![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on tällaiset 3 asteiset http://www.euro4x4parts.com/parts/uc...ge_AX0260.html Noita näyttää tulevan heille vasta 4kk päästä. 4 asteisia on varastossa. Kummatkin varmaan ihan hyvillä kulmilla. Itellä 2" korotus, 35 renkaat nyt ja kun ohjauksen väljät sai pois, niin hyvin toimii. Jostain syystä noissa on sellainen pitkittäinen ura joka mun mielestä turha vaikka ei se siitä periksi antanut. Samoin keskellä sen verran iso reikä, että piti laittaa tapin alle 10mm prikkoja että istuisi timmisti. Ite koneistamalla sais varmaan parhaimmat.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ei olisi pitänyt manata ![]() Ihmetyttää vaan nämä ihan samanlaiset rutut ![]() Lopulta Mark nosti kädet pystyyn ja palautti rahat todeten, etteivät pysty toimittamaan syyläriä virheettömänä Suomeen. No, eihän noissa ole muuta vikaa kuin nuo yläsäiliöiden lommot, joten pitää yrittää noita vähän sipistellä. Pakistanin pojat ne saattas osata korjata nuo minunkin syylärit ![]() https://www.youtube.com/watch?v=lDQVX0Dt6dY https://www.youtube.com/watch?v=5fr7XIg9TXY
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 27.08.2021 09:40 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Samaan palaan muutakin päivitystä, eli jotakin kuitenkin lomilla saanut touhuttua:
Sitruunahapotus näköjään tehostuu, kun pitää happolitkun kuumana.. Huoneenlämmössä ei paljoakaan tapahtunut, mutta tuossa on lämpöä n. 70 astetta ja ruoste irtoaa kuohumalla. Sitten maalia pintaan ja uudet osat sisään.. paitsi paineensäädin meni kasaan entisillä sisuksilla. Jarruputkien vääntelyäkin tullut reenattua. Teippasin uutta putkea entisen kylkeen tuolleen, että sai hyvin mallin vanhasta. Oikeastaan aika toimiva kikka. Kunnolliset taivutuspihdit olis kyllä ollut tarpeen. Tämmönen puristin on ihan toimiva peli näköjään. Pitänee nuo vielä maalata..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Huomasin saman sitruunahapon kans. UÄ-pesurissa lämpö päällä oli välillä melkonen porina ja ruosteet katos. Sitte ku isompia hapotin, nii siitä ei meinannu tulla mitään. Päästin isoon saaviin niin kuumaa, ku varaajasta sai ja sinne pesuvatiin happoseos. Pysy hetken lämpimänä, sitte tyssäs teho.
Hyvä kikka tuo kylkeen teippaaminen. Samanmoisella työkalulla itekki tein päät. Taivutuspihteinä oli Biltema. Se putken oikasulaite oli mielestäni ehdoton kapine, ku noita yrittää siististi tehdä. Helpottaa paljo, ku ei tartte käsin nitkutella suoraan. En muista mikä nettimaalikauppa, mutta kuitenkin suositteli happopohjamaalia noihin jarruputkien maalaukseen. Suihkin spraypullosta sitä jonka jälkeen sprayepoksi ja päälle 2k spraytavara. En tiedä miten pysyy. Hienoa työtä! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitos ![]() Ite jo ruiskulla epoksia noihin putkiin tänään suihkin, päälle taidan vaan lähelle sävyä sattuvan varaosaliikkeen spraypurkin suhuutella. Alkujaan mietin maalaanko noita edes, saattaa olla haasteellista maalin pysyvyys tuossa kupari-nikkelissä..
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 27.08.2021 11:52 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Projektin eteneminen näyttää hyvältä!Lainaus:
Lainaus:
Maali ei todellakaan tahdo pysyä noissa kupari? sekoitteisissa putkissa; vähän paremmin pysyy, kun hioo pintaa pikkasen puhtaammaksi/karkeammaksi hiomatyynyllä tms. Ja jos pitää saada pitkään kestävä, hyvältä näyttävä pinta; Niin kannattaa kokeilla vetää putken päälle kutistesukka, ja lämmittää/kutistaa mielellään pienessä vedossa. (yhteen projektiin tein k.o metritavarasta jarruputken, ja vedin siihen päälle kutistesukan, putken halkaisija kasvoi noin millin, lämmitin muoviset kiinnikkeet noin 80 asteeseen, ja hyvin sopi...) P.S Tulee nostalgisia tunteita, minulla oli vm. -89? BJ-75 taannoin... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Lämmityslaitteelle perusteellinen puhdistus, kennon huuhtelu ja uudet tiivistelyt ja eristeet:
Moottorin vastuksen vaihdoin uuteen, kun vielä löytyi parilla kympillä. Eipä tullut kuvaa otettua, mutta tuulilasin ilmakanavisto oli ummelle haisevassa pöly-roskasotkussa. Onneksi tuon sai halkaistua putsausta varten. Katkenneeseen korvakkoon perus poppari-peltilätkä-liima korjaus ![]() Vähitellen paikoilleen.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Tuommosta keskustelua tuli Hessu888:n kanssa aiemmin käytyä. Jätin jo ilmastointihaaveet syrjään tosiaan ja onneksi en tilannut tuota jälkiasennussettiä Ranskasta.. Jenkeissä noita ovat asentaneet ja ei meinaa kunnolla asettua kojelaudan alle tuo nyrkkipajassa tehty sisäyksikkö. Eli ei tosiaankaan bolt-on-setti. No kuitenkin on taas noita helteitä tällekin kesälle riittänyt, joten kun tässä muutama viikko sitten huomasin että Toyotalta saa taas alkuperäistä sisäyksikköä näihin vanhempiin "kapeakeulaisiin" 7-sarjalaisiin: https://partsouq.com/assets/tesserac...8851060510.jpg, oli "pakko" tuo ja muutamia ilmastoinnin tarvikkeita laittaa tilaukseen. Sisäyksikkö kun on ollut se vaikein osa löytää, jos ilmastointia meinaa alkaa rakentamaan. Lauhdutinta keulalle saa vielä orkkiksena, mutta myös huomattavasti halvemmalla tarvikkeena, joten tilasin tämän Nissensin version: 24V kompressoreita on tarjolla hyvinkin kohtuuhintaan, pitää vaan yrittää etsiä sopiva versio tuohon 2H/12H-T jalustaan, joka tuli onneksi varaosamoottorin mukana. Letkut ja putket pitäisi saada teetätettyä paikallisessa hydrauliikkafirmassa, joten sekään ei toivon mukaan ole ongelma. Järjestelmän sähköinen ohjausboxi ei pitäisi olla välttämätön, kun tekee kennon jäätymisen eston mekaanisella termostaattikytkimellä, silleen se on tuossa valmiissa tarvikesetissäkin toteutettu. Toisaalta, Hj60/61:n ohjainboxin saisi tuohon varmaan sovellettua myös. Mutta siis pitäisi olla toteutettavissa ilmastointisysteemi toimivaksi ja kustannuksiltaan alle tuon Ranskan setin.. ![]()
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 19.07.2022 14:55 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko tuo sisäosa tuli kustantaa? Entä millä numerolla ja mistä ostit kennon?
Voisin olla kiinnostunu teettää letkut samaan aikaan jos teetät niitä, mulla vaan kompura 1HD-T joten saattaa olla eri liittimet.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kenno on Nissens 94053, ostin www.trodo.fi Eiköhän niitä onnistu useammatkin letkut tehä samalla, jos vaan sopivia päitä ym. löytyy. Taisi 1HD-t:ssä kompura olla toisella puolella kuin 12H-t:ssä?
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Aika kallis se sisäyksikkö on, vaikka ostitkin sen sillä uudemmalla numerolla. Vanhalla numerolla ois ollu useemman satasen kalliimpi vielä.
12h-t tosiaan kompura pidemmillä letkuilla kuin 1hd-t. Löysitkö jostain orkkiksen lhd a/c lämppärisäädinpaneelin vai laitatko napilla toimimaan?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |