![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Et tarvi mitään bensavehkeen lappusia, ainoastaan teholappu jossa max. 86,4hv, leima tulee jos kaikki muuten kunnossa. Mazza nyybänä
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
missä päin näin on sanottu`, ja onko varmaa tietoa
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä bensakoneiseen vertailu käytännössä monelta unohtuu, koska sitä ei Suomen tuontiohjelmassa ole ollut, eikä näin ollen löydy tyyppitiedoista. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
koitin tuota mainostamaani lappusta etsiä kotoa, en sitä kuitenkaan löytänyt... haen tänään konttorilta uuden jos muistan. Ja skannaan ja otan rek. otteesta kopion. Varsinaista iloahan tuosta ei ole, jos sitä ei konttorilta löydy niin eivät varmaankaan sitä kelpuuta.
![]() Viimeksi muokannut Vilkutin : 30.10.2008 21:04 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin tuostahan on vähän kahta tulkintaa, toiset on sitä mieltä että kun kone vaihdetaan mallisarjaan kuulumattomaan/ahdetaan, teho saa aina nousta 20% alkuperäiseen nähden, vaikka kyseesssä olisi mallisarjan laiskin versio.
Toiset taas on sitä mieltä että tuota 20% lisäystä voidaan käyttää vain mallisarjan tehokkaimmasta laskettuna jolloin auto pitää muutenkin vastata mallisarjan tehokkainta. Joka pitäisi myös pystyä todistamaan. Eli siis jos vaikka corollaa on tehty 1.3 ja 1.6 moottorilla ja haluat ahtaa 1.3 koneen niin periaatteessa teho saisi olla 20% enemmän kuin 1.6:ssa ja auto pitää vastata silloin 1.6:sta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
itelläni ei noilla tehoilla ole väliä, vaikka ois teholapun halunnutkin... ei me kuitenkaan tuosta n.120hv pensamallista plus 20% yli.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
http://www.arwidson.fi/tuning/PDF/Ja...o-2007_low.pdf
Tulostin tosta Arwidsonin jarruosaluettelosta etukannen ja tarvittavat sivut(sivut 89-91 muistaakseni) et pystyy näyttään jarrujen vastaavuuden.(tais kuiteski kattoo omasta örumin kirjastaan vilkasematta mun Arwidsonin luetteloon) Sit penkist teholappu josta käy ilmi ahtopaine ja teho(moottorilta) joka saa olla +20% mallisarjan tehokkaimmasta. Itellä LN56 takaveto hiluxi 2L moottorilla jossa vakiona päätä huimaavat 56Kw ja mallisarjan tehokkain on yn56 1.8 takaveto bensa jossa huikeat 57Kw. Mulla muutosprosentiksi tuli 1% ja sekin omavalmiste pakosarjasta. Katsastus kävi aika ongelmitta mitä ny makso älyttömästi mielestäni. Otteeseen tuli merkintä välijäähystä, ahtimesta(tarkka malli + ahtopaine). |
#8
|
|||
|
|||
![]()
tuolta linkistä kun katselin niin nelivetoisessahan on bensa mallissa isommat levyt ja rummut??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LN46 Hiluxin turbotus | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.08.2010 21:39 |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |