![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() G-merkinnän puuttuminen selvitetty nyt maahantuojan kanssa. Uuden Jimnyn EC tyyppihyväksynnässä on sekä M1 ja M1G, mutta COC todistuksessa saa kuulemma olla vaan yksi vaihtoehto, joten tietysti laittoivat siihen M1 luokituksen! Maahantuoja laittoi sellaisen todistuksen, jolla M1G ajoneuvoluokan voi katsastuksessa merkitä otteeseen. Matilla pitäisi myös nyt olla tämä todistus, joten häneltä sen G- muutoksen varmaan helpoimmin saa jos joku muukin tarvitsee?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellenikin tuli heinäkuun alussa 11 kk odottelun jälkeen Gen4 Jimny pihaan. Suoraan autoliikkestä rengasliikkeeseen ja hyvissä ajoin tilatut BFG A/T KO2 215/75 R15 kumit alkuperäisten tilalle. Roinakotelo ja kumikaukalo hankittu. Samoin tavaratilaan alkuperäinosina tup.syt pistoke ja takakaiuttimien asennussarja. Molemmille johdot valmiina verhoilun takana. Laitoin myös ne mustat kylkilistat, jotka mielestäni parantaa ilmettä. Bonuksena vielä aurinkosuojat takalaseihin ja vararenkaan peite. Alkuperäisosat olen tilannut pääasiassa Saksasta Auto Fuerstilta https://autofuerst-shop.de/
Toistaiseksi saa nyt olla tuollaisena, vaikka listalla on kyllä vaikka mitä hankittavaa. Tuusula-Järvenpää akselilla voi auton bongata. Kyseessä on meikäläisen ihan eka maastoauto, joten ihan noviisi näissä piireissä. Heräsi kiinnostus tuohon ajoneuvoluokitukseen. Omassa M1 ja yritin ymmärtää olisiko oikeasti mitään etua saada tuo G-muutos otteeseen. Toisaalta jos se onnistuu helposti, niin ei kai siitä haittaakaan olisi. Pitäisikö minun nyt sitten jostakin hommata tuo paperi ja marssia konttorille pyytämään muutosta vai mitä? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onneksi olkoon, hyvää kannattaa odottaakin! Nyt vaan seuraavaan Punkan ajotapahtumaan testaamaan ja harjoittelemaan Jimnyn maastokäyttöä. G- merkintä mahdollistaa ainakin vapaammat rengas- ja alustamuutokset. Tattarisuolla on tällä palstallakin nimimerkillä -Matti- kirjoittelevan katsastajan asema. Siellä käymällä muutos onnistuu helpoiten, vaikkapa uusien renkaiden muutoskatsastuksen yhteydessä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minulle sanoivat konttorilla vanhemman Jimnyn kanssa, että ihan samalla tavalla saan korotella ja renkaita isontaa, vaikka otteesta G puuttuukin. Meinasivat että maasturiksi se katsotaan joka tapauksessa.
__________________
-Pauli- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ei se nyt ihan noin mene. Maasturin näköistä M1:stä saa korottaa 51 mm, M1G:tä 77 mm. Renkaissa voimassa sama 10% sääntö, mut M1G:n renkaita saa muuttaa aina kuitenkin 77 mm vaikka se olisikin yli 10% halkaisijasta.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Pauli- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei katsastaja voi alkaa soveltamaan virallisia määräyksiä ja ohjeita, sehän se vasta kaaoksen aiheuttaisi. Varmaan ekana G papereihin ja sitten korotus leimaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei se G- luokkaan muutos ole mikään kummoinen homma silloin, kun ajoneuvo on Trafin tiedoissakin G- luokkaan muutettavaksi kelpaava. Kandeisko asiaa ajatella myös niin, että jos sattuukin ratsiassa se vähän paremmin asiat osaava poliisi kohdalle niin pikkuisen se voisi vituttaa että autossa on ajoneuvoluokan takia laittomat muutokset vaikka ne olisi g- luokassa lailliset. Siinä sitten ihmettelet kun lähti kilvet ja sakkolappu vielä päälle ![]() Tai myyt auton laillisena eteenpäin, uusi omistaja menee leimalle ja konttorilla tulee hylky, uusi omistaja saattaisi olla vittuuntunut ja joku siinä määrin että esittää myös vaatimuksia. Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
En, jos ei ole todistusta että voidaan rekisteröidä M1G:ksi. Mut vanhaan löytyy ja nyt löytyy uuteenkin. Eli jos tarjotellaan muutoskatsastukseen tollasta M1:stä yli 51 mm korotussarjalla niin onnistuu, lisätään G siinä samalla.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minullakin oli viime viikolla Jimnyn ensimmäinen määräaikaiskatsastus, tosin itse en ehtinyt käyttää. Eipä siinä mitään huomautettavaa ollut. Montakohan vuosikymmentä menee, kun tämän mallin jimnyjä alkaa näkyä kuvan Samurain kaltaisessa offi käytössä!?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se miksi viimeismpien yleistyminen lie hitaampaa, on vähäisempi rekisteröintimäärä maassamme, ja kaikki nyky määräystenmukaiset dingeli-dangelit.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mutuna reaalihinta on näillä uudemmilla reilusti kalliimpi?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Varmasti tuokin tulee vaikuttamaan.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Maaliskuun 1.vaihdoin Jimny LCV:n Dacia Duster Extreme 150 hv nelivetoiseen autoon. Kyllästyin arpomaan mustaa asfalttia, jotta onkohan jäätä, vai märkää asfalttia. Asfaltilla kun ei Jimnyllä saanut nelivedolla ajella. Dusteriin olen todella tyytyväinen. Ja sillä pääsen varmasti samoihin paikkoihin kuin Jimnyllä. Toki tilaakin tuli rutkasti lisää.Ja henkilökuljetuskin lisääntyi. ( Ja palstalaiset muistanevat, jotta yhden Jimnyn jo pyöritin neljällä voltilla kerien, mustalla jäällä. ) Joten kokemusta takavetoisesta Jimnystä löytyy. Jimnyä jäi kyllä ikävä, varsinkin ahtaisiin paikkoihin ajaessa. Ja talliini jäi vaaksan verran tilaa pituudessa Dusterilla. En missään nimessä halua sanoa mitään negatiivista Jimnystä, mutta tosiasia on, jotta sen kanssa pitää olla normaalia varovaisempi. Myös Dusterin pieni ykkönen riittää minulle korvaamaan Jimnyn alennusvaihteen. En Jimnyssäkään käyttänyt muuta alennettua vaihdetta, kuin ykköstä. Ja minä en siis ajanut offia.
Seuraan edelleen Dusterilaisena palstaanne ! Hyvää kesän jatkoa Jimnyläisille ! |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut tuo on kyllä totta, että Jimnyllä voi olla vähän haastava ajella liukkaalla. Ihan sade kelikin jo riittää siihen, että voi olla vähän haasteita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 16 (0 jäsentä and 16 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusi Jimny | Nerd-O | Chit-Chat | 157 | 19.02.2020 18:46 |
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ | jyväjemmari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.01.2017 19:50 |
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.06.2016 18:10 |
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |