Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #276  
Vanha 14.05.2008, 11:22
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

mistä ostit kaikki hi-steer osat? ja paljonko maksaa? mullekin kiinnostaa tommonen setti, koska nyt renkaat ottaa vähän kiinni ohjaussimpukkan käsivarsi...

näki että sulla on (oli?)pakokaasujen mittari kun dieselikone oli vielä siellä...kunika lämmin sun dieselikonen pakokaasut oli? mullakin on egt-mittari, mutta en ole vielä saanut sen tosi testanut.

Shit by Chevy: drive it 3 hours, rebuild it 3 weeks - blazer K5 -85
www.bnmotor.fi
www.anorrback.fi

Edited by - Nutti on 14/05/2008 12:34:20
Vastaa lainaten
  #277  
Vanha 14.05.2008, 12:57
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
quote:
mistä ostit kaikki hi-steer osat? ja paljonko maksaa? mullekin kiinnostaa tommonen setti, koska nyt renkaat ottaa vähän kiinni ohjaussimpukkan käsivarsi...

näki että sulla on (oli?)pakokaasujen mittari kun dieselikone oli vielä siellä...kunika lämmin sun dieselikonen pakokaasut oli? mullakin on egt-mittari, mutta en ole vielä saanut sen tosi testanut.

Shit by Chevy: drive it 3 hours, rebuild it 3 weeks - blazer K5 -85
www.bnmotor.fi
www.anorrback.fi

Edited by - Nutti on 14/05/2008 12:34:20

hi steer osat tuli jenkeistä, WFO Conseptilta hintaa tuli jonku 400 muistaakseni...

pakokaasut oli mulla farenheit asteikolla muistaakseni jotenkin niin että

tyhjäkäynnillä 200F
kevyessä kylä ajossa 400f
maantiellä 600
Ylämäkiin vedättäessä nousi 800
ja jos otti täyskaasukiihdytyksen tai vedätti muuten vaan lappu pohjassa lämmöt kipus tonne yli 1100 turvallisen rajan yläpuolelle, vanhalla pumpulla ne meni jopa kerran 1300f asti, mutta heti hölläsin että sain lämmön putoon alle sen 1100 mitä jenkit pitää ylärajana. vakiosyötöillä ei tahdo saada yli 900 lämpöjä..


mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl...

Edited by - Rytari on 15/05/2008 23:21:22
Vastaa lainaten
  #278  
Vanha 14.05.2008, 23:27
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

suuuuurin kiitoksia! aina hyvä kun saan tiedot henkilöstä joka on kokeilut

Shit by Chevy: drive it 3 hours, rebuild it 3 weeks - blazer K5 -85
www.bnmotor.fi
www.anorrback.fi
Vastaa lainaten
  #279  
Vanha 15.05.2008, 22:18
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no niin, nyt olis tangot paikallaan, maalasin ne harmaaksi ettei paista niin paljo vastaan tuolta alustasta, tosin pian ne sinne varmaan muutenkin olis naamioitunut.




kuvat on tosissaan surkeita, mutta kun tossa mun kamerassa ei tunnu oikein olevan optiikka kunnossa, ei riitä valo auton alla kuvaamiseen (etenkään kun rupes jo hämärtään), yritin vähän muuttaa kirkkautta mutta värit vääristyy heti päin honkia, kyllä tosta nyt varmaan silti asian näkee ettei siitä tule ongelmaa.

kallistelin akselia molempiin suuntiin ja hyvin näyttää jäävän tila tolle ohjausvarrelle liikkua, samoin kääntelin pyöriä äärilaitoihin ja yritin säätää ohjauksen siten että kääntyis saman verran molempiin suuntiin, hieman siinä on poliittinen ohjaus, se tosin aiheutti sen että ratti kenottaa 90 astetta oikeella suoraan ajaessa ja auto tuntuis vähän puoltavan vasurille, mistähän sekin johtuu, aurausta säädin toisesta tangosta vajaan pari milliä pyörien ulkosyrjistä mitattuna, ei oikein ole tietoa että mikä se hyvä määrä olis.

mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl...

Edited by - Rytari on 15/05/2008 23:20:25
Vastaa lainaten
  #280  
Vanha 25.05.2008, 19:12
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no niin, vinssi laitettuna, testiajot ajettuna


samaan vanhaan puskuriin se nyt tuli laitettua vaikka joutui tuomaan 30mm koko laitosta eteenpäin jottei tarvinnut koko keulaa pilkkoa, samalla tosin sen sai vähän paremmin kiinni kuin mitä se ennen on ollut parilla m12 pultilla puoleltansa.




etukardaani taasen ei tykännyt testilenkistä, tuplaniven jumitti omituiseen kulmaan, keskikuula on puoliksi ulkona kupistaan ja perän puoleinen haarukka hajos sekä ristikosta katkes 3 tappia ja keskuosa katosi näkyvistä vallan, myös jakiksen kannakepalkki näyttää saaneen samassa keikassa hieman kipeää ja on nyt kierossa siellä auton alla, muuten ihan ok reissu, ekaa kertaa mun aikan autossa oli kääntyvät etupyörät ja autolla pystyi valitseman ajolinjoja.

Viimeksi muokannut Rytari : 25.05.2008 19:18
Vastaa lainaten
  #281  
Vanha 25.05.2008, 20:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Thumbs up

Etukarpaasi paskana, ja silti jaksat riemuita hyvästä ohjauksesta...!? Miten voi joku ottaa kaikki nuo vastoin käymiset noin tyynesti. Haluan samoja mieliala lääkkeitä.
Vastaa lainaten
  #282  
Vanha 25.05.2008, 21:00
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Tai sitten Rytari on jo alkanut tottuun siihen että aika usein on lehmään iskenyt joku tauti..

Hyvinhän tuo "pikku" vinssi näyttäis siihen istuvan
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #283  
Vanha 26.05.2008, 06:52
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Etukarpaasi paskana, ja silti jaksat riemuita hyvästä ohjauksesta...!? Miten voi joku ottaa kaikki nuo vastoin käymiset noin tyynesti. Haluan samoja mieliala lääkkeitä.
Hei, jos tuollaiseen Chevyyn saa TOIMIVAN ohjauksen, niin pienillä kartaanimurheilla ei ole mitään väliä... ;-D Kardaaneja saa kaupasta, mutta toimivan ohjauksen kanssa on vähän niin ja näin. Väitän että itsellä olisi ihan samat tunnelmat vastaavan koeajolenkin jälkeen.

Onnittelut Mikolle ohjauksesta. Miltäs se bensamylly muuten tuntui nakuttimen jälkeen?
Vastaa lainaten
  #284  
Vanha 26.05.2008, 08:46
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

hullun lehmän tauti?


bensamylly tuntuu nakuttimen jälkeen aika herkältä liiankin herkältä... täytyy vähän opetella ajaan taas tolla ettei mene ajo ihan nyökkimiseksi, mutta mukavasti se tarvittaessa vastaa puhutteluun vaikka on ihan vakiopannu.

ja mitä siihen osien hajoamiseen tulee, niin ton kardaanin hajoaminen ei kyllä enää tullut mitenkään yllätyksenä, se on kuiteskin niitä harvoja osia mitkä oli alkuperäisessä mallissaan, ja mm. liuku rupes oleen jo väljä ja kardaani jurras maantienopeuksilla.

vinssi istuu ihan hyvin, tosin keulaan tuli vähän lisää ylityksiä ja se ahistaa noita ojan ylityksiä ainaskin. on muuten aika sivistynyt ääni t-maxissa tohon vanhaan abt:n kelaimeen verrattuna. semmosenkin huomion tein että t-maxilla vetäessä ei toi volttimittari tiedä juuri mitään kun taasen abt:llä se putos aina lähelle 11v ja kovassa rääkissä jopa 9v asti niin nyt viisari pysytteli 13v yläpuolella sen vähä mitä vedeltiin.
Vastaa lainaten
  #285  
Vanha 28.05.2008, 15:20
Unregistered
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

se vähä mitä vinssattiin pistä se vaijeri häsäkkä kehiin niin ei väki enään edes ihmettele miten karpaasi hajos =)
t:LINNA
Vastaa lainaten
  #286  
Vanha 29.05.2008, 00:30
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



ei mun silmään oikein osunu hyvää kuvaa siitä paikasta.. tossa sitä nyt kummiski vedetään, 2 x T-max ja yks tojon mekaaninen, kaikki pylpyrän kautta...

had:ilainen etukardaani olis 419 taalaa+ rahti... hmmm....
Vastaa lainaten
  #287  
Vanha 16.06.2008, 21:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


siinä se nyt on, high angled drivelinesin jesse myi mulle tuommoisen sopuhintaan


one ton cv kardaani 1350 ristikoilla, mukana tuli myös 10 pulttiseen sopiva 1350 yoke


laitetan nyt kuva näistäkin satuloista mitkä taannoin huusin ebaystä, josko niille keksis jotain käyttöä, gm:n satulat, cadillac eldorado 76-78 ja joissain firebird , camaro jutuissa toiminut takalevyjarrusatuloina tuollaisia aikoinaan, muuten saman kokoiset kuin lehmässä on edessä nytkin, mutta näistä löytyy mekaaninen seisontajarru systeemi.
Vastaa lainaten
  #288  
Vanha 16.06.2008, 21:53
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Taas pääsee ajeleen
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #289  
Vanha 29.06.2008, 12:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ Näytä viesti
Taas pääsee ajeleen

no niin no... niin
Vastaa lainaten
  #290  
Vanha 29.06.2008, 12:46
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Ihan semmosta kyselisin että kumpaanko suuntaan sulla noi flektit vetää, että imeekö ne vaiko puhaltaako?
Vastaa lainaten
  #291  
Vanha 29.06.2008, 13:05
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Oliko muuta mennyt kun hampaat sileeksi?
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #292  
Vanha 29.06.2008, 13:20
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

onko tuo 10 vai 12 bolt? Toimiiko tuo lukko hyvin?
Vastaa lainaten
  #293  
Vanha 29.06.2008, 13:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Onko muita vauriota kuin pyörien hampaat ja kopan reikä?
Vastaa lainaten
  #294  
Vanha 29.06.2008, 16:41
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, ensimmäisenä kerrottakoon että flektit vetää ilmaa syylärin läpi, mutta noissa se ropelli on käännettävissä myös toisinpäin joten ne saa puhaltaankin jos on tarvetta asentaa ne kennon toiselle puolelle, mulla vain oli paremmin tilaa tolla puolen ja ehkä ne vähän paremmin noinpäin sitä ilmaa kierrättääkin eikä mee kaikki turpeet siipien väliin.


perä on 12 bolt ja lukko piti hyvin loppuun asti puoli kierrosta lautaspyörästä hampaita sileänä, muuta vikaa en vielä ole löytänyt tosta, kopassa on muutama reikä...
Vastaa lainaten
  #295  
Vanha 29.06.2008, 17:19
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 792
Perusasetus

Onko noi akselit vaan yksinkertasesti liian pienet ton painoseen autoon vai heikkoo materiaalia?? Pistä sinne jokku moggilaiset porttaalit niin vois kestää.
Vastaa lainaten
  #296  
Vanha 30.06.2008, 11:04
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Tai edes D70 tai FF14 bolt taakse...

Mulla on kestänyt "mailaa" ainakin melko hyvin.
Oon koittanu tarpeen tullen aina pompottaa ja kepittää mahd paljon.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #297  
Vanha 30.06.2008, 14:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

14ff vois joltain jostain ostaakkin (tiedä sitte löytyykö niitäkään enää helpolla) jos löytäis jostain siihen samalla 15" vanteet ettei tarvis vallan rengaskaupoille ruveta... ja samalla täytyy sitte eteen vaihtaa silti navat...
Vastaa lainaten
  #298  
Vanha 30.06.2008, 14:21
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Onpahan niitä jokunen ollu myynnissä tuolla OD:lla tässä aikojen saatossa.
Taitaa osa olla edelleen tyrkyllä.
Toi rengashan sulla sitten on ehkä vähän pienen sorttinen kun toi 14-bolt on aika möhkäle...

Noilla USA purku/tuontihepuilla esim. usa-osa tms. saattaa kanssa niitä olla, mutta hinnat voi olla sitten toista maata.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #299  
Vanha 30.06.2008, 14:36
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Saanko ehdottaa tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=RLiCq8nbqzw

Tai tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=hNraI...p;feature=user

Minusta näissä autoissa akseliongelmat on ratkaistu ns. riittävän hyvin. Ylemmässä on 20 tonnisen kaivurin napavälitteiset akselit ja alemmassa "perinteisemmät" 2,5 tonniset Rockwell -akselit. Käsittääkseni kummassakaan autossa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia 53" renkaalla.
Vastaa lainaten
  #300  
Vanha 30.06.2008, 14:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan... voishan se silti olla että jostain löytyis tommosia 53" renkaita joihin on valettu kokonumero peilikuvana että ne kelpais virkamiehillekkin tavattaessa...

od:tä en muuten löytäntyt yhtään 14ff akselia sitä selaillessani, ja haku ei antanut mulle mitään vaihtoehtoja.

tämä 14 bolt käännytys saa jo uskomattomat mittasuhteet, ja ihan syystäkin, mä edelleen uskon että se on hyvä akseli, mutta kun mä löydän siitä niin vähän niitä tietoja mitä mä kaipaisin että silti vain pistän hanttiin (itsellenikin) sen hommaamista, joku viisaampi niiden kanssa pelannut vois kertoa mulle asiasta jotain.

leveys on ok, painoahan siinä on vähän enemmän ja maavaraa saa alareunasta "sheivaamalla", mutta sitten se pyöräasia, löytyykö siihen 8 pulttiseen napaan yhtään 15" vannetta ettei heti tarvis mennä rengaskauppaan että pääsee ajeleen.

levyjarrut mä siihen kuiteski laitaisin, 14 pulttiseen ne on helpompi laittaakkin kun ei tarvi satulan rautaa suunnitella kun niitä on tossa omasta takaa jo valmiina, mutta mites sittekardaanin kanssa, sopiiko siihen saman mittanen kardaani kun on 12 bolt vai pitääkö sitä ruveta taas muutteleen.

mites sitte etuakselin kanssa, kumpi on helpompaa, yrittää keksiä taakse jostain 6 pulttiseksi muuttavat spacerit tai jotain vai haeskella eteen 8 pulttiset navat, seka rengastusta en halua mukanani kantaa tai muuten tarvii olla aina kaks varapyörää, eteen ja taakse omansa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47


Sivu luotu: 00:28 (GMT +2).