No hintaa on tossa pelissä ainakin ihan liikaa! '87-'90 XJ:t oli Renixin moottorinohjauksella ja tuotti hieman vähemmän tehoa kuin uudemmat HO- versiot. HO koneiden hyvä puoli on hieman siistimpi konehuone, parempi tarjonta jälkimarkkinaosille (= halvempi hinta) ja se että '91 eteenpäin EI ole käytetty Bendixin ABS-jarruja. Ei ne Tevestikään mitkään maailman huiput ole, mutta paremmat sentään ja helpompi poistaa käytöstä kun hajoaa.
Voimalinjan keston osalta '87-'01 kaikki kuutoskoneelliset automaatit on ihan samalla viivalla. Toisin sanoen, automaateissa vaihdeloota on ollut ihan sama niin kauan kun kuutoskonetta on ollut saatavilla (AW4, '87-'01) ja jakolootat on olleet myös samat 231 ja 242 vuosina '87-'01 kaikkien koneiden yhteydessä. Manuaalilaatikoita sitten on ollut AX5, AX15, BA10/5 ja NV3550 ihan viimeisimmissä (ainakin jenkkimarkkinoilla).
Eli, jos tarvetta on XJ:lle niin etsi se vähiten ruosteessa oleva, mieluiten '91 tai uudempi ilman ABS:eja ja missä ei ole ihan järjettömästi kilsoja. Yleensä tosin I6 + AW4 + 231/242 yhdistelmällä ajaa helposti sen 400-500tkm jos on huollot tehty..
|