Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2024, 02:10
Jimny2010 Jimny2010 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.04.15
Sijainti: Turku Suomi
Viestit: 72
Perusasetus

Maaliskuun 1.vaihdoin Jimny LCV:n Dacia Duster Extreme 150 hv nelivetoiseen autoon. Kyllästyin arpomaan mustaa asfalttia, jotta onkohan jäätä, vai märkää asfalttia. Asfaltilla kun ei Jimnyllä saanut nelivedolla ajella. Dusteriin olen todella tyytyväinen. Ja sillä pääsen varmasti samoihin paikkoihin kuin Jimnyllä. Toki tilaakin tuli rutkasti lisää.Ja henkilökuljetuskin lisääntyi. ( Ja palstalaiset muistanevat, jotta yhden Jimnyn jo pyöritin neljällä voltilla kerien, mustalla jäällä. ) Joten kokemusta takavetoisesta Jimnystä löytyy. Jimnyä jäi kyllä ikävä, varsinkin ahtaisiin paikkoihin ajaessa. Ja talliini jäi vaaksan verran tilaa pituudessa Dusterilla. En missään nimessä halua sanoa mitään negatiivista Jimnystä, mutta tosiasia on, jotta sen kanssa pitää olla normaalia varovaisempi. Myös Dusterin pieni ykkönen riittää minulle korvaamaan Jimnyn alennusvaihteen. En Jimnyssäkään käyttänyt muuta alennettua vaihdetta, kuin ykköstä. Ja minä en siis ajanut offia.
Seuraan edelleen Dusterilaisena palstaanne !
Hyvää kesän jatkoa Jimnyläisille !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2024, 07:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jimny2010 Näytä viesti
Dusteriin olen todella tyytyväinen. Ja sillä pääsen varmasti samoihin paikkoihin kuin Jimnyllä.
Jimnyn maasto ominaisuudet on kyllä niin hukkaan mennyt jos Dusterilla ajelee samoihin paikkoihin. Sit jos tuo uusi Duster on kovin tuore niin kannattaa sinne pohjaan vilkaista. Nimittäin itse kun muinoin ostin 2011 mallisen niin siellä pohjassa ei valtavasti antureita ollut. Mutta 2015 mallisessa siellä oli jo putkessa kaikenlaista lisäanturia. Ne oli vielä niin typerästi tehty, että ne ottaa muuten ihan ensimmäisenä kiinni kun maastoon menee. Eikä niitä oltu suojattu millään tavalla. Muutoinkin kannattaa sinne pohjaan hieman vilkaista, koska siellä ei tosiaan ole mitään suojattu.

Mut tuo on kyllä totta, että Jimnyllä voi olla vähän haastava ajella liukkaalla. Ihan sade kelikin jo riittää siihen, että voi olla vähän haasteita.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2024, 08:32
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 222
Perusasetus

Oletan tuon volttien kerien tapahtuneen vanhemmalla Jimnyllä ilman ajoavustimia yms. apupyöriä. Tuolla jotain omia tuntumia tästä uudemmasta sisältämättä ajelua pääkallokeleillä:

https://forums.offipalsta.com/showpo...&postcount=255

Muistaa vaan siinä Dusterissa käyttää tarvittaessa sitä nelivedon LOCK-asetusta toisin kuin Suomen Top Gearissa vetokokeessa, niin saa muistiharjoituksia nelivetoon liittyen myös Jimnyn jälkeen. ;-)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2024, 18:34
Jimny2010 Jimny2010 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.04.15
Sijainti: Turku Suomi
Viestit: 72
Perusasetus

Voltit otin 2010 Jimnyllä. Tie kaarsi hieman oikealle,pieni pomppu, mustaa jäätä, ja sekunnin murto-osassa selkä menosuuntaan. Eka voltti ilmassa yli pyörätien, loput onneksi sileässä maassa. Omaa tyhmyyttä oli 7 vuotta vanhat kitkat ( hyvä pinta, mutta ei pitoa), ja maihinnousukengät jalassa. Ei niillä saisi autoa ajaa, mutta kun olivat niin pirun pahat autossa vaihtaa. ( Niin ja tietysti myös tilannenopeus menee omaan piikkiin.) Jimny LCV:ssä oli sitten jo Nokian nastat, ja pito aivan toista luokkaaa. Eikä se lähtenyt suoralla tiellä kaasua painamalla perää eteen tarjoamaan.
Nerd-O kirjoitteli Dusterin pohjasta asiaa. Siihen olisi saanut jo maahantuojalta suojat moottorille, jakovaihteistolle ja tankille. En laittanut, koska minun maastoiluni on lähinnä lumista, jäistä ja auraamatonta mökkitietä. Kummankaan Jimnyn kanssa en joutunut koskaan käsivinssiäni käyttämään, mitä edellisillä autoillani jatkuvasti tapahtui. Sain vielä ostettua Dusterin ilman niitä latauslaitoksia. Seuraavissa niitä riittää.
Kesänjatkoa !
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2024, 10:02
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jimny2010 Näytä viesti
Nerd-O kirjoitteli Dusterin pohjasta asiaa. Siihen olisi saanut jo maahantuojalta suojat moottorille, jakovaihteistolle ja tankille. En laittanut, koska minun maastoiluni on lähinnä lumista, jäistä ja auraamatonta mökkitietä. Kummankaan Jimnyn kanssa en joutunut koskaan käsivinssiäni käyttämään, mitä edellisillä autoillani jatkuvasti tapahtui. Sain vielä ostettua Dusterin ilman niitä latauslaitoksia. Seuraavissa niitä riittää.
Kesänjatkoa !
Siinähän se ongelma onkin kun suojaa siellä tarvii vähän kaikki muu. Ainakin siinä 2015 mallisessa oli tosiaan tungettu joku anturi siihen pakoputkeen ja se oli aivan alimmaisena. Eli eka mihin osuu on se anturi putkessa. Aivan typerä paikka. En tiedä miksi se anturi ei voinut olla sivulla sitä putkea? Sojotti suoraan alaspäin. Sit siellä muistaakseni oli jotain jäähdytin ripoja pohjassa? Missä ei tietenkään ollut suojaa. Se pohja oli vähän typerästi tehty kun kaikki putket on hienosti esillä ottamassa osumaa. Ei minkäänlaista koloa missä ne menisi tai syvennystä. Eli pelkät tankin, laatikon tai moottorin suoja ei riitä Dusterissa. Se laatikko tais olla vielä sivuttain siellä, joten se menee samalla suojalla moottorin kanssa? Ois mielenkiintoista nähdä tuoreemman mallin pohja onko se tehty yhtään fixummin. Ja noissakin oli tosiaan eroa onko 2011 mallinen vai 2015. Siinä 2015 mallisessa oli enemmän niitä antureita ottamassa pohjassa osumaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2024, 21:15
wikke:n Avatar
wikke wikke on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Jimny2010 kikotin taitaa olla 2022-> ja niissä ei nyt ainakaan (kakkos sarja 2018 eteen päin) mitään erityisesti törrötä. Pakoputki toki takaperän kohdilla huutaa osumaa, vaikka perä olisi suojattukkin. Käsijarrunvaijerit kyllä myös otollisesti tyrkyllä jäämään johonkin kiinnin.

Mitä ne anturit niissä vanhemmissa oli, ja missä koneissa? Nerd-O:lle siis tämä kysymys.


Vaan Jimppoihin: https://www.google.com/search?sca_es...ih=568&dpr=1.1

Pitkä voisi kiinnostaakkin, mutta kuinka saanti...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2024, 09:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Mitä ne anturit niissä vanhemmissa oli, ja missä koneissa? Nerd-O:lle siis tämä kysymys.
Ne oli Dusterin pohjassa. Ei Jimnyn. Maastoajoon tosiaan se vanhempi Duster oli pohjan osalta parempi kuin se tuoreempi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Uusi Jimny Nerd-O Chit-Chat 157 19.02.2020 18:46
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ jyväjemmari O/M/V Ajoneuvot 2 01.01.2017 19:50
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur korbimotors O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.06.2016 18:10
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö ajelija O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 23.09.2014 23:37
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01


Sivu luotu: 04:43 (GMT +2).