![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Saanko ehdottaa tollasta: http://www.youtube.com/watch?v=RLiCq8nbqzw Tai tollasta: http://www.youtube.com/watch?v=hNraI...p;feature=user Minusta näissä autoissa akseliongelmat on ratkaistu ns. riittävän hyvin. Ylemmässä on 20 tonnisen kaivurin napavälitteiset akselit ja alemmassa "perinteisemmät" 2,5 tonniset Rockwell -akselit. Käsittääkseni kummassakaan autossa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia 53" renkaalla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan... voishan se silti olla että jostain löytyis tommosia 53" renkaita joihin on valettu kokonumero peilikuvana että ne kelpais virkamiehillekkin tavattaessa...
od:tä en muuten löytäntyt yhtään 14ff akselia sitä selaillessani, ja haku ei antanut mulle mitään vaihtoehtoja. tämä 14 bolt käännytys saa jo uskomattomat mittasuhteet, ja ihan syystäkin, mä edelleen uskon että se on hyvä akseli, mutta kun mä löydän siitä niin vähän niitä tietoja mitä mä kaipaisin että silti vain pistän hanttiin (itsellenikin) sen hommaamista, joku viisaampi niiden kanssa pelannut vois kertoa mulle asiasta jotain. leveys on ok, painoahan siinä on vähän enemmän ja maavaraa saa alareunasta "sheivaamalla", mutta sitten se pyöräasia, löytyykö siihen 8 pulttiseen napaan yhtään 15" vannetta ettei heti tarvis mennä rengaskauppaan että pääsee ajeleen. levyjarrut mä siihen kuiteski laitaisin, 14 pulttiseen ne on helpompi laittaakkin kun ei tarvi satulan rautaa suunnitella kun niitä on tossa omasta takaa jo valmiina, mutta mites sittekardaanin kanssa, sopiiko siihen saman mittanen kardaani kun on 12 bolt vai pitääkö sitä ruveta taas muutteleen. mites sitte etuakselin kanssa, kumpi on helpompaa, yrittää keksiä taakse jostain 6 pulttiseksi muuttavat spacerit tai jotain vai haeskella eteen 8 pulttiset navat, seka rengastusta en halua mukanani kantaa tai muuten tarvii olla aina kaks varapyörää, eteen ja taakse omansa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Asia ei ole välttämättä noin. Otappa joskus mittanauha kouraan napavälitteisen akselin vieressä...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei aina juu.. mutta noissa sun laittamissa videoissa se kyllä on niin että maahan ottais
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pikku info: -10,5" murikka -omapaino on 250kg -omapaino ilman rumpujarrut 204,5kg -30 booriset pinioni ja vetoakselit -leveykset: van=70", SRW single rear wheel truck 67,5", DRW dual rear wheel truck 72" ja C&C cab and chasis truck 63,5" -12 bolt kardaani mahtuu jos laitan sinne 1310-1350 risteys -15" 8x6,5" pulttijako löytyy amerikasta -tavallisia välitykset ovat 4,10:1 ja 4,56:1 detroit lockerilla -helppo leikkaa pois 2" murikkan pohjasta -välitykset löytyy kokosta: 3,73:1 4,10:1 4,56:1 4,88:1 ja 5,13:1 toivottavasti se oli jotain apua... anna ne olla 6 pulltiset etu ja osta vaan 2x 15" vanteet taakse joka on 8x6,5" pulttijako... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
joo, noin se kuullostaisn hyvältä muuten mutta sitte tarvii vaan olla se etu ja taka-akselin varapyörä erikseen... aika painava on toi akseli, yli 200 kg kun ton 12 pulttisen nostaa yksin sivuun tarvittaessa
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() mistä ostit 1350 kardaanit? ajattelin kokeile 1310 ensiks, mutta varmasti täytyy vaihtaa ne... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kardaanit ostin Jesseltä amerikasta, high angled drivelines:ltä
http://highangledriveline.com/ mullahan noi 1310:t ei kestänyt edes päivittäistä töissäkäyntiä, aina oli takaa ristikko poikki jostain syystä, viimme vuonna ostin taakse4 uuden ja toissa viikolla tuli etukardaani, niiden luulis nyt kestävän vähän aikaa (kop kop) paljoko oli 14ff akselilla hintataso nykyään.... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Toissa kesänä hommasin ittelle D60 etuakselin ja 14bff taakse täältä palstan kautta. Joku kaveri ilmoitteli olevansa lähössä Saksasta tai Hollannista hakemaan tavaraa jostain Nato-purkaamolta ja nuo tuli siinä mukana. Molemmissa oli 4.56 välitys ja taka-akselilla valmiiks detroit locker. Oli tolla paketilla hintaakin vajaa pari tonnia muistaakseni, mutta josko nuo nyt sitten kestäs
![]() Viimeksi muokannut 83K5 : 03.07.2008 17:01 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Käsittääkseni blaze on tarkoitus pitää kilvissä?
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
minkä kokoisia on muuten nuo lehmäblazerin renkaita?
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
joo, 35" pyörät on blazessa alla ja otteessa, ja edelleen on tarkoitus että autossa on laillisesti laput päissä jottei siitä tarvi tehdä trailerikuskattavaa, ylimääräinen kustannus se vetoauton hommaaminekin tolle olis....
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |