Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.07.2008, 12:37
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Eli ikävä kyllä ymmärsin sen oikein, vaikka pieni toivo vielä eli täytyy siis vaihtaa vielä jouset uudelleen.

  #2  
Vanha 22.08.2008, 08:57
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Cup palaverissa keskusteltua ja esiinnoussutta.

Kysymys kilpailijoista ajamassa huoltoautoa tai sillä matkustamassa:
"Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa. Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huolto-autoa tai olla sen kyydissä (esim. kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta."

Muutamia tml-trophyssä esiin nousseita asioita, joihin pyydämme kilpailijoita kiinnittämään huomiota.
  • Tavarat olivat autojen sisällä kiinnittämättä.
  • Epäilyksiä sammutintarrojen väärentämisistä.
  • Molemmista päistä saranoidut luukut. Suositellaan kuvien ottoa siten että autosta näkyy muutakin kuin (helposti irtoava) luukku/ovi. Rastialueella ei saa olla henkilöitä luukku tai ovi kainalossa (tai hylätään). Ja kaudelle 2009 vakavasti harkitaan sääntömuutosta: luukut ja ovet auettava/saranoitu vain yhdestä reunasta
  #3  
Vanha 22.08.2008, 09:37
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Sääntöjen mukaan kilpailunumerot tulee liimata oviin, mutta saako numerotarroja muokata/valmistaa itse pienemmäksi, että mahtuisi siihen oveen? Esim -08 eksytyksen tarra tais olla suurin tähän mennessä (olisko jollain mittoja?)
  #4  
Vanha 22.08.2008, 10:13
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Sääntöjen mukaan kilpailunumerot tulee liimata oviin, mutta saako numerotarroja muokata/valmistaa itse pienemmäksi, että mahtuisi siihen oveen? Esim -08 eksytyksen tarra tais olla suurin tähän mennessä (olisko jollain mittoja?)
Talvieksytyksen tarrat olivat A3 kokoa, eli 297 × 420 mm. Kaikissa muissa kilpailuissa taitaa olla käytetty normaalia A4 kokoista kilpailunumeroa, eli 210 × 297 mm. Joskus on ollut tapauksia, ettei tarra mahdu kokonaisena, niin näissä on sitten saannut luvan saannut pienentää tarraa sellaiseksi että mahtuu oveen. Ihan kilpailukohtaisesti tässä asiassa on järkeä käytty.
  #5  
Vanha 22.08.2008, 12:09
Ossi_p Ossi_p ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: Puurunen
Viestit: 137
Perusasetus

"Ja kaudelle 2009 vakavasti harkitaan sääntömuutosta: luukut ja ovet auettava/saranoitu vain yhdestä reunasta"

jos säännöissä olisi että kuva on otettava ovet ja luukut kiinni loppuisi tämä kikkailu eikä tulisi sääntötulkintoja luukuista

"Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa"

mutta jos kilpa auto on rikki eikä se liiku eikö se ole aivan yhdentekevää missä kipailijat sillä hetkellä ovat ja ahtaasti tulkiten tuohan tarkoittaa sitä että apukuljettaja ei voi olla auton edessä näyttämässä merkkiä mihin ajetaan sillä silloinhan kaikki kilpailijat eivät ole kilpa autossa

"Suositellaan kuvien ottoa siten että autosta näkyy muutakin kuin (helposti irtoava) luukku/ovi"

eikä tällaisia suosituksia jos kerta kuvat tullaan hylkäämään sanotaas se suoraan ennen kisaa


että tälleen ajattelin kaivaa verta nenästä

-Ossi-
  #6  
Vanha 22.08.2008, 12:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Tämä kohta:

"
Kysymys kilpailijoista ajamassa huoltoautoa tai sillä matkustamassa:
"Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa. Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huolto-autoa tai olla sen kyydissä (esim. kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta."

... kyllä hämmästyttää, mitä haittaa asiasta on ja kenelle ? tuntuu "pieniä" tiimejä kohtaan "kiusanteolta", ettei huoltoautoa saa ajaa alueen lähelle, toki on aina hyvä suosia Takseja - paikallisen tolpan numero sitten myös kilpailuohjeeseen - ugh !
__________________
- Levannon We(l)ho -
  #7  
Vanha 22.08.2008, 12:38
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Huoltoautot


Taksi taitaa olla ulkopuolista apua. Tätä kerran kysyin ja vastattiin, että pitää soittaa ja kysyä lupa taksilla ajoon.

Meillä on nyt kolmen hengen tiimi ja kaikki kisassa mukana. Jos auto hajoaa metsään niin huoltoautoa ei voisi lähteä hakemaan varikolta.

Kyllä pitäisi olla mahdollisuus yhden kilpailijan lähteä taksilla tai muulla keinoin hakemaan huoltoautoa. Pitäisi hyväksyä silloin kun kilpauto ei sillä aikaa liiku. Esim tässä tilanteessa soitto ja luvan pyyntö tuohon toimintaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
  #8  
Vanha 22.08.2008, 13:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ossi_p Näytä viesti
jos säännöissä olisi että kuva on otettava ovet ja luukut kiinni loppuisi tämä kikkailu eikä tulisi sääntötulkintoja luukuista
Takaluukut tuntuu olevan sitä kikkailua, ovista harvemmin mitään "ylimääräistä" hyötyä saa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ossi_p Näytä viesti
eikä tällaisia suosituksia jos kerta kuvat tullaan hylkäämään sanotaas se suoraan ennen kisaa
Kyllä säännöt sais olla yhdessä paikassa, eikä hajallaan tyyliin säännöt, usein kysytyt kysymykset, offipalstalla muutama topic ja omat/kaverien kokemukset kisoista ja sääntötulkinnoista.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tämä kohta:

"
Kysymys kilpailijoista ajamassa huoltoautoa tai sillä matkustamassa:
"Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa. Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huolto-autoa tai olla sen kyydissä (esim. kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta."

... kyllä hämmästyttää, mitä haittaa asiasta on ja kenelle ? tuntuu "pieniä" tiimejä kohtaan "kiusanteolta", ettei huoltoautoa saa ajaa alueen lähelle, toki on aina hyvä suosia Takseja - paikallisen tolpan numero sitten myös kilpailuohjeeseen - ugh !
Jos kilpailija sais ajaa huoltoautoa, niin enää ei tarttis murehtia kartturien kuljettamisesta kilpa-autossa. Vois asentaa jotain bj:n tai lantikan takapenkkejä pieniin koloihin mihin ihminen mahtuu ryömimään, eihän kolmannen kartturin tarvitse rastialueella autossa istua.. Jos tiimissä on vaan kuski+kartturi, vois se kartturi kuskata huoltoauton rastialueelle. Jos taas kuski+2 kartturia, voi sen toisen siirtää pelkästään huoltoon..
Ehkä vähän turhaa tuo kilpailun johdolta kysely kun kilpailijoita kuljetetaan, vai onko aikomuksia kieltää tätä jostain syystä? Huoltoautossa ei välttämättä tarvitse olla tekniikasta perillä olevaan henkilöä, jos voi kuski hypätä kyytiin ja selittää itse korjaamolla mitä tarvitaan.

Viimeksi muokannut baxxter : 22.08.2008 13:21
  #9  
Vanha 22.08.2008, 12:37
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

HUOH!

Miten nää säännöt jaksaakin olla aina puheen aiheena? Säännöt on hyvät ja juurikin fiksusti tarkenneltu ja selvennetty jos on huomattu tarvetta.

Sellainen järjestäjää ja montaa kilpailijaa helpottava muutos ehdotus olisi (toimii MP puolellakin!) että, kilpailijan on itse järjestettävä autoonsa kaksi(2) kpl nroa siten että ne sijaitsevat molemilla puolella autoa ja ovat valkoisella pohjalla jonka koko on minimissään 200x290mm ja numeroiden tulee mustat ja min 120mm korkeat. Fonttina helvetica bold tai vastaava.

Cuppi/kisa järjestäjäjiltä lähtisi näin numerolappujen järjestämisen vaiva ja loppuisi se valitus lapuista.

Haittana järjestäjille tulisi numeroiden antaminen. Se voisi olla vaikka edellisvuoden cup sijoitus tai se pitäisi pyytää ennen kauden alkua tai kisaa. Numero säilyisi siis koko kauden samana.

Luukku homma on nyt hyvä! Nyt tulkinta on kaikkien jotka haluavat ymmärettävissä.

Huolto-auton ajaminen on mielestäni hieman hankalasti ajateltu, mutta toki toimiva. Se että jos on kahden hlö:n tiimi ja toinen joutuu siirtämään huoltoautoa ei varmasti tuo etua kenellekkään. Sen siirtäminen hankaloittaa taktiikan luontia ja tuo lisää ajamista+apparikin joutuu olemaan hereillä siirtymät.

Just my five cent....

-sami-
  #10  
Vanha 22.08.2008, 19:39
fopa:n Avatar
fopa fopa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.05
Sijainti: kuusankoski, Finland.
Viestit: 156
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Cup palaverissa keskusteltua ja esiinnoussutta.

Kysymys kilpailijoista ajamassa huoltoautoa tai sillä matkustamassa:
"Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa. Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huolto-autoa tai olla sen kyydissä (esim. kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta."

Muutamia tml-trophyssä esiin nousseita asioita, joihin pyydämme kilpailijoita kiinnittämään huomiota.
Juman kekka, nythän tuli loistava "tarkennus" sääntöihin, tapu,tapu.

Tällä karsitaan hyvin nopeasti kahden hengen tiimit pois kokonaan kilpailupaikalta, sekö tässä on tarkoituskin?
Kisoihin ei ilmeisesti haluta enää yhtään uutta harrastajaa, vai oletetaanko että jokaisella on kisassa mukana joku vi...n formulatiimi mukana? häh?

Esim.1
Kilpailijoilta, joilla on erillinen huoltotiimi, hajoaa esim. raidetangon pallo, soittaa huollolle,
joka juoksuttaa uuden metsään.
Aikaa kuluu korjauksineen n. 10-30min. (edellyttäen että varaosa on huoltoautossa)


Esim.2.

Pikkutiimillä käy sama vaurio.
Mitä vaihtoehtoja heillä on?

- Keskeyttää kisa
- Soittaa järjestäjälle, anoa lupaa ajaa huoltoauto, jonka jälkeen (edellyttäen, että saa luvan) yrittää vonkua joltain toiselta kilpailijalta kyytiä kilpailu keskukseen, jossa huoltoauto on.
Aikaa kuluu joku epämääräinen aika, riippuen tuurista kuinka nopesti joku ystävällinen toinen kilpailija tarjoaa tämän kyydin.

Koska, jos sääntöjä katsotaan, niin kilpailijalla ei ole muuta mahdollisuutta mennä tässä tapauksessa huoltoautolle kuin toisen kilpailijan kyyti.


Kaikki ulkopuolinen apuhan on kielletty, sehän sulkee liftaamisen ja taxit pois.


Minun pieneen päähän ei kyllä mahdu tämä sääntö, olisiko ollut liian vaikeata tehdä lisäys,
missä tämä sääntö ei koskisi kahden hengen tiimejä?


Tai kertokaa nyt hitossa mitä etua kahden hengen tiimi muka saa siitä että, appari ajaa huoltoautoa?


Nythän säännöt ei ole lähelekkään tasavertaiset, tällä säännöllä poljetaan pienet tiimit niin syvälle suohon että alta pois.

Ei v...u s.....a, nyt keittää ja rajusti.


Pitää vissiin toivoa, että jos auto hajoaa, niin se hajoaa kilpailukeskukseen, siellähän se meidän huoltoautokin on!
  #11  
Vanha 22.08.2008, 20:22
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fopa Näytä viesti
Juman kekka, nythän tuli loistava "tarkennus" sääntöihin, tapu,tapu.


Esim.1
Kilpailijoilta, joilla on erillinen huoltotiimi, hajoaa esim. raidetangon pallo, soittaa huollolle,
joka juoksuttaa uuden metsään.
Aikaa kuluu korjauksineen n. 10-30min. (edellyttäen että varaosa on huoltoautossa)


Esim.2.

Pikkutiimillä käy sama vaurio.
Mitä vaihtoehtoja heillä on?

- Keskeyttää kisa
- Soittaa järjestäjälle, anoa lupaa ajaa huoltoauto, jonka jälkeen (edellyttäen, että saa luvan) yrittää vonkua joltain toiselta kilpailijalta kyytiä kilpailu keskukseen, jossa huoltoauto on.
Aikaa kuluu joku epämääräinen aika, riippuen tuurista kuinka nopesti joku ystävällinen toinen kilpailija tarjoaa tämän kyydin.




Meinasin jättää kommentoimatta, mutta en millään malttanut olla hiljaa.....

Tuollaiset "pikku" osathan yleensä kulkee autossa mukana, eikö niin? miten se kahden hengen tiimin ajankäyttö menee palloa vaihtaessa kun on osa valmiina mukana? Yleensähän kuski tai apukuski on jollain tapaa mekaanisesti orientoitunut, eli senhän tämä kaksikko vaihtaa nopeammin kuin edes huoltotiimi tulisi paikalle kaikkine tykötarpeineen (varapallo/tanko + työkalut). Ja työkalut+varaosat menee melkein auton koon mukaan. Pienessä autossa, missä on vähän säilytystilaa, on pienet osat ja pienet työkalut ja isossa saman logiikan mukaan enemmän tilaa, isot varaosat ja isot työkalut.

Anteeksi vaan, oli ehkä huono esimerkkitapaus, mutta kuitenkin. Pointti oli vaan siinä, että yleensä tietyt varaosat kulkee aina mukana. Ainakin itselläni on näin. Ja autossa on vain kaksi henkeä, vaikka kolmannellekkin olisi ihan virallinen paikka kolmipistevöineen. Ei ole vaan täyttynyt tuo takapenkin paikka...

Tämä oli vain yleistys, eikä tällä ole tarkoitus aiheuttaa mielipahaa kenellekkään.

....täältä tähän....

Viimeksi muokannut ideanikkari : 22.08.2008 20:26 Perustelu: pikku tarkennus
  #12  
Vanha 22.08.2008, 20:48
fopa:n Avatar
fopa fopa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.04.05
Sijainti: kuusankoski, Finland.
Viestit: 156
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Meinasin jättää kommentoimatta, mutta en millään malttanut olla hiljaa.....

Tuollaiset "pikku" osathan yleensä kulkee autossa mukana, eikö niin? miten se kahden hengen tiimin ajankäyttö menee palloa vaihtaessa kun on osa valmiina mukana? Yleensähän kuski tai apukuski on jollain tapaa mekaanisesti orientoitunut, eli senhän tämä kaksikko vaihtaa nopeammin kuin edes huoltotiimi tulisi paikalle kaikkine tykötarpeineen (varapallo/tanko + työkalut). Ja työkalut+varaosat menee melkein auton koon mukaan. Pienessä autossa, missä on vähän säilytystilaa, on pienet osat ja pienet työkalut ja isossa saman logiikan mukaan enemmän tilaa, isot varaosat ja isot työkalut.

Anteeksi vaan, oli ehkä huono esimerkkitapaus, mutta kuitenkin. Pointti oli vaan siinä, että yleensä tietyt varaosat kulkee aina mukana. Ainakin itselläni on näin. Ja autossa on vain kaksi henkeä, vaikka kolmannellekkin olisi ihan virallinen paikka kolmipistevöineen. Ei ole vaan täyttynyt tuo takapenkin paikka...

Tämä oli vain yleistys, eikä tällä ole tarkoitus aiheuttaa mielipahaa kenellekkään.

....täältä tähän....
Toi pallo vertaus ei ole oleellinen tässä asiassa, vaan se missä kenenkin huoltoauto on.
Miksi pienelle tiimille ei voida suoda samoja etuja kuin isolle?

Kahden ukon tiimissä huoltoauto jää aivan turhaksi, vaikka se kilpailupaikalla mukana onkin!
  #13  
Vanha 22.08.2008, 21:09
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Hauska katella isojen poiken keksimiä sääntöjä...

Ite siis ihan uutena lajissa (oma auto vaiheessa viel, enkä ole varma, tuleeko sillä koskaan edes ajettua kisaa)...

Mun mielestä ensinnäki toi luukku-/ovihomma pitäis vaan yksinkertaistaa niin, että kuva on otettava luukut ollessa kiinni. Niin eipä olis kenelläkää mitää valittamista. Ja kaikilla sama "ongelma" päästä lähelle rastia.
Tosin, on aika hauskan näköisiä virityksiä aina välillä. Hehe!!!

Lajin ideaan ja rentoon meininkiin ihmetyttää, että pitää väkisin vääntämällä tehä pykälää pykälän perään ja tehä mahollisimman paljon tulkinnan varaisia sääntöjä, jotta varmasti tulee asioista kinaa.

Tehdään vielä jokkiksesta tuttu pakkokauppahomma, että kilpuri on myytävä hintaan x (esim 2k€) sen haluavalle. Niin ei tule katos epäreilua meininkiä varakkaan ja vähemmän varakkaan "tallin" välille. Ehehe.. (Tää oli sitte karkea vitsi)

Käsittääkseni pointti on kuitenkin siinä, että 24h ajetaan pitkin metsää siinä toivossa, että kilpuri pysyy kasassa. Lähes kuka vaan pystyy sen 24h olemaan valveilla ja kohtuu virkeenä tuon ajan yhen viikonlopun joskus. Kunhan on vaan nukkunu kunnolla ja kahvi ja muut virikkeet on kunnossa.
Outo nuo tarkkaan rekisteröitävät kuskit ja säännöt siitä, mitä ne saa ajaa ja koska. Onhan niissä tietty puolensa, mutta eikös siihen riitä että kilpuria ei saa ajaa kuin se, joka sinne on määrätty. Ei niitä rasteja haeta sillä huoltoautolla. Jos kilpurikuski haluaa kuluttaa aikaa huoltoautossa sitä ajamalla tai siellä nukkumassa, niin eikös se ole sen oma henkilökohtainen helvetti. Pääasiassa lienee tarkoituksena se, että maastoautolla päästään niin lähelle rastia, jotta siitä saadaan selvä kuva, josta näkyy auton tunnus, rastin tunnus ja joku kilpuriin kuuluvista henkilöistä. Ja nämä tekee yhen "ketjun" (rastilappu-henkilö-auto).

Kertokaa jos olen jotain ymmärtänyt väärin. Loput onkin mielipiteitä, josta saa ottaa herneitä nenään. Tai vaikka melonin, aivan yks lysti.

T:T
  #14  
Vanha 22.08.2008, 21:27
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Smile

Neljä vuotta sitten kun Kankun kans alettii näit kisoi kiertää, nii meil ol kyydis melkee koko suzuki purettuna+bensaa 100l+ kaljaa ja kaikkee muuta tarpeelllista. Jossai vaihees todettiin että liikaa painoo matkassa joten yllyteltiin pari huoltomiestä huolto-auton puikkoihin jotka tarpeen tullen tuopi osia metikköön jos ny jotain muka saatais särki. Tää tsydeemi on ainaki meil toiminu hyvin.

Viäl ku tiärettäis kump o matt ja kump tepp.
  #15  
Vanha 22.08.2008, 21:32
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Neljä vuotta sitten kun Kankun kans alettii näit kisoi kiertää, nii meil ol kyydis melkee koko suzuki purettuna+bensaa 100l+ kaljaa ja kaikkee muuta tarpeelllista. Jossai vaihees todettiin että liikaa painoo matkassa joten yllyteltiin pari huoltomiestä huolto-auton puikkoihin jotka tarpeen tullen tuopi osia metikköön jos ny jotain muka saatais särki. Tää tsydeemi on ainaki meil toiminu hyvin.

Viäl ku tiärettäis kump o matt ja kump tepp.
Seppoja ootte kumpiki.
  #16  
Vanha 22.08.2008, 22:19
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fopa Näytä viesti
Juman kekka, nythän tuli loistava "tarkennus" sääntöihin, tapu,tapu.

Tällä karsitaan hyvin nopeasti kahden hengen tiimit pois kokonaan kilpailupaikalta, sekö tässä on tarkoituskin?
Kisoihin ei ilmeisesti haluta enää yhtään uutta harrastajaa, vai oletetaanko että jokaisella on kisassa mukana joku vi...n formulatiimi mukana? häh?

Nythän säännöt ei ole lähelekkään tasavertaiset, tällä säännöllä poljetaan pienet tiimit niin syvälle suohon että alta pois.
Kyllä ne 2 hengen tiimit tähänkin asti on selvinnyt, eikä sinne suohon ole ketään poljettu. Ainakin meidän huolto on ollut valmis auttamaan myös muita kilpailijoita, esim kuskaamaan sitä raidepäätä. Kyllä se huollon järjestäminenkin vaatii vaivannäköä, pitää pysyä ihmisten kanssa jossain väleissä ja soitella ja ostaa huoltomiehille kaffea ja pullaa. Kyllä kahden hengen tiimit sais mun puolesta sitä huoltoautoa silti ajaa, mutta ei se maailma ja kisa siihen kaadu vaikka ei sais.
Jos kilpailijalle huoltoauton ajaminen sallittaisiin vain kahden hengen tiimeillä, jäis pois tuo mun ja Käyttäjän keksimät väärinkäytökset. Tietenki alkaa olemaan hieman ahdasta pikkuteiden varsilla jos kaikki tuo toisen auton siihen alueen reunaan odottamaan..
  #17  
Vanha 23.08.2008, 00:57
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.792
Perusasetus

Mä ostin PV mopon, että voin kiinnittää sen autoon ja lähteä hakemaan osia kisakeskukselta huoltoautosta tai ajamaan sen koko huoltokioskin sinne radan varteen. Onks tää laillista?

Voi helvata, totta on että mopon ostin mutta kai se cup- toimikunta voisi tehdä kerralla jotkut SELVÄT SÄÄNNÖT näihin huolto- ja luukkuasioihin niin ei tarvitse huutoäänestyksellä päättää.

Rohkeasti vain kieltoja ja sallimisia peliin. Kyllä kilpailijat niihin sopeutuu kunhan säännöt ovat edes jotenkin oikeudenmukaiset.

Tärkeintä on tietää jo lähdössä mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Jos jollain niin offarilla sitä mielikuvitusta riittää mutta valitettavasti monella ei riitä arviointikyky siihen mikä on suvaittavaa, ilman selkeää pykälää.

Cupin toimikunta. Olette se joka päättää. Uskaltakaa päättää. Ei jahkailuja.
  #18  
Vanha 23.08.2008, 02:18
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.872
Angry

Ilmeisesti täytyy ruveta tekemään 12metriä pitkä limusiinihuoltokilpavaraosaapuauto Patrol.
ja ilmoittaa se protoihin ajamaan kilpaa vainoastaa hiekkateitä pitkin.

ELi jos kura offissa,pakataan meikäläisen autoon kaikki varaosat ja työ kalut mitä mukaan mahtuu,ajetaan alueen reunalle tai niin pitkälle kun huvittaa perässä ja hypätään toisen kilpurin kyytiin jeesaamaan niitä tämähän on täysin sallittua.taitaa nousta ilmoittautumis määrät tuplalla kun joka huoltokatista tuleekin kilpuri.
  #19  
Vanha 23.08.2008, 10:09
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Kirjoitellen vähän millaisen keskustelun kautta päädyttiin tuohon tulkintaan huoltoautoista.
- Haluttiin pitää mahdollisimman selvänä asia.
- Ei haluttu ylimääräisiä autoja teiden varsille "unohduksiin".
- Säännöt haluttiin pitää samoina kaikille tiimeille.
- Useampi jäsenisillä tiimeillä, esimerkiksi volvoissa saattaisi ihmismäärä nousta, kun kuitenkin Volvoa ymmärtääkseni löytyy ainakin 1+6 rekisteröityä. Kun porukan ei tarvitse enää mahtua koirankoppiinsa 24h, vaan riittäisi että kävelisivät rastialueella ja siirtyisivät mukavasti huoltoautolla.
- Pitää mahdollisuudet väärinkäytöksiin mahdollisimman pieninä ja säännöt yksinkertaisina.

Ja tuon soiton kilpailunjohtoon pitäisi olla lähinnä muodollisuus, että "haluaisimme tästä lähteä nönnöönöön mukana käymään kilpailukeskuksessa hakemassa huoltoautoa". Sen takia ilmoitus kilpailunjohtoon, että asioista oltaisiin tietoisia etukäteen, eikä tulisi mitään ihmeellisyyksiä, jos vaikka joskus kilpailunaikana tiimejä tarkistettaisiin ja ihmeteltäisiin onko autoon ilmoitetuista henkilöistä joku pitämässä lepovuoroa. (Ehkäpä TuraOffissa toteutetaan tämä uhkaus) Pakko sitä on jonkinlainen kontrolli olla kilpailunjohdollakin siihen mitä tapahtuu. Ja sääntö ei myöskään sitä tarkoita, että kaikkien pitää olla siellä auton sisällä kokoajan:)

Ja yhä edelleen kuvaamisesta, ei haluta kieltää luukkujen käyttämistä kokonaan, vaan rajoittaa sitä ehkä liianpitkälle menevää kekseliäisyyttä ja mahdollisuuksia väärinkäytöksiin. Yhtään oikein otettua luukkukuvaa ei pitäisi olla hylätty, eikä kesken kauden sääntöjä muuteta, vaan vielä joudutaan hyväksymään kuvat joissa olisi mahdollista huijauskin. Ehkä se kertoo jotain ihmisestä, jos välttämättä haluaa sellaisia kuvia ottaa.

Kaikki sääntökysymykset ovat 4x4cup sivuilla lyhyessä ja ytimekkäässä muodossa ja täällä offipalstan puolella on lähinnä tiedotettu asioista, lueskeltu mielipiteitä ja selitetty laajemmin.
Viestiketju on lukittu

Luokat
suunnistus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Off-Road Suunnistus Cup 2009 Mylppy Tapahtumat 13 13.12.2009 16:44
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 22 11.01.2009 23:48
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 RJCOBRA Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 19:43
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt tikpe Chit-Chat 1 12.06.2008 08:58
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? SauliS Tekniikka & Jutustelu 9 10.02.2005 09:25


Sivu luotu: 09:46 (GMT +2).