![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#276
|
||||
|
||||
![]()
mistä ostit kaikki hi-steer osat? ja paljonko maksaa? mullekin kiinnostaa tommonen setti, koska nyt renkaat ottaa vähän kiinni ohjaussimpukkan käsivarsi...
![]() näki että sulla on (oli?)pakokaasujen mittari kun dieselikone oli vielä siellä...kunika lämmin sun dieselikonen pakokaasut oli? mullakin on egt-mittari, mutta en ole vielä saanut sen tosi testanut. Shit by Chevy: drive it 3 hours, rebuild it 3 weeks - blazer K5 -85 www.bnmotor.fi www.anorrback.fi Edited by - Nutti on 14/05/2008 12:34:20 |
#277
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
hi steer osat tuli jenkeistä, WFO Conseptilta hintaa tuli jonku 400 muistaakseni... pakokaasut oli mulla farenheit asteikolla muistaakseni jotenkin niin että tyhjäkäynnillä 200F kevyessä kylä ajossa 400f maantiellä 600 Ylämäkiin vedättäessä nousi 800 ja jos otti täyskaasukiihdytyksen tai vedätti muuten vaan lappu pohjassa lämmöt kipus tonne yli 1100 turvallisen rajan yläpuolelle, vanhalla pumpulla ne meni jopa kerran 1300f asti, mutta heti hölläsin että sain lämmön putoon alle sen 1100 mitä jenkit pitää ylärajana. vakiosyötöillä ei tahdo saada yli 900 lämpöjä.. mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl... Edited by - Rytari on 15/05/2008 23:21:22 |
#278
|
||||
|
||||
![]()
suuuuurin kiitoksia! aina hyvä kun saan tiedot henkilöstä joka on kokeilut
![]() Shit by Chevy: drive it 3 hours, rebuild it 3 weeks - blazer K5 -85 www.bnmotor.fi www.anorrback.fi |
#279
|
||||
|
||||
![]()
no niin, nyt olis tangot paikallaan, maalasin ne harmaaksi ettei paista niin paljo vastaan tuolta alustasta, tosin pian ne sinne varmaan muutenkin olis naamioitunut.
kuvat on tosissaan surkeita, mutta kun tossa mun kamerassa ei tunnu oikein olevan optiikka kunnossa, ei riitä valo auton alla kuvaamiseen (etenkään kun rupes jo hämärtään), yritin vähän muuttaa kirkkautta mutta värit vääristyy heti päin honkia, kyllä tosta nyt varmaan silti asian näkee ettei siitä tule ongelmaa. kallistelin akselia molempiin suuntiin ja hyvin näyttää jäävän tila tolle ohjausvarrelle liikkua, samoin kääntelin pyöriä äärilaitoihin ja yritin säätää ohjauksen siten että kääntyis saman verran molempiin suuntiin, hieman siinä on poliittinen ohjaus, se tosin aiheutti sen että ratti kenottaa 90 astetta oikeella suoraan ajaessa ja auto tuntuis vähän puoltavan vasurille, mistähän sekin johtuu, aurausta säädin toisesta tangosta vajaan pari milliä pyörien ulkosyrjistä mitattuna, ei oikein ole tietoa että mikä se hyvä määrä olis. mikään ei ole ikuista, mutta kestäisivät nyt edes järkevää käyttöä prkl... Edited by - Rytari on 15/05/2008 23:20:25 |
#280
|
||||
|
||||
![]()
no niin, vinssi laitettuna, testiajot ajettuna
samaan vanhaan puskuriin se nyt tuli laitettua vaikka joutui tuomaan 30mm koko laitosta eteenpäin jottei tarvinnut koko keulaa pilkkoa, samalla tosin sen sai vähän paremmin kiinni kuin mitä se ennen on ollut parilla m12 pultilla puoleltansa. etukardaani taasen ei tykännyt testilenkistä, tuplaniven jumitti omituiseen kulmaan, keskikuula on puoliksi ulkona kupistaan ja perän puoleinen haarukka hajos sekä ristikosta katkes 3 tappia ja keskuosa katosi näkyvistä vallan, myös jakiksen kannakepalkki näyttää saaneen samassa keikassa hieman kipeää ja on nyt kierossa siellä auton alla, muuten ihan ok reissu, ekaa kertaa mun aikan autossa oli kääntyvät etupyörät ja autolla pystyi valitseman ajolinjoja. Viimeksi muokannut Rytari : 25.05.2008 19:18 |
#281
|
||||
|
||||
![]()
Etukarpaasi paskana, ja silti jaksat riemuita hyvästä ohjauksesta...!? Miten voi joku ottaa kaikki nuo vastoin käymiset noin tyynesti. Haluan samoja mieliala lääkkeitä.
![]() ![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#282
|
||||
|
||||
![]()
Tai sitten Rytari on jo alkanut tottuun siihen että aika usein on lehmään iskenyt joku tauti..
![]() Hyvinhän tuo "pikku" vinssi näyttäis siihen istuvan ![]()
__________________
|
#283
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Onnittelut Mikolle ohjauksesta. Miltäs se bensamylly muuten tuntui nakuttimen jälkeen? |
#284
|
||||
|
||||
![]() hullun lehmän tauti?
bensamylly tuntuu nakuttimen jälkeen aika herkältä
![]() ja mitä siihen osien hajoamiseen tulee, niin ton kardaanin hajoaminen ei kyllä enää tullut mitenkään yllätyksenä, se on kuiteskin niitä harvoja osia mitkä oli alkuperäisessä mallissaan, ja mm. liuku rupes oleen jo väljä ja kardaani jurras maantienopeuksilla. vinssi istuu ihan hyvin, tosin keulaan tuli vähän lisää ylityksiä ja se ahistaa noita ojan ylityksiä ainaskin. on muuten aika sivistynyt ääni t-maxissa tohon vanhaan abt:n kelaimeen verrattuna. semmosenkin huomion tein että t-maxilla vetäessä ei toi volttimittari tiedä juuri mitään kun taasen abt:llä se putos aina lähelle 11v ja kovassa rääkissä jopa 9v asti niin nyt viisari pysytteli 13v yläpuolella sen vähä mitä vedeltiin. |
#285
|
|||
|
|||
![]()
se vähä mitä vinssattiin
![]() t:LINNA |
#286
|
||||
|
||||
![]() ei mun silmään oikein osunu hyvää kuvaa siitä paikasta.. tossa sitä nyt kummiski vedetään, 2 x T-max ja yks tojon mekaaninen, kaikki pylpyrän kautta... had:ilainen etukardaani olis 419 taalaa+ rahti... hmmm.... |
#287
|
||||
|
||||
![]() siinä se nyt on, high angled drivelinesin jesse myi mulle tuommoisen sopuhintaan one ton cv kardaani 1350 ristikoilla, mukana tuli myös 10 pulttiseen sopiva 1350 yoke laitetan nyt kuva näistäkin satuloista mitkä taannoin huusin ebaystä, josko niille keksis jotain käyttöä, gm:n satulat, cadillac eldorado 76-78 ja joissain firebird , camaro jutuissa toiminut takalevyjarrusatuloina tuollaisia aikoinaan, muuten saman kokoiset kuin lehmässä on edessä nytkin, mutta näistä löytyy mekaaninen seisontajarru systeemi. |
#288
|
||||
|
||||
![]()
Taas pääsee ajeleen
![]()
__________________
|
#289
|
||||
|
||||
![]() |
#290
|
||||
|
||||
![]()
Ihan semmosta kyselisin että kumpaanko suuntaan sulla noi flektit vetää, että imeekö ne vaiko puhaltaako?
|
#291
|
||||
|
||||
![]()
Oliko muuta mennyt kun hampaat sileeksi?
__________________
|
#292
|
||||
|
||||
![]()
onko tuo 10 vai 12 bolt? Toimiiko tuo lukko hyvin?
|
#293
|
||||
|
||||
![]()
Onko muita vauriota kuin pyörien hampaat ja kopan reikä?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#294
|
||||
|
||||
![]()
joo, ensimmäisenä kerrottakoon että flektit vetää ilmaa syylärin läpi, mutta noissa se ropelli on käännettävissä myös toisinpäin joten ne saa puhaltaankin jos on tarvetta asentaa ne kennon toiselle puolelle, mulla vain oli paremmin tilaa tolla puolen ja ehkä ne vähän paremmin noinpäin sitä ilmaa kierrättääkin eikä mee kaikki turpeet siipien väliin.
perä on 12 bolt ja lukko piti hyvin loppuun asti ![]() |
#295
|
||||
|
||||
![]()
Onko noi akselit vaan yksinkertasesti liian pienet ton painoseen autoon vai heikkoo materiaalia?? Pistä sinne jokku moggilaiset porttaalit niin vois kestää.
|
#296
|
||||
|
||||
![]()
Tai edes D70 tai FF14 bolt taakse...
Mulla on kestänyt "mailaa" ainakin melko hyvin. Oon koittanu tarpeen tullen aina pompottaa ja kepittää mahd paljon. ![]()
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#297
|
||||
|
||||
![]()
14ff vois joltain jostain ostaakkin (tiedä sitte löytyykö niitäkään enää helpolla) jos löytäis jostain siihen samalla 15" vanteet ettei tarvis vallan rengaskaupoille ruveta... ja samalla täytyy sitte eteen vaihtaa silti navat...
|
#298
|
||||
|
||||
![]()
Onpahan niitä jokunen ollu myynnissä tuolla OD:lla tässä aikojen saatossa.
Taitaa osa olla edelleen tyrkyllä. Toi rengashan sulla sitten on ehkä vähän pienen sorttinen kun toi 14-bolt on aika möhkäle... Noilla USA purku/tuontihepuilla esim. usa-osa tms. saattaa kanssa niitä olla, mutta hinnat voi olla sitten toista maata.
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#299
|
||||
|
||||
![]()
Saanko ehdottaa tollasta:
http://www.youtube.com/watch?v=RLiCq8nbqzw Tai tollasta: http://www.youtube.com/watch?v=hNraI...p;feature=user Minusta näissä autoissa akseliongelmat on ratkaistu ns. riittävän hyvin. Ylemmässä on 20 tonnisen kaivurin napavälitteiset akselit ja alemmassa "perinteisemmät" 2,5 tonniset Rockwell -akselit. Käsittääkseni kummassakaan autossa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia 53" renkaalla. |
#300
|
||||
|
||||
![]()
hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan... voishan se silti olla että jostain löytyis tommosia 53" renkaita joihin on valettu kokonumero peilikuvana että ne kelpais virkamiehillekkin tavattaessa...
od:tä en muuten löytäntyt yhtään 14ff akselia sitä selaillessani, ja haku ei antanut mulle mitään vaihtoehtoja. tämä 14 bolt käännytys saa jo uskomattomat mittasuhteet, ja ihan syystäkin, mä edelleen uskon että se on hyvä akseli, mutta kun mä löydän siitä niin vähän niitä tietoja mitä mä kaipaisin että silti vain pistän hanttiin (itsellenikin) sen hommaamista, joku viisaampi niiden kanssa pelannut vois kertoa mulle asiasta jotain. leveys on ok, painoahan siinä on vähän enemmän ja maavaraa saa alareunasta "sheivaamalla", mutta sitten se pyöräasia, löytyykö siihen 8 pulttiseen napaan yhtään 15" vannetta ettei heti tarvis mennä rengaskauppaan että pääsee ajeleen. levyjarrut mä siihen kuiteski laitaisin, 14 pulttiseen ne on helpompi laittaakkin kun ei tarvi satulan rautaa suunnitella kun niitä on tossa omasta takaa jo valmiina, mutta mites sittekardaanin kanssa, sopiiko siihen saman mittanen kardaani kun on 12 bolt vai pitääkö sitä ruveta taas muutteleen. mites sitte etuakselin kanssa, kumpi on helpompaa, yrittää keksiä taakse jostain 6 pulttiseksi muuttavat spacerit tai jotain vai haeskella eteen 8 pulttiset navat, seka rengastusta en halua mukanani kantaa tai muuten tarvii olla aina kaks varapyörää, eteen ja taakse omansa. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |