Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.06.2008, 21:21
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Cool

Vuodon haku jatkuu, eli avasin tuon kylmäkäynnistimen/"jousihässäkän" ja O-rengas oli heti kädessä.
Tällä kertaa tuli se ainut haitta eli pumppu tyhjeni täysin dieselistä ja mun hommaamasta tiivistesarjasta ei löytynyt kyseistä O-rengasta
Pitää huomenna töistä etsiskellä jos sattuis löytymään samankokoinen O-rengas. Sitten taas peukut pystyssä käynnistämään...

Vielä kännykameralla otettu suttunen kuva perään

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2008, 15:36
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Thumbs down

Juu-u.
Löysin sopivan kokoisen O-renkaan ja laitoin kannen kiinni,
pärähti pienen pyörittämisen jälkeen käyntiin mutta vuoto jatkui edelleen. Vuoto ei ollut tuossa kylmäkäynnistimen O-renkaassa.
Nyt paikansin varmuudella sen että vuoto tulee pumpun takaa!!
Onko tämä se "vaikeampi homma" mistä mikki3011 sanoit????? Taitaa meikäläiseltä loppua taidot...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2008, 23:08
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Taitaa meikäläiseltä loppua taidot...

Joo --> takapään tiivisteen vaihtoon tarvii irroittaa KAIKKI kamat sisältä ja mahdollisesti heloittaa pumppu??? Jotenka pumppupajalle tai uusi tykytin varaosakaupasta... (kysy kuitenkin korjausarvio ensiksi pajalta)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2008, 15:21
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Perusasetus

Aiiiivan... Pitää kysellä remonttihinnanarviota ens viikolla.
Kiitos neuvoista!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2008, 19:02
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Angry

Nyt irroitettiin pumppu itse ja vaihdettiin "ruiskutuksen ennakonsäädön männän" O-rengas pumpun takapuolelle. Nyt remontin jälkeen ei lähekkää enään käytiin, ajoitukset sun muut on varmasti kohdillaan(tarkastettiin MONESTI!!) mutta ennen remonttiakin teki sen että sammu suoraan ajosta eikä lähteny käymään vaikka kuinka hinkuttaa, käsipumppu tuntuu toimivan oikein. Eli APUVA! On ihme juttu kun ei edes vähääkään hörähdä, ennen remonttia kävi sentään sillointällöin. Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"???? :O Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen?? Ei koskettu muualle kuin siihen yhteen O-renkaaseen.

Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ??????
Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin. Mutta ei sylintereille palamaan?? MITÄ IHMETTÄ??


Tulipa sekainen kysely mutta jospa joku saisi selkoa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2008, 18:09
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"????
Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin.
Oikein toimii, sammutin saattaa tehdä kiusaa??? Onko suutinputket auki startatessa, ja tuleeko naftaa sinne??? Jos tulee pitäis lähteä tulille vaikka olis 180 astetta pielessä (savuttaa sinistä sitten tuutin täydeltä).

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen??
JOS EI TULE, niin nestepäässä (muistin varassa) 24mm kannalla oleva JOHDOLLINEN (1johto) "mutikka" auki, sisuskalut pöydälle ja takas --> ei vaan sammu enään avaimesta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ??????
Näyttäis olevan (LDA) ahtimelta tuleva letku, ei vaikutusta käynnistykseen --> jos ei ole ahdinta, pitäisi olla pumpun sisäinen putki (HDA) ja ehdottomasti EI tukossa... vaan liitettynä pumpun koteloon (sisäinen paine).

Ja vielä perusjutut:
- hehkut toimiiko???
- venttiilivälykset???
- kuinka paljon tavannut päättymätöntä tietä??? (joko olisi paineet kuluneet loppuun?)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2008, 18:29
-hatsuni-:n Avatar
-hatsuni- -hatsuni- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: jkl, .
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Oikein toimii, sammutin saattaa tehdä kiusaa??? Onko suutinputket auki startatessa, ja tuleeko naftaa sinne??? Jos tulee pitäis lähteä tulille vaikka olis 180 astetta pielessä (savuttaa sinistä sitten tuutin täydeltä).



JOS EI TULE, niin nestepäässä (muistin varassa) 24mm kannalla oleva JOHDOLLINEN (1johto) "mutikka" auki, sisuskalut pöydälle ja takas --> ei vaan sammu enään avaimesta...




Näyttäis olevan (LDA) ahtimelta tuleva letku, ei vaikutusta käynnistykseen --> jos ei ole ahdinta, pitäisi olla pumpun sisäinen putki (HDA) ja ehdottomasti EI tukossa... vaan liitettynä pumpun koteloon (sisäinen paine).

Ja vielä perusjutut:
- hehkut toimiiko???
- venttiilivälykset???
- kuinka paljon tavannut päättymätöntä tietä??? (joko olisi paineet kuluneet loppuun?)
olin tossa mankolj:n kaverina niin putket oli irralleen kun starttailtiin niin putkista ei tullu ainetta (vähän vaa kostu) eikös siihen sammuttimen johtoon pidä tulla virta, että sais mitattua sen??
hehkut taitaa toimia ja pitäs sen kesällä lähtee käymään vaikka ei toimis (+5-0 asteinen keli alkaa vasta olee kriittinen että tarvii hehkuttaa)
venttiileitä ei olla katottu mutta ei ne ainenkaa nakuta
pa-paineita ei olla mitattu kun ei ole mittaria, ja ei suututtimille tullu ainetta

Viimeksi muokannut -hatsuni- : 17.07.2008 18:32
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2009, 21:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Nyt irroitettiin pumppu itse ja vaihdettiin "ruiskutuksen ennakonsäädön männän" O-rengas pumpun takapuolelle. Nyt remontin jälkeen ei lähekkää enään käytiin, ajoitukset sun muut on varmasti kohdillaan(tarkastettiin MONESTI!!) mutta ennen remonttiakin teki sen että sammu suoraan ajosta eikä lähteny käymään vaikka kuinka hinkuttaa, käsipumppu tuntuu toimivan oikein. Eli APUVA! On ihme juttu kun ei edes vähääkään hörähdä, ennen remonttia kävi sentään sillointällöin. Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"???? :O Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen?? Ei koskettu muualle kuin siihen yhteen O-renkaaseen.

Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ??????
Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin. Mutta ei sylintereille palamaan?? MITÄ IHMETTÄ??


Tulipa sekainen kysely mutta jospa joku saisi selkoa

Samanlaiseen vikaan viittavia oireita täälläkin. Näyttää vuotavan tuosta ennakonsäätimestä ja lisäksi näkyy tippasevan pumpun takaosasta. Takaosasta ei kyllä saa tarkemmin selvää mistä tulee, voisko olla tuo ennakonsäätimen "moottorin" puolelta?
Minkälainen homma pumpun irrottaminen? Mitäs kaikkea siinä pitää ottaa huomiin kun pumppua syliin haluaa?

Ilmeisesti vaan tojotalta haettavat tiivisteet pelittää... Myydäänkö siellä sarjana vai kannattaako erikseen tarvittavat?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2009, 10:28
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Samanlaiseen vikaan viittavia oireita täälläkin. Näyttää vuotavan tuosta ennakonsäätimestä ja lisäksi näkyy tippasevan pumpun takaosasta. Takaosasta ei kyllä saa tarkemmin selvää mistä tulee, voisko olla tuo ennakonsäätimen "moottorin" puolelta?
Minkälainen homma pumpun irrottaminen? Mitäs kaikkea siinä pitää ottaa huomiin kun pumppua syliin haluaa?

Ilmeisesti vaan tojotalta haettavat tiivisteet pelittää... Myydäänkö siellä sarjana vai kannattaako erikseen tarvittavat?
Itselläni on ainakin bosch merkkinen tiiviste sarja jonka hommasin paikallisesta diesel huolto firmasta. pelittää ihan hyvin, se syöttöpumpun kannen tiiviste vaan pitää olla erillainen mitä sarjan mukana tulee ainakin täällä paikallisen diesel huolto firman asentajat tietää ihan kysymättäkin. sarjaa ostaessasi huomauta asiasta että boschin sarjassa tule "kannen tiiviste" on liian paksu niin eiköhän sieltä käypäiset tiivisteet löydy.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. Jukka Tekniikka & Jutustelu 6 04.04.2011 11:05
VW Jakajapumppu rikki? Tekniikka & Jutustelu 8 20.12.2007 07:38
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
jakajapumppu ongelma? ramo79 Tekniikka & Jutustelu 5 01.03.2005 20:13


Sivu luotu: 09:14 (GMT +2).