![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eilen eka DW kokemus itäväylällä ja oli sen verran perseestä, että just meni tilaukseen kasa uusia osia ohjaukseen HD-versioina.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Risat puslat, löysät kääntöpäät ja väsähtänyt ohjausiskari ei ole hyvä asia. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Korotussarjan kanssa ylipäätään kannattaa vaihtaa etupanhard orkkistyppisestä ns. "double shear"- tyyliseen (vastaava kuin takana), jossa siis sekä korin- että akselinpäässä menee pultti läpi ja kiinnikeen korvakkeet molemmin puolin panhardia. Se toimii kaikinpuolin paljon paremmin. DW:n hävittämisessä aika oleellisesta on oikeat ohjauskulmat ja sopiva määrä casteria - ja ne ei korotuksen jälkeen ja isommilla renkailla/ levittävillä vanteilla ole välttämättä optimit tehtaan arvoilla. Leimaa varten säädöt tosin pitää olla vihreällä suuntauslapussa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Molemmat panhardit tilasin myös ja eteen juurikin semmoisen "oikeanlaisen", eli pallonivelettömän mallin ja molemmat päät myös säädettävät. Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Talli löydetty ja alustan osatkin tuli. Ens viikolla alustan osat alle.
![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Alusta vaihdettu(jouset, iskarit, tukivarret ja ohjauksen osat), vakaajatankoja lukuunottamatta. Etuvakaaja on vielä matkalla ja laitan sitten ne molemmat päät samalla kertaa. Vaihdoin myös pakosarjan tiivisteen, akun (kelt. Optima), throttle body spacerin lisäsin ja seuraavaksi tulee huohotukseen öljynkeräysastia. Takaluukun kumistopparit oli kanssa haperoituneet ja nekin pitää vaihtaa.
Hyllyssä odottelee 7" (2din) BT soitin. Ilmastoinnin kompuran vuoto pitää etsiä ja korjata. Pakoputki pitää rakentaa alusta loppuun uusiksi, alkupää pakosarjoilta on jo hyllyssä. Tilasin lisäksi autoon uuden värin (yliteippaus 3M kalvolla), itse kun teippaa niin tulee riittävän maastokelpoisen näköinen ja ei haittaa vaikka vähän joskus osumaa ottaiskin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Ylipäätään jos haluaa parantaa koneen hengitystä niin eniten ahdistaa imuputken "pannukakku" (Dodgen koneissa on korkeampi) läppärungon päällä, vakiokannet, ja imusatsi. Jos kiinnostaa 5.2- koneeseen vääntävä virinokka- akseli, niin minulla olisi ylimääräisenä Comp cams 20-744-9. Suunnilleen 15tkm ajettu, uudenveroisessa kunnossa. Ei olisi hirveän kallis, kunhan menee tarpeeseen.. Itselle tulee 5.9:stä stroukattavaan koneeseen jymympi nokka tuon 20-744-9:n tilalle. https://www.compcams.com/xtreme-ener...er-magnum.html Öljynkeräyssäiliö on magnumissa syytä olla, pysyy imusarja puhtaampana. Voi olla että olen jo kysynytkin, mutta oletko kurkannut imusarjaan onko siellä öljyä? Magnumeissa menee AINA jossain vaiheessa imusarjan plenumin tiiviste, jonka jälkeen imee öljyä sisään imusarjan alta/ vierestä venakoneistosta. Tuollainen tulee koneistetusta vakiosta läppärungosta: ![]() Normi näkymä plenumin tiivisteen osalta 100-200tkm ajetussa koneessa: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mielelläni haen läppärungon ja nokka-akseli kiinnostaa myös.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee | vturpeinen | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.07.2016 06:42 |
Grand Cherokee "käyttis" projekti | JeepWJ | Maasturiprojektit | 37 | 04.10.2012 20:20 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 4x4 -00 | warcock | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.02.2010 16:23 |
M: Jeep Grand Cherokee -96 | Anatoli82 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.04.2008 18:24 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |