Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.06.2008, 08:56
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparix Näytä viesti
Sitten kun joku suomentas tän rimpsun...

"Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon"

Siis tämähän ei onnistu koska palleroa ei ole tehty sillä jäykällä etuakselilla.
Juu, näin minäkin sen ymmärrän.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparix Näytä viesti
"mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin"

Tässä eritoten häiritsee tämä "vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin"

Eli salliiko tämä lause akseleiden vaihdon patrollista?
Akselistotyypiltään...vastaaviin autoihin

Patrollin etuakseli on jäykkä, siis eri tyyppiä kuin Pajeron erillisjousitettu. Jos käyttäisit Pajeen jonkun muun erillisjousitetun auton etuakselirakenteiden muutososia, niin se voitaisiin hyväksyä. Eikös siinä tarkoiteta sitä?

__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 18.06.2008 09:00
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.06.2008, 11:58
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

Minun mielestä jäykän etukselin saa laittaa sillä muutoslapulla mutta helpointa olisi vaihtaa auto mutta pajeroista ei kukaan mitään maksa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.06.2008, 15:10
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kakkos koppainen pätkä pajero jäykillä akseleilla olis kyllä aika kova sana

Tai pajero pinin...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2008, 16:23
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -pajero- Näytä viesti
Minun mielestä jäykän etukselin saa laittaa sillä muutoslapulla mutta helpointa olisi vaihtaa auto mutta pajeroista ei kukaan mitään maksa.
Niin... mutta kyse onkin siitä että saako sitä muutos lupa lappua vai ei. ja toisekseen kuten yllä jo mainitsin AUTOA ei olla vaihtamassa perk... eikä nyt ollut kyse siitä mikä on helpointa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.06.2008, 16:50
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Eipä tuossa kait muuta vaihtoehtoa ole kuin maksaa kipurahat ja yrittää hommaa.
Ilman minkäänlaisia maahantuojan suosituksia, varsinkaan kun ei ole mitään
Suomeen tuotua mallia jossa jäykät akselit olisi jo vakiona ollut, niin
pelkäämpä pahoin että hommassa vetää vesiperän.

Pajerossa ongelman tekee jousto etupäässä, mutta sekin on
hallittavissa kun rakentaa takajousituksen offiin sopivaksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.06.2008, 17:08
jph-74:n Avatar
jph-74 jph-74 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Ii, .
Viestit: 39
Perusasetus

...kele, menipä ens talven rakennus suunnitelmat uusiksi

onko tosi ettei kukaan ole tehny ja leimannu (kokeillu leimata) jäykää akselia??

...niin tai toiset vaihtaa pienemmät gumet leimalle nii minä vaihan kopan eri rungolle
__________________
Napero 2,6B automaggi, 35x13,5-15 maxxis, http://offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2008, 17:33
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Pajerossa ongelman tekee jousto etupäässä, mutta sekin on
hallittavissa kun rakentaa takajousituksen offiin sopivaksi.
Mutta sepä tästä perverssiä tekeekin että tarkoitus ei ole mettä vehettä tehäkkään

http://forums.offipalsta.com/showthr...ajero+projekti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.06.2008, 18:17
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

pistää kierteet eteen ja akselin alle ja konttorille ei kaikkee tartte kertoa .
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.06.2008, 19:21
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Niin, eli jousitustyypin vaihto vääntösauvoista kierrejousiin... hmm..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.06.2008, 21:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Juu, näin minäkin sen ymmärrän.



Akselistotyypiltään...vastaaviin autoihin

Patrollin etuakseli on jäykkä, siis eri tyyppiä kuin Pajeron erillisjousitettu. Jos käyttäisit Pajeen jonkun muun erillisjousitetun auton etuakselirakenteiden muutososia, niin se voitaisiin hyväksyä. Eikös siinä tarkoiteta sitä?

Huomatkaa, että siellä on joka välissä TAI, joten ei välttämättä tarvi olla samassa mallisarjassa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.06.2008, 15:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

2 Gen pajeroon tuskin tarvii vaihtaa jäykkää etuakselia niin äkkiä, koska sitä on saanut tehdasvarusteisella paineilmakäyttöisellä takalukolla ja keskilukko toki on vakio. Samoin etutukivarret ovat jotenkin erilaiset kuin Gen1 pajerossa ja joustavat enemmän. Ja myöhemmissä GLS malleissa oli joku taka-akseli juttu, maavaraa pystyy lisäämään tarpeen tullen. Kyllä itse olen ainakin sitä mieltä ettei se sitä jäykkää etuakselia välttämättä tarvitse, ellei sitten todella extreme autoa halua.

Tämä on mitsun taka ja keskilukoilla varusettu 2 gen pätkä pajero. Oliko tuo lukko suomessa vieläpä vakiovaruste ? Noo, joka tapauksessa erittäin hyvä etemään vrt. gen1 pajeroon.
http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78
http://www.youtube.com/watch?v=3-3ripozhaE
http://www.youtube.com/watch?v=2qFV-wibH50

Ja myös pitkässä . . .
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.06.2008, 20:39
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

kyllä kyllä... ei tässä suoraan olekaan kysymys siitä että pitäs risukeulasta eroon päästä vaan siitä että pellin alle istutetaan 3.3tdic patrollinen kutonen + vaihteisto jolloin etuakseli paino kajahtaa yli että paukkuu, jota voisi korjata nuilla patrollin akseleilla, sekä se että patrollin vaihteistossa on kardaani lähdöt "vika" puolella pajeroon nähden.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
2 Gen pajeroon tuskin tarvii vaihtaa jäykkää etuakselia niin äkkiä, koska sitä on saanut tehdasvarusteisella paineilmakäyttöisellä takalukolla ja keskilukko toki on vakio. Samoin etutukivarret ovat jotenkin erilaiset kuin Gen1 pajerossa ja joustavat enemmän. Ja myöhemmissä GLS malleissa oli joku taka-akseli juttu, maavaraa pystyy lisäämään tarpeen tullen. Kyllä itse olen ainakin sitä mieltä ettei se sitä jäykkää etuakselia välttämättä tarvitse, ellei sitten todella extreme autoa halua.

Tämä on mitsun taka ja keskilukoilla varusettu 2 gen pätkä pajero. Oliko tuo lukko suomessa vieläpä vakiovaruste ? Noo, joka tapauksessa erittäin hyvä etemään vrt. gen1 pajeroon.
http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78
http://www.youtube.com/watch?v=3-3ripozhaE
http://www.youtube.com/watch?v=2qFV-wibH50

Ja myös pitkässä . . .
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.06.2008, 20:43
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparix Näytä viesti
kyllä kyllä... ei tässä suoraan olekaan kysymys siitä että pitäs risukeulasta eroon päästä vaan siitä että pellin alle istutetaan 3.3tdic patrollinen kutonen + vaihteisto jolloin etuakseli paino kajahtaa yli että paukkuu, jota voisi korjata nuilla patrollin akseleilla, sekä se että patrollin vaihteistossa on kardaani lähdöt "vika" puolella pajeroon nähden.
Korjaa koko paketti ja ota patukasta runkokin...Luulen nimittäin ettet pelkällä akselin vaihdolla saa lisää akselipainoa,ainakaan ennen kuin olet todistanut että runkokin kestää kasvaneen painon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.06.2008, 20:57
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

No jaa... tää idea taitaa olla käyty läpi jo, ja teen tämän ilman jippoja mutta seuraavaan projektiin joskus tulevaisuudessa kehitetään jotain jännempää, mutta siitä ei enempää.

Niin! jos otetaan patrollin runko, akselit, moottori + apulaitteet, vaihteisto ja pajeron kori niin kumpikohan auto meillä on tämän jälkeen papereiden mukaan? oliskohan kuitenkin patrolli...

Viimeksi muokannut piparix : 30.06.2008 21:02
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.06.2008, 21:50
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparix Näytä viesti

Niin! jos otetaan patrollin runko, akselit, moottori + apulaitteet, vaihteisto ja pajeron kori niin kumpikohan auto meillä on tämän jälkeen papereiden mukaan? oliskohan kuitenkin patrolli...
Ei prosentit enää pelasta, m1- ja n1- luokan autoissa korin vaihdon yhteydessä uuden korin tulee olla saman mallisarjan autosta. Ei siis leimalle...

Viimeksi muokannut H&K : 01.07.2008 16:51
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:27 (GMT +2).