![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko mitään eroa kestävyyden suhteen 32" ja 33"? Nojoo, kai niitten akseleiden pitäis kestää kun joillain kestää isommatkin; tuntuu vain niin yksilölliseltä tuo juttu. Onko 10 pulttisiin mitään vahvitusosia tai vastaavaa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se miten ne akselit kestää riippuu siitä ajetaanko sillä ihan oikeasti metsässä vai kierretäänkö vesilätäköitä ja joskus ajetaan jopa yli.
Isompaa akselia vaan alle jos rupeaa antautumaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä olen ajannut noin puoli vuotta 42" tsl:ät blazerin alle, ja lockright lukko takaakselissa ja mulle on mennyt rikki:
Ensiksi meni etukardaani, sitten ristikot takakardaanissa, sen jälkeen yksi ristikko uudessa etukardaanissa, laitoin sinne jonkulainen teräsristikko, sen jälkeen se on kestännyt tähän asti. Laiton lockright lukko myöskin etuakselissa, mutta ensimäisellä metsäreisulla meni vetari poikki, otin lukko pois, ja sen jälkeen on mennyt toinen etuvetari kun se ristikko siellä meni rikki. ei muuta. ![]() kilometreja ei ole tullut paljon kun se on vain lyhyitä siirtymismatkoja ajettu tiellä, muuten pelkästään maastossa. mutta kuitenkin aika monta metsäreissuja on tulllut. Mutta mun mielestä ne akselit kestää aika hyvin, eli jos kaikki osat on kunnossa(ristikot,laakerit..) pitäis kestää 35" ilman ongelmia, ainakin jos ei ole lukkoa akselissa. (riippu tietysti vähän ajotyylistä) Mä olen myöskin ajannut aika paljon tiellä ja metsässä toiseilla vakio chevyllä missä on 32" pyörät alle ja en ole koskaan saannut akselit tai kardaanit rikki! Ja noita korotusksista: Jos vakiojouset on hyvässä kunnossa mahtuu 33" pyörimään ilman korotuksia, jos meinaa laittaa 35" alle pitäis korottaa noin 3", jos halua päästä halvalla, käy helposti laittaa 3" korinkorotus. Viimeksi muokannut jonas_k : 25.12.2008 13:24 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vahvempia vetareita vahvempia vetarin ristikoita vahvempia ohjausosia, vahvemmat napalukkohilut, vahvempia kardaanin yokeja vahvempia kardaanin ristikoita vahvempia kardaaneita vahvempia olka-akseleita vahvempia murikoita lukolla ja ilman noita nyt ainakin aluksi... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kuinka paljon sitten esmes tollanen lock right lukko vaikuttaa kestävyyteen? Kokemuksia kellään 33 tai 32 kanssa?
Ja mitkä noista vahvistusosista on tarpeellisimpia ts. mitkä osat antautuu ensimmäisenä? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Menee jo aiheen ohi, mutta saako noita lock rightejä kaikille blazerin akseli malleille?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lock rightin saa kaikkiin lukottomiin uutena blazerin alla olleisiin periin, gov-lock perään sitä ei saa sopiin ilman että vaihtaa carrierin avoimesa perästä, mutta silloin kannattaa jo harkita detroit lockerin ostoa jos ei nyt satu ihan ilman sitä avoimen perän carrieria saamaan... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kaikki sanoo että se riippuu missä ajat ja kaasujalka...vakio akselit 31" renkailla saa varmasti jotain rikki jos hyppää ylös/alas kiveillä...
mun miellestä ei kukaan osaa sanoa kuinka hyvin akselit kestää kun ei tiedä ihmisen ajotekniikkaa ja ajopaikka. esim. mulla oli 1½-2 vuotta 40"+10bolt akselit ja en oo vaihtanut muuta ku kaks kardaani ristikot vaikka kaikki sanoi että ne hajoo ensinmäinen kertaa maastossa... kaikki paras on se: kokeile itse, varavakioakselit löytyy suomessa ja ne ei maksaa paljon ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GMC:n ja Blazerin korotus | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.02.2008 22:45 | |
Blazerin korotus? | Rokkari | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 08.01.2007 11:40 |
o. blazerin 4-6" korotus sarja. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2006 21:16 | |
blazerin korotus/simpukan Banaani?? | coupe74 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 29.09.2005 20:58 |
blazerin korotus.. | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.07.2005 13:58 |