![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tunkki löytyy takapenkin istuinosan alta oikealta. /Joukka
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
rekisteröidy!!!! kaikki ei ota nyybejä kauheen vakavasti ja pystyy esim privana laittaa numeron jos haluu xjstä spekuloida
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja rekisteröitynyt pystyy käyttämään hakua jolla löytyy XJ:stä juttua sivukaupalla!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
jeesjees.. täytyypi katella seuraavan kerran tunkkia ja muutakin päivänvalossa vähän enempi selvin päin..
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
laitoin privaviestin. (näkyy oikealla ylänurkassa).
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
voishan joku xj mies kommentoida tuosta voimansiirron kestävyydestä.. kattelin noita juttuja muista osastoista enkä tullut hullua hurskaammaks. edellises jeepis oli D44 akselit ja manuaali, enkä niitä ajamalla (pikkupyörillä) saanu hajoomaan. onko nää akselit D30 ja ilmeisesti D35 paljonkin heikompia? ja tuo tomaattilaatikko on edelleen täysi mysteeri..?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran noista D30 ja D35 akseleista. Omalla on runnottu kaksi HS-kisaa läpitte 31" renkailla. Koska lukkoja ei ole on käytetty reipasta kaasua ja akselit eivät ole vieläkään hajonneet. Muutoinkin on saanut aika sikaa. Heikon akselin maineessa ovat ja varmaan hajalle menevätkin tyhmyyksillä.
Laatikko taasen on kuuleman mukaan melkosen kestävä, hyvillä öljyillä mutta tykkää ilmeisesti lämmetä helposti jolloin on odotettavissa ongelmia. Katsoppa sivut jamant.com ja soittele jamantille. Mulle on kertoillut faktoja mukavasti puhelimen välityksellä.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#8
|
||||
|
||||
![]()
taka akseli varmaan heikoin lenkki. pitäs kestää 33sia jos ei possuttele? kaiken saarikki yrittämällä. automaatille ISO lauhdutin eikä s.flektistäkään haittaa ole ku maastossa ei ajoviima päätä huimaa. (paitsi paulilla).
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
flekti on, ku on tuo ilmastointikin. kytkentöjä on joku kai muutellu ku laittaa puhalluksen lasille lähtee flekti pyörimään..!? ja sit ei kone lämpene ja lasi pysyy yhä huurussa kuskin palentuessa jakkaraan! pitää vähä mulkoilla josko sätöstelis yhen lisäkatkaisijan sille flektille, noista alkuperäisistä johdotuksista kun ei saa oikein tolkkua ilman kaavioo. (joka on kyllä pakko hommata ku riittää tuota tingentagelia ja piuhaa vaikka antas vähän naapureillekkin!!!)
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos taka-akseli on D35, sillä pärjää säälistä 33" kumeihin asti, mutta varmemmin ei paljoa yli 31" rengastuksella kannata ajaa, varsinkin jos oikeaa pedaalia tulee poljettua raskaasti. D44:ää ei euroopan-XJ:ssä ole ollut eikä ole saanut, mutta jenkeissä kyllä. Vähän hitsailemalla Fordin 8.8 Explorerin alta on erinomainen korvike ja taatusti kestää 35" renkaita vielä helposti. Saatavuus vaan on vähän niin ja näin. 4.0 kutvoskone on yksi kestävimpiä jenkkikoneita, eli siitä on turha huolia kunhan normaalit perushuollot tekee säännöllisesti. Ja tuon kokoiseen autoon tehoa/ vääntöäkin on ihan riittävästi. Sama pätee tomaattiin, AW4 on erittäin pitkäikäinen loota ja viat on erittäin harvinaisia - kunhan laatikko ei kuumene liikaa!! Jakolaatikot molemmat kestää XJ:n alla hyvin myös isompien renkaiden kanssa. NV/NP 231 (part time loota) on 242:sta (full-time loota) hieman kestävämpi ja osien saatavuus paljon parempi. Mitähän vielä.. tuossa nyt ensi alkuun jotain apua? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
D44:set oli edellises härvelis joka oli Wagoneer. Tää XJ tuntuu sen jälkeen kieltämättä aika hentoiselle laitteelle mut kyl noista kommenteista voi päätellä et kyl tääkin jotain kestää kun hieman malttaa.. Auto on vielä kokolailla tiekäytössä, mutta pikkuhiljaa on tarkoitus "varustella" se enempi metsään meneväksi.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
hentonenhan se on mutta isona plussana keveys ja oikealla sarjalla alusta toimii hyvin metsässä. on vielä mukava maantielläkin. tänään sai takaperä kyytiä kulmassa ku hävis
neliveto. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No hentonen ja hentonen.. kyllä tuota koria pitää vähän vahvistella ettei ristiriipunnoissa repeydy pidemmän päälle kappaleiksi. Ja orkkisakselit on enemmän tai vähemmän heikkoja. Mutta tuo keveys ja koko on monessa tilanteessa pelkkää plussaa. Mutta kuten jo yllä sanottiin, sopivalla alustasarjalla (esim. Rubicon Expressin sarjat, T&T Customsin long- arm päivitykset ja muutama muu) ja isommilla renkailla XJ on melkoinen epeli kulkijaksi. Vakionakin on varsin hyvä menemään, mitä nyt mahasta jää kiinni kun ei liikaa ole maavaraa. Sanotaan näin että hyvä kompromissi kotomaan oloihin on 3-4½" korotusta, ja renkaiksi 33"-35" välistä. Isommat korotukset tai isommat renkaat alkaisi sitten jo vaatimaan akselivälin levennystä jos ei halua että auto on kovinkin kaatumatautinen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
M/Cherokee XJ-93 | timmy | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 25.01.2007 11:33 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M:cherokee | O/M/V Muut | 1 | 04.10.2004 07:41 |