Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 18.06.2008, 20:45
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6LPK Näytä viesti
Niin, eli jousitustyypin vaihto vääntösauvoista kierrejousiin... hmm..
mielen kiintonen ajatus mutta ongelma tulee siinä vaiheessa kun joku rupee kyselemään että missä on ripustuksen tukivarret...

pelkkä moottorin ja vaihteiston vaihtokin voisi olla ihan ajateltava juttu mutta ongelmaksi voi muodostua akseli painot ja etu-murikan sijainti, on nimittäin vika puolella akselia tosin kai senkin voi muuttaa.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 18.06.2008, 21:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Juu, näin minäkin sen ymmärrän.



Akselistotyypiltään...vastaaviin autoihin

Patrollin etuakseli on jäykkä, siis eri tyyppiä kuin Pajeron erillisjousitettu. Jos käyttäisit Pajeen jonkun muun erillisjousitetun auton etuakselirakenteiden muutososia, niin se voitaisiin hyväksyä. Eikös siinä tarkoiteta sitä?

Huomatkaa, että siellä on joka välissä TAI, joten ei välttämättä tarvi olla samassa mallisarjassa.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 28.06.2008, 15:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

2 Gen pajeroon tuskin tarvii vaihtaa jäykkää etuakselia niin äkkiä, koska sitä on saanut tehdasvarusteisella paineilmakäyttöisellä takalukolla ja keskilukko toki on vakio. Samoin etutukivarret ovat jotenkin erilaiset kuin Gen1 pajerossa ja joustavat enemmän. Ja myöhemmissä GLS malleissa oli joku taka-akseli juttu, maavaraa pystyy lisäämään tarpeen tullen. Kyllä itse olen ainakin sitä mieltä ettei se sitä jäykkää etuakselia välttämättä tarvitse, ellei sitten todella extreme autoa halua.

Tämä on mitsun taka ja keskilukoilla varusettu 2 gen pätkä pajero. Oliko tuo lukko suomessa vieläpä vakiovaruste ? Noo, joka tapauksessa erittäin hyvä etemään vrt. gen1 pajeroon.
http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78
http://www.youtube.com/watch?v=3-3ripozhaE
http://www.youtube.com/watch?v=2qFV-wibH50

Ja myös pitkässä . . .
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 29.06.2008, 20:39
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

kyllä kyllä... ei tässä suoraan olekaan kysymys siitä että pitäs risukeulasta eroon päästä vaan siitä että pellin alle istutetaan 3.3tdic patrollinen kutonen + vaihteisto jolloin etuakseli paino kajahtaa yli että paukkuu, jota voisi korjata nuilla patrollin akseleilla, sekä se että patrollin vaihteistossa on kardaani lähdöt "vika" puolella pajeroon nähden.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
2 Gen pajeroon tuskin tarvii vaihtaa jäykkää etuakselia niin äkkiä, koska sitä on saanut tehdasvarusteisella paineilmakäyttöisellä takalukolla ja keskilukko toki on vakio. Samoin etutukivarret ovat jotenkin erilaiset kuin Gen1 pajerossa ja joustavat enemmän. Ja myöhemmissä GLS malleissa oli joku taka-akseli juttu, maavaraa pystyy lisäämään tarpeen tullen. Kyllä itse olen ainakin sitä mieltä ettei se sitä jäykkää etuakselia välttämättä tarvitse, ellei sitten todella extreme autoa halua.

Tämä on mitsun taka ja keskilukoilla varusettu 2 gen pätkä pajero. Oliko tuo lukko suomessa vieläpä vakiovaruste ? Noo, joka tapauksessa erittäin hyvä etemään vrt. gen1 pajeroon.
http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78
http://www.youtube.com/watch?v=3-3ripozhaE
http://www.youtube.com/watch?v=2qFV-wibH50

Ja myös pitkässä . . .
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 30.06.2008, 20:43
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparix Näytä viesti
kyllä kyllä... ei tässä suoraan olekaan kysymys siitä että pitäs risukeulasta eroon päästä vaan siitä että pellin alle istutetaan 3.3tdic patrollinen kutonen + vaihteisto jolloin etuakseli paino kajahtaa yli että paukkuu, jota voisi korjata nuilla patrollin akseleilla, sekä se että patrollin vaihteistossa on kardaani lähdöt "vika" puolella pajeroon nähden.
Korjaa koko paketti ja ota patukasta runkokin...Luulen nimittäin ettet pelkällä akselin vaihdolla saa lisää akselipainoa,ainakaan ennen kuin olet todistanut että runkokin kestää kasvaneen painon.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 30.06.2008, 20:57
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

No jaa... tää idea taitaa olla käyty läpi jo, ja teen tämän ilman jippoja mutta seuraavaan projektiin joskus tulevaisuudessa kehitetään jotain jännempää, mutta siitä ei enempää.

Niin! jos otetaan patrollin runko, akselit, moottori + apulaitteet, vaihteisto ja pajeron kori niin kumpikohan auto meillä on tämän jälkeen papereiden mukaan? oliskohan kuitenkin patrolli...

Viimeksi muokannut piparix : 30.06.2008 21:02
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 30.06.2008, 21:50
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparix Näytä viesti

Niin! jos otetaan patrollin runko, akselit, moottori + apulaitteet, vaihteisto ja pajeron kori niin kumpikohan auto meillä on tämän jälkeen papereiden mukaan? oliskohan kuitenkin patrolli...
Ei prosentit enää pelasta, m1- ja n1- luokan autoissa korin vaihdon yhteydessä uuden korin tulee olla saman mallisarjan autosta. Ei siis leimalle...

Viimeksi muokannut H&K : 01.07.2008 16:51
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 30.06.2008, 22:39
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Selvititikö AKEsta mahdollisuutta poikkeuslupaan? Mun mielestä toi olis ihan mielenkiintoinen swappi, ja itsekin olen vastaavan tapaista joskus suunnitellut. Kyllä minä luulen että luvan saa läpi kunhan asiallisesti esittää asian ja pitää huolta että jarrut yms. ei huonone swapissa. Perusteena vois mun mielestä käyttää ihan kestävyyden parantamista.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 01.07.2008, 05:02
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Selvititikö AKEsta mahdollisuutta poikkeuslupaan? Mun mielestä toi olis ihan mielenkiintoinen swappi, ja itsekin olen vastaavan tapaista joskus suunnitellut. Kyllä minä luulen että luvan saa läpi kunhan asiallisesti esittää asian ja pitää huolta että jarrut yms. ei huonone swapissa. Perusteena vois mun mielestä käyttää ihan kestävyyden parantamista.

enpä ole kysellyt kun muistaakseni se tekninen puoli on auki vielä sellaseen aikaan että oon töissä sillon eikä pääse soittaan. eikä nuo jarrut voi ainakaan minusta huonompaa suuntaan mennä jos patrollin on muutenkin isompi jolla ja molemmissa on levyt eessä ja rummut takana.

no, pääsishän tässä jos rupeis kuiteskii väsäämään niin hiekkapuhaltaan jo hitsatun ja maalatun rungon uudestaan ja aloittaa rungon alusta.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 01.07.2008, 20:30
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Terve.

En aivan sanasta sanaan lukenut juttua läpi.

Mutta tiedän ainakin yhden -97 Hiluxin, joka siis on retku keula tehtaalta tullessa.
Kaveri haki poikkeus lupaa.
Aluksi siihen oli tarkoitus vanhemman Hilun akseli lehti jousilla, mutta AKE hylkäsi koska kantavuus ei piisannut.
AKE:n poikkeus luvalla lopulta siihen vaihdettiin alle HDJ:n akseli kierrejousilla. LJ:n tuki varret.

No, vanhempaa Hiluxia on jäykällä akselilla, mutta en ole nyt ihan varma, pystyikö/saako sitä käyttää vertailuna, koska kyseessä oli jo huomattavasti uudempi, eri tyyppi hyväksyntä.
Josta päästään siihen, että oliko mitään varsinaista vertailu kohdetta???? En itse osaa sanoa.

Koska Pajerolle ei voi olla vertailu kohdetta, kun ei ole jäykällä akselilla tehty.

Joka tapauksessa AKE:n erikoislupa oltava.
-----------------------------------------

Mites UAZ-Janne.
Onko siihen muutokseen mitään estettä.
Lähden perjantaina tai lauantaina irrottaan sulle sen akselin, tuu hakemaan, joskus kun kerkeet, niin pääset rakentaa jäykkä etuakselisen Pajeron, ja pääset näitä muita kyykyttämään ja kertomaan miten homma oikeasti tapahtuu =D
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 01.07.2008, 21:49
jkholma jkholma ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Helsinki
Viestit: 688
Perusasetus

Pitikö ne suunnitelmat täällä paljastaa
Ei siihen mitään teknistä estettä ole, eikä vaikuta muutenkaan miltään ameriikan tempulta.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 02.07.2008, 10:42
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uazJanne Näytä viesti
Pitikö ne suunnitelmat täällä paljastaa
Ei siihen mitään teknistä estettä ole, eikä vaikuta muutenkaan miltään ameriikan tempulta.
Kait sää nyt tiedät, että puhun ohi suuni kaiken
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:16 (GMT +2).