![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juu-u. Löysin sopivan kokoisen O-renkaan ja laitoin kannen kiinni, pärähti pienen pyörittämisen jälkeen käyntiin mutta vuoto jatkui edelleen. Vuoto ei ollut tuossa kylmäkäynnistimen O-renkaassa. Nyt paikansin varmuudella sen että vuoto tulee pumpun takaa!! ![]() Onko tämä se "vaikeampi homma" mistä mikki3011 sanoit????? Taitaa meikäläiseltä loppua taidot...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Joo --> takapään tiivisteen vaihtoon tarvii irroittaa KAIKKI kamat sisältä ja mahdollisesti heloittaa pumppu??? Jotenka pumppupajalle tai uusi tykytin varaosakaupasta... (kysy kuitenkin korjausarvio ensiksi pajalta) ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aiiiivan...
![]() Kiitos neuvoista!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt irroitettiin pumppu itse ja vaihdettiin "ruiskutuksen ennakonsäädön männän" O-rengas pumpun takapuolelle. Nyt remontin jälkeen ei lähekkää enään käytiin, ajoitukset sun muut on varmasti kohdillaan(tarkastettiin MONESTI!!) mutta ennen remonttiakin teki sen että sammu suoraan ajosta eikä lähteny käymään vaikka kuinka hinkuttaa, käsipumppu tuntuu toimivan oikein. Eli APUVA! On ihme juttu kun ei edes vähääkään hörähdä, ennen remonttia kävi sentään sillointällöin. Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"???? :O Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen?? Ei koskettu muualle kuin siihen yhteen O-renkaaseen.
Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ?????? Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin. Mutta ei sylintereille palamaan?? MITÄ IHMETTÄ?? ![]() Tulipa sekainen kysely mutta jospa joku saisi selkoa ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
JOS EI TULE, niin nestepäässä (muistin varassa) 24mm kannalla oleva JOHDOLLINEN (1johto) "mutikka" auki, sisuskalut pöydälle ja takas --> ei vaan sammu enään avaimesta... Lainaus:
![]() ![]() Ja vielä perusjutut: - hehkut toimiiko??? - venttiilivälykset??? - kuinka paljon tavannut päättymätöntä tietä??? (joko olisi paineet kuluneet loppuun?) ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
hehkut taitaa toimia ja pitäs sen kesällä lähtee käymään vaikka ei toimis (+5-0 asteinen keli alkaa vasta olee kriittinen että tarvii hehkuttaa) venttiileitä ei olla katottu mutta ei ne ainenkaa nakuta pa-paineita ei olla mitattu kun ei ole mittaria, ja ei suututtimille tullu ainetta Viimeksi muokannut -hatsuni- : 17.07.2008 18:32 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko sammuttimelle virtaa --> aukeaa kun virrat tulee. Kuvauksen perusteella ei nosta naftaa suuttimille, joten sammutin olisi vika nro1 !!!
Venttiileistä sen verran, jotta naputtava venttiili aukeaa, hiljainen saattaa olla auki koko ajan... Ja nykyisellä dieselillä ajaessa tuo imuventtiili kuluu yleensä kiinni (0.20mm välys n. 150.000km ajossa, merkistä riippumatta). Ja hehkuista, kaverilla OLI kilpurinraato jossa oli ensimmäinen puolisko miljoonasta jo ajettu. Ei puhettakaan käynnistymisestä ILMAN hehkua kylmänä...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samanlaiseen vikaan viittavia oireita täälläkin. Näyttää vuotavan tuosta ennakonsäätimestä ja lisäksi näkyy tippasevan pumpun takaosasta. Takaosasta ei kyllä saa tarkemmin selvää mistä tulee, voisko olla tuo ennakonsäätimen "moottorin" puolelta? Minkälainen homma pumpun irrottaminen? Mitäs kaikkea siinä pitää ottaa huomiin kun pumppua syliin haluaa? Ilmeisesti vaan tojotalta haettavat tiivisteet pelittää... Myydäänkö siellä sarjana vai kannattaako erikseen tarvittavat? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Millanen homma se pumpun irroitus sitten oli? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. | Jukka | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.04.2011 11:05 |
VW Jakajapumppu rikki? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.12.2007 07:38 | |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
jakajapumppu ongelma? | ramo79 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.03.2005 20:13 |