Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2024, 15:46
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 220
Perusasetus

Joo ja kokonaispaino on puristettu juuri B-korttiin 3500 kg. En tiedä mitä tuollainen 116 kWh akku painaa, mutta esim. 50 - 80 kWh akut on haarukassa noin 400 - 500 kg.

EDIT: Tuleekohan tuo 3500 kg maksimin kokonaispainon tavoitteeksikin jatkossa sähköautoissa, kun veroedun (ja nopeusrajoittimen) saamiseksi ei ole syytä sen ylittämiseen.


Viimeksi muokannut nemola : 25.04.2024 16:14
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2024, 16:37
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Tuossa jo jokin aikasitten duunikaveri hehkutteli että: "Siinä sinulle kunnon maastopeli joka käänty vaikka puun ympärillä" viitaten tuohon "tankkikäännökseen" mistä videoita ollut. Jostain syystä ne aina tasaisella, hiekalla tai märällä asvaltilla: https://www.google.com/search?q=elec...ih=568&dpr=1.1
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2024, 08:40
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 220
Perusasetus

Juutuupissa on jo toki video poikineen, mutta tuossa on ~mielenkiintoista 2:30-16:15 kun haastatellaan auton (sähkö)tekniikkaa suunnitellutta.

https://www.youtube.com/watch?v=ipfotjcRQLw

Saattaisihan se vähän jänskättää kahlata ~ovenkahvoja myöten korkeajänniteakku upoksissa, mutta kulkeehan ne kuulemma sukellusveneetkin sähkömoottoreilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2024, 13:39
Toyonder Toyonder ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.15
Sijainti: Ruovesi
Viestit: 115
Perusasetus

Turvamiesten kalusto menee uusiksi.
Enää ei tarvitse tehdä peruutuskäännöksiä ja voi ottaa uuden suunnan missä vain.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2024, 18:45
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyonder Näytä viesti
Turvamiesten kalusto menee uusiksi.
Enää ei tarvitse tehdä peruutuskäännöksiä ja voi ottaa uuden suunnan missä vain.
Paavi pyörii dingeli-dongelia akvaariossaan pannumyssynsä kanssa tiukan paikan tullen, kuten ennen vanhaan kalsarit pulsaattorissa...

Noh, noita patterivehkeitä kuin nykyisiä polttiksi nähdään offaamassa aikalailla varmaan samanverran kuin nyky Kusiaisia jokiksessa. Kuolevia lajeja kumpainenkin nykymuodossaan...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.05.2024, 07:54
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
Joo ja kokonaispaino on puristettu juuri B-korttiin 3500 kg. En tiedä mitä tuollainen 116 kWh akku painaa, mutta esim. 50 - 80 kWh akut on haarukassa noin 400 - 500 kg.

EDIT: Tuleekohan tuo 3500 kg maksimin kokonaispainon tavoitteeksikin jatkossa sähköautoissa, kun veroedun (ja nopeusrajoittimen) saamiseksi ei ole syytä sen ylittämiseen.
Siellä on EU:ssa jo ehdotus, että B-kortin raja nostettaisiin muistaakseni 4250kg. Tämä johtuu juurikin sähköautoista, sekä matkailuautoista. Matkailuautoissa on myös melko iso ongelma tuo 3500kg raja. Jotenkin porukalla on todella vaikea ajaa C- tai C1-kortti. Jonka jälkeen toi 3500kg raja ei ole mikään ongelma.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2025, 11:50
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 220
Perusasetus

Norjalaisten tekemässä talvisessa toimintamatkatestissä on ollut mukana myös tämä. Ainakin tulos (381 km) -14% alle luvatun WLTP-kantaman (443 km) on melko pieni alitus tuossa testiryhmässä.

https://www.motor.no/bil/vinterens-s...st-2025/302344

https://insideevs.com/news/747548/ev...t-norway-2025/

Tosin tuota testiä ei kai ole ajettu tasamaalla vaan ylä- ja alamäkineen ehkä tulokset pitäisi suhteuttaa siihen onko akku ollut tyhjä millä kohtaa reittiä (onko hiipunut ylämäkeen vai päässyt sen jälkeiseen alamäkeen regeneroimaan varausta akkuun).

Viimeksi muokannut nemola : 18.01.2025 11:54
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2025, 10:40
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

En tiiä, jotenkin sitä pitää riisselin hajusta aamuisin

Ja nyt jatkossa kun tullit ym. ameriikan vehkeistä laskee niin ehta v8 houkuttaa vielä enemmän kun nää vatkaimet.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2025, 11:52
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 220
Perusasetus

Joo, no itseä tämä kiinnostaa lähinnä vain uteliaisuudesta tekniikkansa osalta, kun sähkökäyttöisiä maastoautoja ei ole ainakaan vielä jonoksi asti.

Tämän hintahan nousi ALV:n korotuksen aikoihin ja on nyt näköjään 154350e, mutta 3/2025 tuotantoon saakka pakollisena oleva lisähintainen PEA - Edition One -paketti ei ole myöhemmin enää pakollinen, joten auton saisi oikeasti tuohon perushintaan ja noin "edulliseenhan" voi vaikka roiskia naftaa tunnelmaan saamiseksi. LIsävarusteeksi voisi tosin joutua ottamaan G-ROAR eli V8:n äänet.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.02.2025, 14:47
-Junnu- -Junnu- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.11
Sijainti: Vihtavuori
Viestit: 65
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nemola Näytä viesti
Joo, no itseä tämä kiinnostaa lähinnä vain uteliaisuudesta tekniikkansa osalta, kun sähkökäyttöisiä maastoautoja ei ole ainakaan vielä jonoksi asti.
Minä G580 kyselin veholta kun tuumailin että sähkövatkaimessa olisi vähemmän maastoajossa rikkoutuvia osia kuin GD300:ssa. Soitto veholle ja tieto: "eipä ollu"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2025, 18:39
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Junnu- Näytä viesti
Minä G580 kyselin veholta kun tuumailin että sähkövatkaimessa olisi vähemmän maastoajossa rikkoutuvia osia kuin GD300:ssa. Soitto veholle ja tieto: "eipä ollu"
Ei sillä että kaupoille heti huomenissa olisin menossa, mutta avaa nyt edes vähän...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Treston työpöytä "sähköistetty" / työkaluseinä Poor O/M/V Muut 1 16.03.2020 15:45


Sivu luotu: 12:17 (GMT +2).