![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Taas yksi auto mistä tulee niin hieno ettei sillä voi enää ajaa ![]() Oiskohan noihin raidetangon päihin saanut tehtyä jengat rasvanipoille? Nipallisia ei tunnu olevan myytävänä...
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Noihin pariin niveleen saisi kyllä nipat lisättyä varmaan, kun on tuommoinen kuppipohja tuossa nivelen kohdalla. Toisaalta kun ovat noin pitkään hyvänä säilyneet ja nyt uudet vaseliinit kunnolla noihin pyörittelin, ei liene isoa tarvista. Minusta nuo voi olla jopa alkuperäiset tehtaalla asennetut, ainakin tukevasti ruostuneet olivat päältäpäin, ettei ihan lähiaikoina oo kyllä vaihdettu.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mistäs niitä casterin korjauspaloja kannattaa ostaa ja mikä tuohon olisi sopiva astemäärä? Korotus siis pari tuumaa tuossa alustassa.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mulla on tällaiset 3 asteiset http://www.euro4x4parts.com/parts/uc...ge_AX0260.html
Noita näyttää tulevan heille vasta 4kk päästä. 4 asteisia on varastossa. Kummatkin varmaan ihan hyvillä kulmilla. Itellä 2" korotus, 35 renkaat nyt ja kun ohjauksen väljät sai pois, niin hyvin toimii. Jostain syystä noissa on sellainen pitkittäinen ura joka mun mielestä turha vaikka ei se siitä periksi antanut. Samoin keskellä sen verran iso reikä, että piti laittaa tapin alle 10mm prikkoja että istuisi timmisti. Ite koneistamalla sais varmaan parhaimmat.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ei olisi pitänyt manata Nyt on tallissa kaksi identtisesti kolhittua syyläriä. Kuulemma toinen oli paremmin pakattu, mutta ei tuossa muuta eroa ole kuin nuo "fragile"-teipit..Ihmetyttää vaan nämä ihan samanlaiset rutut ![]() Lopulta Mark nosti kädet pystyyn ja palautti rahat todeten, etteivät pysty toimittamaan syyläriä virheettömänä Suomeen. No, eihän noissa ole muuta vikaa kuin nuo yläsäiliöiden lommot, joten pitää yrittää noita vähän sipistellä. Pakistanin pojat ne saattas osata korjata nuo minunkin syylärit ![]() https://www.youtube.com/watch?v=lDQVX0Dt6dY https://www.youtube.com/watch?v=5fr7XIg9TXY
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 27.08.2021 09:40 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Samaan palaan muutakin päivitystä, eli jotakin kuitenkin lomilla saanut touhuttua:
Sitruunahapotus näköjään tehostuu, kun pitää happolitkun kuumana.. Huoneenlämmössä ei paljoakaan tapahtunut, mutta tuossa on lämpöä n. 70 astetta ja ruoste irtoaa kuohumalla. Sitten maalia pintaan ja uudet osat sisään.. paitsi paineensäädin meni kasaan entisillä sisuksilla. Jarruputkien vääntelyäkin tullut reenattua. Teippasin uutta putkea entisen kylkeen tuolleen, että sai hyvin mallin vanhasta. Oikeastaan aika toimiva kikka. Kunnolliset taivutuspihdit olis kyllä ollut tarpeen. Tämmönen puristin on ihan toimiva peli näköjään. Pitänee nuo vielä maalata..
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Huomasin saman sitruunahapon kans. UÄ-pesurissa lämpö päällä oli välillä melkonen porina ja ruosteet katos. Sitte ku isompia hapotin, nii siitä ei meinannu tulla mitään. Päästin isoon saaviin niin kuumaa, ku varaajasta sai ja sinne pesuvatiin happoseos. Pysy hetken lämpimänä, sitte tyssäs teho.
Hyvä kikka tuo kylkeen teippaaminen. Samanmoisella työkalulla itekki tein päät. Taivutuspihteinä oli Biltema. Se putken oikasulaite oli mielestäni ehdoton kapine, ku noita yrittää siististi tehdä. Helpottaa paljo, ku ei tartte käsin nitkutella suoraan. En muista mikä nettimaalikauppa, mutta kuitenkin suositteli happopohjamaalia noihin jarruputkien maalaukseen. Suihkin spraypullosta sitä jonka jälkeen sprayepoksi ja päälle 2k spraytavara. En tiedä miten pysyy. Hienoa työtä! |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lämmityslaitteelle perusteellinen puhdistus, kennon huuhtelu ja uudet tiivistelyt ja eristeet:
Moottorin vastuksen vaihdoin uuteen, kun vielä löytyi parilla kympillä. Eipä tullut kuvaa otettua, mutta tuulilasin ilmakanavisto oli ummelle haisevassa pöly-roskasotkussa. Onneksi tuon sai halkaistua putsausta varten. Katkenneeseen korvakkoon perus poppari-peltilätkä-liima korjaus .Vähitellen paikoilleen.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Lainaus:
Tuommosta keskustelua tuli Hessu888:n kanssa aiemmin käytyä. Jätin jo ilmastointihaaveet syrjään tosiaan ja onneksi en tilannut tuota jälkiasennussettiä Ranskasta.. Jenkeissä noita ovat asentaneet ja ei meinaa kunnolla asettua kojelaudan alle tuo nyrkkipajassa tehty sisäyksikkö. Eli ei tosiaankaan bolt-on-setti. No kuitenkin on taas noita helteitä tällekin kesälle riittänyt, joten kun tässä muutama viikko sitten huomasin että Toyotalta saa taas alkuperäistä sisäyksikköä näihin vanhempiin "kapeakeulaisiin" 7-sarjalaisiin: https://partsouq.com/assets/tesserac...8851060510.jpg, oli "pakko" tuo ja muutamia ilmastoinnin tarvikkeita laittaa tilaukseen. Sisäyksikkö kun on ollut se vaikein osa löytää, jos ilmastointia meinaa alkaa rakentamaan. Lauhdutinta keulalle saa vielä orkkiksena, mutta myös huomattavasti halvemmalla tarvikkeena, joten tilasin tämän Nissensin version: 24V kompressoreita on tarjolla hyvinkin kohtuuhintaan, pitää vaan yrittää etsiä sopiva versio tuohon 2H/12H-T jalustaan, joka tuli onneksi varaosamoottorin mukana. Letkut ja putket pitäisi saada teetätettyä paikallisessa hydrauliikkafirmassa, joten sekään ei toivon mukaan ole ongelma. Järjestelmän sähköinen ohjausboxi ei pitäisi olla välttämätön, kun tekee kennon jäätymisen eston mekaanisella termostaattikytkimellä, silleen se on tuossa valmiissa tarvikesetissäkin toteutettu. Toisaalta, Hj60/61:n ohjainboxin saisi tuohon varmaan sovellettua myös. Mutta siis pitäisi olla toteutettavissa ilmastointisysteemi toimivaksi ja kustannuksiltaan alle tuon Ranskan setin..
__________________
BJ75 SLCK #274 Viimeksi muokannut Jull : 19.07.2022 14:55 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
| Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
| Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
| "nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |