![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Olen katellu mk2 diiseli pajeroa. Olenko antanut itteni ymmärtää oikein että toi 2.8 olis noista ehdottomasti luotettavin moottori? Ilmeisesti turbo on vähä alimittanen cooleri nokalle auttaa konetta ja tuo vähä pirteyttä. onko jotain muuta mitä koneesee kannattas vaihtaa et pysyy kasas pidempää, heikot kannet vissii toski on vaikkei ny iha yhtä pommikone ko se 2.5. mitenkö tuleeko välitysten vaihto ajankohtaseks kum rengaskokoa ajattelin kasvattaa niin suureks ko katsuri sallii,mikä se sitte lieneekää en ole vielä tarkistanut
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä noihin koneisiin tulee niin oma 2.8 on kyllä tavallaan ihan kestävä ollut, mutta jos on tarkoitus ostaa helvetisti ajettu, mihin kuitenkin kaikki remontit tehdään, niin ennemmin korjaan tuota 2.5 moottoria. Mulla on ollut 4kpl noita 2.5litrasia ja hyvin ne oikeella käytöllä kestää. Molemmat 2.5 ja 2.8 on ollut tarvetta purkaa atomeiksi ja kasata takaisin ja huomattavasti miellyttävämpi tuo vanha kone on työstää. Öljyvuodot on molemmissa yleisiä. Perstuntumalla 2.5 litraseen löytyy helpommin osia. Molemmissa on liian pieni turbo isoille paineille/tehoille. Silti 2.8 on hieman miellyttävämpi jos sillä pääsee lähinnä ajamaan, mutta kaikki säätö toimenpiteet on vittumaisia, jos vertaa vanhempaan malliin. Ehjä termari, TOIMIVA flekti, maltilliset paineet ja tai kunnon cooleri sekä vähemmän tukkoinen putkisto auttaa kestävyydestä molempia. Oma 2.8 nostaa lämpöjä kärrynvedossa 82asteisella termarilla niin, että hirvittää. Tosin syyläri on tommonen ohut tarvikemalli. Välityksistä en tosi isoilla pyörillä osaa sanoa mitään järkevää. Toivottavasti sepustuksesta on edes jotain hyötyä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ahaa okei. Vähän turhaa siis varonu koskematta 2.5 koneisii. Löysin kumminki suht vähäajetun (300t) 5ovise -99 vuotise 2.8 manuaalilootalla oleva pajero. Huoltohistoriaki hyvä ja mitä rek tietoje mukaa historiaa tarkistelin näytti kilsat pitävän paikkansa eikä mikää kiertopalkinto. Ja mikä parasta oli auto2+3 paku kovil penkeil eli tosta pidän kii ja huollan nii konetta ko runkoo ja peltejä ettei ruostu läpi käsie. Alkaa olee sen verra harvinaisia nua 2+3 maasturit. Täydelline kakkosauto ja rouvan kauppakassi pikkuverol jolla päästää koko passiketjunki kans jänesjahtii!
Kyselen täältä sit apuu ko on kone palasina pöydäl et mite se ny kasaa meni 😌 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kysymys! Sähköllä kytkettävä takaakselinlukko ei kytkeydy päälle. Koetaulussa vain vilkkuu murikankohdalla punainen valo. Onko jollain ollut ko vika? Onko avattava perä ja katottava vai onko perusjuttuja että sähköpuoli tökkii?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pitkästi juttu niin en koko tarinaa vielä lukenut. Mut pääpiirteissään
A) kalvopumppu apparin takana jalkatilassa olevassa kotelossa ei surise ->ei painetta, tai surisee ja kalvo rikki -> ei painetta. B) ilmalinja perään puhki --> ei painetta C) anturivika perässä -> vilkku kun ei saa vahvistusta kytkentä tapahtumasta D) johtovika / liitin vika -> sama kuin edellä Ensimmäisenä lähtisin varmistaa tuota kalvopumpun toimintaa ottamalla perään ja rungon välissä olevan kumiletkun irti, virrat ja pyynti päälle niin pitäis suhina kuulu takaa. Seuraavana ite pumppu jos ei suhise, pikkusen kelju purkaa sieltä kotelosta, itellä tuosta 2.8:sta jouduin lattian purkamaan ku ruostevaurioita korjasin niin oli kädessä ensimmäistä kertaa. 3.2:ssa mulla vilkkuu tuo valo, epäilen siinä ruostevaurioo takaperään menevässä putkessa. siitä jarruputket mätäni, ja tuo paineilma linja on samasta materiaalista.... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisi omakin kysymys, onko kukaan tietoinen, mistä sais gen2 kaarilevikkeitä? Alkuperäisiä vähän havittelin, mutta sitten on melkein laitettava koko sarja, että istuu hyvin ja taas helmojen ja oven alareunan peittäminen muovilla ei oikein innosta. Pontimena pohdinnalle toimii mätinyt takalokarin kaari, jonka korjaamisen siististi voisi välttää siistillä levikkeellä. Eli vois vaan hitsailla pellit rujosti yhteen ja panna muovin päälle. ![]() Kohtahan se kyllä näillä hinnoilla loppuu pajerolla ajo muutenkin, mutta tulevaisuudessa voi pajerolle olla tarvetta, jos tarvii pommikuoppaisilla teillä ajella työmaalle. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No mä vaihdoin ite pajerolla ajoon ku alko olla vähä hintavaa tolla v8 bensajeepillä köröttely, tuntuu pajero nii nuukalta senjälkee
![]() Niijuu ja m4x4:lle piti sanomani et garage-shopillaon aika edullisia kaarisarjoja ainaki Viimeksi muokannut könpiä : 18.03.2022 20:40 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=könpiä;1457108]No mä vaihdoin ite pajerolla ajoon ku alko olla vähä hintavaa tolla v8 bensajeepillä köröttely, tuntuu pajero nii nuukalta senjälkee
![]() Näissä on vissiin ainakin paria perävälitystä. Tyyppikilvestä on varmaan tulkittavissa. Kyllä minäkin kapeaa 33" pyörää kokeilin, mutta 32" pelaa paljon paremmin välitysten puolesta. Oma pajero on manuaali, tönkkönelivedolla ja oletetusti harvemmilla perillä. Ihan sama mitkä välitykset, ei se mihinkään kulje, jos kasijeeppiin vertaa. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |