Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2022, 20:46
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Kysymys! Sähköllä kytkettävä takaakselinlukko ei kytkeydy päälle. Koetaulussa vain vilkkuu murikankohdalla punainen valo. Onko jollain ollut ko vika? Onko avattava perä ja katottava vai onko perusjuttuja että sähköpuoli tökkii?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2022, 20:06
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Pitkästi juttu niin en koko tarinaa vielä lukenut. Mut pääpiirteissään
A) kalvopumppu apparin takana jalkatilassa olevassa kotelossa ei surise ->ei painetta, tai surisee ja kalvo rikki -> ei painetta.
B) ilmalinja perään puhki --> ei painetta
C) anturivika perässä -> vilkku kun ei saa vahvistusta kytkentä tapahtumasta
D) johtovika / liitin vika -> sama kuin edellä

Ensimmäisenä lähtisin varmistaa tuota kalvopumpun toimintaa ottamalla perään ja rungon välissä olevan kumiletkun irti, virrat ja pyynti päälle niin pitäis suhina kuulu takaa.

Seuraavana ite pumppu jos ei suhise, pikkusen kelju purkaa sieltä kotelosta, itellä tuosta 2.8:sta jouduin lattian purkamaan ku ruostevaurioita korjasin niin oli kädessä ensimmäistä kertaa.

3.2:ssa mulla vilkkuu tuo valo, epäilen siinä ruostevaurioo takaperään menevässä putkessa. siitä jarruputket mätäni, ja tuo paineilma linja on samasta materiaalista....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2022, 08:07
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Kysymys! Sähköllä kytkettävä takaakselinlukko ei kytkeydy päälle. Koetaulussa vain vilkkuu murikankohdalla punainen valo. Onko jollain ollut ko vika? Onko avattava perä ja katottava vai onko perusjuttuja että sähköpuoli tökkii?
Itellä oli se perän banjoliitin ruostunut ihan pilalle, sain uuden pultin ja liittimen IKH.lta muutamalla eurolla ja korvasin originaalin letkun silikoniletkulla. Edellä oli myös hyviä vinkkejä jos kompura ei lutkuta.

Olisi omakin kysymys, onko kukaan tietoinen, mistä sais gen2 kaarilevikkeitä? Alkuperäisiä vähän havittelin, mutta sitten on melkein laitettava koko sarja, että istuu hyvin ja taas helmojen ja oven alareunan peittäminen muovilla ei oikein innosta. Pontimena pohdinnalle toimii mätinyt takalokarin kaari, jonka korjaamisen siististi voisi välttää siistillä levikkeellä. Eli vois vaan hitsailla pellit rujosti yhteen ja panna muovin päälle. yksi vaihtoehto on tietysti korjauspelti, mutta kokemukset koko kaarenvaihdosta osoittaa, että jälki ei näillä käsillä ole välttämättä kovin siisti, vaikka olis muoto tehtykkin tehtaalla.

Kohtahan se kyllä näillä hinnoilla loppuu pajerolla ajo muutenkin, mutta tulevaisuudessa voi pajerolle olla tarvetta, jos tarvii pommikuoppaisilla teillä ajella työmaalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2022, 20:12
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Talking

No mä vaihdoin ite pajerolla ajoon ku alko olla vähä hintavaa tolla v8 bensajeepillä köröttely, tuntuu pajero nii nuukalta senjälkee kiitos vinkeistä mä alan tutkia. mutta ennen sitä pitäs perehtyy akuutimpaan ongelmaan kun kesäkelitki on tuas paikas ja pitäs kesänakitlaittaa. Eli konttoriltavarmistin et 33" renkaat saa otteeseen kyllä mutta piti kysymäni et meneekö kolkytkoltuumaset renkaat ihan mukavasti viä orkkis välityksillä, vai mikä olis maximi korko mikä menee viä orginaalilla välityssarjalla mukavasti?

Niijuu ja m4x4:lle piti sanomani et garage-shopillaon aika edullisia kaarisarjoja ainaki

Viimeksi muokannut könpiä : 18.03.2022 20:40
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2022, 09:21
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

[QUOTE=könpiä;1457108]No mä vaihdoin ite pajerolla ajoon ku alko olla vähä hintavaa tolla v8 bensajeepillä köröttely, tuntuu pajero nii nuukalta senjälkee kiitos vinkeistä mä alan tutkia. mutta ennen sitä pitäs perehtyy akuutimpaan ongelmaan kun kesäkelitki on tuas paikas ja pitäs kesänakitlaittaa. Eli konttoriltavarmistin et 33" renkaat saa otteeseen kyllä mutta piti kysymäni et meneekö kolkytkoltuumaset renkaat ihan mukavasti viä orkkis välityksillä, vai mikä olis maximi korko mikä menee viä orginaalilla välityssarjalla mukavasti?

Näissä on vissiin ainakin paria perävälitystä. Tyyppikilvestä on varmaan tulkittavissa. Kyllä minäkin kapeaa 33" pyörää kokeilin, mutta 32" pelaa paljon paremmin välitysten puolesta. Oma pajero on manuaali, tönkkönelivedolla ja oletetusti harvemmilla perillä. Ihan sama mitkä välitykset, ei se mihinkään kulje, jos kasijeeppiin vertaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2022, 16:00
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Omani on myös tönköllä nelivedolla (tosin ss jakis on haussa että saan vaihdettua) ja manuaali. En mä sitä tehokkuutta siinä ajatellu, henkisesti orjentoitunu että laiska mikä laiska mutta ajattelin vain jos moottori vähän säästyis ettei liikaa joudu vääntämään jos renkulit kasvaa liian isoks ja ainakin jeepissä bensankulutus lisäänty huomattavasti kun rengaskoko ja välitykset ei ollu optimaalit
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2022, 09:15
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Itellä oli se perän banjoliitin ruostunut ihan pilalle, sain uuden pultin ja liittimen IKH.lta muutamalla eurolla ja korvasin originaalin letkun silikoniletkulla. Edellä oli myös hyviä vinkkejä jos kompura ei lutkuta.

Olisi omakin kysymys, onko kukaan tietoinen, mistä sais gen2 kaarilevikkeitä? Alkuperäisiä vähän havittelin, mutta sitten on melkein laitettava koko sarja, että istuu hyvin ja taas helmojen ja oven alareunan peittäminen muovilla ei oikein innosta. Pontimena pohdinnalle toimii mätinyt takalokarin kaari, jonka korjaamisen siististi voisi välttää siistillä levikkeellä. Eli vois vaan hitsailla pellit rujosti yhteen ja panna muovin päälle. yksi vaihtoehto on tietysti korjauspelti, mutta kokemukset koko kaarenvaihdosta osoittaa, että jälki ei näillä käsillä ole välttämättä kovin siisti, vaikka olis muoto tehtykkin tehtaalla.

Kohtahan se kyllä näillä hinnoilla loppuu pajerolla ajo muutenkin, mutta tulevaisuudessa voi pajerolle olla tarvetta, jos tarvii pommikuoppaisilla teillä ajella työmaalle.
Mulla on ainakin pelkät kaarilevikkeet omassa. Oletettavasti alkuperäiset. Taitavat muutenkin olla kapeammat levikkeet, kuin varustellummassa mallissa. Ja kyllä, hienosti peittävät rumat hitsaukset. Varustelutasoja näissä lienee useampiakin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 11:24 (GMT +2).