![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Joo, nyt tulikin mieleen, kun sinkitysfirman pomo puheli, että piin määrällä teräksestä on merkitystä miten tuo sinkitys yleensäkin onnistuu.. Google löysi inssityön "Kuumasinkitysajan vaikutus kalvon paksuuteen", jossa mm. todetaan: "Sinkkipinnoitteen kasvunopeuteen vaikuttavat sinkkikylvyn kannalta kastoaika, kylvyn lämpötila sekä kylvyn koostumus. Teräksen kannalta kasvunopeuteen vaikuttaa teräk- sen koostumus ja mikrorakenne, pintaominaisuudet sekä kappaleen koko..... Kokeissa on havaittu että sinkkipinnoitteen kasvu riippuu kylvyn lämpötilasta sekä kappaleen pii- pitoisuudesta..." Eli hitsisaumassa eri määrä piitä, joten kalvon paksuus eri verrattuna rungon teräksiin.. Ihan selevä juttu
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Osatäydennystä Dubaista. Enimmäkseen nippeleitä, JIS-pulttia ja -mutteria, letkulemmareita, pyöränpultit, orkkis J75 antenni ym. Tärkeimpänä nuo tukikumit että pääsee moottoria kiinnittelemään valmiiseen runkoon. Varalle otin 12H-T:n kannentiivisteen kun niitä vielä saa, tiedä milloin lopettavat alkuperäisen valmistuksen.
Ausseista on tulossa suoraan paikalleen käypäinen HJ75:n kupari/messinkisyyläri, jossa on putkilähdöt oikeilla paikoillaan H-konetta varten ja yksi lisäkennorivi 3B-moottorin jäähdyttimeen verrattuna. HJ75:n ylä- ja alavesiletkut oottaa jo hyllyssä, joten (teoriassa) jäähdytyspuoli pitäs alkaa olla bolt-on, kunhan tuo syyläri kotiutuu, tai no tuulitunnelin joutuu muokkaamaan entisestä.. Jarrutehostin/sylinteripaketti ei näköjään ole enää parhaassa hapessa. Pääsylinteristä löytyi hapottelun ja lasikuulapuhalluksen jälkeen orkosta sen verran, ettei tuo uusilla kumeilla korjaannu varmaankaan. Tehostimen kunnon voi kuvasta todeta ![]() Ihan turhaan tuon jarrupääsylinterin sipistelin siis, mutta kytkimen pääsylkystä saa varmasti toimivan korjaussarjalla. Tuommoisia monttuja oli syöpynyt muutamaan kohtaan jarrusylinteriin: Onneksi Aisin/Advics -kampetta löytyy vielä ihan kohtuuhinnalla tilalle. Nuohan pitäisi olla melkolailla samaa tavaraa, mitä tehtaallakin on asennettu:
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ehjä tuo näyttää olevan, vaan ei kyllä ilkeä tuommosena paikalleen laittaa. Saa tuota varmasti oiottua, mut kuulostellaan nyt ensin, mitä ausseista vastaavat..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No niin näkyvässä kohdassa, kuin olla voi
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ai saatana.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Hyvällä säkällä saat uuden ja antavat sun pitää ton kun rahdit takas ois kuitenkin niin kalliit.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Sivulla 16 ihan kuvan kera. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Runko sai lopulta maalipinnan. Ensin kevyt hiekkapuhallus, sitten epoksia pohjalle ja uretaanimaalia pintaan.
Seuraavaksi akselit maaliin ja kääntöpäiden kasaus, että saisi taas vähitellen rungon pyörien päälle.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Hienon näköstä tulee.
Jarrutehostajaksi ois voinu laittaa hdj80:n kakskalvosen kun alkuperänen on ykskalvonen. Menee bolt on ja saa lisää jarrutehoa.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Oli mulla tuo Hdj:n tehostin harkinnassa, vaan sattui nuo osat sopivasti tyrkylle niin tilasin. Pitää tehdä tuo muutos jälkikäteen, jos tuntuu ettei meinaa kunnolla pysähtyä. Ylitehokkaat jarruthan tuossa ei kyllä oo..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
| Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
| Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
| "nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |