Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2008, 02:27
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Tunkki löytyy takapenkin istuinosan alta oikealta.

/Joukka

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2008, 14:56
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

rekisteröidy!!!! kaikki ei ota nyybejä kauheen vakavasti ja pystyy esim privana laittaa numeron jos haluu xjstä spekuloida
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2008, 17:57
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Ja rekisteröitynyt pystyy käyttämään hakua jolla löytyy XJ:stä juttua sivukaupalla!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2008, 01:04
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Tunkki löytyy takapenkin istuinosan alta oikealta.

/Joukka
jeesjees.. täytyypi katella seuraavan kerran tunkkia ja muutakin päivänvalossa vähän enempi selvin päin..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2008, 16:24
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

laitoin privaviestin. (näkyy oikealla ylänurkassa).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2008, 21:56
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

voishan joku xj mies kommentoida tuosta voimansiirron kestävyydestä.. kattelin noita juttuja muista osastoista enkä tullut hullua hurskaammaks. edellises jeepis oli D44 akselit ja manuaali, enkä niitä ajamalla (pikkupyörillä) saanu hajoomaan. onko nää akselit D30 ja ilmeisesti D35 paljonkin heikompia? ja tuo tomaattilaatikko on edelleen täysi mysteeri..?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2008, 06:57
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Sen verran noista D30 ja D35 akseleista. Omalla on runnottu kaksi HS-kisaa läpitte 31" renkailla. Koska lukkoja ei ole on käytetty reipasta kaasua ja akselit eivät ole vieläkään hajonneet. Muutoinkin on saanut aika sikaa. Heikon akselin maineessa ovat ja varmaan hajalle menevätkin tyhmyyksillä.

Laatikko taasen on kuuleman mukaan melkosen kestävä, hyvillä öljyillä mutta tykkää ilmeisesti lämmetä helposti jolloin on odotettavissa ongelmia. Katsoppa sivut jamant.com ja soittele jamantille. Mulle on kertoillut faktoja mukavasti puhelimen välityksellä.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2008, 15:24
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

taka akseli varmaan heikoin lenkki. pitäs kestää 33sia jos ei possuttele? kaiken saarikki yrittämällä. automaatille ISO lauhdutin eikä s.flektistäkään haittaa ole ku maastossa ei ajoviima päätä huimaa. (paitsi paulilla).
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.10.2008, 15:54
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

flekti on, ku on tuo ilmastointikin. kytkentöjä on joku kai muutellu ku laittaa puhalluksen lasille lähtee flekti pyörimään..!? ja sit ei kone lämpene ja lasi pysyy yhä huurussa kuskin palentuessa jakkaraan! pitää vähä mulkoilla josko sätöstelis yhen lisäkatkaisijan sille flektille, noista alkuperäisistä johdotuksista kun ei saa oikein tolkkua ilman kaavioo. (joka on kyllä pakko hommata ku riittää tuota tingentagelia ja piuhaa vaikka antas vähän naapureillekkin!!!)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.10.2008, 19:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
voishan joku xj mies kommentoida tuosta voimansiirron kestävyydestä.. kattelin noita juttuja muista osastoista enkä tullut hullua hurskaammaks. edellises jeepis oli D44 akselit ja manuaali, enkä niitä ajamalla (pikkupyörillä) saanu hajoomaan. onko nää akselit D30 ja ilmeisesti D35 paljonkin heikompia? ja tuo tomaattilaatikko on edelleen täysi mysteeri..?
D30 kestää XJ:n alla aika helposti 35" renkaisiin asti, tosin mielellään jollain lukkomurikalla avustetuna. Ohjaus on etupään heikoin lenkki (orkkis raidetanko vääntyy jo ~31" kumeilla helvetin helposti), samoin orkkis tukivarret.

Jos taka-akseli on D35, sillä pärjää säälistä 33" kumeihin asti, mutta varmemmin ei paljoa yli 31" rengastuksella kannata ajaa, varsinkin jos oikeaa pedaalia tulee poljettua raskaasti. D44:ää ei euroopan-XJ:ssä ole ollut eikä ole saanut, mutta jenkeissä kyllä. Vähän hitsailemalla Fordin 8.8 Explorerin alta on erinomainen korvike ja taatusti kestää 35" renkaita vielä helposti. Saatavuus vaan on vähän niin ja näin.


4.0 kutvoskone on yksi kestävimpiä jenkkikoneita, eli siitä on turha huolia kunhan normaalit perushuollot tekee säännöllisesti. Ja tuon kokoiseen autoon tehoa/ vääntöäkin on ihan riittävästi. Sama pätee tomaattiin, AW4 on erittäin pitkäikäinen loota ja viat on erittäin harvinaisia - kunhan laatikko ei kuumene liikaa!! Jakolaatikot molemmat kestää XJ:n alla hyvin myös isompien renkaiden kanssa. NV/NP 231 (part time loota) on 242:sta (full-time loota) hieman kestävämpi ja osien saatavuus paljon parempi.

Mitähän vielä.. tuossa nyt ensi alkuun jotain apua?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.10.2008, 13:45
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

D44:set oli edellises härvelis joka oli Wagoneer. Tää XJ tuntuu sen jälkeen kieltämättä aika hentoiselle laitteelle mut kyl noista kommenteista voi päätellä et kyl tääkin jotain kestää kun hieman malttaa.. Auto on vielä kokolailla tiekäytössä, mutta pikkuhiljaa on tarkoitus "varustella" se enempi metsään meneväksi.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.10.2008, 19:18
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

hentonenhan se on mutta isona plussana keveys ja oikealla sarjalla alusta toimii hyvin metsässä. on vielä mukava maantielläkin. tänään sai takaperä kyytiä kulmassa ku hävis
neliveto.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.10.2008, 19:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
D44:set oli edellises härvelis joka oli Wagoneer. Tää XJ tuntuu sen jälkeen kieltämättä aika hentoiselle laitteelle mut kyl noista kommenteista voi päätellä et kyl tääkin jotain kestää kun hieman malttaa.. Auto on vielä kokolailla tiekäytössä, mutta pikkuhiljaa on tarkoitus "varustella" se enempi metsään meneväksi.

No hentonen ja hentonen.. kyllä tuota koria pitää vähän vahvistella ettei ristiriipunnoissa repeydy pidemmän päälle kappaleiksi. Ja orkkisakselit on enemmän tai vähemmän heikkoja. Mutta tuo keveys ja koko on monessa tilanteessa pelkkää plussaa.

Mutta kuten jo yllä sanottiin, sopivalla alustasarjalla (esim. Rubicon Expressin sarjat, T&T Customsin long- arm päivitykset ja muutama muu) ja isommilla renkailla XJ on melkoinen epeli kulkijaksi. Vakionakin on varsin hyvä menemään, mitä nyt mahasta jää kiinni kun ei liikaa ole maavaraa.

Sanotaan näin että hyvä kompromissi kotomaan oloihin on 3-4½" korotusta, ja renkaiksi 33"-35" välistä. Isommat korotukset tai isommat renkaat alkaisi sitten jo vaatimaan akselivälin levennystä jos ei halua että auto on kovinkin kaatumatautinen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
M/Cherokee XJ-93 timmy O/M/V Ajoneuvot 0 25.01.2007 11:33
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M:cherokee O/M/V Muut 1 04.10.2004 07:41


Sivu luotu: 04:24 (GMT +2).