosta ulos ja kuvan jälkeen takaisin kabiiniin. Välillä kyllä kaipasin kolmatta ukkoa tiimiin, mut näillä mennään. Ja muuten ihan nimimerkillä kirjoittelen. Terkkuja nyybeille, ne tietää kaikesta kaiken. Eivätkä uskalla sanoa oman nimensä takana mitään. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Oikeastaan aina vaijeri tai naru poikkeaa silloin kuin sitä vedetään, harvoin jos milloinkaan staattinen naru poikkeaa. Lisäksi yksikään ajatteleva ihminen ei mene narun varassa roikkuvan auton taakse vaan just tolleen sivulle. Eikä tosta kuvasta selviä vaikka siellä edessä olisi varmistuksena vaikka liina tms. (tosin tuskin, vai oliko MikJus?) Ne säännöt nyt on luotu niin että ne sallivat ovien availun ja hyvä niin koska selkeä enemmistö harrastajista tuntuu niin haluavan. Seuraavaksi tähän varmaan vedetään mukaan lisenssit yms.. Jos nyt kuitenkin jokainen harrastaisi mitä haluaa ja annetaisiin muiden ottaa niitä "riskejä" jos niin haluaa. Suomessa vastuun kantaa aina yksilö itse. -sami- |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
|
#14
|
|||
|
|||
Onko saranan oltava kiinteästi korissaLainaus:
eikä tuo alasaranakaan taida ihan kunnolla kiinni olevan. Ainakin näyttäs kovin joustavalta toi kiinnitys Olisko syytä katsoa ettei irtoa koko saranakin ja putoa luukku kokonaan matkalle ennen seuraavaa kisaa. Säännössähän ei muuten puhuttu mitään siitä etteikö saranaa saa irrottaa korista joten jonkinlainen vaijerivarmistus saattais olla paikallaan varsinkin jos saranatapit ovat sellaiset ettei ovea pääse irroittamaan itse saranasta. Metrinen saattaa jo riittää ![]() ![]() Inhorealisti. Säännöt on sääntöjä ja niitä on noudatettava, mutta selvittäs huomattavasti vähemmillä tulkintaerimielisyyksillä jos rastit otettaisi luukut kiinni. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Saako ovi olla irroitettavissa ilman työkaluja, kuten joissain autoissa on ihan alkuperäisenä. Saako ilman ovea ajella (metsässä,tarvittaessa)? Tietty rastia kuvatessa ovi on saranoillaan kiinni autossa ja tämä kuvassa näkyvissä. Tarvitseeko optimat yms suojata muuten kuin napojen oikosulkua vastaan? Kun valuvia nesteitä ei periaatteessa ole. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Optimat kans kunnolla suojaan,pelkkä kumirukkanen ei kelpaa optimoihin...
Jos optimaan kelpuuttaa esim.kumilevyn akun päälle niin hetkenpäästä siinä on rikkinäinen kumihanska ja auton omistaja väitää että noin se on aina mennyt läpi.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
|
#17
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kunnolla suojaan, ok, mutta tarviiko vuotamattomat akut suojata nestevuotoa vastaan?
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
No ei tietenkään. Järki käteen ihmiset!!! |
![]() |
| Luokat |
| suunnistus |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
| Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
| Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
| Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
| Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |