Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2008, 14:19
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
sehän tässä ihmetyttää, että siirtymillä vaaditaan kaikkien oloa kilpa-autossa, onneks en ole niin jäyhä, että alkaisin pohdiskella kilpa-autojen paikka-lukuja...

mun mielestä asiaa kannattais ajatella myös muilta kanteilta, esim nämä lavalla mitenpäin sattuu tyyliset kuskaukset ei kyllä hyvältä näytä esim siirtymillä 80 kmh nopeuksilla... en hämmästyis, vaikka näihin joku jossain puuttuis ihan virkansa puolesta - täähän on jollain verukkeella sääntöryhmän tulkintaa tämä lavalla/lisäistuimilla kuljettaminen

ja Taksin käytön ulkopuolisuudesta en tiedä, hämmästelen vaan, millä rastialueelta saa liikahtaa hakemaan huoltoautoa, saaks kilpurilla muuten vetää traileria, jossa on huoltoauto tai mopo, tai mönkkäri, tai jopo, kisan aikana ?????????????????

vai onko ainoa tapa ilmoittaa myös huoltoauto kisaan, ilman tarkoitustakaan viedä sitä rastialueelle, mihin luokkaan menee esim pakusprinter, tai kuorkki...

jos näin on, haiskahtaa rahastukselta... eihän tästä nyt tule syy alkaa boikotoida myös suunnistuskisoja - eihän...

Jos kilpailijat saisivat ajaa huoltoautoa niin silloin on helppo alkaa kiertää sääntöjä.

esim.kilpuri hj,
5 kilpailijaa paikkaluvun mukaan.
kolme kilpailijaa ajaa huoltoautoa kaksi ajaa kilpuria,kaikki ilmoitettu kilpailijoiksi.
Alueelle tullessa pari jää huoltoautoon lepäämääm ja kolme ajaa alueen läpi...seuraava alue ja sama juttu pari jää huoltoautoon nukkumaan ja muut aja alueen läpi.....

Kuka kerkiää valvomaan sitä että kellä on oikea huolto jotka saa levätä kisan aikana huoltoautossa ja ketkä ovat kilpailijoita jotka ei saa levätä kilpailusuorituksen aikana huoltoautossa...

Olis ihan hemmetin helppo kierrättää porukkaa ja pitää kokoajan levänneet äijät kilpurissa...

__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
  #2  
Vanha 22.08.2008, 15:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Voihan ton tehdä nytkin riippumatta siitä kuka huoltoautoa ajaa... kysehän on ennenkaikkea siitä, että onks siirtymillä kaikkien pakko matkustaa kilpurissa, ja tähän voi jos haluaa tehdä sääntöihin ehdon, jollei halua niin ei sitten

3 lepää puskassa ja 2 kurvaa metsässä onnistuu nytkin, vai määritetäänkö säännöissä että joka ukko/akka liikkuu koko ajan, ei ainakaan auton sisällä tarvitse olla
__________________
- Levannon We(l)ho -
  #3  
Vanha 22.08.2008, 17:24
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Taas tulee mieleeni ralleista tuttu välikatsastus.
Näin kai ne nykysäännöt ralliinkin tuli.
Rastialueelle tullessa on alue,jossa ei saa pysähtyä,ellei kilpailunjärjestäjä sitä pyydä.Näin voidaan "jalkauttaa" kaikki "lepovuorossa" olevat muutama kilometri ennen rastialuetta.
Huoltokieltoalue samalla lailla.
Huoltoautot merkitään.Yksi/kilpailupari.
Karttaan merkitään tiet,pellot,tms alueet,joilla saattaa olla valvontaa.
Kukaan ei tietenkään tiedä missä se katsastus sitten on,vai onko sitä.
Edelleen olen sitä mieltä,että kaksi kilpailijaa/auto.
Sekin tuli mieleeni,että rallissa on tuuman paksuinen säännöstö,eikä sääntöjen kanssa ole kaiketi ollut koskaan ongelmia.
Uskokaa pois,nimismies kiinnostuu jonain päivänä tästäkin harrastuksesta.
  #4  
Vanha 22.08.2008, 18:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

mun mielestä suunnistus säännöt pitäis olla kuitenkin sen verran rennot ja väljät, että on kiva harrastaa

24 h suunnistus on tietyllä tavalla ainoa laji, jossa saa ajaa tarpeekseen jos kunto ja kalusto kestää, ja jollei kestä tarvii korjata tai keskeyttää, nykyisilläkin säännöillä tiukasti tulkiten on hylkyjä tyrkyllä melko usein, esim Juuassa vaikka ite prässäiltiin Lipposen pajalla ohjausvarsi suoraksi, tuli vahvikeputki henkilökunnan käsien kautta, ja puristusliitoksenkin teki kaupan setä - kiellettyä... kö ?

laji tulisi säilyttää sen verran rentona, että on mukava lähteä viikonlopuks reissuun, ja jos tää sääntökikkailu on lajin ja cupin ydin, olisiko syytä pukata mukaan "harraste"luokka, jossa saa puuhata ilman pelkoa "kiinnijäämisestä" - kaikki ei kuitenkaan ajele noita tapahtumia kisamielessä

ettei tää menis niin jäykistelyks kuin esim ralli - ja etenkin ennen kuin nääkin menee AKK lle
__________________
- Levannon We(l)ho -
  #5  
Vanha 22.08.2008, 18:42
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Lightbulb

erilainen näkökanta huoltoautoista tämäkin


Miksi ei sitten jätetä noita huoltoautoja pois kokonaan??? Ajettaisi samaan malliin kuin esimerkiksi tämä Baikalin ympäriajaja, eli ajamalla kotoa kisapaikalle, sitten itse kisa ja takaisin kotiin. Pitäisi sitten miettiä hieman tuota ajamista muutenkin, kun samalla kinnerillä ajelee koko reissun. Siis yksinkertaistettuna: autossa tulee olla kaikki varaosat, mitä ajattelee tarvitsevansa/särkevänsä. Tietysti varaosia saisi hankkia kanssakilpailijoilta, jos he niitä myisivät. No tietysti sitten jotkut ajaisivat kilpaa ns. varaosakauppiaina, so what. Luulisi sitten olevan ainakin tieliikennekelpoisia/kykyisiä laitteita kisassa mukana, evoluutio karsisi viritykset siirtymille... (ei ehkä kovin turvallista)

Mitenhän Australian poijjaat ajelee oman outback challengensa? Onko heillä erilliset huoltoautot kisan aikana sallittuja?
  #6  
Vanha 22.08.2008, 19:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nää säännöt nyt varmaan koskaan tule olemaan tasapuolisia kaikille auto kunnille ,voihan ton huoltoauto säännön sit vaikka kiertää jotta nää voittaja tiimit palkkaa vielä apuautojen lisäksi varaosa auton mettää kiertämään, jo tällä hetkelläkin on varmasti eroja jo kahdenhengen joukkueen ja 10 hengen kisa organisaation välillä joka käsittää apuauton ja apuautoilijat kilpa auto tupaten täynnä porukkaa sekä pari huoltoautoo tai kuorma autoo kaikkine pikku korjaamoineen.
Viestiketju on lukittu

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 10:41 (GMT +2).