![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
menin konttorille kysyin että jos laitan tuohon turbon miten kannattais hoitaa, antovat lapun missä luki hakemus moottorin vaihtoa ahtimen asennusta varten. Ja sillä se hoitu. Voin katsoa kotoa jos löytyypi lappu vielä, anto sen mukaan täyttelin kotona, konttorille mennessä unohdin kuitenkin lapun. Ja täytettiin siellä sitten uusi. Kannattaisko sun käydä kysymässä asiaa konttorilta?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Minä kysäsin asiaa viime viikolla ja vastaus oli että teholappu riittää ja verrataan alkuperäiseen tehoon, 20% saa teho kasvaa, ei tarvi todistella että bensamalli on samalla alustalla.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
kävin tänään kysymässä niin tuollaista lappua kun vilkutin sanoo niin ei kuulemma olekkaan ja täytyy olla maahantuojan todistus että bensa hiluxissa on sama alusta, aika lailla eroja katsastus asemilla
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Et tarvi mitään bensavehkeen lappusia, ainoastaan teholappu jossa max. 86,4hv, leima tulee jos kaikki muuten kunnossa.
Mazza nyybänä |
|
#5
|
|||
|
|||
|
missä päin näin on sanottu`, ja onko varmaa tietoa
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tämä bensakoneiseen vertailu käytännössä monelta unohtuu, koska sitä ei Suomen tuontiohjelmassa ole ollut, eikä näin ollen löydy tyyppitiedoista. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
koitin tuota mainostamaani lappusta etsiä kotoa, en sitä kuitenkaan löytänyt... haen tänään konttorilta uuden jos muistan. Ja skannaan ja otan rek. otteesta kopion. Varsinaista iloahan tuosta ei ole, jos sitä ei konttorilta löydy niin eivät varmaankaan sitä kelpuuta.
Mutta saa Matti katsoa paperia, tunnut olevan asioista hyvinkin perillä.
Viimeksi muokannut Vilkutin : 30.10.2008 21:04 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Niin tuostahan on vähän kahta tulkintaa, toiset on sitä mieltä että kun kone vaihdetaan mallisarjaan kuulumattomaan/ahdetaan, teho saa aina nousta 20% alkuperäiseen nähden, vaikka kyseesssä olisi mallisarjan laiskin versio.
Toiset taas on sitä mieltä että tuota 20% lisäystä voidaan käyttää vain mallisarjan tehokkaimmasta laskettuna jolloin auto pitää muutenkin vastata mallisarjan tehokkainta. Joka pitäisi myös pystyä todistamaan. Eli siis jos vaikka corollaa on tehty 1.3 ja 1.6 moottorilla ja haluat ahtaa 1.3 koneen niin periaatteessa teho saisi olla 20% enemmän kuin 1.6:ssa ja auto pitää vastata silloin 1.6:sta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| LN46 Hiluxin turbotus | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.08.2010 21:39 |
| hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
| HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
| bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
| l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |