Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 30.06.2008, 16:02
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan...
Asia ei ole välttämättä noin. Otappa joskus mittanauha kouraan napavälitteisen akselin vieressä...
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 16:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Asia ei ole välttämättä noin. Otappa joskus mittanauha kouraan napavälitteisen akselin vieressä...
ei aina juu.. mutta noissa sun laittamissa videoissa se kyllä on niin että maahan ottais
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 19:40
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Saanko ehdottaa tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=RLiCq8nbqzw

Tai tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=hNraI...p;feature=user

Minusta näissä autoissa akseliongelmat on ratkaistu ns. riittävän hyvin. Ylemmässä on 20 tonnisen kaivurin napavälitteiset akselit ja alemmassa "perinteisemmät" 2,5 tonniset Rockwell -akselit. Käsittääkseni kummassakaan autossa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia 53" renkaalla.
Mjoo, hyvä idea varmaan, mutta voi olla ettei paikallisen leimakonttorin sedät tykkää sitten enää lehmäblazesta 54" Boggereilla / 53" military michelineillä ja "vähän" kori leikattuna...
Käsittääkseni blaze on tarkoitus pitää kilvissä?
Vanha 30.06.2008, 20:52
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Perusasetus

minkä kokoisia on muuten nuo lehmäblazerin renkaita?
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 21:35
Legenda

Perusasetus

joo, 35" pyörät on blazessa alla ja otteessa, ja edelleen on tarkoitus että autossa on laillisesti laput päissä jottei siitä tarvi tehdä trailerikuskattavaa, ylimääräinen kustannus se vetoauton hommaaminekin tolle olis....
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 21:37
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan... voishan se silti olla että jostain löytyis tommosia 53" renkaita joihin on valettu kokonumero peilikuvana että ne kelpais virkamiehillekkin tavattaessa...

od:tä en muuten löytäntyt yhtään 14ff akselia sitä selaillessani, ja haku ei antanut mulle mitään vaihtoehtoja.

tämä 14 bolt käännytys saa jo uskomattomat mittasuhteet, ja ihan syystäkin, mä edelleen uskon että se on hyvä akseli, mutta kun mä löydän siitä niin vähän niitä tietoja mitä mä kaipaisin että silti vain pistän hanttiin (itsellenikin) sen hommaamista, joku viisaampi niiden kanssa pelannut vois kertoa mulle asiasta jotain.

leveys on ok, painoahan siinä on vähän enemmän ja maavaraa saa alareunasta "sheivaamalla", mutta sitten se pyöräasia, löytyykö siihen 8 pulttiseen napaan yhtään 15" vannetta ettei heti tarvis mennä rengaskauppaan että pääsee ajeleen.

levyjarrut mä siihen kuiteski laitaisin, 14 pulttiseen ne on helpompi laittaakkin kun ei tarvi satulan rautaa suunnitella kun niitä on tossa omasta takaa jo valmiina, mutta mites sittekardaanin kanssa, sopiiko siihen saman mittanen kardaani kun on 12 bolt vai pitääkö sitä ruveta taas muutteleen.

mites sitte etuakselin kanssa, kumpi on helpompaa, yrittää keksiä taakse jostain 6 pulttiseksi muuttavat spacerit tai jotain vai haeskella eteen 8 pulttiset navat, seka rengastusta en halua mukanani kantaa tai muuten tarvii olla aina kaks varapyörää, eteen ja taakse omansa.

pikku info:

-10,5" murikka
-omapaino on 250kg
-omapaino ilman rumpujarrut 204,5kg
-30 booriset pinioni ja vetoakselit
-leveykset: van=70", SRW single rear wheel truck 67,5", DRW dual rear wheel truck 72" ja C&C cab and chasis truck 63,5"
-12 bolt kardaani mahtuu jos laitan sinne 1310-1350 risteys
-15" 8x6,5" pulttijako löytyy amerikasta
-tavallisia välitykset ovat 4,10:1 ja 4,56:1 detroit lockerilla
-helppo leikkaa pois 2" murikkan pohjasta
-välitykset löytyy kokosta: 3,73:1 4,10:1 4,56:1 4,88:1 ja 5,13:1

toivottavasti se oli jotain apua...

anna ne olla 6 pulltiset etu ja osta vaan 2x 15" vanteet taakse joka on 8x6,5" pulttijako...
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 21:44
Legenda

Perusasetus

joo, noin se kuullostaisn hyvältä muuten mutta sitte tarvii vaan olla se etu ja taka-akselin varapyörä erikseen... aika painava on toi akseli, yli 200 kg kun ton 12 pulttisen nostaa yksin sivuun tarvittaessa mulla on jo 1350 kardaanit joten ainoastaan se pituus oli arvelluttavaa, en mä kyllä jättäisi 1310 ristikkoa sulakkeeksikaan tommosen akselin kanssa kun ne ei kestä pienempien akselien kanssakaan, vaikka ristikko toki oliskin helpompi vaihtaa kun välitys (kokemus puhuu) tommosen 4.56 välityksellä kun löytäis suoraan niin johan oli mahtava laites.
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 22:00
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
joo, noin se kuullostaisn hyvältä muuten mutta sitte tarvii vaan olla se etu ja taka-akselin varapyörä erikseen... aika painava on toi akseli, yli 200 kg kun ton 12 pulttisen nostaa yksin sivuun tarvittaessa mulla on jo 1350 kardaanit joten ainoastaan se pituus oli arvelluttavaa, en mä kyllä jättäisi 1310 ristikkoa sulakkeeksikaan tommosen akselin kanssa kun ne ei kestä pienempien akselien kanssakaan, vaikka ristikko toki oliskin helpompi vaihtaa kun välitys (kokemus puhuu) tommosen 4.56 välityksellä kun löytäis suoraan niin johan oli mahtava laites.
eilen mä ostin yks 14ff akseli ja ennen kun se oli peräkärryssä pitäis olla 3 miehiä eli se on helvetin painava siellä tulee muuten detroit lockeri ja 4,56 välitykset

mistä ostit 1350 kardaanit? ajattelin kokeile 1310 ensiks, mutta varmasti täytyy vaihtaa ne...
Vastaa lainaten
Vanha 30.06.2008, 22:15
Legenda

Perusasetus

kardaanit ostin Jesseltä amerikasta, high angled drivelines:ltä

http://highangledriveline.com/

mullahan noi 1310:t ei kestänyt edes päivittäistä töissäkäyntiä, aina oli takaa ristikko poikki jostain syystä, viimme vuonna ostin taakse4 uuden ja toissa viikolla tuli etukardaani, niiden luulis nyt kestävän vähän aikaa (kop kop)
paljoko oli 14ff akselilla hintataso nykyään....
Vastaa lainaten
Vanha 02.07.2008, 21:11
83K5 83K5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 12.09.05
Sijainti: Otalampi, Vihti, Finland.
Perusasetus

Toissa kesänä hommasin ittelle D60 etuakselin ja 14bff taakse täältä palstan kautta. Joku kaveri ilmoitteli olevansa lähössä Saksasta tai Hollannista hakemaan tavaraa jostain Nato-purkaamolta ja nuo tuli siinä mukana. Molemmissa oli 4.56 välitys ja taka-akselilla valmiiks detroit locker. Oli tolla paketilla hintaakin vajaa pari tonnia muistaakseni, mutta josko nuo nyt sitten kestäs

Viimeksi muokannut 83K5 : 03.07.2008 17:01
Vastaa lainaten
Vanha 02.07.2008, 21:56
Legenda

Perusasetus

mulle annettiin ymmärtää että viimmesimmällä saksanreissulla löytyneet akselit oli siinä tonnin pintaan kipale, ja kunto oli mitä oli eikä kuulemma ollu kauheesti saanu sisälle kurkkia ja valita ruosteettomia yksilöitä...

näin siis minä kuulin... mutta huhut on huhuja...

mulla ei ole paria tonnia laittaa akseleihin sattuneesta syystä nimeltä kone ja kardaanit sekä täs kämpälle tehty ovien ja ikkunoiden vaihto joten jos auton meinaan saada ajoon niin jotain muuta on keksittävä, 14 bolt semi-float 6 pulttisilla vetareita olis muuten aika edullinen ja hieman 12 pulttista kestävämpi vaihtoehto...
Vastaa lainaten
Vanha 03.07.2008, 17:01
Aktiivijäsen

Perusasetus

Mä en ole kerinny vielä juurikaan ajaa tolla sen jälkeen ku akselit tuli alle laitettua. Sisältä nuo oli molemmat hyväkuntoisen NÄKÖISET... Saa nyt sitten nähdä miten käytännössä. Pyöränlaakerit vaihdoin molempiin ja jarrupalat eteen. Voi olla että etulevyt menee vielä uusiks.
Vastaa lainaten
Vanha 03.07.2008, 22:04
Konkari+

Perusasetus

nuo akselit varmasti kestää vaikka mitä avaisin tänään mun gm14bolt, ja vittu kun oo isoja osia siellä vetoakselit on melkein 40mm! mä vaihdan välitys ja laitan sinne detroit lockeri, vaihdan kaikki laakerit ja tiivisteet samalla keralla...

Viimeksi muokannut Nutti : 04.07.2008 04:42
Vastaa lainaten
Vanha 04.07.2008, 09:56
Legenda

Perusasetus

no kun kerran tunnutte niitä akseleita löytävän niin kattelkaa mullekkin edulliset semmoset...
Vastaa lainaten
Vanha 04.07.2008, 11:26
Konkari++

Perusasetus

Ja mullekin.. laitan kohta 42" renkaat alle, katotaan kuinka kauan 12 bolt lukolla pysyy ehjänä..
Vastaa lainaten
Vanha 04.07.2008, 13:37
Konkari+

Perusasetus

niitä on vaikea löytää, en oo nähnyt mitään ilmoituksia niistä akseletä...ostin mun kaverilta ruotsista...
Vastaa lainaten
Vanha 05.07.2008, 12:22
Konkari+

Perusasetus

se WFO Consept mistä sä ostit hi-steer osat, onko niitä mitään nettisivu vai kuinka sä tilasit osat sieltä? kattelin googlessa, mutta en löytänyt mitään...
Vastaa lainaten
Vanha 05.07.2008, 18:01
Legenda

Perusasetus

http://www.wfoconcepts.com/
Vastaa lainaten
Vanha 06.07.2008, 13:49
Konkari+

Perusasetus

kiitoksia...harmi vaan kuin ei ollut crossoveria dana 60:lle en vielä tiedä mistä saan osta tommonen setti...
Vastaa lainaten
Vanha 06.07.2008, 18:06
Legenda

Perusasetus

kyllä nillä luultavasti on, kysymällä mä omankin hi steer sarjan sieltä löysin kun ei siitä niitten sivuilla mitään silloin puheltu
Vastaa lainaten
Vanha 06.07.2008, 18:13
Konkari+

Perusasetus

lähettikö sä sinne sähköposti vai kysyt sä siltä sivulta "contact wfo"?
Vastaa lainaten
Vanha 06.07.2008, 20:34
Legenda

Perusasetus

taisin laittaa vähän molemmilla tavoilla, trevor oli se kaveri joka mulle vastaili mutta en nyt löydä sitä sähköpostiosoitetta..
Vastaa lainaten
Vanha 06.07.2008, 20:54
Aktiivijäsen

Perusasetus

Dana 60 crossovereita saa ainakin
http://www.offroaddesign.com/catalog...0crossover.htm
ja
http://www.northwestfab.com/dana60steeringarm.html

Itse tilasin vuosi sitten tuolta jälkimmäisestä sen high-steer kitin. Ihan ei voi suositella kun oli nuo tangot molemmat liika lyhyet. Rytarille kiitoksia sopivamman mittaisista tangoista!
Vastaa lainaten
Vanha 07.07.2008, 10:54
Konkari+

Perusasetus

lähetti sähköposti offroaddesign noin viikko sitten, mutta en oo vielä saanut vastaus sieltä, mutta lähetti nyt suoraan Trevor sähköpostiin ja northwestfab...toivottavasti saan kohta vastaus...

kiitos teille!
Vastaa lainaten
Vanha 16.07.2008, 19:18
Konkari++

Perusasetus

Melkein sama tapahtunut mulle eilen,
pitäis varmaan tilata samanlainen, mutta miten on kulman/pituuksen puolella kun mulla on reilu 6 tuuman korotus jousilla?

etukardaani taasen ei tykännyt testilenkistä, tuplaniven jumitti omituiseen kulmaan, keskikuula on puoliksi ulkona kupistaan ja perän puoleinen haarukka hajos sekä ristikosta katkes 3 tappia ja keskuosa katosi näkyvistä vallan, myös jakiksen kannakepalkki näyttää saaneen samassa keikassa hieman kipeää ja on nyt kierossa siellä auton alla, muuten ihan ok reissu, ekaa kertaa mun aikan autossa oli kääntyvät etupyörät ja autolla pystyi valitseman ajolinjoja.[/QUOTE]

Viimeksi muokannut jonas_k : 16.07.2008 19:22
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47

Sivu luotu: 19:30 (GMT +2).