![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Niin siis € 152 500,00 ilman PEA - Edition One -pakettia ja € 152 500,00 + 55290€ sen kanssa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Omapaino vain 3085 kg
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo ja kokonaispaino on puristettu juuri B-korttiin 3500 kg. En tiedä mitä tuollainen 116 kWh akku painaa, mutta esim. 50 - 80 kWh akut on haarukassa noin 400 - 500 kg.
EDIT: Tuleekohan tuo 3500 kg maksimin kokonaispainon tavoitteeksikin jatkossa sähköautoissa, kun veroedun (ja nopeusrajoittimen) saamiseksi ei ole syytä sen ylittämiseen. Viimeksi muokannut nemola : 25.04.2024 16:14 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa jo jokin aikasitten duunikaveri hehkutteli että: "Siinä sinulle kunnon maastopeli joka käänty vaikka puun ympärillä" viitaten tuohon "tankkikäännökseen" mistä videoita ollut. Jostain syystä ne aina tasaisella, hiekalla tai märällä asvaltilla: https://www.google.com/search?q=elec...ih=568&dpr=1.1
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juutuupissa on jo toki video poikineen, mutta tuossa on ~mielenkiintoista 2:30-16:15 kun haastatellaan auton (sähkö)tekniikkaa suunnitellutta.
https://www.youtube.com/watch?v=ipfotjcRQLw Saattaisihan se vähän jänskättää kahlata ~ovenkahvoja myöten korkeajänniteakku upoksissa, mutta kulkeehan ne kuulemma sukellusveneetkin sähkömoottoreilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Turvamiesten kalusto menee uusiksi.
Enää ei tarvitse tehdä peruutuskäännöksiä ja voi ottaa uuden suunnan missä vain. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Noh, noita patterivehkeitä kuin nykyisiä polttiksi nähdään offaamassa aikalailla varmaan samanverran kuin nyky Kusiaisia jokiksessa. Kuolevia lajeja kumpainenkin nykymuodossaan... ![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Norjalaisten tekemässä talvisessa toimintamatkatestissä on ollut mukana myös tämä. Ainakin tulos (381 km) -14% alle luvatun WLTP-kantaman (443 km) on melko pieni alitus tuossa testiryhmässä.
https://www.motor.no/bil/vinterens-s...st-2025/302344 https://insideevs.com/news/747548/ev...t-norway-2025/ Tosin tuota testiä ei kai ole ajettu tasamaalla vaan ylä- ja alamäkineen ehkä tulokset pitäisi suhteuttaa siihen onko akku ollut tyhjä millä kohtaa reittiä (onko hiipunut ylämäkeen vai päässyt sen jälkeiseen alamäkeen regeneroimaan varausta akkuun). Viimeksi muokannut nemola : 18.01.2025 11:54 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
En tiiä, jotenkin sitä pitää riisselin hajusta aamuisin
![]() Ja nyt jatkossa kun tullit ym. ameriikan vehkeistä laskee niin ehta v8 houkuttaa vielä enemmän kun nää vatkaimet. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo, no itseä tämä kiinnostaa lähinnä vain uteliaisuudesta tekniikkansa osalta, kun sähkökäyttöisiä maastoautoja ei ole ainakaan vielä jonoksi asti.
Tämän hintahan nousi ALV:n korotuksen aikoihin ja on nyt näköjään 154350e, mutta 3/2025 tuotantoon saakka pakollisena oleva lisähintainen PEA - Edition One -paketti ei ole myöhemmin enää pakollinen, joten auton saisi oikeasti tuohon perushintaan ja noin "edulliseenhan" voi vaikka roiskia naftaa tunnelmaan saamiseksi. ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Suopora suorastaan, kun laittaa 3 tonnia pyörimään "tankkikäännöksellä".
![]() Hauskasti (?) verrattuna AMG:hen: Teho/kW(hv) AMG G 63 430+15 (585+20) Bensiini+Kevythybridi G 580 432 (587) Eli AMG G 63 jää bansamoottorillaan tehoissa, mutta ohittaa kevythybridin voimin. Päästöissäkin kevythybridi auttaa: 336 CO2 g/km ![]() EDIT: G 580 saa V8-äänillä varusteella G-ROAR (tiedä sitten millaiset ja ulos ja/tai kabiiniin). EDIT2: Vielä jos saisi aktiivialustan hytkyttelemään autoa V8:n tahtiin. ![]() Viimeksi muokannut nemola : 29.04.2024 10:35 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vertailun vuoksi G 400 d: 2508 kg (TM 1/2024). Kokonaismassa 3150 kg.
Viimeksi muokannut nemola : 29.04.2024 11:20 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan AMG G 63:stä maksettavalla autoverolla 186 053,32€ saisi G 580:n (3/2025 tuotannosta alkaen ilman nyt alkuun pakollista PEA - Edition One -pakettia) ja jäisi vielä reilut 30 tonnia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Treston työpöytä "sähköistetty" / työkaluseinä | Poor | O/M/V Muut | 1 | 16.03.2020 15:45 |