Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Juuri silleenhän se pitäis tehä! Käsittääkseni hanaakaan ei tarvita koska pumpuissa on takaiskut tossa ulostulonipassa. Kiihdytyspeleissä noita samoja pumppuja porukalla käytössä niin että kytkeytyy lisää sitä mukaan kun bensantarve kasvaa. Hurjimmalla näin 6kpl rivissä, 1 per sylinteri siis! 
|
^Tuossahan voisi riittää ihan putki keulalle, muutaman kerran edes-takaisin käännettynä? Se ei kummoista putkenpätkää tarvitse, kun jäähtyy, mielenkiintoinen ratkaisu tuli vastaan takamoottorisessa Maserati Merakissa, jossa molemmat tankit moottoritilassa, niin niissä on kaasareilta paluuputki käytetty lenkillä vänkärin puolen helmakotelossa jonne on järjestetty ilmavirtaus. Eli pari metriä suuntaansa on putkilenkki, ja ihan on reilusti jäähtyvä bensa jo tuollakin matkalla...
Ekan kerran omalle kohdalle tuli polttoaineen jäähdytys vastaan, kun kummasteltiin suoraruiskudieselin pientä kennoa auton pohjan alla. Niissä kun polttoaine pumpataan vähän reilumpiin paineisiin, niin lämpöä syntyy, niin ovat keksineet laittaa sitten pohjapuolelle paluulinjaan jäähdyttimen. Ei tarvi dieseliä noissa enää talvella lämmittää, kuten esikammiokoneisissa tekivät...