Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT
^Tuossahan voisi riittää ihan putki keulalle, muutaman kerran edes-takaisin käännettynä? Se ei kummoista putkenpätkää tarvitse, kun jäähtyy, mielenkiintoinen ratkaisu tuli vastaan takamoottorisessa Maserati Merakissa, jossa molemmat tankit moottoritilassa, niin niissä on kaasareilta paluuputki käytetty lenkillä vänkärin puolen helmakotelossa jonne on järjestetty ilmavirtaus. Eli pari metriä suuntaansa on putkilenkki, ja ihan on reilusti jäähtyvä bensa jo tuollakin matkalla...
Ekan kerran omalle kohdalle tuli polttoaineen jäähdytys vastaan, kun kummasteltiin suoraruiskudieselin pientä kennoa auton pohjan alla. Niissä kun polttoaine pumpataan vähän reilumpiin paineisiin, niin lämpöä syntyy, niin ovat keksineet laittaa sitten pohjapuolelle paluulinjaan jäähdyttimen. Ei tarvi dieseliä noissa enää talvella lämmittää, kuten esikammiokoneisissa tekivät...
|
Joo kupariputkesta lenkkiä tai spiraalia niin kummasti jäähtyis jo sellasella verrattuna nykytilanteeseen. Mulla on tohon hyllyssä isompi ohjaustehostuksen jäähytin kans olemassa, niin jos sen sais paikalleen niin ohjauksen vanha setrab jäähy kelpais tähän. Toki hyvin huuhdottuna. Etulokarin sisään mahtuis hyvin jemmaan pikku flektin kanssa. Tai sitten keulille, kyllä sinnekkin mahtuis kun laittelee ne järjen kanssa ja tekee kunnon kiinnikkeet.