Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.12.2008, 20:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko mitään eroa kestävyyden suhteen 32" ja 33"?

Nojoo, kai niitten akseleiden pitäis kestää kun joillain kestää isommatkin; tuntuu vain niin yksilölliseltä tuo juttu.

Onko 10 pulttisiin mitään vahvitusosia tai vastaavaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.12.2008, 21:51
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Se miten ne akselit kestää riippuu siitä ajetaanko sillä ihan oikeasti metsässä vai kierretäänkö vesilätäköitä ja joskus ajetaan jopa yli.
Isompaa akselia vaan alle jos rupeaa antautumaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2008, 01:13
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Mä olen ajannut noin puoli vuotta 42" tsl:ät blazerin alle, ja lockright lukko takaakselissa ja mulle on mennyt rikki:
Ensiksi meni etukardaani, sitten ristikot takakardaanissa, sen jälkeen yksi ristikko uudessa etukardaanissa, laitoin sinne jonkulainen teräsristikko, sen jälkeen se on kestännyt tähän asti.
Laiton lockright lukko myöskin etuakselissa, mutta ensimäisellä metsäreisulla meni vetari poikki, otin lukko pois, ja sen jälkeen on mennyt toinen etuvetari kun se ristikko siellä meni rikki. ei muuta.

kilometreja ei ole tullut paljon kun se on vain lyhyitä siirtymismatkoja ajettu tiellä, muuten pelkästään maastossa. mutta kuitenkin aika monta metsäreissuja on tulllut.

Mutta mun mielestä ne akselit kestää aika hyvin, eli jos kaikki osat on kunnossa(ristikot,laakerit..) pitäis kestää 35" ilman ongelmia, ainakin jos ei ole lukkoa akselissa. (riippu tietysti vähän ajotyylistä)
Mä olen myöskin ajannut aika paljon tiellä ja metsässä toiseilla vakio chevyllä missä on 32" pyörät alle ja en ole koskaan saannut akselit tai kardaanit rikki!

Ja noita korotusksista: Jos vakiojouset on hyvässä kunnossa mahtuu 33" pyörimään ilman korotuksia, jos meinaa laittaa 35" alle pitäis korottaa noin 3", jos halua päästä halvalla, käy helposti laittaa 3" korinkorotus.

Viimeksi muokannut jonas_k : 25.12.2008 13:24
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2008, 15:00
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti

Onko 10 pulttisiin mitään vahvitusosia tai vastaavaa?

vahvempia vetareita
vahvempia vetarin ristikoita
vahvempia ohjausosia,
vahvemmat napalukkohilut,
vahvempia kardaanin yokeja
vahvempia kardaanin ristikoita
vahvempia kardaaneita
vahvempia olka-akseleita
vahvempia murikoita lukolla ja ilman


noita nyt ainakin aluksi...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2009, 12:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kuinka paljon sitten esmes tollanen lock right lukko vaikuttaa kestävyyteen? Kokemuksia kellään 33 tai 32 kanssa?

Ja mitkä noista vahvistusosista on tarpeellisimpia ts. mitkä osat antautuu ensimmäisenä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2009, 12:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Menee jo aiheen ohi, mutta saako noita lock rightejä kaikille blazerin akseli malleille?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2009, 12:42
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Menee jo aiheen ohi, mutta saako noita lock rightejä kaikille blazerin akseli malleille?

lock rightin saa kaikkiin lukottomiin uutena blazerin alla olleisiin periin, gov-lock perään sitä ei saa sopiin ilman että vaihtaa carrierin avoimesa perästä, mutta silloin kannattaa jo harkita detroit lockerin ostoa jos ei nyt satu ihan ilman sitä avoimen perän carrieria saamaan...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2009, 14:30
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

kaikki sanoo että se riippuu missä ajat ja kaasujalka...vakio akselit 31" renkailla saa varmasti jotain rikki jos hyppää ylös/alas kiveillä...

mun miellestä ei kukaan osaa sanoa kuinka hyvin akselit kestää kun ei tiedä ihmisen ajotekniikkaa ja ajopaikka. esim. mulla oli 1½-2 vuotta 40"+10bolt akselit ja en oo vaihtanut muuta ku kaks kardaani ristikot vaikka kaikki sanoi että ne hajoo ensinmäinen kertaa maastossa...

kaikki paras on se: kokeile itse, varavakioakselit löytyy suomessa ja ne ei maksaa paljon
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
GMC:n ja Blazerin korotus Tekniikka & Jutustelu 8 01.02.2008 22:45
Blazerin korotus? Rokkari Tekniikka & Jutustelu 15 08.01.2007 11:40
o. blazerin 4-6" korotus sarja. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.04.2006 21:16
blazerin korotus/simpukan Banaani?? coupe74 Tekniikka & Jutustelu 2 29.09.2005 20:58
blazerin korotus.. Tekniikka & Jutustelu 2 31.07.2005 13:58


Sivu luotu: 15:35 (GMT +2).