![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() G 580 sähköistetty nelimoottorinenLaitetaan tänne chit chattiin, niin jää vapaus tulkinnalle onko tuo nyt sitten mistään kotoisin. ![]() "Maasto-ominaisuuksien takeena neljä sähkömoottoria" "Mercedes-Benz G 580:ssä on neljä lähelle pyöriä sijoitettua sähkömoottoria" "Akusto on suojattu hiilikuidusta valmistetulla suojapaneelilla, joka on 26 milliä paksu, painaa 57.6 kiloa ja on kiinnitetty runkoon yli 50:stä kohdasta" "Nelivedon ja neljän sähkömoottorin lisäksi ajamista vaativimmilla alustoilla helpottavat Low Range -alennusvaihde, jokaista neljää moottoria hyödyntävä G-Turn- kääntymistoiminto sekä G-Steering-ohjaus, joka pienentää kääntösädettä off-road-ajossa. Mekaaniset tasauspyörästön lukot on korvattu sähköisellä vääntömomentin jaolla pyörien kesken. Sen ansiosta voimaa voidaan jakaa kullekin pyörälle nopeasti ja yksilöllisesti" "Maastoajamista helpottaa erityisesti kamerajärjestelmän ”läpinäkyvä konepelti” -toiminto. Se takaa kuljettajalle näkymän auton keulan eteen medianäytön virtuaalikuvan välityksellä" "Etuakseli Erillisjousitus kahdella tukivarrella" "Taka-akseli De-dion-akseli" https://www.epressi.com/tiedotteet/a...a-tingita.html https://www.pistonheads.com/news/ele...th-579hp/48450 "Kokonaishinta € 152 500,00" EDIT: "saatavilla 3/2025 tuotaantoon saakka ainoastaan PEA - Edition One -paketin kanssa 55290€" https://www.mercedes-benz.fi/site/hinnastot/
Viimeksi muokannut nemola : 25.04.2024 10:48 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
152500€, ei 55290€
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niin siis € 152 500,00 ilman PEA - Edition One -pakettia ja € 152 500,00 + 55290€ sen kanssa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Omapaino vain 3085 kg
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo ja kokonaispaino on puristettu juuri B-korttiin 3500 kg. En tiedä mitä tuollainen 116 kWh akku painaa, mutta esim. 50 - 80 kWh akut on haarukassa noin 400 - 500 kg.
EDIT: Tuleekohan tuo 3500 kg maksimin kokonaispainon tavoitteeksikin jatkossa sähköautoissa, kun veroedun (ja nopeusrajoittimen) saamiseksi ei ole syytä sen ylittämiseen. Viimeksi muokannut nemola : 25.04.2024 16:14 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa jo jokin aikasitten duunikaveri hehkutteli että: "Siinä sinulle kunnon maastopeli joka käänty vaikka puun ympärillä" viitaten tuohon "tankkikäännökseen" mistä videoita ollut. Jostain syystä ne aina tasaisella, hiekalla tai märällä asvaltilla: https://www.google.com/search?q=elec...ih=568&dpr=1.1
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juutuupissa on jo toki video poikineen, mutta tuossa on ~mielenkiintoista 2:30-16:15 kun haastatellaan auton (sähkö)tekniikkaa suunnitellutta.
https://www.youtube.com/watch?v=ipfotjcRQLw Saattaisihan se vähän jänskättää kahlata ~ovenkahvoja myöten korkeajänniteakku upoksissa, mutta kulkeehan ne kuulemma sukellusveneetkin sähkömoottoreilla. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Turvamiesten kalusto menee uusiksi.
Enää ei tarvitse tehdä peruutuskäännöksiä ja voi ottaa uuden suunnan missä vain. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Noh, noita patterivehkeitä kuin nykyisiä polttiksi nähdään offaamassa aikalailla varmaan samanverran kuin nyky Kusiaisia jokiksessa. Kuolevia lajeja kumpainenkin nykymuodossaan... ![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Suopora suorastaan, kun laittaa 3 tonnia pyörimään "tankkikäännöksellä".
![]() Hauskasti (?) verrattuna AMG:hen: Teho/kW(hv) AMG G 63 430+15 (585+20) Bensiini+Kevythybridi G 580 432 (587) Eli AMG G 63 jää bansamoottorillaan tehoissa, mutta ohittaa kevythybridin voimin. Päästöissäkin kevythybridi auttaa: 336 CO2 g/km ![]() EDIT: G 580 saa V8-äänillä varusteella G-ROAR (tiedä sitten millaiset ja ulos ja/tai kabiiniin). EDIT2: Vielä jos saisi aktiivialustan hytkyttelemään autoa V8:n tahtiin. ![]() Viimeksi muokannut nemola : 29.04.2024 10:35 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Vertailun vuoksi G 400 d: 2508 kg (TM 1/2024). Kokonaismassa 3150 kg.
Viimeksi muokannut nemola : 29.04.2024 11:20 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan AMG G 63:stä maksettavalla autoverolla 186 053,32€ saisi G 580:n (3/2025 tuotannosta alkaen ilman nyt alkuun pakollista PEA - Edition One -pakettia) ja jäisi vielä reilut 30 tonnia.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Norjalaisten tekemässä talvisessa toimintamatkatestissä on ollut mukana myös tämä. Ainakin tulos (381 km) -14% alle luvatun WLTP-kantaman (443 km) on melko pieni alitus tuossa testiryhmässä.
https://www.motor.no/bil/vinterens-s...st-2025/302344 https://insideevs.com/news/747548/ev...t-norway-2025/ Tosin tuota testiä ei kai ole ajettu tasamaalla vaan ylä- ja alamäkineen ehkä tulokset pitäisi suhteuttaa siihen onko akku ollut tyhjä millä kohtaa reittiä (onko hiipunut ylämäkeen vai päässyt sen jälkeiseen alamäkeen regeneroimaan varausta akkuun). Viimeksi muokannut nemola : 18.01.2025 11:54 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
En tiiä, jotenkin sitä pitää riisselin hajusta aamuisin
![]() Ja nyt jatkossa kun tullit ym. ameriikan vehkeistä laskee niin ehta v8 houkuttaa vielä enemmän kun nää vatkaimet. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Joo, no itseä tämä kiinnostaa lähinnä vain uteliaisuudesta tekniikkansa osalta, kun sähkökäyttöisiä maastoautoja ei ole ainakaan vielä jonoksi asti.
Tämän hintahan nousi ALV:n korotuksen aikoihin ja on nyt näköjään 154350e, mutta 3/2025 tuotantoon saakka pakollisena oleva lisähintainen PEA - Edition One -paketti ei ole myöhemmin enää pakollinen, joten auton saisi oikeasti tuohon perushintaan ja noin "edulliseenhan" voi vaikka roiskia naftaa tunnelmaan saamiseksi. ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Joo, ei saa pitää hullua patterimaasturista kiinnostunutta jännityksessä...
![]() Jo aiemmin tuosta kuvasta osui silmään nuo ainakin peruuttelussa tarjolla olevat anturit tmv. ja niiden johdot iskareiden alapäässä: https://images.pistonheads.com/nimg/48450/blobid8.jpg |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Top Gear Suomi
La 29.3.2025 klo 21.00, Nelonen Su 30.3.2025 klo 18.30, Nelonen Ma 31.3.2025 klo 21.00, Jim Ti 1.4.2025 klo 23.45, Nelonen Ke 2.4.2025 klo 22.30, Jim Kausi 2. Jakso 3/8. Erikoisjoukot. Uusi jakso! Teemu Selänne pistää viheriöt rullalle yrittäessään paeta Suomen puolustusvoimien erikoisjoukkoja täyssähköisellä G-mallin Mercedes-Benz-maastoautolla. https://www.iltapulu.fi/top-gear-suomi |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Isoin ongelma omasta mielestä on se että ainoa mitä voi käyttäjä itse tehdä on lisätä pissapojan säiliöön vettä. Kaikki muu on teetettävä veholla mersun tiatokoneeseen kytkettynä, renkaan vaihdosta alkaen. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
No sehän kuullostaa hyvältä.
![]() ![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#24
|
|||
|
|||
![]()
No tuo on kyllä, jos renkaanvaihtokin vaatisi auton käyttämistä merkkihuollon tietokoneen piuhan päässä. Onkohan merkkihuollolla jo tai tulossa Teslan tyylinen ranger-palvelu eli huolto tulee auton luo eikä päinvastoin ja tämä vielä offroad-versiona, että pääsee renkaan vaihtamisen jälkeen takaisin sivistyneeseen maailmaan.
Voihan se olla, että G 580:n hinnassa polttomoottoriseen verrattuna säästetty autoveron euromäärä voisi olla syytä olla jemmassa ylläpitokuluihin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Treston työpöytä "sähköistetty" / työkaluseinä | Poor | O/M/V Muut | 1 | 16.03.2020 15:45 |