![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
Patrollin etuakseli on jäykkä, siis eri tyyppiä kuin Pajeron erillisjousitettu. Jos käyttäisit Pajeen jonkun muun erillisjousitetun auton etuakselirakenteiden muutososia, niin se voitaisiin hyväksyä. Eikös siinä tarkoiteta sitä?
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 18.06.2008 09:00 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minun mielestä jäykän etukselin saa laittaa sillä muutoslapulla mutta helpointa olisi vaihtaa auto mutta pajeroista ei kukaan mitään maksa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kakkos koppainen pätkä pajero jäykillä akseleilla olis kyllä aika kova sana
![]() ![]() Tai pajero pinin...
__________________
-Pauli- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niin... mutta kyse onkin siitä että saako sitä muutos lupa lappua vai ei. ja toisekseen kuten yllä jo mainitsin AUTOA ei olla vaihtamassa perk... eikä nyt ollut kyse siitä mikä on helpointa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tuossa kait muuta vaihtoehtoa ole kuin maksaa kipurahat ja yrittää hommaa.
Ilman minkäänlaisia maahantuojan suosituksia, varsinkaan kun ei ole mitään Suomeen tuotua mallia jossa jäykät akselit olisi jo vakiona ollut, niin pelkäämpä pahoin että hommassa vetää vesiperän. Pajerossa ongelman tekee jousto etupäässä, mutta sekin on hallittavissa kun rakentaa takajousituksen offiin sopivaksi. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
...kele, menipä ens talven rakennus suunnitelmat uusiksi
onko tosi ettei kukaan ole tehny ja leimannu (kokeillu leimata) jäykää akselia?? ...niin tai toiset vaihtaa pienemmät gumet leimalle nii minä vaihan kopan eri rungolle ![]()
__________________
Napero 2,6B automaggi, 35x13,5-15 maxxis, http://offroadoulu.com/ |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() http://forums.offipalsta.com/showthr...ajero+projekti |
#8
|
||||
|
||||
![]()
pistää kierteet eteen ja akselin alle ja konttorille ei kaikkee tartte kertoa .
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niin, eli jousitustyypin vaihto vääntösauvoista kierrejousiin... hmm..
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Huomatkaa, että siellä on joka välissä TAI, joten ei välttämättä tarvi olla samassa mallisarjassa. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
2 Gen pajeroon tuskin tarvii vaihtaa jäykkää etuakselia niin äkkiä, koska sitä on saanut tehdasvarusteisella paineilmakäyttöisellä takalukolla ja keskilukko toki on vakio. Samoin etutukivarret ovat jotenkin erilaiset kuin Gen1 pajerossa ja joustavat enemmän. Ja myöhemmissä GLS malleissa oli joku taka-akseli juttu, maavaraa pystyy lisäämään tarpeen tullen. Kyllä itse olen ainakin sitä mieltä ettei se sitä jäykkää etuakselia välttämättä tarvitse, ellei sitten todella extreme autoa halua.
Tämä on mitsun taka ja keskilukoilla varusettu 2 gen pätkä pajero. Oliko tuo lukko suomessa vieläpä vakiovaruste ? Noo, joka tapauksessa erittäin hyvä etemään vrt. gen1 pajeroon. http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78 http://www.youtube.com/watch?v=3-3ripozhaE http://www.youtube.com/watch?v=2qFV-wibH50 Ja myös pitkässä . . . http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi http://video.google.com/videoplay?do...16575732&hl=fi |
#12
|
|||
|
|||
![]()
kyllä kyllä... ei tässä suoraan olekaan kysymys siitä että pitäs risukeulasta eroon päästä vaan siitä että pellin alle istutetaan 3.3tdic patrollinen kutonen + vaihteisto jolloin etuakseli paino kajahtaa yli että paukkuu, jota voisi korjata nuilla patrollin akseleilla, sekä se että patrollin vaihteistossa on kardaani lähdöt "vika" puolella pajeroon nähden.
Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
No jaa... tää idea taitaa olla käyty läpi jo, ja teen tämän ilman jippoja mutta seuraavaan projektiin joskus tulevaisuudessa kehitetään jotain jännempää, mutta siitä ei enempää.
Niin! jos otetaan patrollin runko, akselit, moottori + apulaitteet, vaihteisto ja pajeron kori niin kumpikohan auto meillä on tämän jälkeen papereiden mukaan? oliskohan kuitenkin patrolli... Viimeksi muokannut piparix : 30.06.2008 21:02 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei prosentit enää pelasta, m1- ja n1- luokan autoissa korin vaihdon yhteydessä uuden korin tulee olla saman mallisarjan autosta. Ei siis leimalle...
Viimeksi muokannut H&K : 01.07.2008 16:51 |