Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2008, 19:02
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Angry

Nyt irroitettiin pumppu itse ja vaihdettiin "ruiskutuksen ennakonsäädön männän" O-rengas pumpun takapuolelle. Nyt remontin jälkeen ei lähekkää enään käytiin, ajoitukset sun muut on varmasti kohdillaan(tarkastettiin MONESTI!!) mutta ennen remonttiakin teki sen että sammu suoraan ajosta eikä lähteny käymään vaikka kuinka hinkuttaa, käsipumppu tuntuu toimivan oikein. Eli APUVA! On ihme juttu kun ei edes vähääkään hörähdä, ennen remonttia kävi sentään sillointällöin. Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"???? :O Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen?? Ei koskettu muualle kuin siihen yhteen O-renkaaseen.

Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ??????
Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin. Mutta ei sylintereille palamaan?? MITÄ IHMETTÄ??


Tulipa sekainen kysely mutta jospa joku saisi selkoa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2008, 18:09
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"????
Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin.
Oikein toimii, sammutin saattaa tehdä kiusaa??? Onko suutinputket auki startatessa, ja tuleeko naftaa sinne??? Jos tulee pitäis lähteä tulille vaikka olis 180 astetta pielessä (savuttaa sinistä sitten tuutin täydeltä).

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen??
JOS EI TULE, niin nestepäässä (muistin varassa) 24mm kannalla oleva JOHDOLLINEN (1johto) "mutikka" auki, sisuskalut pöydälle ja takas --> ei vaan sammu enään avaimesta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ??????
Näyttäis olevan (LDA) ahtimelta tuleva letku, ei vaikutusta käynnistykseen --> jos ei ole ahdinta, pitäisi olla pumpun sisäinen putki (HDA) ja ehdottomasti EI tukossa... vaan liitettynä pumpun koteloon (sisäinen paine).

Ja vielä perusjutut:
- hehkut toimiiko???
- venttiilivälykset???
- kuinka paljon tavannut päättymätöntä tietä??? (joko olisi paineet kuluneet loppuun?)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.07.2008, 18:29
-hatsuni-:n Avatar
-hatsuni- -hatsuni- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: jkl, .
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Oikein toimii, sammutin saattaa tehdä kiusaa??? Onko suutinputket auki startatessa, ja tuleeko naftaa sinne??? Jos tulee pitäis lähteä tulille vaikka olis 180 astetta pielessä (savuttaa sinistä sitten tuutin täydeltä).



JOS EI TULE, niin nestepäässä (muistin varassa) 24mm kannalla oleva JOHDOLLINEN (1johto) "mutikka" auki, sisuskalut pöydälle ja takas --> ei vaan sammu enään avaimesta...




Näyttäis olevan (LDA) ahtimelta tuleva letku, ei vaikutusta käynnistykseen --> jos ei ole ahdinta, pitäisi olla pumpun sisäinen putki (HDA) ja ehdottomasti EI tukossa... vaan liitettynä pumpun koteloon (sisäinen paine).

Ja vielä perusjutut:
- hehkut toimiiko???
- venttiilivälykset???
- kuinka paljon tavannut päättymätöntä tietä??? (joko olisi paineet kuluneet loppuun?)
olin tossa mankolj:n kaverina niin putket oli irralleen kun starttailtiin niin putkista ei tullu ainetta (vähän vaa kostu) eikös siihen sammuttimen johtoon pidä tulla virta, että sais mitattua sen??
hehkut taitaa toimia ja pitäs sen kesällä lähtee käymään vaikka ei toimis (+5-0 asteinen keli alkaa vasta olee kriittinen että tarvii hehkuttaa)
venttiileitä ei olla katottu mutta ei ne ainenkaa nakuta
pa-paineita ei olla mitattu kun ei ole mittaria, ja ei suututtimille tullu ainetta

Viimeksi muokannut -hatsuni- : 17.07.2008 18:32
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.07.2008, 18:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Tuleeko sammuttimelle virtaa --> aukeaa kun virrat tulee. Kuvauksen perusteella ei nosta naftaa suuttimille, joten sammutin olisi vika nro1 !!!

Venttiileistä sen verran, jotta naputtava venttiili aukeaa, hiljainen saattaa olla auki koko ajan... Ja nykyisellä dieselillä ajaessa tuo imuventtiili kuluu yleensä kiinni (0.20mm välys n. 150.000km ajossa, merkistä riippumatta).

Ja hehkuista, kaverilla OLI kilpurinraato jossa oli ensimmäinen puolisko miljoonasta jo ajettu. Ei puhettakaan käynnistymisestä ILMAN hehkua kylmänä...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2008, 19:20
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Se on muuten saman sulakkeen takana hehkut ja sammutin tojoissa,Ignition taisi olla merkintä siellä hytin taulussa(niin,ne hehkun isot pääsulakkeet on konehuoneessa....).Taistelin samanlaisen asian kanssa kun hilu oli peltiremontissa ja seisoi useita päiviä.Oli sulake hapettunut...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2008, 11:29
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Perusasetus

Kiitos taas neuvoista
Vilkaisin eilen sulakkeet ja kaikki näytti kunnossa olevilta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
- kuinka paljon tavannut päättymätöntä tietä??? (joko olisi paineet kuluneet loppuun?)
Tietä tämä kone ei ole nähnyt kuin noin 90.000 km. Edellinen omistaja oli vaihtanut tähän koneen ja sehän on jäänyt kokonaan mainitsematta :/ Kysäisin ed. omistajalta ja siis tässä on 2LT-2 kone.

Me otetaan tutkinnan alle maanantaina tuo sammutin. Toivottavasti se herähtää...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.07.2008, 16:55
MankoLJ:n Avatar
MankoLJ MankoLJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.10.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland
Viestit: 394
Talking

Ja sehän hitto heräs tänään käymään!!
Alettiin mittailemaan sammuttimelle tulevaa jännitettä ja eihän sitä mistään tullut. Vika löytyi imusarjan lähettyvillä sijaitsevasta isosta liittimestä,
vahingossa sitä heilauteltiin niin rele naksui. Puhdistettiin hapettunut liitiin ja sen jälkeen sammuttimelle tuli jännite (kierrosmittari kanssa pelittää nyt kunnolla ). Pärähti käyntiin hienosti ja pumppu EI VUODA enään
Voi tätä onnea Eli se takapuolella oleva O-rengas oli vikana.

Ensi viikolla kunhan saa sisätilanlämppärinkennon tinauksesta niin ajelemaan.
Ps. on muuten "kiva" irroittaa tuo kenno!!

Kiitoskiitos paljon neuvoista!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2009, 21:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MankoLJ Näytä viesti
Nyt irroitettiin pumppu itse ja vaihdettiin "ruiskutuksen ennakonsäädön männän" O-rengas pumpun takapuolelle. Nyt remontin jälkeen ei lähekkää enään käytiin, ajoitukset sun muut on varmasti kohdillaan(tarkastettiin MONESTI!!) mutta ennen remonttiakin teki sen että sammu suoraan ajosta eikä lähteny käymään vaikka kuinka hinkuttaa, käsipumppu tuntuu toimivan oikein. Eli APUVA! On ihme juttu kun ei edes vähääkään hörähdä, ennen remonttia kävi sentään sillointällöin. Miten pumppu ilmataan?? Eikös tämä ollutkaan "itse ilmaava"???? :O Vai oltaisiinko me saatu uusi vika sammuttimeen?? Ei koskettu muualle kuin siihen yhteen O-renkaaseen.

Kuuluisiko kuvassa punaisen nuolen osoittama putki olla tukossa?? Mielestäni ei ollu tukossa aikaisemmin ??????
Keltainen nuoli osoittaa paluu letkuun, tämän kun avaa ja starttaa niin ainetta tulee, eli eikös se meinaa että ainetta menee pumpun läpi kumminkin. Mutta ei sylintereille palamaan?? MITÄ IHMETTÄ??


Tulipa sekainen kysely mutta jospa joku saisi selkoa

Samanlaiseen vikaan viittavia oireita täälläkin. Näyttää vuotavan tuosta ennakonsäätimestä ja lisäksi näkyy tippasevan pumpun takaosasta. Takaosasta ei kyllä saa tarkemmin selvää mistä tulee, voisko olla tuo ennakonsäätimen "moottorin" puolelta?
Minkälainen homma pumpun irrottaminen? Mitäs kaikkea siinä pitää ottaa huomiin kun pumppua syliin haluaa?

Ilmeisesti vaan tojotalta haettavat tiivisteet pelittää... Myydäänkö siellä sarjana vai kannattaako erikseen tarvittavat?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2009, 10:28
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Samanlaiseen vikaan viittavia oireita täälläkin. Näyttää vuotavan tuosta ennakonsäätimestä ja lisäksi näkyy tippasevan pumpun takaosasta. Takaosasta ei kyllä saa tarkemmin selvää mistä tulee, voisko olla tuo ennakonsäätimen "moottorin" puolelta?
Minkälainen homma pumpun irrottaminen? Mitäs kaikkea siinä pitää ottaa huomiin kun pumppua syliin haluaa?

Ilmeisesti vaan tojotalta haettavat tiivisteet pelittää... Myydäänkö siellä sarjana vai kannattaako erikseen tarvittavat?
Itselläni on ainakin bosch merkkinen tiiviste sarja jonka hommasin paikallisesta diesel huolto firmasta. pelittää ihan hyvin, se syöttöpumpun kannen tiiviste vaan pitää olla erillainen mitä sarjan mukana tulee ainakin täällä paikallisen diesel huolto firman asentajat tietää ihan kysymättäkin. sarjaa ostaessasi huomauta asiasta että boschin sarjassa tule "kannen tiiviste" on liian paksu niin eiköhän sieltä käypäiset tiivisteet löydy.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2009, 17:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Itselläni on ainakin bosch merkkinen tiiviste sarja jonka hommasin paikallisesta diesel huolto firmasta. pelittää ihan hyvin, se syöttöpumpun kannen tiiviste vaan pitää olla erillainen mitä sarjan mukana tulee ainakin täällä paikallisen diesel huolto firman asentajat tietää ihan kysymättäkin. sarjaa ostaessasi huomauta asiasta että boschin sarjassa tule "kannen tiiviste" on liian paksu niin eiköhän sieltä käypäiset tiivisteet löydy.

Millanen homma se pumpun irroitus sitten oli?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.12.2009, 12:17
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Millanen homma se pumpun irroitus sitten oli?
no jakoremmi,remmin kiristimet, ohjurit ja vesipumppu kannattaa vaihtaa mielestäni samalla, koska pumpusta pitää saada se hihnapyörä irti että pumpun saa pois. Ei se nyt mun mielestä mitään raketti tiedettä ole, mutta aikaahan siihen menee. jotai ulos vetäjiä olis hyvä olla. kannattaa purkaa reilusti rojut(syylärit yms.) pois tieltä niin on mukavampi työskennellä ja jos tarvitsee vetää ulosvetäjällä hihnapyöriä irti niin on paremmin tilaa. mulla meni 10-16 tuntia. oli pieniä vastoin käymisiä yms. ja varmasti ammatti mies tekis nopeemmin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.12.2009, 17:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.

Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.12.2009, 19:48
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.

Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti...
muistaakseni on soikea ja piirrä joku merkki minkä mukaan pistät pumpun takas paikalleen niin saat ajotuksen helpommin kohdalleen. itse käytin ajotuksen säädettävänä paikallisessa diesel firmassa kun en ajotuksen säätö työkaluja saanu mistään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. Jukka Tekniikka & Jutustelu 6 04.04.2011 11:05
VW Jakajapumppu rikki? Tekniikka & Jutustelu 8 20.12.2007 07:38
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
jakajapumppu ongelma? ramo79 Tekniikka & Jutustelu 5 01.03.2005 20:13


Sivu luotu: 11:25 (GMT +2).