![]() |
cherokee 90?
mitenköhän kestää vm-90 4l cherokeen vakio automaattilaatikko metsässä ja yleensäkkin..? ja mitenkö muu tekniikka, esim.akselit/jakis?
|
Lainaus:
|
nyt on xj jeeppi ostettu...""kiitos"" kaikille tekniikan kestävyydestä kertoneille offareille......?!?! nyt ois toinen tyhmä kysymys... missäköhän tommoses mallis säilytetään vakiotunkkia??? ei löytyny mistää vaik oikein "tapion" voimalla etsiskelin...
|
Tunkki löytyy takapenkin istuinosan alta oikealta.
/Joukka |
rekisteröidy!!!! kaikki ei ota nyybejä kauheen vakavasti ja pystyy esim privana laittaa numeron jos haluu xjstä spekuloida
|
Ja rekisteröitynyt pystyy käyttämään hakua jolla löytyy XJ:stä juttua sivukaupalla!
|
Lainaus:
|
laitoin privaviestin. (näkyy oikealla ylänurkassa).
|
voishan joku xj mies kommentoida tuosta voimansiirron kestävyydestä.. kattelin noita juttuja muista osastoista enkä tullut hullua hurskaammaks. edellises jeepis oli D44 akselit ja manuaali, enkä niitä ajamalla (pikkupyörillä) saanu hajoomaan. onko nää akselit D30 ja ilmeisesti D35 paljonkin heikompia? ja tuo tomaattilaatikko on edelleen täysi mysteeri..?
|
Sen verran noista D30 ja D35 akseleista. Omalla on runnottu kaksi HS-kisaa läpitte 31" renkailla. Koska lukkoja ei ole on käytetty reipasta kaasua ja akselit eivät ole vieläkään hajonneet. Muutoinkin on saanut aika sikaa. Heikon akselin maineessa ovat ja varmaan hajalle menevätkin tyhmyyksillä.
Laatikko taasen on kuuleman mukaan melkosen kestävä, hyvillä öljyillä mutta tykkää ilmeisesti lämmetä helposti jolloin on odotettavissa ongelmia. Katsoppa sivut jamant.com ja soittele jamantille. Mulle on kertoillut faktoja mukavasti puhelimen välityksellä. |
taka akseli varmaan heikoin lenkki. pitäs kestää 33sia jos ei possuttele? kaiken saarikki yrittämällä. automaatille ISO lauhdutin eikä s.flektistäkään haittaa ole ku maastossa ei ajoviima päätä huimaa. (paitsi paulilla).
|
flekti on, ku on tuo ilmastointikin. kytkentöjä on joku kai muutellu ku laittaa puhalluksen lasille lähtee flekti pyörimään..!? ja sit ei kone lämpene ja lasi pysyy yhä huurussa kuskin palentuessa jakkaraan! pitää vähä mulkoilla josko sätöstelis yhen lisäkatkaisijan sille flektille, noista alkuperäisistä johdotuksista kun ei saa oikein tolkkua ilman kaavioo. (joka on kyllä pakko hommata ku riittää tuota tingentagelia ja piuhaa vaikka antas vähän naapureillekkin!!!)
|
Flekti lähtee käyntiin kun laitat puhalluksen lasille, koska ilmastointi lähtee päälle (liittyy huurteenpoistoon)!! Pitäis toimia sillai, että jos laitat myös lämmitysvivun kuumalle, tulee myös kuumaa, jos ei tule on läppä tai vaijeri viallinen tai kennoon ei tule lämmintä vettä!!!
|
Lainaus:
Jos taka-akseli on D35, sillä pärjää säälistä 33" kumeihin asti, mutta varmemmin ei paljoa yli 31" rengastuksella kannata ajaa, varsinkin jos oikeaa pedaalia tulee poljettua raskaasti. D44:ää ei euroopan-XJ:ssä ole ollut eikä ole saanut, mutta jenkeissä kyllä. Vähän hitsailemalla Fordin 8.8 Explorerin alta on erinomainen korvike ja taatusti kestää 35" renkaita vielä helposti. Saatavuus vaan on vähän niin ja näin. 4.0 kutvoskone on yksi kestävimpiä jenkkikoneita, eli siitä on turha huolia kunhan normaalit perushuollot tekee säännöllisesti. Ja tuon kokoiseen autoon tehoa/ vääntöäkin on ihan riittävästi. Sama pätee tomaattiin, AW4 on erittäin pitkäikäinen loota ja viat on erittäin harvinaisia - kunhan laatikko ei kuumene liikaa!! Jakolaatikot molemmat kestää XJ:n alla hyvin myös isompien renkaiden kanssa. NV/NP 231 (part time loota) on 242:sta (full-time loota) hieman kestävämpi ja osien saatavuus paljon parempi. Mitähän vielä.. tuossa nyt ensi alkuun jotain apua? |
D44:set oli edellises härvelis joka oli Wagoneer. Tää XJ tuntuu sen jälkeen kieltämättä aika hentoiselle laitteelle mut kyl noista kommenteista voi päätellä et kyl tääkin jotain kestää kun hieman malttaa.. Auto on vielä kokolailla tiekäytössä, mutta pikkuhiljaa on tarkoitus "varustella" se enempi metsään meneväksi.
|
hentonenhan se on mutta isona plussana keveys ja oikealla sarjalla alusta toimii hyvin metsässä. on vielä mukava maantielläkin. tänään sai takaperä kyytiä kulmassa ku hävis
neliveto. |
Lainaus:
No hentonen ja hentonen.. kyllä tuota koria pitää vähän vahvistella ettei ristiriipunnoissa repeydy pidemmän päälle kappaleiksi. Ja orkkisakselit on enemmän tai vähemmän heikkoja. Mutta tuo keveys ja koko on monessa tilanteessa pelkkää plussaa. Mutta kuten jo yllä sanottiin, sopivalla alustasarjalla (esim. Rubicon Expressin sarjat, T&T Customsin long- arm päivitykset ja muutama muu) ja isommilla renkailla XJ on melkoinen epeli kulkijaksi. Vakionakin on varsin hyvä menemään, mitä nyt mahasta jää kiinni kun ei liikaa ole maavaraa. Sanotaan näin että hyvä kompromissi kotomaan oloihin on 3-4½" korotusta, ja renkaiksi 33"-35" välistä. Isommat korotukset tai isommat renkaat alkaisi sitten jo vaatimaan akselivälin levennystä jos ei halua että auto on kovinkin kaatumatautinen. |
Lainaus:
:) :).......... |
Lainaus:
|
paljonkos xj:tä voi korottaa ilman että pysyy kardaanit kunnossa ilman muutoksia? itekseni oon ajatellu 3" korotusta pienessä mielessäni..
|
mitäköhän tuossa edellisessä oikein ajattelin..? eli paljonko voi korottaa ilman muita muutoksia?
|
Lainaus:
Yli 3" kun korottaa niin alkaa olla aika vaihtaa tukivarret säädettäviin ja/tai pidempiin sekä myös vahvempiin. Vahvemmat tosin voisi olla jo muutenkin, orkkikset kun on aika heikkoa tekoa. Iskarit vähän sama asia, joutuu vaihtamaan yleensä vähänkin enemmän korottaessa (mm. 3" korotukseen) jos ei halua iskarien olevan rajoittava tekijä. Jarruletkut edessä, takakardaanin kulma (varsinkin jos ei ole PTO:ta -> slip yoke jakolootassa -> isommat korotukset aiheuttaa melkosia väristyksiä maantienopeuksilla), caster-kulma etuakselilla ilman säädettäviä tukivarsia (voi tosin säätää hieman alatukivarsien korin päästä speicereillä ihan tehtaan systeemin mukaan, mutta ei tarpeeksi isommilla korotuksilla),... Siinä nyt ensi alkuun. Riippuu haluaako homman tehdä hyvin, vähän sinne päin vai päin persettä. Halvalla ei saa hyvää, ja voi pidemmän päälle tulla paljon kallimmaaksi kuin kerralla kunnolla tehty. Aika hyviä lähtökohtia XJ:n korotuksiin on OME:n ja Rubicon Expressin sarjat. OME:lta löytyy matalampia korotuksia, RE:ltä sitten taas käytännössä 3½" ja siitä ylöspäin. RE:n seteissä tulee yleensä lähes kaikki tarpeellinen. |
pysyttelen melko maltillisella linjalla kun pitää ajella jonkinverran tielläkin ja esim hiluksin kanssa huomasin et metässä kun on tarpeeksi hauskaa niin tiellä sit ei todellakaan.. eilen sain jo jeepin etuperästä aika hauskoja ääniä irti, toisen etupyörän sutiessa kuuluu mukava peltinen pärinä jostain etumurikan tienoilta!?! oiskohan siellä heikosti toimiva/rikkinäinen kitkalukko.. kaikki pyörät kuitenkin vetää kukin "vuorollaan"... pitikös täs limitedissä olla jotkut kitkalukot vakiona?
|
edessä ei takana ehkä =(
|
Lainataan vähän otsikkoa, jos täältä löytyisi vastauksia.
http://www.nettiauto.com/2164927 tuollaista tarjottu vaihdossa, mutta tuntuuko jotenkin tyyriiltä kuitenkin? Jotenkin annoin itseni ymmärtää, että se uudempi tekniikka olisi jakolaatikon ym osalta parempaa, mutta onko näin kuitenkaan? |
Sivu luotu: 08:06 (GMT +2). |